;
coinex

تبلت یا لپ تاپ؟ 7 نکته برای انتخاب آسان تر یک دستگاه با توجه به نیاز شما

تبلت یا لپ تاپ؟ اگر بودجه‌ای دارید و می‌خواهید بدانید این بودجه بهتر است صرف خرید یک تبلت شود یا یک لپ تاپ، این مقاله برای شما نوشته شده است. در اینجا هفت مقایسه مختلف بین لپ تاپ و تبلت را خواهید خواند و می‌توانید بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید.

تبلت یا لپ تاپ؟ 7 نکته برای انتخاب آسان تر یک دستگاه با توجه به نیاز شما

1. تایپ آسان با کدام یک میسر است؟

یکی از ضروری‌ترین کارکردهایی که هر دستگاهی باید داشته باشد، امکان تایپ کردن است. این امکان بسته به اینکه چقدر با آن سر و کار دارید، می‌تواند در تبلت یا لپ تاپ وجود داشته باشد.

واقعیت این است که تبلت‌ها کی‌بورد ندارند؛ مگر کی‌بورد لمسی روی صفحه یا مدل‌های دو در یک که قابلیت نصب صفحه کلید را به شما می‌دهند. بعضی انواع کی‌بوردهای مجازی هم قابلیت استفاده شدن برای تبلت‌ها را دارند؛ اما هیچ کدام از این گزینه‌ها برای کسی با تایپ سر و کار دارد، مثل دانشجوها، کارمندان و دانش‌آموزان، مناسب نیست. هزینه خرید کی‌بورد مجازی یک هزینه اضافه است، استفاده از  کی‌بورد 2 در 1 قابلیت جا به جایی تبلت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کی‌بورد لمسی به علت کوچک بودن صفحه باعث گردن‌درد و دست‌درد خواهد شد. بنابراین بهترین کار این است که اگر با تایپ سر و کار دارید، به دنبال یک لپ تاپ مناسب باشید.

2. سایز کدام دستگاه برای شما کاربردی‌تر است؟

اگر روی سایز دستگاه‌تان به هر دلیلی حساسیت زیادی دارید و به دنبال گزینه‌‌ای هستید که بتوانید آن را به راحتی با خودتان این طرف و آن طرف ببرید، حتما تبلت گزینه بهتری نسبت به لپ تاپ خواهد بود. برای مثال داشتن یک تبلت سامسونگ از هر کدام از سری ‌ها  مثل a، t یا s به راحتی می‌توانند داخل کیف شما قرار بگیرند و با کمترین وزن جا به جا شوند. مدل‌های نه چندان جدید این برند مثل گلکسی نوت هم از آنجایی که قلم دار هستند، یک گزینه عالی برای کسانی هستند که علاقه‎‌ای به همراه داشتن انواع لوازم تحریر ندارند و می‌خواهند تمام کارهای‌شان را با همان تبلت انجام دهند.

3. عمر باتری؛ تبلت عمر بیشتری دارد

تبلت یا لپ تاپ؟
دیدن ویدیو با تبلت / تبلت یا لپ تاپ؟

از آنجایی که تجهیزات تبلت‌ها به انرژی کمتری احتیاج دارند، از نظر مصرف انرژی بسیار اقتصادی عمل می‌کنند. درست در جهت مخالف، لپ تاپ وجود دارد که به دلیل استفاده از قطعات سخت افزاری خاص مصرف انرژی بالاتری دارد. بسیاری از انواع تبلت‌ها می‌توانند با یک بار شارژ، 10 ساعت استفاده از وب را برای کاربران فراهم کنند؛ در حالی که این میزان برای لپ تاپ به چهار الی هشت ساعت تقلیل پیدا می‌کند. بنابراین لازم است که قبل از انتخاب به این نکته دقت داشته باشید.

4. بررسی ظرفیت ذخیره سازی

سازندگان انواع تبلت برای اینکه بتوانند سایز و قیمت تبلت‌ها را کاهش دهند، برای ذخیره سازی اطلاعات نمی‌توانند حجم زیادی در نظر بگیرند. به طور متوسط بیشتر تبلت‌ها حجمی بین 16 تا 128 گیگابایت دارند. در مقایسه با تبلت، انواع تبلت از بهترین انواع هارد درایو استفاده می‌کنند. یک لپ تاپ میان رده حدود 500 گیگابایت ظرفیت دارد که همین مسئله آن را برای گیمینگ به مراتب کاربردی‌تر از تبلت می‌کند. با وجود این انواع تبلت‌ها و بهترین برندهای ارائه دهنده لپ تاپ مثل مدل های مختلف لپ تاپ ایسوس قابلیت استفاده از حافظه خارجی را دارند. لپ تاپ های ایسوس در جدیدترین مدل‌های مربوط به سال 2021 امکانات بیشتری هم برای گیمرها فراهم می‌کنند.

5. عملکرد؛ کدام یک قوی‌تر هستند؟

برای انجام کارهایی مثل استفاده از وب، ایمیل زدن، پخش موزیک یا ویدئو، هم تبلت و هم لپ تاپ عملکرد بسیار خوبی دارند. دلیلش هم این است که این کارها نیاز به قدرت پردازش زیادی ندارند. زمانی اوضاع تغییر پیدا می‌کند که شما نیاز به انجام هم زمان چند فعالیت داشته باشید یا بخواهید از گرافیک بیشتری بهره ببرید. در این موارد بهترین انتخاب برای شما قطعا لپ تاپ خواهد بود. بنابراین اگر گیمر هستید، کارهای ادیت ویدئو انجام می‌دهید و دوست دارید کیفیت HD را تجربه کنید، بهترین گزینه برای شما لپ تاپ است که در این مطلب با ویژگی‌های کلیدی آن آشنا می‌شوید؛ مگر اینکه بتوانید هزینه بیشتری برای خرید تبلت‌های گران قیمت تخصصی بکنید.

6. ساختار نرم افزاری

تبلت یا لپ تاپ؟
قدرت نرم افزاری لپ تاپ برای کار / تبلت یا لپ تاپ؟

اگر یک نرم افزار را به طور هم زمان روی یک تبلت و یک لپ تاپ نصب کنید، کارکرد آن‌ها کاملا با هم متفاوت خواهد بود. اگر تبلت شما از ویندوز استفاده می‌کند، به صورت تئوریک می‌تواند همان نرم افزاری را که روی لپ تاپ است، اجرا کند؛ با این تفاوت که سرعت اجرای این نرم افزار پایین‌تر خواهد بود. در این مورد استثناهایی مثل مایکروسافت سرفیس پرو هم وجود دارند که ارائه دهنده تبلت‌هایی هستند که می‌توانند عملکردی به خوبی یک لپ تاپ داشته باشند.

دو پلتفرم دیگر اصلی تبلت‌ها شامل اندروید و iOS می‌شود که هر دو به اپلیکیشن‌های نیازمند هستند که بتوانند در سیستم تعریف شده برای آن‌ها کار کنند. تعداد اپ‌های موجود برای این پلتفرم‌ها بسیار زیاد است و بیشتر آن‌ها قابلیت انجام وظایف پایه را بر روی لپ تاپ خواهند داشت. با وجود این محدودیت‌های سخت افزاری ممکن باعث شود نرم افزارهایی که روی لپ تاپ به خوبی عمل می‌کنند، سطح کیفیت‌شان را روی محیط تبلت از دست بدهند.

7. قیمت کدام مناسب است؟ تبلت یا لپ تاپ؟

برای اینکه بدانید قیمت لپ تاپ مناسبتر است یا تبلت، لازم است یک مقایسه ساده انجام دهیم. در این مقایسه به دلیل تغییر نرخ دلار، قیمت‌ها را به دلار اعلام می‌کنیم.

بیشتر تبلت‌های معمولی که برای انجام کارکردهای اولیه ساخته شده‌اند، قیمتی زیر 100 دلار دارند. مدل‌های میان رده بین 200 تا 400 دلار قیمت گذاری می‌شوند و می‌توانند بیشتر عملکردها را به خوبی انجام دهند و تبلت‌های قدرتمند قیمتی بین 500 تا 1000 دلار دارند. این گزینه‌ها شاید عملکرد خوبی داشته باشند اما نسبت به قیمت، حتی  قیمت لپ تاپ معمولی که از حدود 400 دلار شروع می‌شود، عملکرد خوبی نخواهند داشت و لپ تاپ همچنان از آن‌ها پیشی خواهد گرفت.

نتیجه گیری نهایی

اگر قرار است بودجه‌تان را صرفا برای خرید یک دستگاه صرف کنید، پیشنهاد ما این است که آن دستگاه لپ تاپ باشد. لپ‌ تاپ‌ها همچنان انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان می‌دهند و با وجود اینکه نمی‌توان آن‌ها را به راحتی تبلت جا به جا کرد، اما نسبت محدودیت تکنولوژیکی ندارند و می‌توانند گزینه‌هایی بهتر باشند. با وجود این اگر یک لپ تاپ دارید، می‌توانید با خیال راحت برای وقت‌هایی که قصد وب گردی دارید، می‌خواهید کتاب یا مقاله الکترونیک بخوانید یا بازی‌های ساده را انجام دهید، تبلت را انتخاب کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر