;
coinex

ائتلاف گسترده در اعتراض به آمازون!

ائتلاف گسترده در اعتراض به آمازون از تعدادی از کارکنان آمازون و فعالان محیط زیست تشکیل شده است. این اعتراضات با جمعه سیاه همزمان شده است.

سالهاست که آخرین جمعه ماه وامبر موسوم به جمعه سیاه به مهمترین جشنواره خرید با تخفیف تبدیل شده است. در این روز مردم آمریکا، اروپا و بسیاری از کشورهای جهان بعد از روز شکرگزاری، جشنواره جمعه سیاه را جشن میگیرند.

با این اوصاف، جمعه سیاه برای شرکت های خرید و فروش اینترنتی از جمله آمازون که در سطح جهانی فعالیت دارد، روز بسیار مهمی محسوب میشود.

ائتلاف گسترده در اعتراض به آمازون!

امسال و با وجود شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود خانه‌نشینی ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث هجوم بیشتر مردم به فروشگاه‌های آنلاین و رونق بیش از پیش فروش این سایت‌ها بشود. با این همه گویا برخی با رشد چشمگیر و قدرت گرفتن سریع آمازون در روزهای رکود کسب‌وکارهای دیگر، مخالفت جدی دارند.

گروهی از کارکنان انبارهای آمازون و مدافعان محیط زیست با تشکیل ائتلافی به نام «آمازون را مجازات کنید» خواستار فراهم کردن شرایط کاری بهتر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شدند.

ائتلاف گسترده در اعتراض به آمازون

اعضای ائتلاف «آمازون را مجازات کنید» (Make Amazon Pay) می‌گویند ارزش آمازون در دوران کرونا به یک تریلیون دلار رسید و جف بزوس مدیرعامل آن به اولین مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری تاریخ تبدیل شد، ولی کارکنان انبارهای این شرکت برای پاسخگویی به حجم بالای خریدهای اینترنتی جان خود را به خطر انداختند و در صورت اعتراض و درخواست حقوق منصفانه مورد تهدید و ارعاب قرار گرفتند.

این ائتلاف که همزمان با شروع جمعه سیاه راه اندازی شده از آمازون چند درخواست دارد که شامل افزایش حقوق کارکنان انبار، افزایش دوره مرخصی استعلاجی با حقوق و مجوز دادن به کارکنان برای سازماندهی در اتحادیه‌ها می‌شود.

این ائتلاف همچنین از آمازون درخواست کرده تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برساند، به همکاری با پلیس خاتمه دهد و مالیات را در کشورهایی که آمازون در آنها فعالیت اقتصادی بالایی دارد به طور کامل بپردازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ائتلاف گسترده در اعتراض به آمازون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر