;
coinex

5 کتابی که برای رسیدن به موفقیت باید حداقل یک بار آن ها را بخوانید

برای رسیدن به موفقیت باید نسبت به خودتان و محیط اطراف‌تان آگاهی داشته باشید و نکاتی کلیدی را بدانید که طی کردن مسیر را برایتان ممکن می‌کنند. در این مقاله پنج کتاب بسیار مهم حیطه موفقیت را به شما معرفی می‌کنیم که در رسیدن به موفقیت، همراه شما خواهند بود.

5 کتابی که برای رسیدن به موفقیت باید حداقل یک بار آن ها را بخوانید

1. زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید
درباره کتاب دوازده ستون موفقیت

چند بار در طول زندگی‌تان برایتان پیش آمده که قدم در راهی گذاشته‌اید که قبلا آن را پیموده بودید و می‌دانستید قرار است دوباره همان نتیجه را بگیرید؟ برای مثال تا به حال برایتان پیش آمده که احساس کنید افرادی که برای دوستی انتخاب کرده‌اید و شما را نا امید کرده‌اند، همگی از نظر شخصیتی یا حتی چهره شبیه هم بوده‌اند یا برایتان اتفاق افتاده که متوجه شوید همیشه موقع تصمیم‌گیری‌های بزرگ به جای اقدام کردن سر خودتان را گرم چیزهای دیگری می‌کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال‌ها مثبت است، باید بدانید که هزاران هزار نفر از مردم دنیا همین مشکلات را دارند و به نوعی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مشکلاتی جفری. ای. یانگ و جانت. ای. کلوسو به عنوان دو تن از برجسته‌ترین روانشناس‌های جهان، آن‌ها را قابل حل شدن می‌دانند و در کتاب «زندگی خود را دوباره بیافرینید» به آموزش روش حل آن‌ها می‌پردازند.

یانگ و کلوسو معتقدند که ریشه رفتارهای اشتباهی که در بزرگسالی به صورت مداوم در افراد تکرار می‌شود، جایی در کودکی آن‌ها پنهان شده و آهسته آهسته به شکل تله‌هایی در زندگی‌شان درآمده است. این تله‌ها روی نحوه فکر کردن ما، احساس‌مان نسبت به خود و جهان پیرامون ما تاثیر گذار هستند و تا زمانی که نسبت به آن‌ها آگاه نشویم، نمی‌توانیم خودمان را از قیدشان رها کنیم. در کتاب پرفروش و مشهور «زندگی خود را دوباره بیافرینید» با 11 نمونه از رایج‌ترین تله‌ها آشنا خواهید شد و سپس یاد می‌گیرید چطور زندگی‌تان را در مسیری که درست است قرار دهید.

2. 12 ستون موفقیت

بناهای مهم و مستحکم جهان بر روی ستون‌هایی سوار هستند که هر کدام برای نگه داشتن آن‌ها ضروری‌اند. بنای مهم رسیدن به موفقیت نیز به ستون‌های محکم و عظیم نیاز دارد که هر فردی که در جستجوی موفقیت است؛ باید آن‌ها را بشناسد و بالا ببرد. تمامی دوازده ستون ضروری برای موفقیت را نویسنده و کارآفرین برجسته، جیم ران، در کتاب بسیار موفق و پر فروش «12 ستون موفقیت» به خوانندگان علاقمند به پیشرفت و کسب موفقیت معرفی کرده است. او در این کتاب که علاوه بر ترجمه فارسی به شکل کتاب صوتی هم در ایران منتشر شده و با استقبال مواجه شده است، طی 12 فصل به آموزش ضروریات رسیدن به موفقیت می‌پردازد و روی موضوعاتی مثل اهمیت سلامت و سبک زندگی سالم در رسیدن به موفقیت، اهمیت داشتن روابط کارآمد، مدیریت درست زمان، یادگیری مداوم و مواردی از این دست تمرکز می‌کند که دانستن‌شان برای هر فرد موفقی لازم است. پیشنهاد می‌کنیم گوش دادن به کتاب صوتی 12 ستون موفقیت از جیم ران و یا خواندن کتاب فیزیکی این اثر را از دست ندهید.

3. خرده عادت‌ها

اگر زندگی‌نامه افراد موفق را مطالعه کنید، متوجه وجود خصلت‌های مشترکی بین آن‌ها می‌شوید. برای مثال بیشتر این افراد صبح خیلی زود از خواب بیدار می‌شوند. اگر آدم سحرخیزی باشید با این ویژگی مشکلی ندارید؛ اما اگر اینطور نباشید، تغییر ساعت خواب‌تان از شش صبح به چهار صبح برایتان بسیار سخت خواهد بود و همین مسئله منجر به رها کردن کل پروسه الگو برداری از افراد موفق خواهد شد. حالا فرض کنید که دو هفته هر روز صبح ساعت 10 دقیقه به شش بیدار شوید؛ دو هفته بعدی ساعت 20 دقیقه به شش و همین‌طور پیش بروید تا ساعت بیداری‌تان را به چهار صبح برسانید. در این صورت احتمالا سختی این کار بسیار کمتر خواهد شد. این تنها یک مثال بسیار کلی و ساده برای نشان دادن اهمیت خرده عادت‌ها بود.

استفان گایز نویسنده کتاب معروف خرده عادت‌ ها در این اثر خود به شما آموزش می‌دهد که تغییرات بزرگ از قدم‌های کوچک و استمرار به خرج دادن نسبت به انجام آن‌ها شکل می‌گیرد. کسی که می‌خواهد یک کتابخوان حرفه‌ای شود، می‌تواند از روزانه خواندن پنج صفحه کارش را شروع کند؛ اما نسبت به این پنج صفحه تعهد و سماجت داشته باشد.

شکل گیری یا عوض کردن خرده عادت‌ها به صرف انرژی خیلی زیاد یا تصمیم‌های عجیب نیازی ندارد و از این جهت است که می‌توان روی کارکرد آن‌ها اطمینان خاطر داشت و این چیزی است که با استفان گایز خواهید آموخت.

4. قدرت من هستم

قدرت من هستم
جول اوستین و کتاب قدرت من هستم

تا به حال به گفت و گوی درونی خودتان با خودتان گوش داده‌اید؟ اینکه با محبت با خودتان صحبت می‌کنید یا سرزنش آمیز؛ اینکه چه صفت‌هایی را درباره خودتان به کار می‌برید و اگر قرار باشد خودتان را در قالب جمله «من … هستم» تعریف کنید، جای خالی را با چه چیزهایی پر خواهید کرد.

جول اوستین، نویسنده کتاب موفق «قدرتِ من هستم» دقیقا روی همین موارد دست گذاشته است و معتقد است آن گونه که خود را توصیف می‌کنید، همان گونه‌ای خواهد بود که در شما تجلی پیدا می‌کند. بنابراین اگر خودتان را فردی دست و پا چلفتی می‌دانید، ناخودآگاه شما این پیام را دریافت می‌کند و این امر را در ظاهر شما متجلی خواهد کرد؛ اما اگر باور دارید که فردی زیرک و دانا هستید، این پیام را به صورت متجلی شده در شخصیت‌تان خواهید دید. بنابراین هر بار که قصد استفاده از جمله «من هستم» را دارید، باید نسبت به آن با احتیاط برخورد کنید. در کتاب جول اوستین یاد می‌گیرید چطور و با چه روش‌هایی شخصیت‌تان را به سمت متجلی شدن صفت‌هایی ببرید که همیشه دوست‌شان داشته‌اید. در این راستا می‌توانید مطلبی درباره صفت‌ها و ویژگی‌های یک شخصیت استثنایی که موجب موفقیت و خوشحالی او خواهند شد را بخوانید.

5. 9 مرد موفق، 90 رمز موفقیت

برایان تریسی یکی از کتاب‌هایش به نام «الگو برداری و موفقیت» را کاملا به موضوع بررسی زندگی افراد موفق و یاد گرفتن از آن‌ها اختصاص داده است؛ حالا فرض کنید کتابی از مجموعه‌ای از نویسندگان به دست‌تان برسد که 90 رمز موفقیت را از زندگی 9 نفر از ثروتمندترین و موفق‌ترین مردان جهان فراهم کرده باشد و در دسترس شما قرار دهد. مسلما این کتاب راه شما را برای رسیدن به موفقیت هموارتر خواهد کرد و از طریق بررسی زندگی افرادی مانند بیل گیتس و هشت چهره مطرح جهانی دیگر به شما یاد خواهد داد کدام طرز فکر منجر به موفقیت شما خواهد شد. بنابراین خواندن کتاب «9 مرد موفق؛ 90 رمز موفقیت»  بهانه خوبی برای یادگیری صفات افراد موفق خواهد بود.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر