;
coinex

سفر به ماکو از قره کلیسا تا بورآلان

شهر صخره ایران را می شناسید؟ سفر به ماکو دیدن یکی از زیباترین مناطق شمال غرب است. همچون بسیاری از مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده ایران، جاذبه های کم نظیر تاریخی و طبیعی ماکو شما را غافگیر خواهد کرد. با شناخت از جاهای دیدنی ماکو، سفری پر ماجرا بسازید.

سفر به ماکو از قره کلیسا تا بورآلان

کلیساهای جهانی ماکو

آیا می دانستید زیباترین کلیساهای ایران در ماکو قرار دارد؟ قره کلیسا و کلیسای زورزور که به کلیسای مریم  مقدس شهرت دارد در نزدیکی این شهر قرار گرفته اند. هر دو کلیسا درلیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. از ماکو تا کلیسای زور زور فقط 50 دقیقه فاصله است. اگر در اواخر بهار که هوای منطقه مطبوع است به دیدن کلیسا بروید، از مناظر شگفت طبیعت آذربایجان غربی شگفت زده می شوید. کلیسای مشرف به دریاچه سد بارون هرگز از خاطرتان نمی رود. این کلیسا که از قرن 14 تا به امروز حفظ شده است. جالب است بدانید هنگام ساخت سد، کلیسا به منطقه ای بالاتر از دریاچه منتقل گردید.

قره کلیسا بین ارمنیان ایران نامی شناخته شده است. کلیسایی با نمایی از سنگ های سیاه و معماری دقیق که ارتفاع آن با احتساب گنبد اصلی به 24 متر می رسد. قدمت قره کلیسا که به اسم  کلیسای تادئوس قدیس هم شناخته می شود، به قرن اول میلادی برمی گردد. در طول تاریخ چندین بار از بین رفته و دوباره بازسازی شده است. هر ساله مراسم سنتی بادراک توسط ارمنیان در این محل انجام می گیرد. از ماکو تا قره کلیسا یک ساعت راه است. نزدیکترین راه برای دیدن کلیساها تهیه بلیط هواپیما ماکو است. ماکو یکی از منحصربفردترین شهرهای ایران است. شهری که در پناه کوه و صخره ها به صورت نواری باریک ساخته شده است. قدمت ماکو به دوره ساسانی می رسد. وقتی وارد این شهر شوید، بازدید از قلعه قبان بهترین راه برای دیدن شهر از بالای کوه است. در دل صخره های مشرف به شهر بام فرهاد و شیرین قرار دارد. این دستکند چند هزار ساله امروزه به داستان عاشقانه نظامی نسبت داده می شود.

ماکو
سفر به ماکو / نمای کلیسای مریم مقدس در ماکو و مناظر اطرافسفربه ماکو

تالاب گردی در ماکو

ماکو به خاطر موقعیت جغرافیایی دارای چندین تالاب است. معروف ترین آنها تالاب آق گل و تالاب بورالان است.امروزه تالاب ها به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده اند. شما زیباترین گونه های پرندگان بومی و مهاجر را می بینید، عکاسس می کنید و در بهترین محیط های طبیعی قدم می زنید. تالاب آق گل نزدیک مرزارس قرار گرفته است. برای رسیدن به تالاب باید از پلدشت و دیم قشلاق عبور کنید تا به دشت زنگنه برسید. این تالاب همیشه آب ندارد و فصلی است. جالب است بدانید آب این تالاب شور است. فصل بهار بهترین زمان دیدن تالاب آق گل است.

تالاب بورالان نیز از تالابهای معروف ماکو است که درنقطه صفر مرزی و در مسافت نزدیکی از آق گل قرار گرفته است. زیبایی بورالان شبیه بهشت است. بر خلاف تالاب آق گل، بورالان دارای آب دائمی است. اطراف دریاچه خانواده های عشایر زیادی زندگی می کنند و از مراتع و آب آن استفاده می کنند. بورآلان یکی از بهترین مقاصد سفر تابستانی است. کافیست بلیط هواپیما ماکو به تهران را خریداری کنید و به بهترین طبیعت ایران سفر کنید. انواع قیمت بلیط هواپیما ماکو به تهران را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما ماکو به تهران را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما ماکو به تهران را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

سفر به ماکو
سفر به ماکو / تالاب آق گل زیستگاه پرندگان چون حواصیل و فلامنگو است.

دخمه سنگی فرهاد

دخمه فرهاد یک اثر باستانی از دوران اورارتویی است. دخمه شامل دو اتاق است که دارای معماری دستکند است. این اثر بی نظیر نزدکی سه هزار سال قدمت دارد. برای رسیدن به دخمه فرهاد باید 12 کیلومتر برانید تا به روستای سنگر برسید. یک رشته پله سنگی کنار دخمه هم از قدیم ساخته شده که منظره ای زیبا به آن داده است.

دخمه سنگی فرهاد یادگار دوران اورارتویی

بهترین زمان سفر ماکو

با توجه به هوای کوهستانی ماکو، در زمستان بسیار سرد و برفگیر است و در تابستان و معتدل و خوش آب و هوا است. از اواسط بهار تا اوایل پاییز به خاطر دمای مناسب و سرزندگی طبیعت، بهترین زمان سفر به ماکو است. یادتان باشد در ایام تعطیلات مسیر ماکو بسیار شلوغ است و مسافران ترکیه از این محل به سمت بازرگان سفر می کنند.

سوغات ماکو

نقل، سجوق، باستخ، تخمه، حلوی هویچ، حلوای گردو، کشمش، صنایع چوبی، سیب، قالی و عرقیات گیاهی از سوغات معروف ماکو است.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ تهیه بلیط هواپیما را برای شما آسان می سازد. شما در کمترین زمان نسبت به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید شد و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر