;
coinex

دئودورانت بهتره یا ضد تعریق؟

دئودورانت بهتره یا ضد تعریق؟ آیا در روزهای گرم تابستان یا در هوای گرم درون خانه در زمستان بدنتان بوی عرق می گیرد و هم خودتان هم اطرافیانتان از این مسئله اذیت می شوند؟

آیا در مواقع استرس زا عرق می کنید و اعتماد به نفستان کاهش میابد؟ آیا از اینکه زیر بغل لباس هایتان لکه عرق داشته باشند خجالت می کشید و این مسئله در روابط اجتماعی شما تأثیر گذار است؟ چاره این مشکل شما یک اسپری بدن دئودورانت یا ضد تعریق است. برای خرید بهترین انواع اسپری های بدن از بهترین برندهای دنیا و با بهترین قیمت ها می توانید به فروشگاه آنلاین ایرانوس مراجعه کرده و بدون نیاز به خروج از منزل محصول مورد نظر خود را سفارش دهید تا آن را درب منزل تحویل بگیرید.

عرق کردن در صورتی که خیلی کم یا خیلی زیاد نباشد، کاملا طبیعی است و کمی هم باعث بو گرفتن بدن می شود. تعریق برای سلامتی ما از اهمیت زیادی برخوردار است و سبب خنک شدن بدن در هوای گرم، دفع بعضی از سموم و البته مرطوب کردن و نرم کردن پوست می شود. با این حال گاهی اوقات عرق کردن می تواند مشکلاتی برای ما به همراه داشته باشد. برای مثال عرق کردن به دلیل استرس در یک مصاحبه شغلی می تواند اعتماد به نفس شما را نابود کرده و خیلی راحت سبب شود نتوانید شغلی که همیشه آرزویش را داشتید، به دست بیاورید. بعضی افراد نیز به طور بیمار گونه عرق می کنند که تأثیر بسیار نامطلوبی بر کیفیت زندگی آن ها دارد.

دئودورانت بهتره یا ضد تعریق؟

معرفی ضد عرق ها

ضد تعریق ها و دئودورانت ها که محبوب ترین فرمولاسیون آن ها اسپری بدن است، برای رفع چنین مشکلاتی ساخته شده اند. ضد تعریق به محصولی گفته می شود که مانع از ترشح عرق به سطح پوست می شود. محصولات ضد تعریق حاوی ترکیبات خاصی به نام نمک های آلی آلومینیوم می باشند که این نمک ها، مجاری خاصی که عرق را از غدد عرقی در عمق پوست به سطح پوست هدایت می کنند، مسدود می نمایند. این کار سبب می شود که عرق به سطح پوست نرسد و در نتیجه بدن نه خیس می شود و نه بو میگیرد. جالب است بدانید که خود عرق بویی ندارد، بلکه باکتری هایی که در سطح پوست هستند آن را تجزیه کرده و ترکیبات دفعی باکتری ها است که بوی نامطبوع عرق را می سازند.

نگرانی هایی در رابطه با استفاده از نمک های آلومینیوم در ضد تعریق ها وجود دارد که البته همه آن ها صحیح نیست. برای مثال یک باور غلط در میان مردم وجود دارد که تصور می کنند این ترکیبات می توانند سبب سرطان پستان و آلزایمر شوند که مطالعات علمی چنین ادعایی را به کلی رد می کنند. البته نمک های آلومینیوم می توانند سبب ایجاد التهاب، قرمز شدن و خارش پوست های حساس شوند.

دئودورانت بهتره یا ضد تعریق؟
دئودورانت بهتره یا ضد تعریق؟

انتخاب یک ضد تعریق مناسب

اگر پوستتان به نمک های آلومینیوم حساسیت دارد، به دنبال اسپری بدن، استیک یا مام رول ضد تعریق فاقد آلومینیوم نباشید زیرا چنین چیزی وجود ندارد و هر محصولی با این ادعا در بازار موجود باشد، چندان مؤثر نیست. شما می توانید به جای ضد تعریق ها از دئدودورانت ها استفاده کنید که البته تنها بوی بد عرق را می پوشانند و مانع از عرق کردن نمی شوند. بنابراین اگر حس خیسی عرق یا لکه های عرق روی لباس اذیتتان می کند، اسپری بدن دئودورانت کمکی به شما نمی کند. به علاوه، رایحه های شیمیایی دئودورانت ها نیز چندان با پوست مهربان نیستند. هرچند که بسیاری از ضد تعریق ها نیز دارای اندکی رایحه هستند.

البته رایحه ها و نمک های آلومینیوم تنها ترکیبات موجود در اسپری های بدن نیستند که می توانند سبب خشکی و التهاب پوست شوند. خیلی از محصولات بی کیفیت موجود در بازار دارای الکل هایی مثل پروپانولول و ترکیبات مضر دیگری مثل پارابن ها هستند. اسپری بدن هایی که در سایت ایرانوس به فروش می رسند، از جمله با کیفیت ترین دئودورانت ها و ضد تعریق ها بوده و بسیاری از آن ها فاقد هرگونه الکل و پارابن می باشند.

بعضی از انواع محصولات ضد تعریق و دئودورانت ها دارای ترکیبات ضد باکتریایی می باشند که با کاهش فعالیت باکتری ها یا کشتن آن ها در سطح پوست، بوی بد عرق را کاهش می دهند. استفاده از این محصولات توصیه نمی شود زیرا باکتری هایی که در سطح پوست زندگی می کنند، فیلوم طبیعی پوست می باشند و کشتن یا کاهش رشد آن ها فضا را برای رشد باکتری های بیماری زا محیا می کند. از سوی دیگر استفاده مکرر از این محصولات می تواند سبب ایجاد مقاومت های باکتریایی در باکتری های سطح پوست شود و این امکان وجود دارد که ژن های مقاومت ایجاد شده به دلیل مصرف این محصولات، از باکتری های طبیعی سطح پوست به باکتری های بیماری زا منتقل شوند و مشکلاتی جدی را نه تنها برای شما بلکه برای بهداشت جهانی ایجاد کنند.

دئودورانت بهتره یا ضد تعریق؟
دئودورانت بهتره یا ضد تعریق؟

فرمولاسیون ها

اسپری بدن تنها فرمولاسیون مورد استفاده در ساخت دئودورانت ها و ضد تعریق ها نیست بلکه این محصولات به صورت مام رول یا استیک نیز ساخته می شوند. مام رول ها سبب ایجاد حس خیسی در زیر بغل می شوند و بنابراین بعضی ها استفاده از آن ها را دوست ندارند.

استیک ها چنین مشکلی ندارند زیرا فرمولاسیون آن ها جامد است ولی ممکن است سبب ایجاد لکه های سفید رنگ زشتی در زیر بغل یا روی لباس شوند. هم مام رول ها و هم استیک های ضد تعریق برای کسانی موهای زیر بغل خود را شیو نمی کنند، مناسب نیستند زیرا موها مانع از رسیدن مام رول یا استیک به سطح پوست شده و در نتیجه ضد تعریق بی اثر می شود. به علاوه، ممکن است موهای زیر بغل در غلطک گیر کنند و کشیده شود که بسیار آزاردهنده است.

فرمولاسیون اسپری بدن نه تنها سبب ایجاد حس خیس بودن در زیر بغل نمی شود، بلکه برای استفاده از آن نیازی به شیو کردن موهای زیر بغل خود ندارید. به علاوه، اسپری ها ماندگاری بیشتری نسبت به مام رول ها و استیک ها دارند.  به طور کلی اگر پوست شما حساس نیست، بهترین گزینه برای مقابله با مشکلات عرق کردن، استفاده از ضد تعریق نیوا است که انواع آن را می توانید در سایت ایرانوس بخرید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر