;
coinex

سود استخراج اتریوم 3 برابر بیت کوین شده است!

سود استخراج اتریوم 3 برابر بیت کوین میباشد! اتریوم مانند بیت کوین از یک بلاکچین توزیع شده عمومی استفاده می‌کند. اما برخی تفاوت ها میان این دو وجود دارد.

در حالی که بیت‌کوین و اتریوم هر دو بر اساس دفاتر توزیع شده و رمزنگاری اند اما از لحاظ تکنیکی متفاوت هستند. به عنوان مثال، زبان برنامه نویسی مورد استفاده توسط اتریوم Turing-complete است در حالی که زبان برنامه‌نویسی بیت‌کوین، مبتنی بر اسیک است.

ساخت برنامه‌های مبتنی بر بلاکچین علاوه بر تسلط بر فرآیندهای رمزنگاری و محاسبات ریاضی، نیازمند برنامه نویسی و کد نویسی پیچیده دارد. اما اتریوم به عنوان یک پلتفرم، بستری برای برنامه‌ نویسی مبتنی بر بلاکچین فراهم کرده است. این پلتفرم برای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (Dapps) استفاده می‌شود که این ویژگی، آن را از بیت کوین متمایز می‌کند.

سود استخراج اتریوم 3 برابر بیت کوین شده است

نرخ هش شبکه اتریوم برای اولین بار از اوت ۲۰۱۸ (مرداد ۹۷) به این سو، از مرز ۲۵۰ تراهش برثانیه عبور کرد. به گزارش کوین تلگراف، نرخ هش اتریوم که بیانگر توان رایانشی این شبکه است، پس از هفته‌ها نوسان پیاپی، اکنون به اوج تاریخی تازه‌ای دست یافته است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی گلاسنود (Glassnode)، دیروز نرخ هش اتریوم با برجای گذاشتن رکورد تازه‌ای به بیش از ۲۵۰ تراهش برثانیه رسید. گفتنی است این رقم، در مقایسه با ماه ژانویه (دی ۹۸) افزایشی ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد. آن‌طور که گلاسنود در گزارش‌های خود آورده، هیاهوی درگرفته پیرامون پروژه‌های دیفای و افزایش بی‌سابقه هزینه‌های گس از جمله عواملی است که به اوج‌گیری نرخ هش اتریوم انجامیده است.

سود استخراج اتریوم 3 برابر بیت کوین

علاوه بر این، داده‌های استخر استخراج F2Pool نشان می‌دهد که در حال حاضر، سودآوری استخراج اتریوم، سه برابر استخراج بیت کوین است.

گفتنی است استخر F2Pool سودآوری استخراج را با تخمین درآمد قابل استحصال (شامل پاداش بلاک و کارمزد تراکنش‌) و کسر هزینه برق محاسبه می‌کند.

بر این اساس، در حال حاضر، دستگاه انت ماینر اس ۱۹ پرو (Antminer S19 Pro) می‌تواند طی ۲۴ ساعت، سودی برابر با ۴.۳۳ دلار ایجاد کند، حال آنکه یک ماینر اتریوم با کارت گرافیک انویدیا تایتان V، می‌تواند طی همین بازه زمانی، ۱۵.۵۶ دلار سود ایجاد کند؛ این یعنی سودآوری آن دست‌کم ۲۵۰ درصد بیشتر از ماینر بیت کوین است. گفتنی است F2Pool با پایش ۶ ریگ استخراج دریافته است که ماینرهای اتریوم، روزانه بیش از ۱۰ دلار سود به دست می‌آورند، حال آنکه تنها دو ریگ بیت کوین توانسته‌اند سودی بیشتر از ۴ دلار ایجاد کنند.

نرخ هش، معیار و سنجه‌ای کلیدی و معرف سلامت و امنیت یک بلاک چین است. این معیار، توان رایانشی یک شبکه را نشان می‌دهد. آخرین باری که نرخ هش اتریوم در محدوده فعلی قرار داشت، به اوت ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که نرخ هش به ۲۴۶ تراهش برثانیه رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

سود استخراج اتریوم 3 برابر بیت کوین میباشد! نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر