;
coinex

هک بانک ملت ؛ درز اطلاعات 30 میلیون ‌کاربر بانک ملت صحت دارد؟

این روزها اخبار لو رفتن اطلاعات کاربران توسط هکرها کمی عادی شده است. اما این بار نوبت به هک بانک ملت و لو رفتن اطلاعات کاربران رسیده است.

بنابر آنچه مشخص شده، اطلاعات بیش از 30 میلیون نفر از مشتریان بانک ملت با حمله هکرها به اطلاعات شرکت به پرداخت ملت، لو رفته و این اطلاعات حالا در معرض فروش قرار گذاشته شده است.

اما چه اطلاعاتی در این سرقت اطلاعاتی از دست رفته است؟ آیا لو رفتن این اطلاعات خطرناک است؟ در ادامه برای بررسی جزئیات اطلاعات لو رفته با ما باشید.

هک بانک ملت ؛ درز اطلاعات 30 میلیون ‌کاربر بانک ملت صحت دارد؟

این اطلاعات شامل مشتری، نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، شماره حساب، شهر و استان تولد، شهر و استان سکونت، آدرس و شماره موبایل مشترکان است. جریان هک شدن شرکت به پرداخت ملت در ادامه ارائه شده است.

هک بانک ملت ؛ درز اطلاعات 30 میلیون ‌کاربر بانک ملت صحت دارد؟

اطلاعات منتشر شده در رابطه با دیتابیش نظام هویت سنجی اطلاعات مشتریان بانک ملت CIF (customer information file) بوده است.  همچین اطلاعاتی شامل نام، فامیل، نام پدر، آدرس قبل و آدرس جدید به علاوه بخشی از شماره موبایل متعلق به 10 میلیون مشتری بانک ملت به طور رایگان منتشر شده است. توجه کنید “این اطلاعات شامل اطلاعات بانکی نیست” پس نگران اطلاعات کارت و بانکی خود نباشید.

هک شدن بانک ملت

با وجود این، این اولین باری نیست که اطلاعات کاربران بانکی در ایران هک می شود. چندی پیش از این بود که در یک هک گسترده، اطلاعات مشترکان بانک های ملت، تجارت، سرمایه، سپه و قوامین منتشر شد.

ماجرای این درز اطلاعاتی از آنجا آغاز شد که برخی کاربران ایمیلی به همراه یک فایل 500 مگابایتی دریافت کردند که حاوی اطلاعات بانکی نزدیک به 10 میلیون کاربر ایرانی بود. اگز ذره ای هم شک و شبهه درباره صحت این اطلاعات وجود داشت، نشانی درگاه ارسل کننده و صحت اطلاعات شخصی برخی کاربران که در آن درج شده بود، شک و شبهه را برطرف کرد.

بررسی های اولیه پلیس فتا نیز در ادامه تایید کرد که این اطلاعات کاملا درست بوده است و ظاهرا اطلاعات سیستم بانکی کشور به سادگی در اختیار هکرها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هک بانک ملت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دمشون گرم. قابل توجه اونایی که هی روی هک شدن اکانت توییتری بیل گیتس مانور میدادن و افتخار میکردن که یه ایرانی هکش کرده و از این حرفا

    پاسخ