;
coinex

زمان بندی قطع برق کردستان 1400 ؛ جدول قطعی برق سنندج چگونه است؟

قطعی برق یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در چند هفته اخیر است. در این جستار قصد داریم به زمان بندی قطع برق کردستان 1400 بپردازیم.

همانطور که همگان می‌دانند در سال جاری شاهد بارش کم باران بوده‌ایم. کاهش پیدا کردن بارش باران باعث خشکسالی و کمبود آب ‌شده است. زمانی که آب کم باشد به همان میزان با کمبود انرژی برق مواجه می‌شویم چرا که این دو انرژی رابطه تنگا تنگی با هم دارند.

در حال حاضر تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور با کمبود برق مواجه هستند به همین دلیل وزارت نیرو و شرکت توزیع برق کشور به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه برق جدول زمان بندی قطع برق را طراحی کرده است تا ساکنان هر استان از بازه های زمانی قطع برق در استان خود مطلع باشند. در این گفتار به جدول زمان بندی قطع برق کردستان 1400 می‌پردازیم.

زمان بندی قطع برق کردستان 1400

زمان بندی خاموشی سنندج

در چند روز گذشته محمد حسین متولی زاده مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع برق ایران در یکی مصاحبه‌های خود یکی از مهم‌ترین علل قطع برق را خشکسالی و کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری دانسته است. همچنین وی افزود خشکسالی مسبب زودتر گرم شدن هوا شده است و همین امر باعث می‌شود تمامی وسایل سرمایشی زود تر از موعد به کار گرفته شوند و باعث رشد 20 درصدی مصرف برق در سراسر کشور شده است.

سید محمد فتحی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان در یکی از مصاحبه‌های خود به تمامی ادارات و ارگان‌ها ساکن در استان کردستان ابلاغ کرد مصرف برق خود را در ساعات اداری نسبت به سال قبل 50 درصد و در ساعات غیر اداری 90 درصد کاهش بدهند همچنین وی از کارمندان خواست در ساعات اداری از نور طبیعی استفاده کنند تا برق کمتری مصرف شود.

همچنین فتحی از عموم مردم در خواست کرد در مصارف خانگی خود دقت بیشتری داشته باشند و سعی کنند در ساعات روز از نور طبیعی استفاده کنند و در طول شب برق‌های اضافی را خاموش کنند و سعی کنند زمانی که از کولرهای گازی خود استفاده می‌کنند روی دمای 20 درجه و کولرهای آبی خود را روی دور کند بگذارند تا از خاموشی بیشتر جلوگیری کنند. در ادامه به زمان بندی قطع برق کردستان 1400 خواهیم پرداخت. در ادامه با بررسی جزئیات زمان بندی قطع برق کردستان 1400 با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق ارومیه 1400

زمان بندی قطع برق خوزستان 1400

برنامه قطع برق کردستان ساعات 9 تا 11

زمان بندی قطع برق کردستان 1400 در ساعات 9 الی 11 به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق کردستان 1400 ؛ جدول قطعی برق سنندج چگونه است؟
جدول قطعی برق کردستان تابستان 1400

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق قزوین 1400

زمان بندی قطع برق تبریز 1400

برنامه قطع برق کردستان ساعات 11 تا 13

زمان بندی قطع برق کردستان 1400 در ساعات 11 الی 13 به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق کردستان 1400 ؛ جدول قطعی برق سنندج چگونه است؟
جدول قطعی برق کردستان تابستان 1400

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق اردبیل 1400

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

برنامه قطع برق کردستان ساعات 13 تا 15

زمان بندی قطع برق کردستان 1400 در ساعات 13 تا 15 به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق کردستان 1400 ؛ جدول قطعی برق سنندج چگونه است؟
جدول قطعی برق کردستان تابستان 1400

بیشتر بخوانید:

 زمان بندی قطع برق سیستان و بلوچستان 1400

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق کردستان ساعات 15 تا 17

زمان بندی خاموشی سنندج و شهرستان های کردستان در ساعات 15 تا 17 به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق کردستان 1400 ؛ جدول قطعی برق سنندج چگونه است؟
جدول قطعی برق کردستان تابستان 1400

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق زنجان 1400

زمان بندی قطع برق اراک 1400

برنامه قطع برق کردستان ساعات 17 تا 19

زمان بندی خاموشی سنندج و شهرستان های کردستان در ساعات 17 تا 19 به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق کردستان 1400 ؛ جدول قطعی برق سنندج چگونه است؟
جدول قطعی برق کردستان تابستان 1400

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق کرمان 1400

زمان بندی قطع برق گیلان 1400

علت قطعی های مکرر برق چیست؟

قطع مکرر برق بدون نظم سر و صدای همگان را در آورده است. علل‌های متفاوتی برای قطعی برق گفته شده است. به عنوان مثال چند مورد از این دلایل بی رویه استفاده کردن انرژی برق، خشکسالی و نبود آب کافی در نیروگاه‌های برق آبی، استخراج بی رویه و بدون نظم ارزهای دیجیتال و زودتر گرم شدن هوا واستفاده از وسایل خنک کننده است.

هم میهنان عزیزمان معتقد هستند قطع برق ارتباطی به گرمای هوا ندارد چرا که در فصل زمستان هم برق قطع می‌شده است. از طرفی مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس علت برق را فرسودگی شبکه تولید و توزیع برق دانسته است اما وزارت نیرو در گزارشی به هیات دولت علل قطعی برق را این گونه عنوان کرده است:

افزایش زود هنگام و شدید دمای هوا، رشد فزاینده استفاده ماینرها از تجهیزات استخراج رمز ارز، راه اندازی زود هنگام چاه‌های کشاورزی به دلیل کاهش بارش و خشکسالی و رشد تولید و افزایش مصرف برق صنایع بزرگ.

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق البرز 1400

زمان بندی قطع برق همدان 1400

پیامدهای قطعی های مکرر برق

در حال حاضر در عصری زندگی می‌کنیم که اکثر کارهای زندگی ما به دست برق حل می‌شود و اگر برق قطع شود بسیاری از کارهای زندگی ما دچار مشکل می‌شود و ممکن است خسارات‌های جبران ناپذیری برای ما به وجود بیآید.

همانطور که همگان میدادند کشور ما با بیماری کرونا دست و پنجه می‌زند یکی از مهم‌ترین مسائلی که در چند وقت گذشته اکثر هم میهنان عزیز را نگران کرده است قطعی مکرر برق در بیمارستان ها است.

بیشتر بخوانید:زمان بندی قطع برق ایلام 1400

مسئول ستاد مقابله با کرونا در یکی از مصاحبه‌های خود گفت : تعداد بسیار زیادی از بیماران به دستگاه‌های اکسیژن ساز نیاز دارند که در صورت نبود برق فشار بسیار زیادی را به بیمارستان تحمیل می‌کنند. همچنین وی افزود در اتاق‌های عمل و بخش‌های اورژانس بسیاری و وسایل عکس برداری مانند MRI، سی تی اسکن و مواردی از این دست جزو بخش‌های پر خطر در مواجهه با نوسانات برق هستند.

محمد علی بند پی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگوی خود گفت  قطع مکرر برق در روند واکسیناسیون و نگهداری واکسن‌های کرونا مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و موجب نگرانی‌هایی شده است چرا که برق اهمیت بالایی در نگهداری واکسن کرونا، زنجیره سرد اهمیت بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق تهران 1400

زمان بندی قطع برق خراسان شمالی 1400

چگونه در مصرف برق صرفه جویی کنیم؟

حال که دچار این مشکل شده‌ایم بهتر است همه با هم دست به دست هم دهیم و در مصرف برق صرفه جویی کنیم تا این خاموشی‌ها کاهش پیدا کند تا زندگی و کسب کارمان به روال همیشگی خود باز گردد.

بهتر است از وسایلی که برق بیشتری نسبت به ما بقیه وسایل مصرف می‌کنند در اوج پیک استفاده نکنید برای مثال شما می‌توانید ماشین لباس‌شویی خود را در طول روز یا از ساعت 12 شب به بعد روشن کنید تا برق کمتری مصرف شود، لامپ‌های کم مصرف را جایگزین لامپ‌های رشته‌ای و پر مصرف کنید، وسایل جدید و کم مصرف را جایگزین وسایل قدیمی و پر مصرف کنید، سعی کنید در طول روز از نور  طبیعی استفاده کنید و در شب لامپ‌های اضافه را خاموش کنید، سعی کنید در فصل تابستان که هوا گرم تر است برای خنک کردن خود از روش‌هایی استفاده کنید که به برق نیاز نداشته باشد یا برق کمتری مصرف کند، سعی کنید در شب که هوا نسبت به روز خنک تر است پنجره ها را باز کنید و از کولر و وسایل خنک کننده کمتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در خصوص زمان بندی قطع برق کردستان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر