;
coinex

دوربین گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ (Galaxy S21 Ultra) زیر ذره بین {ویدیو اختصاصی}

دوربین گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ (Galaxy S21 Ultra) را شاید بتوان بهترین دوربین گوشی در سال 2021 لقب داد. در ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید تا دوربین بهترین پرچمدار سامسونگ را با هم بررسی کنیم.

کمپانی کره آی سامسونگ از گوشی گلکسی اس 21 اولترا (Galaxy S21 Ultra) ، پرچمدار خود، رونمایی کرد که محدود‌یت‌های کارهای ممکن با یک گوشی هوشمند را جابجا کرده است. گوشی S21 Ultra برای کسانی است که بهترینِ بهترین گوشی های سامسونگ 2021 را در کنار یک سیستم دوربین حرفه‌ای و شفاف‌ترین و هوشمندترین نمایشگر ما، می‌خواهند. این گوشی با آوردن تجربه قلم محبوب S Pen به سری گلکسی S برای اولین بار، خلاقیت و بهره‌وری را یک قدم ارتقا داده است.

گلکسی S21 Ultra جدیدترین فصل در میراث یک دهه‌ای سری گلکسی S سامسونگ در ارائه پیشرفته‌ترین تجربه موبایلی است. این گوشی برای کسانی ساخته شده است که خواهان برترین فناوری‌ها برای حفظ اتصال خود با دیگران و چیزهایی هستند که بیشترین اهمیت را برای آنها دارد. گلکسی S21 Ultra در کنار دیگر محصولات گلکسی S قرار گرفته و تمامی بخش‌های تجربه S21 را یک مرحله ارتقا می‌دهد.

دوربین گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ (Galaxy S21 Ultra)

بهترین دوربین گوشی سال زیر ذره بین تکراتو {ویدیو اختصاصی}

سری پرچمدار گلکسی S21 به عنوان یکی از بهترین گوشی های 2021 در رویداد Galaxy Unpacked 2021 رونمایی شد. یک سبک جدید و جسورانه در طراحی دارد که آن را از بقیه گوشی‌های هوشمند متمایز می‌کند. این سری دارای یک طراحی کاملا جدید با برش‌های زیبا در بخش دوربین است که به نرمی با بدنه فلزی دستگاه یکی شده و زیبایی چشمگیری به آن می‌دهد.

گلکسی‌ اس 21 اولترا سامسونگ در رنگ‌های نقره‌ای (Phantom Silver) و مشکی (Phantom Black) عرضه خواهد شد که دارای روکش لوکس و براقی روی کل دستگاه است که ظاهری فرهیخته و ورای زمان به آن می‌دهد. گلکسی S21 Ultra در سه رنگ دیگر و بصورت اختصاصی روی سایت Samsung.com عرضه خواهد شد که عبارتند از تیتانیوم (Phantom Titanium)، آبی دریایی (Phantom Navy) و قهوه‌ای (Phantom Brown) که با روکش Gorilla Glass Victus به محکم‌ترین گوریلا گلس موجود سامسونگ مجهز شده است.

دوربین گلکسی اس 21 اولترا
دوربین گلکسی اس 21 اولترا

از روز 29 ژانویه 2021 گوشی گلکسی S21 Ultra بصورت گسترده عرضه خواهد شد. این گوشی در دورنگ زیر با روکشی براق و لوکس موجود خواهد شد:

  • نقره‌ای: مدل 128 گیگابایتی با 12 گیگابایت رم
  • مشکی: مدل 128 گیگابایتی با 12 گیگابایت رم، مدل 256 گیگابایتی با 12گیگابایت رم یا مدل 512 گیگابایتی با 16گیگابایت رم

گلکسی S21 اولترا دارای بزرگترین نمایشگر سری گلکسی S21 با اندازه 6.8 اینچ داینامیک امولد (Dynamic AMOLED 2X) است. این هوشمندترین نمایشگر سامسونگ است. برای اولین بار کاربران دیگر لازم نیست بین روانی تصاویر 120 هرتزی و استفاده از نمایشگر Quad HD+ یکی را انتخاب کنند زیرا در S21 Ultra شما می‌توانید هردو را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (S21+)

نرخ بروزرسانی صفحه نمایش متناسب با محتوای در حال تماشا از 10 تا 120 هرتز تغییر کرده و بهترین تصویر را با بهترین بهره‌وری از باتری در اختیار شما قرار می‌دهد. گلکسی S21 Ultra در مقایسه با مدل S20 دارای تصویری تا 25% روشن‌تر با حداکثر روشنایی 1500 نیت است که آن را به روشن‌ترین گوشی هوشمند گلکسی تبدیل می‌کند. با بهبود 50 درصدی نسبت تصویر، گلکسی S21 Ultra می‌تواند تصاویری کاملا واضح و فراگیر را حتی در فضای باز پیش چشمان شما قرار دهد. گلکسی S21 Ultra همانند نسخه های S21 و S21+ مجهز با Eye Comfort shield است که به کاهش خستگی چشم کمک می‌کند.

تی‌ام رو، مدیرعامل سامسونگ موبایل می‌گوید:

گلکسی S21 Ultra نمونه‌ای دیگر در پیشتازی سامسونگ در حوزه نوآوری‌های کاربردی است که تجربه‌ای کاملا شخصی‌شده را در اختیار کاربر می‌گذارد تا زندگی‌شان را غنی‌تر کرده و بهتر خودشان را ابراز کنند. با توجه به جایگاه مهمی که فناوری در دوران اخیر در زندگی ما پیدا کرده، ما می‌خواهیم یک قدم دیگر رو به جلو برداشته و مرز کارهای ممکن با یک گوشی هوشمند را جابجا کنیم.

دوربین گلکسی اس 21 اولترا

بهترین تجربه دوربین سامسونگ

گلکسی اس 21 اولترا مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم دوربین حرفه‌ای سامسونگ است و این یعنی شما می‌توانید عکس‌هایی بسیار زیبا را در شرایط نوری و محیطی مختلف گرفته و با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی این گوشی، ویدیو گرفته و آن را به دلخواه خود ویرایش کنید.

گلکسی S21 اولترا دارای یک دوربین چهارگانه (لنزهای فوق عریض، عریض و دو لنز تله) است که مجهز به یک حسگر بهینه 108MP Pro شده و با استفاده از آن شما می‌توانید عکس‌های 12 بیتی HDR ثبت کنید که غنای داده‌های رنگ در آنها تا 64 برابر بیشتر و بازه دینامیکی آنها تا سه برابر بزرگتر است. برای اولین بار در گوشی‌های گلکسی شما می‌توانید تصویربرداری 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه روی همه لنزها از جمله لنز دوربین جلو و چهار لنز دوربین عقب انجام دهید و این یعنی بدون توجه به کیفیت فیلمبرداری، می‌توانید بین دوربین عقب و جلو جابجا شوید. در ضمن با استفاده از گزینه فایل خام 12 بیتی (12-bit RAW file) دیگر هیچکدام از جزییات عکس در زمان ویرایش از دست نخواهد رفت.

وقتی با گلکسی S21 Ultra زوم می‌کنید دیگر نگران از دست رفتن وضوح تصویر نخواهید بود. این دوربین مجهز به Space Zoom تا 100 برابر است که از اولین سیستم لنز تله دوگانه سامسونگ برای رسیدن به آن استفاده شده است که شامل یک زوم اپتیکال 3 برابری و یک زوم اپتیکال 10 برابری است که هردو مجهز به Dual Pixel(2PD) AF شده‌اند و به این ترتیب شما می‌توانید تصاویری واضح را حتی از راه دور ثبت کنید.

گلکسی S21 Ultra دارای یک حسگر شب بهینه Bright Night است که بزرگترین پیشرفت سامسونگ در حوزه عکاسی در نور کم، تاکنون محسوب می‌شود. با استفاده از حالت بهینه شده Night Mode، کاهش نویز و فناوری 12MP Nona-binning، شما می‌توانید عکس‌هایی دشوار مانند عکس در اتاق با نور کم، یا یک صحنه در شب را با سرعت و کیفیتی بالا ثبت کنید.

ویدیوی بررسی دوربین گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ

آیا دوربین اس 21 اولترا انتظارات را برآورده کرد؟

سری گوشی های پرچمدار Samsung Galaxy S21 بالاخره وارد بازار اسمارت‌فون‌ها خواهند شد هرچه به زمان رونمایی این گوشی ها نزدیک می‌شدیم اخبار و شایعات بیشتری از جزئیات آنها به گوشی میرسید. چندی پیش وب سایت اندروید پلیس گزارشی منتشر کرده و در آن به مشخصات اصلی و کامل هر سه مدل سری گلکسی اس ۲۱ از اندازه نمایشگرها تا تنظیمات دوربین پرداخته بود. مانند هرساله مشخصات فنی دوربین گوشی های پرچمدار به روز رونمایی نمی‌رسند که فاش می‌شود.

مشخصات دوربین گلکسی اس 21 اولترا در یگ نگاه

دوربین جلو: 

  • 40MP Phase Detection AF, FOV 80°, F2.2, 0.7 µm

دوربین اصلی:

  • Quad camera
  • Ultra Wide: 12MP Dual Pixel AF, FOV 120°, F2.2, 1.4µm
  • Wide-angle: 108MP Phase Detection AF, OIS, F1.8, 0.8µm
  • Telephoto 1: 10MP Dual Pixel AF
    Optical 3x, OIS, F2.4, 1.22µm
  • Telephoto 2: 10MP Dual Pixel AF
  • Optical 10x, OIS, F4.9, 1.22µm
  • 100X Space Zoom
  • Laser AF Sensor
  •  ۱۰۰ برابر Space Zoom شامل زوم ۱۰ برابری اپتیکال می‌شود که در ادامه با Super Resolution Zoom به ۱۰۰ برابر می‌رسد. Super Resolution Zoom از زوم دیجیتال استفاده می‌کند که ممکن است باعث اختلال در تصویر شود

انتظار داشتیم سامسونگ امسال هم نسخه اولترا پرچم‌دار جدیدش را با تمرکز روی دوربین عرضه کند. تقریبا اوضاع به همین شکل هم پیش رفت پیشتر اکانت توییتری مشهور Ice Universe هم مشخصات دوربین گلکسی اس 21 اولترا را فاش کرده بود. سامسونگ این‌بار سنسور ToF سه بعدی را از چینش این دوربین حذف کرده است. این گوشی کماکان چهار سنسور در پشت خود دارد اما این بار دوتای آن‌ها تله‌فوتو هستند.

سنسور اصلی دوربین این گوشی کماکان مانند سری قبلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است. سامسونگ سنسور آیزوسل HM3 را برای این گوشی انتخاب کرده که دارای پیکسل‌های ۰.۸ میکرونی است. همچنین فوکوس لیزری هم برای رفع مشکل فوکوس خودکار گلکسی اس 20 اولترا اضافه شده است.

دوربین گلکسی اس 21 اولترا
دوربین گلکسی اس 21 اولترا

دوربین های گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ از نظر نرم افزاری با پیشرفت هایی نظیر پشتیبانی از حالت های فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری در حالت تثبیت کننده Super Steady با سرعت 60 فریم بر ثانیه وامکان تغییر خودکار بین سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه بسته به شرایط نوری محیط ارائه میشوند. همچنین گفته میشود Galaxy S21 میتواند فیلم های 8K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و از حالت فیلمبرداری دوگانه یا همزمان دوربین جلو و عقب بهره میبرد.

سنسور ToF 3D که در گلکسی اس 20 اولترا شاهدش بودیم یک سنسور ۰.۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.0 است. هدف این دوربین کسب اطلاعات مربوط به عمق و فاصله هنگام عکاسی پرتره و یا فیلم‌برداری با حالت لایوفوکوس است. اگر سامسونگ تصمیم به حذف این سنسور گرفته احتمالاً راه دیگری را برای ثبت اطلاعات عمق پیدا کرده است. جالب است بدانید اپل امسال در آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس از سنسور پیشرفته‌تر LiDAR استفاده کرده که دقت بیشتری خصوصاً در نور کم دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: samsung

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر