;
coinex

تهران عزادارترین شهر جهان ؛ با تعطیلی دو هفته‌ای موافقت نشد!

با وجود اینکه خبری مبنی بر الزام تعطیلی دو هفته ای تهران منتشر شده بود، استاندار تهران می‌گوی با تعطیلی دو هفته‌ای موافقت نشد! با ما همراه باشید.

درباره وضعیت ویروس کرونا در ایران از همان ابتدا هم شک و شبهه و حرف و حدیث بسیار بود. برخی معتقد بودند آمارها دروغین و کاهش یافته است. برخی نیز معتقد بودند میزان کشتار واقعی ویروس بیش از ارقام اعلام شده است و وزارت بهداشت از این موضوع بی اطلاع است.

به هر صورت حالا نزدیک به یکسال میشود که درگیر ویروس کرونا هستیم. فارغ از مصائب اقتصادی ناشی از کرونا که بر نابسامانی های بازار در ایران اضافه شد، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا این روزها در تهران تنه به آمار جهانی میزند.

مدتی پیش اعلام شد که نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران چند برابر میانگین استاندارد و معمولی جهانی است و علت آن عدم رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و کمبود امکانات بهداشتی در مراکز درمانی عنوان شد.

تهران عزادارترین شهر جهان ؛ با تعطیلی دو هفته‌ای موافقت نشد!

حال و با نزدیک شدن به فصل سرما، ویروس با قدرت بیشتری به کشتار ادامه میدهد. آمارهای روزانه ابتلا،‌ بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران حکایت از افزایش چند برابری عملکرد ویروس دارد. به حدی که تهران طی هفته اخیر،‌ هر روز و در هر یک از موارد یک رکورد تازه میزند.

حال و بنابر اخبار موجود، تصمیماتی برای کنترل وضعیت نابسامان اتخاذ شده است. یکی از این تصمیمات، اعلام تعطیلی دو هفته ای و سراسری تهران بود تا شاید کمی از موج ویروس کاسته شود.

با تعطیلی دو هفته‌ای موافقت نشد

حال اما و با وجود اینکه سخن از ورود تهران به موج دوم و سوم ویروس کرونا به میان آمده است انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران از منتفی شدن احتمال تعطیلی دو هفته‌ای تهران به دلیل شیوع کرونا خبر داده است.

او در این باره گفته:” پس از بررسی ابعاد تعطیلی دو هفته ای تهران ، احتمال این تعطیلی منتفی و مقرر شد فعالیت گروه‌های دو، سه و چهار از ساعت ۱۸ به بعد متوقف شود.”

به گفته او ۴۳ شهرستان که در ابتدا اسامی آن‌ها اعلام شد و ۴۴ شهرستان دیگر هم بعدا به آن‌ها اضافه شدند، مشمول این تصمیم هستند. استاندار تهران گفته: “در استان تهران نیز این کار را اجرا می‌کنیم تا تأثیر آن را بر روی شیوع ویروس کرونا بررسی کنیم.”

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر