;
coinex

ایرتگ اپل (Apple AirTag) چیست و چگونه کار می‌کند؟

ایرتگ اپل (Apple AirTag) چیست و چگونه کار می‌کند؟ گجتی که اپل در رویداد Spring Loaded معرفی کرد و برچسب قیمت 29 دلاری روی آن زده است. در ادامه با بررسی بیشتر این دیوایس با تکراتو همراه باشید.

بعد از مدت‌ها انتظار، اپل از ردیاب هوشمند ایرتگ رونمایی کرد. ایرتگ به زبان ساده یک ردیاب کوچک و سبک محسوب می‌شود که با استفاده از تکنولوژی باند فوق وسیع (Ultra Wideband) می‌تواند موقعیت مکانی خود را به اپلیکیشن Find My اطلاع دهد. گجتی برای مکان یاب چیزها که با ایفون 12 و تراشه Apple U1 آن، بهترین خروجی را دارد.  مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره این ابزار بودیم و پس از انتشار اشتباهی ویدیوی رسمی آن در یوتیوب اپل، حالا ایرتگ از راه رسیده تا مانع از گم شدن اشیاء کاربران شود.

اپل در خانواده آیفون 11 و 12 فناوری UWB را به‌کار گرفته است. حالا به لطف این فناوری و ایرتگ، یافتن وسایل گمشده شده آسان‌تر از همیشه است. جالب آنکه اگر هم در محدوده‌ی بلوتوث گوشی قرار داشته باشد، با ایجاد صدا موقعیت خود را مشخص می‌کند. با بررسی بیشتر همراه باشید.

ایرتگ اپل (Apple AirTag) چیست و چگونه کار می‌کند؟

چند سال است شایعه‌هایی درباره‌ی ایرتگ می‌شنویم و اپل سرانجام تصمیم گرفت در آخرین روز فروردین امسال و مراسم Spring Loaded، ردیاب هوشمندش را معرفی کند.  ایرتگ اپل (Apple AirTag) یک گجتی کوچک دایره ای است که به شما امکان می دهد موارد موجود در برنامه Find My اپل را با دستگاه های iOS ردیابی کنید. به‌لطف ایرتگ، دیگر هیچ‌گاه وسایلتان را گم نخواهید کرد. از نگاه اپل، ایرتگ راهکاری بسیار‌ ساده برای پایش وسایل است.

مشخصات فنی Air Tag اپل

ایرتگ یک ابزار کوچک است که از اسپیکر، شتاب‌سنج، بلوتوث LE و باتری قابل تعویض توسط کاربر بهره می‌برد. به گفته کوپرتینویی‌ها این ردیاب تا یکسال شارژدهی دارد و با استفاده از NFC می‌توان حالت گمشده را فعال کرد. ایرتگ، تقریباً مانند رقیبش به نام Tile، حتی اسپیکر کوچکی برای ایجاد صدا هم دارد. به این ترتیب می‌توانید ایرتگ را به دسته کلید، سوییچ ماشین و یا کوله‌پشتی خود متصل کنید.

Apple AirTag چیست و چگونه کار می‌کند؟
Apple AirTag چیست و چگونه کار می‌کند؟

از جمله مشخصات ایرتگ اپل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  گواهی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • مجهز به اسپیکر
  • باتری قابل تعویض با دوام شارژ آن بیش از یک سال

اپل ایرتگ چگونه کار می‌کند؟

آنطور که اپل می‌گوید این ردیاب هیچ‌گونه داده مکانی یا تاریخچه مکانی را درون دستگاه فیزیکی ذخیره نمی‌کند و این کمپانی برای برقراری ارتباط میان ایرتگ و شبکه Find My از رمزگذاری سرتاسری بهره می‌برد. اگر در داخل خانه کیف‌پولتان را گم کردید، با مراجعه به بخش جدید Items در اپلیکیشن Find My، از اسپیکر ایرتگ صدای خاصی می‌توانید پخش کنید. امکان انجام این کار از‌طریق گفتن فرمان «هی سیری، کیف‌پولم را پیدا کن» نیز وجود دارد. اگر ایرتگ در نزدیکتان (مثلا زیر مبل) باشد، صدا را می‌توانید دنبال کنید تا به آن برسید.

Apple AirTag چیست و چگونه کار می‌کند؟
Apple AirTag چیست و چگونه کار می‌کند؟

هر ایرتگ به چیپ U1 اپل مجهز شده که از فناوری باند فوق وسیع، صدا و بازخورد هپتیک برای راهنمایی دقیق‌تر افراد استفاده می‌کند. اپل از این قابلیت به‌عنوان Precision Finding یاد می‌کند و برای این موضوع داده‌های مربوط به دوربین، ARKit، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج استفاده می‌شود. این یعنی با ترکیبی از صدا، بازخورد لمسی و بازخورد بصری می‌توانید به‌راحتی ردیاب را پیدا کنید. در قابلیت Precision Finding، مسیر باقی‌مانده تا ایرتگ را به‌همراه فلشی برای حرکت به‌سمت گجت مشاهده خواهید کرد. همچنین این روش کم‌مصرف است؛ به‌همین‌دلیل، لازم نیست نگران عمر باتری یا مصرف داده باشید.

بیشتر بخوانید:

آیپد پرو 2021 ؛ قیمت، مشخصات فنی و آخرین شایعات

از رمزگذاری End-to-end برای ارتباطات بین AirTag و شبکه Find My استفاده می کند. ایرتگ در اپ Find My آیفون به نمایش گذاشته می‌شود و زمانی که بخواهید یک شیء را پیدا کنید، این اپ صدایی توسط این ردیاب پخش می‌کند.

برای کاربران با آیفون‌های قدیمی ایرتگ با بلوتوث کار می‌کند. نکته جالب اینجاست که حتی اگر در محدوده برد بلوتوث یا UWB گوشی خود نباشید، ایرتگ با شبکه Find My سایر آیفون‌ها و آی‌پدهای سایرین در محل، می‌تواند موقعیت خود را روی نقشه آپدیت کند. به طور دقیق‌تر به‌گفته‌ی اپل، می‌توان ایرتگ را همچون دیگر دستگاه‌های این شرکت در حالت Lost Mode قرار داد. یعنی اگر یکی از دستگاه‌های شبکه‌ی Find My ایرتگ گم‌شده را پیدا کند، به‌صورت خودکار اعلانی روی صفحه‌ی گوشی شما ظاهر می‌شود.

Apple AirTag چیست و چگونه کار می‌کند؟
Apple AirTag چیست و چگونه کار می‌کند؟

شبکه‌ Find My که متشکل‌ از صدها میلیون آیفون و آیپد و مک در سراسر دنیا است در یافتن شی گمشده به شما کمک می‌کند. این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است که حریم خصوصی کاربر را حفظ کند.نکته قابل ملاحظه دیگر آنکه می‌توانید گجت را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که اگر فردی گوشی مجهز به NFC را به ایرتگ بچسباند، اطلاعات تماستان روی گوشی‌اش ظاهر شود

ظاهر ایرتگ

اپل حلقه چرمی و لوازم جانبی آن تولید کرده است که AirTag می تواند در آن قرار گیرد. این شرکت همچنین در حال کار با سازندگان لوازم جانبی برای ایجاد محفظه برچسب چمدان برای AirTag است. اپل بندهای متعددی نیز برای ایرتگ معرفی کرده است تا بتوانید این گجت را به‌ انواع وسایل متصل کنید. ایرتگ ضدآب است و این یعنی اگر وسایلتان را در داخل استخر انداختید، نباید نگران خراب‌شدن آن و غیرممکن‌شدن ردیابی دستگاه باشید.

Apple AirTag چیست و چگونه کار می‌کند؟
Apple AirTag چیست و چگونه کار می‌کند؟

قیمت AirTag

اپل AirTag با قیمت ۲۹ دلار و از ۱۰ روز دیگر در دسترس است. یعنی از همین جمعه کاربران در کشورهای مختلف می‌توانند آن را پیش خرید کنند، البته بسته چهارتایی آن با قیمت ۹۹ دلار فروخته می‌شود. اپل می‌گوید زمانی‌که ایرتگ را ازطریق وب‌سایت رسمی یا اپلیکیشن اپل استور می‌خرید، می‌‌توانید آن را با حرف یا ایموجی (هر دو) شخصی‌سازی کنید. سامسونگ تقریبا پیشتر با همین قیمت گلکسی اسمارت تگ را معرقی کرده بود. در واقع اپل با ایرتگ به جنگ تایل و اسمارت تگ می‌‌رود که محبوبیت بالایی در بازار دارند و شاهد رقابت سنگینی میان آن‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص ایرتگ اپل (Apple AirTag) چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید. 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر