;
coinex

دوربین مداربسته هایک ویژن تا چند متر فیلم میگیرد

اگر نگرانی شما این است که میدان دید دوربین مداربسته هایک ویژن چقدر و چه اندازه است و تا چند متر فیلم میگیرد، باید کمی در مورد دید دوربین (FoV) وضوح تصویر و فاصله کمی بدانید.

دانستن اینکه دوربین امنیتی مداربسته شما چه دیدی را به شما می دهد و اینکه چگونه می توانید سیستم نظارت دوربین مداربسته خود را بهتر تنظیم کنید، بدون ایجاد نقاط کور، با دیجی حفاظ نمایندگی هایک ویژن همراه باشید.

یک دوربین امنیتی خانگی هایک ویژن بسته به رزولوشن، سنسور و لنز استفاده شده در آن، در محدوده ای بین 0 تا 20 متر می تواند به شما دید مفید ارائه کند. با این حال، دوربین های حرفه ای دیگری مانند دوربین گردان هایک ویژن با وضوح بالا نیز وجود دارند که می توانند دورتر از آن را هم نیز ببینند، با مسافتی که بین ۰ تا 200 متر میتواند متغیر باشد. پاسخ به این سؤال که دید دوربین مداربسته امنیتی تا چه اندازه ای است، بسته به مشخصات دوربین….. کمی پیچیده تر می شود. بیایید در مورد این موضوع بیشتر بدانیم.

دوربین مداربسته هایک ویژن تا چند متر فیلم میگیرد

برد دید مفید قابل مشاهده در دوربین مداربسته هایک ویژن چقدر است

قبل از خرید دوربین ممکن است فروشنده وعده بهترین دوربین را به شما بدهد، برای اینکه مطمئن شوید که دوربین چهره شخصی یا پلاک خودرو را در مسافت 12 متر از درب جلوی خانه خود شناسایی یا تشخیص دهد. پس قبل از اینکه به دنبال دوربین خوب بگردید، باید بدانید که چه چیزی را می خواهید. آیا می خواهید چهره اشخاص را شناسایی کنید یا چهره ای را تشخیص دهید؟ حداکثر فاصله این شخص از دوربین باید چقدر باشد؟ آیا می خواهید منطقه بزرگی یا کوچک را رصد کنید؟ همچنین باید توجه داشته باشید که آیا این دوربین در داخل خانه یا خارج از منزل نصب خواهد شد زیرا روشنایی، موانع و هوا می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. پس از تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهید، می توانید نوع دوربین را برای برآورده کردن انتظارات خود محاسبه کنید

چه عواملی می توانند در دید دوربین های امنیتی تأثیر بگذارد

زمینه دید برای پروژه های دوربین مداربسته بسیار مهم است زیرا توصیف می کند کدام قسمت از صحنه را می توانید ببینید و این بستگی به نوع لنز و دوربین آن و نحوه تنظیم آن دارد. میدان دید وسیع تر، بیشتر می توانید صحنه خود را ببینید اما جزئیات کمتری در دسترس است زیرا اشیاء کوچکتر و دور از دوربین به نظر می رسند. و عوامل تاثیر گذار در دید دوربین مداربسته عبارتند از:

  1. میدان دید
  2. فاصله کانونی
  3. فاصله کانونی ثابت
  4. فاصله کانونی متغییر
  5. وضوح و رزولیشن و مگاپیکسل دوربین

قابلیت های دید در شب در دوربین مداربسته

برخی از دوربین های امنیتی با دید در شب IR (نور مادون قرمز) همراه هستند. به عبارت دیگر، آنها قطعاً می توانند در تاریکی ببینند. وقتی می تواند دوربین امنیتی شما در شب ببیند، عواملی وجود دارند که می توانند بر این عملکرد تأثیر بگذارند.

این عوامل می تواند شامل رتبه بندی لوکس و نوع LED ها باشد. این کمی فنی است، بنابراین من در اینجا بحث نمی کنم. همچنین توصیه می شود یک دوربین امنیتی مجهز به عملکرد ۳D-DNR (کاهش نویز دیجیتال) داشته باشید که این امر باعث بهبود کیفیت تصویری است که در مناطق تاریک گرفته شده است (در هنگام استفاده از IR). می توانید تمام این اطلاعات را در مشخصات محصول بررسی کنید به طور کلی، به دنبال یک دوربین امنیتی با ۳D-DNR، درجه بندی خوب لوکس (همچنین به عنوان حداقل روشنایی شناخته می شود) و چراغ های مادون قرمز با ICR (Infrared Cut Removal) باشید.

نمونه های عملی با محبوب ترین دوربین های مداربسته هایک ویژن

بیایید نگاهی بیندازیم به یک دوربین مداربسته توربو اچ دی هایک ویژن که با قیمت 6500000  ریال در فروشگاه دیجی حفاظ موجود و به فروش میرسد. دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE16d0t-ire امکان تنظیم فوکوس را دارد و با فواصل کانونی ۳/۶ و ۶، ۸، ۱۲، ۱۶ میلی متر چیپ تصویر ۲ مگاپیکسلی تصویری با کیفیت خوب ارائه می دهد. به دلیل پشتیبانی از استاندارد IP67  دارای بدنه ضد آب بوده و در نتیجه برای محیط های خارجی نیز کاربرد دارد. میزان حساسیت نوری در این دوربین مداربسته برابر با ۰/۰۱ لوکس است. مجهز به تکنولوژی EXIR دید در شب است وضوح کامل HD است.

قسمت دید در دوربین مداربسته اساساً ترکیبی از فاصله کانونی و اندازه سنسور تصویر است و این زاویه را به شما می دهد که دوربین تصاویر را در ۱۱۰ درجه دید ضبط کند. در زیر مشخصات دوربین را می توانید در فروشگاه دیجی حفاظ ببینید.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل  DS-2CE16d0t-ire

  • وضوح تصویر: ۲ مگاپیکسلی
  • لنز: فاصله کانونی ۳/۶  و ۶، ۸، ۱۲، ۱۶ میلی متر
  • سنسور تصویر: CMOS 1 / 2.9
  • میدان دید: ۱۱۰ درجه

شما با نگاه به این اطلاعات و مشخصات فنی دوربین نمی دانید که آیا می توانید شخصی را در مسافت مشخصی از دوربین مداربسته تشخیص دهید یا خیر؟ تمام آنچه شما می دانید این است که دوربین شما تصاویر را با زاویه ۱۱۰ درجه به شما نشان می دهد و فیلمبرداری با وضوح بالا را ضبط میکند فقط به این دلیل که در مشخصات دوربین نوشته شده است اگر از شما بپرسم آیا این دوربین می تواند شخصی را که 15 متری دوربین ایستاده است، شناسایی می کند، آیا می توانید به این سؤال پاسخ دهید؟ اگر نتوانید شرمنده نیستید. واقعیت این است که شما اطلاعات کافی ندارید که با اطمینان به این سوالات پاسخ دهید مگر اینکه از یک نرم افزار حرفه ای مانند IP Video System Design Tool استفاده کنید. بیایید قدمی جلوتر برداریم و از این نرم افزار برای پاسخ به این سوال استفاده کنیم!

با استفاده از ماشین حساب جهت محاسبه و بررسی اینکه دید دوربین مداربسته خانگی چقدر می تواند ببیند

خوب، اجازه دهید مشخصات دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE16d0t-ire را برداریم و وارد نرم افزار کنیم. تصویر زیر اطلاعات زیر را نشان می دهد:

  • فاصله از دوربین:  15 متر (مربع قرمز سمت راست را بررسی کنید)؛
  • قالب سنسور: ۱ / ۲.۹ (مربع قرمز سمت چپ را بررسی کنید)؛
  • وضوح دوربین: ۱۹۲۰×۱۰۸۰ (مربع قرمز سمت چپ را بررسی کنید)؛
  • فاصله کانونی: ۲.۸ میلی متر (مربع قرمز سمت چپ را بررسی کنید)؛
دوربین مداربسته هایک ویژن
دوربین مداربسته هایک ویژن

فلش قرمز موقعیت مکانی را که 12 متر دورتر از دوربین را  نشان می دهد فضای سبز که براساس نرم افزار برای شناسایی کافی نیست، به این معنی که نمی توانید شخص را تشخیص دهید. فضای سبز منطقه مشاهده است، بنابراین می توانید ایده بگیرید که آیا این مرد یا زن است و از چه لباس هایی استفاده می کند اما خیلی بیشتر از این نیست. همچنین می توانید تصویر یک مرد و یک پلاک در سمت چپ را مشاهده کنید که نشان دهنده کیفیت تصویر دوربین امنیتی شما خواهد بود.

دوربین مداربسته هایک ویژن
دوربین مداربسته هایک ویژن

نتیجه گیری این است که شما نمی توانید شخصی را در فاصله 15 متری دور از یک دوربین هایک ویژن مدل DS-2CE16d0t-ire که دارای فاصله کانونی ۲.۸ میلی متر، سنسور ۱ / ۲.۹ و وضوح تصویر ۱۰۸۰p است، شناسایی کنید. پس از کمی بازی با نرم افزار می توان فهمید که در 12 متر دورتر از دوربین، فرد را می توان شناسایی کرد (اکنون در منطقه زرد است).

خوب، اکنون می دانید که تا چه اندازه می توانید شخص را شناسایی کنید و این کار سختی نبود، درست است؟ شما فقط نیاز به دانلود نرم افزار و کنجکاوی در قسمت های مختلف برنامه را دارید تا دریابید که یک دوربین امنیتی تا چه حد می تواند میدان دید به شما بدهد. نسخه آزمایشی این نرم افزار می توانید ۳۰ روز از آن استفاده کنید.

نتیجه و خلاصه مطلب

اگر قصد تهیه یک مورد را دارید، باید محدوده دوربین امنیتی را درک کنید. چند جزئیات بسیار مهم وجود دارد که باید درباره آنها بدانید. اینها به شما در تصمیم گیری کمک می کند و بنابراین، به شما اطمینان می دهد که انتخاب صحیحی را انجام داده اید. با در نظر گرفتن این عوامل مهم، می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع دوربین امنیتی را برای خرید انتخاب کنید. با این وجود، توصیه می شود یکی از مارک های معتبر را تهیه کنید تهیه شده توسط تیم امنیتی دیجی حفاظ نمایندگی هایک ویژن در ایران.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

    پاسخ