;
coinex

بانک مرکزی اروپا ایده یورو دیجیتال را عملی خواهد کرد ؟

بانک مرکزی اروپا به صورت جدی به بررسی ابعاد مختلف ارز دیجیتال میپردازد. آیا بانک مرکزی اروپا ایده یورو دیجیتال را عملی خواهد کرد ؟

در گزارشی که اخیرا منتشر شده، بانک مرکزی اروپا بررسی کرده که یوروی دیجیتال چطور می‌تواند مبادلات مالی در خرده‌فروشی‌ها را دگرگون کند و چطور می‌توان از مبادلات مالی در آینده محافظت کرد.

با این گزارش به نظر می‌رسد که ارزهای مجازی افق‌های روشنی در اکوسیستم اروپا خواهند داشت، اما هنوز معلوم نیست که ارزهای مجازی با چه مدلی در اروپا به کار گرفته خواهند شد و اینکه آیا بانک مرکزی اروپا به طراحی ارز دیجیتال مخصوص به خود می‌پردازد یا خیر.

بانک مرکزی اروپا ایده یورو دیجیتال را عملی خواهد کرد

با افزایش شمار افرادی که از روش‌های غیرنقدی برای خریدهای خود استفاده می‌کنند، بانک مرکزی اروپا یک قدم به انتشار یک نسخه دیجیتالی از یورو (واحد پول مشترک 19 عضو اتحادیه اروپا) نزدیک‌تر شده است. نهاد سیاستگذاری پولی اتحادیه اروپا عنوان کرده است که در صورت نیاز در آینده، انتشار این واحد پولی دیجیتال را می‌توان در دستور کار گذاشت.

بیشتر بخوانید:

در گزارش بانک مرکزی اتحادیه اروپا که جمعه گذشته منتشر شد، در کنار نام بردن از دلایل احتمالی انتشار این واحد پولی و البته نیاز به مشورت بیشتر با شهروندان، اساتید دانشگاه و بانکداران، بیان شده است که هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است. از طرفی انتشار هرگونه معادل دیجیتالی برای یورو، به عنوان مکملی برای آن خواهد بود و نه جایگزین آن.

بانک مرکزی اروپا ایده یورو دیجیتال را عملی خواهد کرد

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: «یورو متعلق به اروپایی‌ها و مأموریت ما نگهبانی از آن است. با این حال، شهروندان اروپا به طور روزافزونی برای خرید، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به ارزهای دیجیتال روی می‌آورند. از این رو، نیاز است که اعتماد به واحد پولی خود را هم تثبیت کنیم. این سخن به معنای آن است که باید مطمئن شویم یورو می‌تواند با (نیازهای) عصر دیجیتال انطباق داشته باشد. اگر لازم شود، باید آماده انتشار یوروی دیجیتالی باشیم.»

یوروی دیجیتال، تفاوت‌های بسیاری با سیستم‌های غیرپولی کنونی دارد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. شاید مهمترین تفاوت را بتوان رسمی بودن آن دانست. اگر این ارز دیجیتال منتشر شود، واحد پولی رسمی بانک مرکزی اروپا خواهد بود و به همین دلیل قابل اعتماد، بدون ریسک و ارزان‌تر از ارزهای مشابه خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

آیا بانک مرکزی اروپا ایده یورو دیجیتال را عملی خواهد کرد ؟ نظر شما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر