;
coinex

افزایش سود گوگل، فیسبوک و آمازون از تبلیغات آنلاین

برای اولین بار در تاریخ آمریکا بیش از نیمی از هزینه تبلیغات در آمریکا به تبلیغات آنلاین در پلتفرم های دیجیتالی چون گوگل و فیسبوک اختصاص یافته است.

این آمار همچنین نشانگر تسلط تدریجی پلتفرم های دیجیتال چون گوگل بر بازار تبلیغات و تغییر استراتژی بازار است. این موضوع سبب افزایش سهم شیوه های تبلیغاتی آنلاین و کاهش سهم سایر پلتفرم ها از جمله، رادیو و تلویزیون، مجلات و غیره است.

تبلیغات آنلاین به واقع به لطف پاندمی کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. هزینه تبلیغات در فضای آنلاین تا حدی ارزان تر است،‌ خدمات سریعتر، هدف قرار دادن مخاطب مورد نظر آسان تر و سنجش عملکرد تبلیغات نیز آسان تر است. این موضوعات اگر تا این اواخر به خوبی مورد توجه قرار نمی‌گرفت،‌ با خانه نشینی و افزایش وب‌گردی، اهمیت دوچندانی یافت.

افزایش سود گوگل، فیسبوک و آمازون از تبلیغات آنلاین

چنین مزایایی در دوران پاندمی اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا شرکت‌ها و کسب‌ و کار‌ها مجبورند بودجه خود را کاهش دهند و البته مشتریان نیز زمان بیشتری را در فضای آنلاین سپری می‌کنند.

GroupM به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تبلیغات دیجیتال و یکی از سرمایه‌گذاران در رسانه‌های مختلف می‌گوید: «تبلیغات دیجیتال نقطه روشنی در سالی تاریک برای صنعت تبلیغات محسوب می‌شود».

این گروه انتظار دارد که در سال آتی فعالان بازار ۱۱۰/۱  میلیارد دلار روی تبلیغات دیجیتال هزینه کنند که به معنای ۵۱ درصد از ۲۱۴/۶ میلیارد دلار پیش بینی شده برای هزینه تبلیغاتی در آمریکا است.

افزایش سود گوگل، فیسبوک و آمازون از تبلیغات آنلاین

GroupM می‌گوید که سه سال پیش در آمریکا تبلیغات دیجیتال تنها یک سوم از مخارج تبلیغاتی را به خود اختصاص می‌دادند، این میزان تبلیغات تقریبا با مجموع درآمد تبلیغاتی روزنامه‌ها، رادیو، مجلات و تلویزیون‌های محلی برابر بود. اما در سال ۲۰۲۰ مجموع سهم این سه دسته در بازار تبلیغات آمریکا به ۲۱ درصد کاهش پیدا کرد.

زمانی که در ماه مارس آمریکا دچار بحران کرونا شد بسیاری از شرکت‌ها به دلیل مواجهه با قرنطینه و محدودیت‌های جدید، مخارج تبلیغاتی خود را کاهش دادند.

مشتریانی که در خانه حبس شده بودند اما به خرید آنلاین روی آوردند و درنتیجه شرکت‌های کوچک و متوسط نیز به گفته برایان ویسر نماینده اطلاعات بین‌المللی GroupM بیشتر از قبل روی تبلیغات دیجیتال تمرکز کردند.

در این میان تبلیغات دیجیتال در قبضه سه رقیب بزرگ تجاری یعنی فیس‌بوک، آمازون و الفابت قرار گرفته است که طبق تحقیقات شرکت تحقیقاتی eMarketer، روی هم رفته دو سوم از مخارج تبلیغات دیجیتال در آمریکا را در سال آتی به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تبلیغات آنلاین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر