;
coinex

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (Galaxy S21 Plus)

شایعات حول محور پرچمدار جدید سامسونگ به اوج خود رسیده است. امروز در تکراتو به بررسی مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (Galaxy S21 Plus) میپردازیم.

سامسونگ را به عنوان یک غول حوزه فناوری میشناسیم که نه فقط در حوزه اسمارتفون ها که تقریبا در مورد تمام ابزارها و وسایل تکنولوژی جزو برترین هاست. در این میان اما اخبار و اطلاعات جدیدترین گوشی های سامسونگ اهمیت زیادی دارد. با ورود به سال 2021 باید منتظر معرفی جدیدترین گوشی های سامسونگ در رده ها و دسته های مختلف باشیم. اما آنچه تقریبا بیش از سایرین تمام دنیای تکنولوژی و علاقه مندانش را به خود مشغول داشته است،‌ جدیدترین گوشی سری اس سامسونگ است.

امروز در تکراتو به بررسی مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (Galaxy S21 Plus) خواهیم پرداخت که قرار است به عنوان یکی از اعضای خانواده اس 21 به زودی عرضه شود. اما از قیمت و مشخصات فنی پرچمدار جدید کره ای ها چه میدانیم؟ با ما همراه باشید.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس

از زمان عرضه سامسونگ گلکسی اس 20 به عنوان یکی از مهمترین محصولات سامسونگ در سال 2020، اخبار و شایعات زیادی حول محور پرچمدار بعدی یعنی گلکسی اس 21 که ابتدا با نام اس 30 نیز معروف بود شکل گرفته است. اگرچه اس 20 یک محصول همه چیز تمام و به یک معنی خارق العاده بود، اما قیمت بالا و برخی خصوصیات آن با واکنش های متفاوت و تقریبا دور از انتظاری در بازار اسمارتفون های 2020 روبرو شد. به همین دلیل از همان زمان شایعاتی شکل گرفت مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد حتی پیش از پایان سال میلادی 2020 نسبت به عرضه جدیدترین گوشی سری اس خود اقدام کند.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس

به همین دلیل از زمانی که مشخص شد پرچمدار بعدی سامسونگ در مراحل تولید است، شایعات حول محور آن قوت زیادی گرفت و روزی نبود که بحثی از پرچمدار جدید به عنوان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2021 در میان نباشد.

ما در هنگام عرضه خانواده اس 20، هریک از اعضای این سری را در قالب مطالبی جداگانه بررسی کردیم. این مطالب عبارت بودند از معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20, معرفی و بررسی گلکسی اس 20 پلاس و در نهایت معرفی و بررسی گلکسی اس 20 اولترا.

در طول مدتی که درگیر شایعات مربوط به خانواده گلکسی اس 21 بودیم نیز در یک گفتار به بررسی مشخصات گلکسی اس 21 پرداختیم. اما امروز قصد داریم به یکی دیگر از اعضای این خانواده یعنی مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (Galaxy S21 Plus) بپردازیم. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (Galaxy S21 Plus)

به عنوان یکی از اعضای خانواده جدید سامسونگ سری اس بدون شک بررسی مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (Galaxy S21 Plus) شایسته یک گفتار جداگانه از سایر اعضا هست. بنابر زمان بندی های رسما اعلام شده، سامسونگ به زودی از خانواده اس 21 رونمایی میکند. اما مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس چگونه است؟

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس

بنابر اطلاعات رسمی سامسونگ قصد دارد ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) جدیدترین نسل گوشی‌های سری گلکسی اس را با نام گلکسی اس ۲۱  رونمایی کند. در حالیکه هنوز هیچ اطلاعات رسمی از این دو گوشی به بیرون درز نگرده است اما طی مدت اخیر به لطف افشاگران و البته رندرها و اطلاعات فاش شده در برخی منابع ما به مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس و سایر اعضای خانواده اس 21 دسترسی داریم.

در حال حاضر اتکای اصلی اطلاعات بر آن مواردی است که مکس واین‌بک، افشاگر معروف و شناخته شده در این باره فاش کرده است. او می‌گوید صحت این اطلاعات را ازطریق چند منبع داخلی خود در سامسونگ تأیید کرده است. در پی انتشار گزارش واین‌بک، خبرنگاران با سامسونگ ارتباط برقرار کردند؛ اما شرکت کره‌ای فعلا ترجیح داده است دراین‌باره‌ سکوت کند.

مشخصات فنی گلکسی اس 21 پلاس : نمایشگر و نرم افزار

بر اساس این اطلاعات گلکسی S21 پلاس از یک نمایشگر 6.7 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز از نوع LTPS (پلی‌سیلیکون با دمای پایین) بهره مند است. تراکم پیکسلی نمایشگر این مدل 393 پیکسل بر هر اینچ (1080 در 2400)‌ خواهد بود که در نهایت وضوح فول اچ دی پلاس را برای کاربر به ارمغان می آورد. همچنین این نمایشگر با آخرین محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس محافظت خواهد شد.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاسمشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس
مشخصات فنی گلکسی S21‌ پلاس

بر همین اساس درباره بخش مهم دیگری از مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس یعنی نرم افزار و رابط کاربری ما میدانیم که تمامی اعضای این خانواده با رابط کاربری One UI 3.1 بر پایه سیستم عامل اندروید 11 عرضه خواهند شد. به علاوه انتظار داریم اس 21 پلاس نیز مانند سایر اعضای خانواده اش از گواهی نامه IP68 بهره مند باشد.

مشخصات فنی گلکسی اس 21 پلاس :‌ سخت افزار و باتری

در مورد سخت افزار اما بحث میتواند کمی متفاوت باشد. همانطور که باید بدانید سامسونگ طی این سالها در محصولات خود از دو تراشه متفاوت استفاده میکند. اول تراشه های کوالکام با نام تجاری اسنپدراگون که در زمره برترین تراشه های بازار قرار دارند و دوم تراشه های تولیدی خود سامسونگ با نام تجاری اگزینوس که اگرچه به لحاظ کیفیت و سخت افزار در حال حاضر در حد و اندازه اسنپدراگون و حتی کایرین های هوآوی نیستند، اما تراشه های قدرتمندی محسوب میشوند که در هر نسل پیشرفت های چشمگیری را تجربه میکنند.

حالا بر این اساس به نظر میرسد سامسونگ بر اساس بازارهای هدف محصول جدید خود، این خانواده را با آخرین تراشه کوالکام که اخیرا معرفی شده است یعنی اسنپدراگون 888 و همچنین اگزینوس 2100 عرضه خواهد کرد.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس
مشخصات فنی گلکسی S21‌ پلاس

معمولا بازار کشور ما پذیرای مدل دوم یعنی گوشی هایی با تراشه اگزینوس است و البته اسنپدراگون به از ما بهتران تعلق میگیرد! البته واین بک همچنین میگوید درباره تراشه نسل جدید اگزینوس هم باید منتظر عملکرد واقعی باشیم و جهش خاصی را خواهیم دید.

به هر صورت این دو چیپ جدید یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ و یا اگزینوس ۲۱۰۰ همانند چیپ A14 Bionic به کار رفته در پرچمداران سری آیفون ۱۲، از نوع ۵ نانومتری خواهند بود. با این وجود، نکته قابل توجه اینجاست که مودم ۵G به کار رفته در چیپ‌های جدید به کار گرفته شده توسط شرکت سامسونگ، به صورت داخلی و روی چیپ اصلی نصب شده‌اند؛ امری که در مقایسه با مودم جداگانه ۵G در گوشی‌های جدید اپل، هم از نظر کارایی و هم از نظر مصرف بهینه باتری موجب برتری پرچمداران جدید سامسونگ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

به احتمال قریب به یقین این گوشی در سه نسخه با میزان حافظه داخلی متغیر اما رم یکسان 12 گیگابایتی عرضه میشود. به ترتیب حافظه داخلی این گوشی از 128 گیگابایت آغاز شده و با 256 و 512 گیگابایت تکمیل میشود. در مورد ظرفیت باتری سری اس 21 از جمله مدل پلاس در مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (Galaxy S21 Plus) آمده است که این گوشی با یک باتری 4800 میلی آمپرساعت و البته احتمالا فناوری شارژ سریع 25 واتی عرضه خواهد شد.

همچنین این گوشی از فناوری شارژ بی سیم نیز که این روزها مد شده پشتیبانی خواهد کرد. به نظر میرسد این فناوری در حال نرمال 15 واتی باشد. به علاوه شارژ معکوس 4.5 واتی را نباید فراموش کرد. با این حال چنان که به نظر می‌رسد، سامسونگ دقیقا همان راه اپل را برای پرچمداران جدید خود در پیش گرفته و گوشی‌های سری اس ۲۱ را بدون شارژر همراه عرضه خواهد کرد.

البته هنوز هم شارژرهای ۲۵ یا ۳۰ واتی گوشی‌های قدیمی سامسونگ می‌توانند باتری‌های ۵,۰۰۰ و ۴,۸۰۰ میلی‌آمپری گلکسی اس ۲۱ اولترا و پلاس را تنها در یک ساعت پر کنند. با این وجود اگر به دنبال سرعت بیشتر هستید، می‌توانید از شارژرهای ۶۵ واتی نیز برای این دو گوشی استفاده کنید که عملا تا دوبرابر سریع‌تر باتری را پر خواهد کرد.

مشخصات فنی گلکسی اس 21 پلاس : دوربین

در مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (Galaxy S21 Plus) آمده که این گوشی با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی ارائه میشود. همچنین دوربین سلفی این محصول یک سنسور 10 مگاپیکسلی خواهد بود. انتظار داریم این مشخصات با مدل استاندارد اس 21 یکسان باشد. اما گمان تفاوت درباره نسخه اولترا باید معقول تر باشد. واین بک در این باره آورده:

منابع ما می‌گویند گلکسی اس ۲۱ اولترا به‌لطف دوربین جدید با قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال،  بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری فضایی (Space Zoom) می‌تواند ارائه دهد. سامسونگ قصد دارد در گلکسی اس ۲۱ اولترا از فناوری فوکوس خودکار لیزری استفاده کند. امیدواریم این سیستم فوکوس بتواند مشکلات فوکوس گلکسی اس ۲۰ اولترا را از بین ببرد.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس
مشخصات فنی گلکسی S21‌ پلاس

البته به اس 21 اولترا به طور مفصل خواهیم پرداخت و در آنجا میتوانیم ادعاهای واین بک را بیشتر بررسی کنیم. علاوه بر این درباره دوربین S21 پلاس میدانیم که سامسونگ قصد دارد حالت ضبط دوگانه (Dual Recording Mode)‌ را اضافه کند که به‌لطف آن می‌توانید هم‌زمان با دوربین پشتی و جلویی گوشی فیلم بگیرید. درحال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد که این قابلیت به‌صورت قراردادن پنجره‌ی مربوط به ویدئوها درکنار یکدیگر یا حالت تصویردرتصویر یا ذخیره‌ی آن‌ها به‌صورت دو فایل جداگانه ارائه خواهد شد.

مشخصات فنی گلکسی اس 21 پلاس : فناوری های ارتباطی

گزارش‌های جدید می‌گویند گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس سامسونگ از 5G پشتیبانی می‌کنند و به وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۱ مجهز هستند. تفاوت مدل اولترا بهره‌مندی از فناوری وای‌فای ۶ ای (Wi-Fi 6E) است. واین‌بک می‌گوید سامسونگ اعتقاد دارد وای‌فای 6E تقریبا دو برابر سریع‌تر از نسخه‌ی استاندارد وای‌فای ۶ است. همچنین، می‌گوید دقیقا نمی‌داند سامسونگ روی مدل‌هایی با پشتیبانی از LTE سری گلکسی اس ۲۱ هم کار می‌کند یا خیر.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس
مشخصات فنی گلکسی S21‌ پلاس

در مورد رنگ بندی این محصول انتظار میرود گلکسی اس ۲۱ پلاس (Galaxy S21 Plus) در رنگ‌های نقره‌ای (Phantom Silver) و مشکی (Phantom Black) و بنفش (Phantom Violet) به بازار عرضه شود. نکته مثبت درباره مدل پلاس در بخش رنگبندی، داشتن رنگ بنفش، به علاوه سیاه و نقره‌ای است، درحالی که مدل اولترا تنها دو رنگ سیاه و نقره‌ای را خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که رنگ‌های بیشتر مدل اولترا، طبق روال همیشگی سامسونگ چند ماه پس از عرضه آن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، اما در حال حاضر تنها این دو رنگ برای این گوشی اعلام شده‌اند.

تنها نکته در مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس (Galaxy S21 Plus) که به نظر میرسد از دست رندرها و واین بک در رفته مربوط به جنس پنل پشتی سری اس 21 باشد. آنطور که برخی شایعات میگوید اینکه مدل استاندارند با پنل پلاستیکی ارائه شود چندان اعجاب آور نخواهد بود. همچنین نسخه اولترا نیز برای دفاع در مقابل انتقادات میتواند از پنل شیشه ای بهره مند باشد، اما نسخه پلاس! واقعا نمیدانیم!

قیمت گلکسی S21‌ پلاس

در مورد قیمت گلکسی S21‌ پلاس (Galaxy S21 Plus) باید گفت طبعا سامسونگ با وضعی که در مورد اس 20 اولترا تجربه کرد و حتی فراتر از آن برای رقابت با آیفون 12 گران قیمت، بالطبع برای کاهش هزینه ها در سری جدید تلاش خواهد کرد. به نظر میرسد با در نظر گرفتن مشخصات فنی گلکسی S21‌ پلاس (Galaxy S21 Plus) ما با یک گوشی با قیمت در حدود 1200 دلار یا کمی بیشتر روبرو باشیم.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس
مشخصات فنی گلکسی S21‌ پلاس

البته چندی پیش  وب‌سایت Galaxy Club درباره قیمت گلکسی S21 پلاس (Galaxy S21 Plus) مدعی شده که نسخه 128 گیگابایتی این گوشی با قیمت 1079 یورو عرضه خواهد شد. همچنین یک افشاگر هندی درباره قیمت گلکسی S21 پلاس (Galaxy S21 Plus) نسخه 256 گیگابایتی مدعی شده این گوشی با قیمت 1099 یورو به فروش می‌رسد

به هر حال رقابت با پرچمداران آیفون، دلیل اصلی عرضه زود هنگام گوشی‌های سری اس سامسونگ در سال جاری است و چنان که به نظر می‌رسد، این رقابت در بخش قیمت قیمت گلکسی S21‌ پلاس (Galaxy S21 Plus) نیز ادامه خواهد داشت. خب نظرتان در مورد یک جمع بندی مختصر چیست؟

جمع بندی

گلکسی اس 20 پلاس را به عنوان نسخه محبوب تر خانواده اس 20 شناختیم. از طرفی نه مشکلات طراحی اس 20 استاندارند از جمله قاب پلاستیکی را داشت و نه به گران قیمتی و همه چیز تمامی اس 20 اولترا بود. نسخه متوسط بهترین گوشی دنیا با قیمت و طراحی مناسب که بیش از نسخه اولترا نظر کاربران را جلب کرد.

حالا باید بدانیم که نسخه پلاس اس 21 نیز برای سامسونگ گوشی بسیار مهمی خواهد بود. این محصول که احتمالا با نمایشگر 6.7 اینچی با تراکم پیکسلی 393 پیکسل بر هر اینچ (1080 در 2400)‌ عرضه خواهد شد مشخصات قابل توجهی دارد. به علاوه دوربین سه گانه، آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ، رم 12 گیگابایتی و باتری 4800 میلی آمپر ساعتی از دیگر جذابیت های محصول جدید سامسونگ به حساب می آید.

این گوشی همچنین از یک نمایشگر 6.7 اینچ 1080p AMOLED با سرعت تازه سازی 120 هرتز بهره مند است. به علاوه آنطور که اطلاعات ما از مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 پلاس حکایت دارد این صفحه نمایش بر خلاف نسل های قبل منحنی نبوده و از جمله صفحه نمایش های فلت است.

سخن آخر

حالا باید تا زمان رونمایی رسمی و پی بردن به مشخصات فنی گلکسی اس 21 پلاس صبر کنیم. به نظر شما این گوشی چقدر ارزش خرید خواهد داشت؟ آیا به خرید یکی از بهترین گوشی های 2021 فکر میکنید؟ ما پیش از این در تکراتو به بررسی دنیای اسمارتفون ها در سال 2021 پرداخته بودیم. برای شناختن رقبای اس 21 بد نیست سری به بهترین گوشی های هواوی 2021 و بهترین گوشی های شیائومی 2021 بزنید.

البته ممکن است قصد خرید و یا حتی توانایی خرید این محصول گران قیمت را نداشته باشید. البته که نگرانی نیست چراکه با بهترین گوشی های میان رده 2021 میتوانید به انتخاب از میان قیمت بهترین گوشی های موتورولا و بهترین گوشی های سری M سامسونگ بپردازید.

همچنین اگر به دنبال یک گوشی ضد آب خوب هستید بهترین گوشی های ضد آب دنیا را ببینید. علاقه مندان به عکاسی موبایلی و گیمرها نیز میتوانند با دیدن بهترین دوربین گوشی 2021 و بهترین گوشی های گیمینگ 2021 تصمیمات بهتری برای خرید بگیرند.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر