;
coinex

آیپد پرو 2021 ؛ قیمت، مشخصات فنی و آخرین شایعات

به عنوان یکی از بهترین تبلت های سال باید انتظار محصول جدید اپل یعنی آیپد پرو 2021 را داشته باشیم. در ادامه با بررسی اخبار این محصول با ما همراه باشید.

تقریبا کمتر کسی تردیدی در این دارد که محصولات جدید اپل در هر عرصه ای که باشد از بهترین های نوع خود هستند. فرقی ندارد موبایل باشد یا تبلت و لپ تاپ، اپل با سیستم عامل انحصاری و خلاقیت های خود به برندی محبوب و البته باکیفیت بدل شده که کمتر کسی را یارای رقابت با آن است.

اگر در بحث بهترین گوشی های سال همواره اپل جایگاه خاص خود را داشته باشد، در بحث تبلت ها نیز باید چنین باشد. اما چه جایگاهی؟ با چه محصولاتی؟ بدون شک یکی از مهمترین تبلت های اپل در سال جدید تبلت آیپد پرو 2021 است که به زودی رونمایی و عرضه میشود. بر همین اساس در جستار پیش رو به بررسی تبلت آیپد پرو 2021 خواهیم پرداخت. با ما باشید.

آیپد پرو 2021 ؛ قیمت، مشخصات فنی و آخرین شایعات

مدتی هست که تیم تکراتو همزمان با پیگیری مصرانه اخبار و اطلاعات جدید محصولات تکنولوژیکی که شامل شایعات و رندرهای پیش بینی میشود، در فواصل نزدیک به رونمایی رسمی از محصولات تکنولوژی اعم از بهترین گوشی های 2021 یا بهترین لپ تاپ های 2021 به کنار هم گذاشتن تمام اخبار، شایعات و اطلاعات موثق میپردازد و به یک جمع بندی کلی از محصول مورد نظر میرسد.

این کار را در مورد گوشی های نزدیک به رونمایی به خوبی انجام داده ایم و اگر همراه با تکراتو بوده باشید باید بدانید که پیش بینی جامع تکراتو از مشخصات فنی خانواده اس 21 شامل گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا به عنوان بهترین گوشی های سامسونگ 2021 بسیار مطابق با واقع از آب درآمد، کما اینکه هفته ها قبل از رونمایی این محصولات منتشر شده بود.

بر این اساس بود که به وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو و شیائومی ردمی کی 40 نیز پرداختیم. اما حالا قصد داریم در ادامه همان روند به سراغ یکی از موردانتظارترین و بهترین تبلت های 2021 یعنی جدیدترین تبلت اپل، مشخصات آیپد Pro 2021 را بررسی کنیم. اما به واقع از تبلت اپل آیپد پرو 2021 چه میدانیم؟ با ما باشید.

مشخصات آیپد Pro 2021

اپل در سال گذشته میلادی دو محصول جدید در سری آیپد پرو، یک مدل 11 اینچی و یک مدل 12.9 اینچی را رونمایی کرد و حالا با گذشت تقریبا 10 ماه از عرضه این دو مدل، شایعات پیرامون نسل جدید این خانواده و مشخصات آیپد Pro 2021 قوت گرفته است. به مانند دنیای اسمارتفون ها، سری آیپد پرو نیز همواره معیاری برای سنجش سایر تبلت ها بوده اند.

آخرین مدل این محصولات نیز که یکی از بهترین های رسته خود است با نمایشگر ProMotion با نرخ رفرش 120 هرتزی در کنار بدنه ای مقاوم و البته عملکرد نرم افزاری فوق العاده قدرتمند و سریع روانه بازار شد. اگر آنرا با کیبرد جادویی و پد لمسی آن ترکیب کنید، عملا یکی از بهترین لپ تاپ های 2020 را نیز تحت کنترل دارید.

بدون شک و با وجود موفقیت های خوبی که نسل قبلی این محصولات داشت، نسل جدید تبلت های پرو اپل میتواند بهتر و کامل تر از گذشته باشد. بر این اساس در تکراتو تصمیم گرفتیم به تمام اخبار و اطلاعات موجود درباره این محصول نگاهی جامع داشته باشیم و یک جمع بندی کلی از مشخصات فنی iPad پرو 2021 داشته باشیم. با ما در ادامه همراه باشید.

طراحی و ساخت

آیپد پرو 2021 ؛ قیمت، مشخصات فنی و آخرین شایعات
قیمت آیپد پرو 2021

عموم نظرات و اطلاعات کارشناسی منتشر شده بر این موضوع تفاهم دارند که بعید است اپل تغییری بسیار جدی در بخش طراحی ظاهری و ساختار این محصول اعمال کند.

اپل سال گذشته آیپد ایر و آیفون 12 را بر اساس طراحی و فرم فاکتور سری آیپد پرو روانه بازار کرد و این موضوع نوعی یکپارچگی ظاهری در طراحی محصولات را برای این کمپانی به همراه داشت که در نظر جالب بود. در نتیجه بعید است اپل به ناگاه تصمیم به اعمال تغییری جدی بگیرد.

البته خیلی بعید نیست که برخی افزونه ها را در این طراحی شاهد باشیم. برای مثال برخی از شایعات از به کارگیری فناوری MagSafe  در محصولات سال آینده اپل اعم از آیفون ها و آیپدها حکایت دارد که به نوبه خود میتواند در طراحی ظاهری محصول نیز موثر بیفتد.

آنچه در حال حاضر در مورد این طراحی توسط یکی از منابع افشا شده است حکایت از این دارد که طراحی آیپد پرو 11 اینچی 2021 به مدل قبلی خودش بسیار شباهت دارد. البته طراحان اپل تا حدی از طول و عرض دستگاه کاسته اند، اما ضخامت آن به مانند قبل است. تبلت جدید اپل در ابعاد 245.74 در 176.61 و ضخامت 5.90 میلیمتری رونمایی میشود.

نکته جالبی که در یکی از رندرها جلب توجه میکند، تورفتگی بخشی از فریم سمت راست است. ابن احتمالا باید TouchID  باشد، چیزی مشابه با آنچه پیش از این در آیپد ایر 2020 دیده بودیم. البته که حسگر اثر انگشت در رندرهای مدل 12.9 اینچی هم دیده می شود.

بقیه بخش ها کاملا آشناست، خصوصا برای طرفداران اپل، همان گوشه های گرد شده همیشگی، اسپیکر چهارگانه و درگاه USB-C که به تبلت های اپل راه پیدا کرده است. پین های اتصال کیبرد نیز در جای قبلی خود قرار دارند و حتی ماژول دوربین بدون تغییر به نظر میرسد.

سخت افزار

آیپد پرو 2021 ؛ قیمت، مشخصات فنی و آخرین شایعات

همین جا بد نیست تکلیف بخش مهمی از مشخصات فنی iPad پرو 2021 را مشخص کنیم و آن هم بخش سخت افزاری است. این محصول از چیپست A12Z اپل قدرت میگیرد که البته چندان جدید نیست، اما همچنان عملکردی قابل توجه دارد و از چیپ A12 که در آیفون XS استفاده شده قوی تر است.

علاوه بر این هنوز اطلاعاتی از تلاش اپل برای تولید A14Z در دست نداریم. البته که محصول نهایی در این فرایند چیزی مشابه چیپ M1 خواهد بود. علاوه بر این ما هیچ اطلاعی از استفاده از M1 در این محصول در دست نداریم و این میتواند ایده استفاده از پردازنده آیفون ها در آیپد پرو را قوت بخشد.

البته برخی صاحب نظرات نظر متفاوتی دارد. برخی معتقدند بسیار بعید است اپل هیچگونه بروزرسانی سخت افزاری جدی را در مورد محصول جدید خود اعمال نکند. برای مثال جان پروسر و مینگ چی کو اعلام کرده اند که در بخش مشخصات فنی iPad پرو 2021 ما با تراشه A14X مواجه هستیم که در واقع نسخه آپدیت شده A12Z است.

A14X احتمالا شباهت زیادی به تراشه A14 بایونیک که هم اکنون در آیپد ایر و آیفون 12 قرار دارد، خواهد داشت با این تفاوت که از چند هسته بیشتر بهره میبرد.

نمایشگر

آیپد پرو 2021 ؛ قیمت، مشخصات فنی و آخرین شایعات

یکی از بحث های مهم درباره مشخصات فنی iPad پرو 2021 مربوط به بخش نمایشگر این محصول است. در حال حاضر شایعات مربوط به عرضه این محصول با نمایشگر mini-LED بسیار بولد شده اند. ویژگی که احتمال اضافه شدن آن به مک بوک های 2021 نیز میرود.

اگر نسل جدید آیپد پرو به این ویژگی مجهز شود، درواقع برخی قابلیت های فراتر از نمایشگرهای OLED در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. این ها میتواند شامل طیف گسترده تر رنگ ها و البته قابلیت کاهش و افزایش نور در بخش های جداگانه نمایشگر باشد. در نتیجه تجربه کاربری با این پنل های جدید میتواند تجربه بهتری باشد.

مینگ چی کو، افشاگر معروفی که درباره محصولات اپل اطلاعات مهمی منتشر کرده است و همچنین یک منبع دیگر یعنی وب سایت Macotakara میگویند در خانواده آیپد های پرو 2021، مدل 12.9 اینچی به احتمال قوی با این فناوری عرضه خواهد شد اما در ورد مدل 11 اینچی هنوز قطعیتی در کار نیست.

فیس آیدی در نوع خود فناوری مهم و کاربری محسوب میشود، اما برخی از کاربران استفاده از اثرانگشت را به آن ترجیح میدهند. تا امروز اپل، تاچ آیدی را تنها در آن دسته محصولاتش که دارای یک دکمه فیزیگی بوده اند عرضه کرده است، اما خلاقیت های سامسونگ، هوآوی و شیائومی نشان داده که میتوان این سنسورها را در زیر صفحه نمایش نیز استفاده کرد.

در پایان توصیه میکنیم برای اطلاع از جدیدترین محصولات دنیای فناوری در سال جدید حتما نگاهی به بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021، بهترین هدفون های 2021، بهترین ساعت های هوشمند 2021، بهترین مادربردهای 2021، بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021، بهترین تلویزیون های 2021 و بهترین هدست گیمینگ 2021 داشته باشید.

همچنین اگر به دنبال برخی گزینه های مقرون به صرفه، اقتصادی و کارآمد هستید حتما بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت، بهترین تلویزیون های ایرانی و بهترین تلویزیون های ایکس ویژن را ببینید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آیپد پرو 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر