;
coinex

تازه ولی نه خیلی؛ حقایقی در مورد خرید مواد غذایی منزل

حقایقی در مورد خرید مواد غذایی منزل ؛ اگر از کسانی هستید که هر روز اول صبح برای خرید مواد غذایی تازه به خرید می‌روید، با خواندن این مقاله با حقایقی جدید در مورد تازگی مواد غذایی با خرید روزانه آشنا می‌شوید.

یک برش از زندگی برای تهیه مواد غذایی تازه

همیشه می‌گویند سحرخیز باش تا کامروا باشی. اول صبح است و همیشه باید برای تهیه مواد غذایی تازه، تا تمام نشده جز اولین نفرها در سبزی‌فروشی و مرغ‌فروشی مورد اعتمادمان در محله باشیم. اول بودن در خرید صبح، باعث انتخاب‌های بیشتر است و علاوه بر آن شانس خریدن محصولات غذایی تازه را بالاتر می‌برد. با برگشتن به خانه بخشی از خرید را برای مصرف روزانه کنار می‌گذاریم و بقیه‌ی آن را برای مصرف در آینده، در فریزر خانه می‌گذاریم تا بعدا هم غذای تازه بخوریم. این داستان کسانی است که برای خرید مواد غذایی تازه تعصب دارند اما این همه‌ی ماجرا نیست و لازم است حقایقی را در مورد آن بدانید.

خرید خانه بر خلاف انتظارتان مواد تازه نصیبتان نمی‌کند

مواد غذایی مثل گوشت، مرغ و سبزیجات که هر روزه در فروشگاه‌های شهر به عنوان غذای تازه فروش می‌روند همیشه آنقدرها هم تازه نیستند و زنجیره‌ی تولید تا رسیدن آنها به ویترین فروشگاه، بر خلاف انتظار، چندان سریع نیست.

محصولات غذایی معمولا باید برای مدتی انبار شوند، سپس بسته‌بندی و برای مراکز توزیع بزرگ ارسال شوند. سپس دلال‌ها و واسطه‌ها به میان کار می‌آیند تا وظیفه‌ی پخش آنها را در سطح شهرها و روستاها به عهده بگیرند. به علت اینکه این فرآیندها توسط افراد مختلف مدیریت می‌شود، یک مشکل کوچک مثلا خراب شدن ماشین یا بیماری مسئول سردخانه و نرسیدن به بازار آن روز، می‌تواند تاخیر یک روزه در رساندن محصول به بازار ایجاد کند. موارد زیادی هم هست که موادی از ویترین امروز فروش نمی‌رود و مسلما شما در روز بعد با مواد غذایی تازه در آن فروشگاه مواجه نمی‌شوید.

در مسیر مزرعه تا خانه چه اتفاقاتی که نمی‌افتد

از مزرعه به منزل،‌حقایقی در مورد خرید مواد غذایی منزل ؛ این مسیری است که در حالت ایده‌آل باید خیلی سریع طی شود، اما افراد و وسیله‌های زیادی در این مسیر قرار دارند که باید محصول را هم سریع و هم در شرایط بهداشتی به نفر بعدی و در نهایت به مشتری تحویل دهند. در بسیاری موارد مثل محصولات گوشتی، محصول باید در ماشین‌های یخچال‌دار حمل‌ونقل شود. در بسیاری موارد هم لازم است محصول بسته‌بندی مناسبی شود تا در معرض آلودگی‌ها قرار نگیرد.

اما اینها همه شرایط ایده‌آل است و در عمل ممکن است همه‌ی این شرایط مهیا نباشد و افراد درگیر در این زنجیره‌ی بسیار مهم، کارشان را به خوبی انجام ندهند و خود این باعث می‌شود که از شرایط تازه و کیفیت محصول نمی‌توان مطمئن بود.

کنترل کیفیتی که اتفاق نمی‌افتد

معمولا ما به عنوان خریدار، از همه‌ی پشت پرده‌ی تولید یک محصول غذایی غیر کارخانه‌ای مطلع نمی‌شویم. مثلا نمی‌دانیم در تولید یک محصول سبزیجات از چه کودها و موادی استفاده شده است و امکان رفتن و بازدید کردن از مزرعه یا کارگاه تولیدکننده را نداریم.

پمینا تازه‌تر است یا خرید شخصی برای خانه؟

پمینا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای صنایع غذایی کشور که در زمینه‌ی تولید غذاهای آماده و نیمه‌آماده‌ی منجمد فعالیت می‌کند، این مشکلات عدم اطمینان نسبت به خرید تازه برای خانه را به نوع دیگری رفع کرده است.

زنجیره‌ی تامین در کارخانه‌های بزرگ و برند، بسیار سخت‌گیرانه و پیچیده است و برای اینکه یک تولیدکننده‌ی مواد اولیه چه گوشتی و چه سبزیجات، امتیاز ویژه‌ی فروش عمده به برندی همچون پمینا را داشته باشد، باید علاوه بر استانداردهای رایج، استانداردها و نظارت‌های سخت‌گیرانه‌ی بسیار بیشتری را بپذیرید. اینجاست که تفاوت کیفیت خرید خانه ما با کیفیت خرید برندی چون پمینا مشخص می‌شود. در واقع بر خلاف تصور رایج که مردم فکر می‌کنند، بیشتر کارخانه‌های غذای منجمد، مواد بی‌کیفیت را منجمد می‌خرند و منجمد و بسته‌بندی می‌کنند، اما مواد اولیه‌ی محصولات پمینا، از بالاترین کیفیت محصولات موجود در بازار که به صورت تازه تهیه می‌شوند و با استاندارد بالایی به کارخانه تحویل می‌شوند، تهیه می‌شود.

خرید مواد غذایی منزل
خرید مواد غذایی منزل

غذا و محصولات غذایی منجمد پمینا، اما تازه‌تر از خرید خانگی

بر خلاف باور بسیاری از ما، غذا و مواد اولیه گوشتی و سبزیجاتی که تهیه می‌کنیم می‌تواند در معرض آلودگی‌ها باشد و ما به ابزاری برای سنجش سلامت آنها نداریم، در حالیکه پمینا با آزمایشگاه‌ها و سیستم نظارتش، روزانه صدها تن مواد اولیه تهیه می‌کند و برای کنترل و نظارت بر کیفیت، آزمایشگاه‌های مجهز و متخصصان زیادی در اختیار دارد.

در ادامه تمام مواد دسته‌بندی و قطعه‌بندی می‌شوند و محصولات بی‌کیفیت و یا مواد زاید جدا شده و مواد سالم و با کیفیت منجمد و یا پخته و سپس منجمد می‌شوند. روش انحصاری انجماد فوق سریع محصولات پمینا، باعث می‌شود بافت سلولی محصولات شکل خود را حفظ کنند و بر خلاف قرارگیری در فریزر خانه که به تدریج آب در مواد غذایی منجمد می‌شود، در این روش، محصولات غذایی انگار در همان حالت تازگی به خواب می‌روند تا در زمانی که قرار است در خانه مصرف شوند، مجددا با یخ‌زدایی به همان حالت تازه‌ی قبل برگردند.

همه‌ی این اتفاقات باعث می‌شود که فرآیند ارسال محصول از مزرعه به پمینا، بسیار سریع‌تر از ارسال از مزرعه به منزل اتفاق بیفتد و محصول نهایی نیز تازه‌تر از محصول خریداری شده‌ی روزانه باشد.

نظر شما در خصوص حقایقی در مورد خرید مواد غذایی منزل چه بود؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر