;
coinex

ترور دانشمند هسته ای موشکی ایران در آبسرد دماوند ؛ محسن فخری زاده ترور شد!

ترور دانشمند هسته ای موشکی ایران در آبسرد دماوند ساعاتی قبل رخ داده است. محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید!

ساعاتی قبل یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند ترور شد. رجانیوز گزارش داده متاسفانه تلاش‌ها برای احیای این دانشمند به نتیجه نرسیده و او به شهادت رسیده است.

او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود. رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

ترور دانشمند هسته ای موشکی ایران در آبسرد دماوند

شهید محسن فخری زاده ترور شد!

آپدیت 18:36

تصاویری از محل وقوع عملیات تروریسی امروز

خبرگزاری فارس تصاویر زیر را از محل شهادت محسن فخری زاده منتشر کرده است.

محل شهادت محسن فخری زاده
محل شهادت محسن فخری زاده
محل شهادت محسن فخری زاده
محل شهادت محسن فخری زاده
محل شهادت محسن فخری زاده
محل شهادت محسن فخری زاده

آپدیت 18:30

شهادت محسن فخری زاده در جریان عملیات تروریستی. بنابر اعلام وزارت دفاع دکتر محسن فخری زاده در جریان این حمله تروریستی به شهادت رسیده است. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از به شهادت رسیدن رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی خبر داد.

به نقل از ایسنا، روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.» در ادامه آمده است

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.

آپدیت 18:24

ایسنا: انتقال محسن فخری زاده به بیمارستان. خبرگزاری با اعلام اینکه محسن فخری زاده به بیمارستان منتقل شده است، می‌نویسد:‌ «دانشمند ایرانی که بعد از ظهر امروز مورد حمله تروریستی قرار گرفت به بیمارستان منتقل شد. محسن فخری زاده لحظاتی بعد از حمله تروریستی بعد از ظهر امروز به بیمارستان منتقل شد.»

آپدیت 18:20

انتشار نخستین تصاویر از محل ترور محسن فخری زاده. خبرگزاری تسنیم با انتشار تصویر زیر نوشت: «این تصویر از منابع غیرسمی با عنوان تصویری از لحظات این درگیری منتشر شده است.»

این تصویر از منابع غیرسمی با عنوان تصویری از لحظات این درگیری منتشر شده است
این تصویر از منابع غیرسمی با عنوان تصویری از لحظات این درگیری منتشر شده است

آپدیت 18:11

تسنیم:‌ ایشان اکنون در اتاق عمل است! خبرگزاری تسنیم می‌نویسد:‌ «هنوز خبر قطعی از منابع رسمی مبنی بر شهادت ایشان منتشر نشده است و برخی منابع هم می گویند که ایشان اکنون در اتاق عمل است.» بنابراعلام این پایگاه خبری، «در جریان این درگیری تعداد دیگری از افراد هم کشته شدند که هویت آنها هنوز معلوم نیست. گفته می شود برخی نزدیکان آقای فخری زاده هم همراه ایشان بوده اند.»

آپدیت 18:01

فارس: یک خودرو هدف ترور بوده است. خبرگزاری فارس می‌نویسد: «ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.»

بنابر گزارش خبرگزاری فارس سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند. فارس می‌نویسد: «مشاهدات خبرنگار فارس دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند. منابع امنیتی در گفتگو با خبرنگار فارس ترور فخری زاده را تایید کردند.»

آپدیت 17:48

ایسنا خبر را تایید کرد. ایسنا می‌نویسد: «به گفته منابع خبری یکی از دانشمندان جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز از سوی افراد ناشناس و در جریان درگیری مسلحانه با تیم محافظ وی ترور شده است.»

آپدیت 17:36

رجانیوز می‌نویسد: برخی رسانه ها مدعی شدند ساعاتی قبل یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند ترور شد. متاسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است. دانشمند ترور شده «شهید محسن فخری زاده» است.

شهید محسن فخری زاده
شهید محسن فخری زاده

جهان نیوز می‌نویسد: «آمریکایی‌ها، وی را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی مؤثر داشته‌است. طبق نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانیکه با فخری‌زاده گفتگوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهار نظر کرد.او با رابرت اُپنهایمر، کارشناس فیزیک آمریکایی مقایسه می‌شود که در دهه ۴۰ میلادی کار نظارت بر ساخت بمب اتم در آمریکا را برعهده داشت.»

شهید محسن فخری زاده
رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

پیشتر سخنگوی سازمان انرژی اتمی به ایسنا گفته بود که برای هیچ یک از دانشمندان هسته‌ای کشورمان حادثه‌ای پیش نیامده است. بهروز کمالوندی در گفت‌وگو گفته بود پیش از تایید این خبر گفته بود، کلیه دانشمندان صنعت هسته ای کشور در سلامت کامل به سر می برند و برای هیچ کدام آنها حادثه ای پیش نیامده است.

ایسنا در 17:08 دقیقه امروز نوشته بود: «خبری در فضای مجازی مبنی بر ترور محسن فخری زاده تحت عنوان عنوان دانشمند هسته‌ای کشورمان منتشر شده است که کمالوندی تاکید کرد که دانشمندان فعال در صنعت هسته‌ای کشور همگی در سلامت هستند.»

خبرگزارش فارس می‌نویسد: «اوایل سال 1397، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم، موساد تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.در این باره وبگاه واللا نیوز گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.» در ادامه می‌خوانیم:

این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است. مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

این خبرگزاری در ادامه با ذکر اینکه «نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.» می‌افزاید:

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی 2 سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

.

منبع: rajanews

نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در خصوص ترور دانشمند هسته ای موشکی ایران با تکراتو به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر