;
coinex

گلکسی اس 21 سامسونگ ؛‌ سخت‌افزار، قیمت و تاریخ رونمایی مشخص شد!

مدتهاست که پیگیر شایعات گلکسی اس 21 سامسونگ هستیم. اگر تمام اطلاعات افشا شده را به مانند قطعات پازل کنار هم بگذاریم، به یک شمای کلی از این گوشی می‌رسیم.

از زمان عرضه گلکسی اس 20 سامسونگ، شایعات زیادی بر سر نسل بعدی سری اس مطرح شده است. سری گلکسی اس ‌20 سامسونگ به دلیل برخی مشکلات که در زمان انتشار در بازار داشت و نیز قیمت بالای آن با استقبال و بازخوردهای متفاوتی روبه‌رو شد و جای هیچ تعجبی ندارد که برخی از کاربران از هم‌اکنون منتظر گوشی اس 30 هستند.

به همین دلیل بازار شایعات Galaxy S21 بسیار داغ است، از تاریخ رونمایی رسمی گرفته تا جزئیات این محصول و شکل ظاهری آن، همه و همه توسط بسیاری از افشاگران مورد بررسی قرار گرفته اند.

اما حال و با نزدیک شدن به 25 دی ماه که به نظر تاریخ رسمی رونمایی از این محصول میباشد، تقریبا تمام شایعات نوعی انسجام کلی یافته است. رندرها تا حدی مشابه هستند و در این میان اطلاعاتی از تراشه این گوشی منتشر شده است.

اگر این جزئیات فاش شده و نسبتا قطعی را در مانند قطعات یک پازل کنار هم بگذاریم به یک تصویر کلی از محصول جدید سامسونگ خواهیم رسید. با ما باشید تا جزئیات گلکسی اس 21 سامسونگ یا آنطور که برخی میگویند گلکسی اس 30 را بررسی کنیم.

گلکسی اس 21 سامسونگ Galaxy S21

شایعات منتسب به مدل جدید گوشی‌های سری گلکسی S که توسط برخی کارشناسان با نام گلکسی اس ۲۱ و توسط برخی دیگر با نام گلکسی اس ۳۰ خطاب می‌شود، طی هفته‌های اخیر بیشتر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مدتی پیش شایعه‌ای شنیدیم که ممکن است سری بعدی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ زودتر از حد انتظار معرفی شوند؛ درواقع آن شایعه‌ها به‌طور دقیق‌تر می‌گفتند تولید انبوه گوشی گلکسی اس 21 یا گلکسی اس 30 زودتر از موعد همیشگی آغاز شده است. این‌طور که به‌نظر می‌رسد، شایعه‌ی یادشده حقیقت دارد.

بخش موبایل سامسونگ با گلکسی اس ۲۰ توانست رضایت خاطر بسیاری از دوست‌داران و طرفداران خود را جلب کند و با توجه به ضریب نفوذ و محبوبیت این سری در میان عامه مردم و ویژگی‌های چشم‌گیر پرچمدار جدید سامسونگ، احتمال فروش بالا و موفقیت گلکسی S20 در بازار نیز بسیار زیاد است.

گلکسی اس 21 سامسونگ
گلکسی اس 21 سامسونگ

حال امروز و در این گفتار از تکراتو قصد داریم به بررسی گلکسی اس 21 یا همان گلکسی اس 30، مشخصات و جزئیات مورد انتظار آن بپردازیم. از آنجا که تقریبا هیچ چیز جز مشخصات احتمالی تراشه مورد استفاده در گلکسی اس 21 مشخص نیست، هر آنچه در این گفتار می‌آید بر مبنای رندرها و اطلاعاتی است که افشاکنندگان بزرگ دنیای تکنولوژی فاش کرده اند.

در نتیجه اگر محصول نهایی مطابق مطالب این گفتار نبود نباید چندان تعجب کرد. ما کار خود را در این گفتار ابتدا با بررسی مشخصات سخت افزاری گلکسی اس 21 سامسونگ آغاز میکنیم.

همانطور که باید بدانید سامسونگ معمولا پرچمداران خود را در دو مدل با تراشه های متفاوت روانه بازار میکند. از یک طرف در محصول خود تراشه های تولیدی خود با نام تجاری اگزینوس را استفاده میکند و از طرف دیگر آخرین تراشه کمپانی معروف و ثابت شده کوالکام با نام تجاری اسنپدراگون، مورد استفاده سامسونگ قرار میگیرد.

به تازگی اطلاعاتی درباره مدل مجهز به اسنپدراگون این گوشی افشا شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

گلکسی اس 21 سامسونگ Galaxy S21

بنابر قاعده ما انتظار داشتیم که نام اسنپدراگون بعدی هم 875 باشد، اما احتمالا کوالکام هم اسیر تب عدد رند شده و تولد محصول جدید خود را با 3 عدد 8 جشن گرفت!

هر چند وقتی چند روز پیش اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد، نام سامسونگ در لیست ۱۴ برند اعلام شده که آمادگی استفاده از این تراشه را دارند، نبود؛ اما تقریبا مطمئن هستیم که اگر تغییر ناگهانی رخ ندهد، تعداد قابل توجهی از خانواده گلکسی S30 به این تراشه مجهز خواهند شد.

علت اطمینان ما میتواند لو رفتن بنچمارک گلکسی S30 سامسونگ با Snapdragon 888 باشد. داده جدیدی در پایگاه داده Geekbench، مدلی از Galaxy S21 را نشان می دهد، که از چیپستی با نام “Lahaina” استفاده می کند.

گلکسی اس 21 سامسونگ

در حالیکه شایعه‌های مختلفی مبنی بر رونمایی گلکسی S30 بدون بهره‌مندی از چیپست جدید اسنپدراگون 888 طی هفته گذشته مطرح شده بود؛ مستندات گیک‌بنچ خبر از رونمایی احتمالی این گوشی با تراشه قدرتمند کوالکام می‌دهد.

در هفته‌ای که گذشت کوالکام چیپست پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون 888 را رونمایی کرد و همزمان فهرست اولیه گوشی‌های هوشمندی که احتمالا با این تراشه قدرتمند به بازار عرضه خواهند شد را نیز منتشر کرد. به شکل عجیبی نام سامسونگ در فهرست اولیه منتشر شده نبود.

همین مساله باعث شد شایعه‌های مختلفی در مورد احتمال رونمایی گلکسی S30 بدون بهره‌مندی از تراشه جدید کوالکام مطرح شود. در خبرهای غیررسمی حتی احتمال اینکه گلکسی S21 سامسونگ تنها با چیپست اگزینوس 2100 روانه بازار شود نیز مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

PHG نتایج بنچمارک گیک‌بنچ گوشی هوشمندی با شماره مدل «SM-G991U» منتسب به گلکسیS21 سامسونگ که با چیپست با اسم رمز «Lahaina» (منتسب به چیپست اسنپدراگون 888) مورد بررسی قرار گرفته، شایعات قبلی را در مورد عدم بهره‌مندی پرچمداران سری S از اسنپدراگون 888 زیر سوال می‌برد.

گوشی هوشمند مورد بررسی با چیپست هشت هسته‌ای با سرعت پایه 1.8 گیگاهرتز، رم 8 گیگابایتی و سیستم عامل اندروید 11، در تست تک هسته‌ای گیک‌بنچ موفق به کسب امتیاز 1075 و در تست چند هسته‌ای نیز امتیاز 2916 را از آن خود کرد.

انتظار می‌رود گلکسی S21 با نمایشگر 6.2 اینچی سوپرامولد اینیفیتی O با نرخ بروزرسانی 120 هرتز، رزولوشن+FHD و حسگراثر انگشت زیر نمایشگر به بازار عرضه شود.

گلکسی اس 21 سامسونگ
تست تراشه گلکسی اس 21 سامسونگ

با توجه به مستندات مربوط به بنچمارک گیک‌بنچ احتمالا پرچمدار سری S کره‌ای‌ها در برخی بازارها با چیپست اگزینوس 2100 و در برخی دیگر از بازارها با چیپست اسنپدراگون 888 معرفی میشود.

این گوشی هوشمند احتمالا در نسخه‌های مختلف با رم 8 یا 12 گیگابایتی و ظرفیت حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی با امکان افزایش ظرفیت داخلی از طریق microSD در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

انتظار می رود سامسونگ از یک دوربین سه گانه در گلکسی S21 استفاده کند که دارای یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی است. گفته می شود که همه دوربین ها از ضبط فیلم 4K 60fps با قابلیت Super Steady Stabilization پشتیبانی می کنند.

این تلفن همچنین می تواند از قابلیت ضبط فیلم 8K 30fps برخوردار باشد. گفته می شود که دوربین اصلی بر اساس شرایط نوری می تواند به طور خودکار بین حالت ضبط فیلم 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه جابجا شود که ویژگی جدیدی است.

سامسونگ Galaxy S21 می تواند با Wi-Fi 6E ، بلوتوث 5.1 ، GPS ، 5G ، UWB ، پورت USB Type-C ، بلندگوهای استریو و Samsung Pay همراه باشد. شایعه شده است که این گوشی از فناوری شارژ سریع ، شارژ سریع بی سیم و شارژ بی سیم معکوس بهره می برد.

مکس واین‌بک، یکی از افشاگران نام‌آشنا، ظرفیت باتری مدل معمولی گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا را به‌ترتیب ۴،۰۰۰ و ۴،۸۰۰ و ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت اعلام کرده است و می‌گوید تمامی گوشی‌ها در کمترین حالت ممکن از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

طراحی ظاهری گلکسی اس 21 سامسونگ

سامسونگ سال‌هاست که بر روی ساخت یک گوشی تمام صفحه کار می‌کند و گوشی اس 30 می‌تواند این ایده را به واقعیت تبدیل کند. سامسونگ از مارچ 2019 شروع به صحبت راجع به امکان حذف کردن سوراخ و ناچ‌های روی صفحه نمایشگر گوشی‌های خود کرده است؛ یعنی حفره و سوراخ‌های دوربین سلفی بر روی نمایشگر حذف خواهد شد.

گلکسی اس 21 سامسونگ
مشخصات فنی گلکسی اس 21

به بیان دیگر گوشی اس 30 مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد شد. البته سامسونگ نیم نگاهی به ایده استفاده از نمایشگر به عنوان اسپیکر نیز دارد؛ هرچند به نظر نمی‌رسد که بتواند گلکسی اس 30 را به این فناوری مجهز کند.

همچنین سامسونگ در حال تلاش برای طراحی گوشی‌هایی است که گوشه‌هایی کاملا گرد دارند و ممکن است در گلکسی سری اس 30 شاهد آن باشیم. گوشی ‌S30 همچنان دارای قاب فلزی خواهد بود. اما بر اساس تصاویر به دست ‌آمده از مجله LetsGoDigital این قاب فلزی صفحه نمایشگر را بیش از پیش در بر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نمایشگر : مشخصات فنی گلکسی اس 21 سامسونگ

براساس اعلام واین‌بک، دو گوشی گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس نمایشگر ۶/۲ و ۶/۷ اینچی ۱۲۰ هرتز با وضوح فول HD پلاس از نوع LTPS (پلی‌سیلیکون با دمای پایین) خواهند داشت.

گلکسی اس 21 سامسونگ
مشخصات فنی گلکسی اس 21

گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز از نمایشگری ۶٫۸ اینچ با نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز و وضوح WQHD پلاس از نوع LTPO (پلی‌کریستالین با دمای پایین) بهره‌مند خواهد بود و از قلم لمسی اس پن (S Pen) نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ اما این قلم به‌همراه گوشی عرضه نمی‌شود.

به‌گفته‌ی واین‌بک، سامسونگ قصد دارد قاب‌های ویژه‌ای که شامل قلم اس پن هستند، برای گلکسی اس ۲۱ اولترا عرضه کند. این قاب‌ها قلم لمسی را در خارج از بدنه‌ی گوشی نگه می‌دارند.

بیشتر بخوانید:

تاریخ رونمایی از گلکسی اس 21 سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری اس 20 در یک رویداد جعبه گشایی در تاریخ 11 فوریه سال گذشته (22 بهمن 98) رسما معرفی شدند. پیش‌ خرید این گوشی‌ها در 21 فوریه (2 اسفند 98) انجام شد و در تاریخ 6 مارچ (16 اسفند 98) روانه بازار شدند.

پیش از این بسیاری تاریخ رونمایی گلکسی اس ۳۰ / گلکسی اس ۲۱ سامسونگ را براساس تاریخ‌های عرضه محصولات پیشین سری S تخمین می‌زدند و بر همین اساس اظهار داشتند که این محصول در اواسط فوریه 2021 معرفی و سپس عرضه خواهد شد.

گلکسی اس 21 سامسونگ
مشخصات فنی گلکسی اس 21 سامسونگ

اما خبرهای جدید حاکی از تصمیم شرکت سامسونگ برای رونمایی و عرضه زودهنگام گوشی سامسونگ S30 است. طبق گزارش رویترز در 9 نوامبر 2020، شرکت سامسونگ قصد دارد که در اواسط ژانویه از گلکسی اس 30 رونمایی کند. بنا به این گزارش مرحله پیش خرید این محصول از اوایل فوریه 2021 (بهمن 99) آغاز خواهد شد.

براساس یکی از شایعات مطرح شده، سامسونگ قصد دارد گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S21 را در تاریخ 14 ژانویه (25 دی) رونمایی ‌کند.

بیشتر بخوانید:

قیمت گلکسی S21 سامسونگ

سامسونگ و تعداد زیادی از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند در طول سال‌های گذشته اقدام به افزایش تدریجی قیمت گوشی‌های خود کرده‌اند؛ اما احتمالا این روند در سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا نخواهد کرد.

بر اساس گزارش SamMobile، شایعاتی در کره جنوبی منتشر شده است مبنی بر آنکه سامسونگ قصد دارد قیمت گلکسی S21 را در مقایسه با مدل قبل، کاهش دهد. یکی از مشکلاتی که برخی کاربران را نسبت به گوشی گلکسی اس 20 ناامید کرد قیمت نسبتا بالای آن بود که به نظر میرسد سامسونگ در تلاش برای جبران آن است.

به ‌نظر می‌رسد غول تکنولوژی کره جنوبی قصد دارد قیمت مدل پایه گلکسی اس ۲۱ را در بازه ۸۵۰ تا ۸۹۹ دلار تعیین کند که بسیار کمتر از قیمت ۹۹۹ دلاری گلکسی اس ۲۰ است.

همچنین قیمت گلکسی اس ۲۱ پلاس در بازه ۱۰۵۰ تا ۱۰۹۹ دلار خواهد بود که به‌صورت قابل توجهی (۱۱۹ دلار) کمتر از گلکسی اس ۲۰ پلاس است. البته این امکان وجود دارد که مدل اس ۲۱ اولترا در بازه ۱۲۵۰ تا ۱۲۹۹ دلار و کمتر از قیمت ۱۳۹۹ دلاری گلکسی اس ۲۰ اولترا عرضه شود.

گلکسی اس 21 سامسونگ
قیمت گلکسی S21

یکی از افشاکنندگان اطلاعات مدعی است محدوده قیمت گلکسی S21 مورد بحث است و هنوز سامسونگ به‌صورت رسمی آن را تأیید نکرده؛ بنابراین نباید در صورت تغییر قیمت‌های ذکرشده تعجب کنید.

این کاهش قیمت را نمی‌توان یک حرکت ناگهانی توصیف کرد؛ بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند با یک بازار نامناسب مواجه هستند که تحت تأثیر کروناویروس قرار دارد. این کاهش قیمت‌ها می‌تواند دستگاه را برای افرادی که بودجه کمتری دارند، قابل دسترس کند و بدین ترتیب، آمار فروش افزایش یابد.

البته نباید موضوع رقابت را نادیده گرفت. مدل معمولی آیفون ۱۲ اپل از قیمت ۷۹۹ دلار با نمایشگر OLED و سایر به‌روزرسانی‌ها دردسترس قرار دارد و همین مسئله توانسته آن را به‌عنوان جایگزین مناسب سایر مدل‌ها مطرح کند.

ممکن است سامسونگ بخواهد به منظور جلوگیری از دست دادن مشتریانی که قصد تعویض گوشی دارند، قیمت گلکسی S21 را به مدل معمولی آیفون ۱۲ نزدیک‌تر کند. همچنین رقابت‌ زیادی بین سایر تولیدکنندگان گوشی اندروید وجود دارد که می‌توان به محصولات مقرون‌به‌صرفه شیائومی و اوپو اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشخصات فنی گلکسی اس 21 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر