;
coinex

مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40 (Xiaomi K40) ؛ پرچمداری در کالبد میان رده!

گوشی های سری ردمی شیائومی، همواره از محصولات با کیفیت این کمپانی بوده اند. در این گفتار به مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40 (Xiaomi K40) میپردازیم.

کمپانی شیائومی طی سالیان اخیر به و به طور خاص در سال گذشته توانسته عملکرد خوبی در بازار گوشی های هوشمند از خود به جا بگذارد. در حال حاضر کمپانی چینی به یک برند شناخته شده در این حوزه بدل شده است.

در نتیجه بسیار طبیعی است که محصولات این کمپانی در این عرصه خاص از موردانتظارترین ها در سال جدید باشد. خوشبختانه شیائومی پیش از آغاز سال جدید با معرفی پرچمدار سری می خود یعنی می 11 به انتظارات پایان داد.

اما همانطور که احتمالا باید بدانید، سری می تنها محصولات شیائومی نیستند و ما در مورد شیائومی با چند زیربرند خوب از جمله ردمی و پوکو نیز مواجهیم. یکی از مورد انتظارترین محصولات در سری محصولات ردمی، جدیدترین نسل خانواده ردمی کی (k) با نام ردمی کی 40 است. امروز در تکراتو به مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40 خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40 (Xiaomi K40)

در میان بهترین که در سال جدید انتظار آنها را داریم یکی از موردانتظارترین ها باید شیائومی ردمی کی 40 باشد. بر اساس شایعات مطرح شده درباره مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40، شرکت شیائومی قصد دارد گوشی ردمی کی 40 را با نمایشگر 120 هرتزی، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و تراشه رده بالای مدیاتک تولید کند.

مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40
مشخصات فنی شیائومی کی 40

ردمی یکی از زیر مجموعه‌های شیائومی است که هدفش تولید گوشی‌های مقرون به صرفه و در عین حال قدرتمند است. ردمی کی 30 طی سال گذشته از بهترین محصولات شیائومی بود و حالا طبعا انتظارات زیادی از جدیدترین سری این محصول وجود دارد. اما به واقع از مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40 پیش از عرضه رسمی آن چه میدانیم؟

برخی از افشاگری ها از مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40 میگوید این محصول با استفاده از تراشه مدیاتک MT6889 یا دیمنسیتی 1000 پلاس عرضه میشود.  اما با ما باشید تا تمام شایعات و افشاگری ها درباره مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40 را کنار هم بگذاریم و به یک دید جامع و همه جانبه از محصول جدید شیائومی برسیم و ببینیم که این افشاگری ها چقدر میتواند مطابق واقع باشد.

طراحی و ساخت : مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40

طراحی و ساخت : مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40
مشخصات فنی شیائومی کی 40

تقریبا از زمانی که ردمی کار خود را به طور مستقل از شیائومی آغاز کرد بسیار موفق بوده و گوشی هایی در هشت سری مختلف روانه بازار کرده است. مدل کی در محصولات ردمی همواره از محبوب ترین ها بوده تا جایی که مدل آخرین نسل از این خانوداه با نام ردمی کی 30 در پنج مدل مختلف تولید و به بازار عرضه شد. اما حالا باید با بررسی مشخصات فنی شیائومی K40 ببینیم جانشین کی 30 تا چه حد میتواند جای آنرا پر کند.

آنچه ما را برای گفتن از مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40 تحریک کرد، افشای تصویری از این گوشی توسط یک منبع شناخته شده بود که مدعی واقعی بودن تصاویر شده بود. بر این اساس میتوان به برخی از مشخصات فنی شیائومی K40 پی برد.

منبع تصاویر، این گوشی را مدل استاندارد ردمی K40 معرفی کرده؛ هر چند که احتمالا همین زبان طراحی در تمام اعضای خانواده، مشترک خواهد بود. البته دستگاه درون یک قاب محافظ قرار دارد و بخش زیادی از بدنه آن را نمی‌توان دید؛ ولی صفحه نمایش، دوربین‌های عقب و درگاه‌های ارتباطی قابل رویت هستند. مجموعه این تصاویر را ببینید.

بر اساس این تصاویر روی نمایشگر یک حفره مرکزی برای میزبانی از دوربین سلفی وجود دارد. طراحی ماژول دوربین چهارگانه در پنل عقب هم کاملا نو شده و حالا در بخش فوقانی سمت چپ جای گرفته است. محفظه سیم کارت روی فریم سمت چپ؛ اما درگاه USB-C همراه با گریل اسپیکر و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در لبه پایین قرار دارد.

در پایان بخش بحث طراحی و ساخت از مشخصات فنی شیائومی کی 40 باید گفت،‌ پنل پشتی این محصول با زیبایی هرچه تمام تر از جنس شیشه ساخته شده و برای محافظت از آن از محافظ گوریلا گلس استفاده میشود.

صفحه نمایش : مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40

صفحه نمایش : مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40
قیمت شیائومی K40

به مانند تمام اسمارتفون های امروزی، بخش صفحه نمایش در کی 40 نیز از بخش های مهم و ویژه خواهد بود. همانطور که انتظار داشتیم در مشخصات فنی شیائومی K40 در بخش صفحه نمایش با یک نمایشگر امولد با نرخ رفرش 120 هرتز مواجه خوهیم بود.

این گوشی به یک صفحه نمایش تخت مجهز خواهد بود که ردمی از آن به عنوان گرانترین صفحه نمایش تخت یاد کرده است و البته ما دقیقا نمیدانیم مقصود این برند از این جمله چه بوده است. اما خب تقریبا این روزها این نوع از نمایشگر، به طور پیشفرض برای عموم گوشی های پرچمدار استفاده میشود و این یعنی ما با یک نمیاشگر خوب و قدرتمند روبرو هستیم. علاوه بر این حسگر اثر انگشت در این محصول با نمایشگر همگام سازی شده و در بخش پایین صفحه قابل دسترسی است.

دوربین : مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40

دوربین : مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی کی 40
مشخصات فنی شیائومی K40

آنطور که از افشاگری ها و اطلاعات رندرها بر می آید، باید از مشخصات فنی شیائومی K40 در بخش دوربین گفت که این محصول از چهار دوربین در قسمت پشت گوشی و یک دوربین سلفی در برش ناچ مرکز صفحه استفاده میکند.

آنطور که از مشخصات فنی شیائومی K40 برمیاید، مجموعه دوربین های این گوشی از چینش متفاوتی نسبت به کی 30 بهره میبرند. ماژول چهارگانه دوربین در این محصول با شکلی مشابه با آنر وی 40 طراحی و ساخته شده است. آنطور که برخی افشاگری ها میگوید، در این ماژول چهارگانه ما با یک دوربین 108 مگاپیکسلی سر و کار داریم که ممکن است یکی از بهترین دوربین گوشی 2021 باشد.

بر این اساس دوربین اصلی گوشی جدید شیائومی مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی HM2 سامسونگ خواهد بود، این سنسور نسخه بهبود یافته‌ی لنز HM1 سامسونگ است. به علاوه، گوشی مذکور از یک دوربین با لنز پریسکوپ با قابلیت زوم اپتیکال ۱۲ برابر و زوم ۱۲۰ برابر دیجیتال نیز بهره خواهد برد.

سخت افزار : مشخصات فنی شیائومی K40

سخت افزار : مشخصات فنی شیائومی K40
مشخصات فنی شیائومی کی 40

در مورد بخش تراشه اختلاف نظر میان افشاگران بسیار است. در شرایطی که برخی از استفاده از یک تراشه مدیاتک MT6889 میگویند، عده ای دیگر معتقدند محصول جدید قطعا از یکی از پردازنده های قدرتمند اسنپدراگون استفاده خواهد کرد و به اسنپدراگون 775 جی با پشتیبانی از فناوری فایوجی و یا حتی اسنپدراگون 888، یعنی جدیدترین و بهترین تراشه کوالکام مجهز خواهد بود.

البته که شاید با کمی تامل بتوان هر دو مورد و هردو حدس را پذیرفت! فراموش نکنیم که این روزها عموم محصولات پرچمدار و قدرتمند در چند مدل و با سخت افزارهای متفاوت به بازار عرضه میشوند و بالطبع پرچمدار جدید ردمی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه بعید نیست که یک مدل 4 جی از ردمی کی 40 با تراشه مدیاتک و یک مدل فایوجی با اسنپدراگون 775 جی یا اسنپدراگون 888 عرضه شود که بالطبع یکی از بهترین گوشی های 5G در سال 2021 خواهد بود.

علاوه بر این به تازگی اظهارات مدیر برند ردمی کمی ما را درباره وضعیت سخت افزاری محصول جدید راهنمایی کرده است. سال گذشته شیائومی مدل های مختلفی از کی 30 را روانه بازار کرد که برخی مجهز به اسنپدراگون 865 و برخی مجهز به دایمنسیتی 1000 پلاس بودند. به نظر میرسد شیائومی برای کی 40 نیز همین روند را ادامه خواهد داد و باید انتظار عرضه یک مدل از کی 40 با پردازنده 6 نانومتری دایمنسیتی 1200 را داشته باشیم.

درواقع انتظار می‌رود در محصول جدید سری ردمی کی 40 از تراشه دایمنسیتی 1200 استفاده شود. دایمنسیتی 1200 ازنظر عملکرد قدرتمندتر از اسنپدراگون 865 است اما به لحاظ محاسباتی و فنی قطعا در حد اسنپدراگون 888 نخواهد بود.

شیائومی برای پردازنده گرافیکی دایمنسیتی 1200 سراغ پردازنده Mali-G78 MC9 شرکت آرم خواهد رفت که براساس لیتوگرافی شش‌نانومتری تولید شده است. ازنظر توان محاسباتی، می‌توان دایمنسیتی 1200 را بین دو تراشه اسنپدراگون 888 و 865 در نظر گرفت. بااین‌حال، برای دانستن دقیق تفاوت میان سه پردازنده با یکدیگر به انتشار بنچمارک‌های مختلف نیاز داریم که انتظار می‌رود با ورود محصولات به بازار، بنچمارک‌های آن‌ها نیز در دسترس قرار بگیرد.

باتری و قیمت شیائومی K40 : مشخصات فنی شیائومی K40

باتری و قیمت شیائومی K40 : مشخصات فنی شیائومی K40
مشخصات فنی شیائومی K40

در نهایت باید گفت آنطور که از اطلاعات موجود بر میاید، ظرفیت باتری در این محصول مهم چیزی بین 4000 تا 4500 میلی آمپرساعت خواهد بود که احتمال دومی بیشتر به نظر میرسد. فراتر از اینها این محصول با فناوری شارژ سریع 33 وات عرضه میشود.

اما درباره قیمت شیائومی K40 به تازگی اطلاعاتی رسمی منتشر شده است. لو وی‌ بینگ، مدیرکل ردمی به تازگی تایید کرده که این سری ماه آینده‌ میلادی از راه خواهد رسید و قیمت مدل پایه‌ی آن‌ 2999 یوآن (تقریبا 463 دلار) است.

برچسب قیمت 2999 یوآنی نشان می‌دهد گوشی بعدی سری ردمی K قرار است با قیمتی مشابه ردمی کی 30 پرو عرضه شود با وجود اینکه در بسیاری بخش ها انتظار پیشرفت های زیادی از این محصول میرود. شیائومی گوشی پرچم‌دار می 11 را با قیمت 3999 یوآن (تقریبا 617 دلار) به‌ بازار می‌فرستد و این یعنی ردمی K40 پرو قرار است ارزان‌تر از می 11 باشد. قیمت اعلام‌شده توسط لو وی‌بینگ مربوط به بازار چین است و احتمالا این گوشی ‌هنگام عرضه در بازارهای جهانی قیمت بالاتری خواهد داشت.

ولی هرچه باشد، این محصول در قامت پرچمداران بازار و در رقابت بهترین گوشی های 2021 حاضر خواهد شد، اما با قیمتی کمتر از بهترین گوشی های هواوی 2021 و بهترین گوشی های سامسونگ 2021. در حقیقت اگر این برچسب قیمتی را در مقایسه با سایر محصولات مجهز به اسنپدراگون 888 در نظر بگیریم، این گوشی ارزان ترین موبایل مجهز به این پردازنده خواهد بود که در عین حال از فایوجی پشتیبانی میکند و میتواند یک دوربین خارق العاده نیز به همراه داشته باشد!

به نظر میرسد کی 40 به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی 2021 از همین حالا فاتحه بهترین گوشی های میان رده 2021 را خوانده و کار را برای رقبای خود یعنی قیمت بهترین گوشی های موتورولا و بهترین گوشی های سری M سامسونگ بسیار پیچیده کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشخصات فنی شیائومی K40 چیست؟ نظرات خود را درباره مشخصات فنی شیائومی کی 40 با تکراتو در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر