;
coinex

با سکوی ابری آروان دغدغه‌های زیرساخت محصول را فراموش کنید

با سکوی ابری آروان دغدغه‌های زیرساخت محصول را فراموش کنید. برای بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین، تامین زیرساخت محصول نرم‌افزاری در حال توسعه، به مراتب زمان و هزینه‌ی بیش‌تری نسبت به توسعه‌ی محصول می‌برد.

علاوه بر آن تامین سخت‌افزار، پیکربندی آن و انتخاب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای زیرساختی در بیش‌تر مواقع نیاز به سطح بالایی از تخصص دارد. وجود راهکاری که با کیفیت بالا دغدغه‌های زیرساختی شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی محصول را برطرف کند، باعث بهبود در مدیریت هزینه‌ها و منابع انسانی خواهد شد.

با رشد فناوری‌های ابری طی سال‌های اخیر، امروزه راهکارهای ابری مختلف برای برطرف کردن دغدغه‌های زیرساخت محصول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سه معماری PaaS، SaaS و IaaS از پرکاربردترین سرویس‌های ابری هستند که کسب‌وکارها به کمک آن‌ها می‌توانند خدمات زیرساختی را در سطوح مختلف دریافت و از آن‌ها در مسیر توسعه‌ی محصول خود بهره ببرند.

با سکوی ابری آروان دغدغه‌های زیرساخت محصول را فراموش کنید

با استفاده از انواع معماری‌های ابری، شرکت شما بدون نیاز به صرف هزینه‌ و زمان برای تامین و پیکربندی زیرساخت، می‌تواند محصول خود را با زیرساختی مطمین توسعه دهد. زیرساخت‌های ابری ایمن، سریع و مقیاس‌پذیر هستند و این ویژگی‌ها آن‌ها را از زیرساخت‌های سنتی متمایز می‌کند.

انواع سرویس‌های ابری

در معماری IaaS، سرویس‌دهنده‌ی ابری وظیفه‌ی تامین بخش کوچک‌تری از زیرساخت را بر عهده دارد. این معماری که نام آن مخفف Infrastructure as a Service است، شامل قسمت عمدتن سخت‌افزاری زیرساخت، یعنی سرورها، شبکه و ذخیره‌سازی و مجازی‌سازی می‌شود. به این ترتیب، بخش نرم‌افزاری زیرساخت، در کنار محصول در حال توسعه، هم‌چنان به‌وسیله‌ی کاربر تامین و پیکربندی خواهد شد.

معماری SaaS، که خلاصه‌ی Software as a Service است، در نقطه‌ی مقابل IaaS قرار دارد. در این سرویس تمام زیرساخت، حتا بخش مربوط به داده‌ها و توسعه‌ی اپلیکیشن نیز به‌وسیله‌ی سرویس‌دهنده تامین و ارایه‌ می‌شود.

سرویس سکوی ابری یا PaaS که نام آن مخفف Platform as a Service است، گزینه‌ای ایده‌آل برای توسعه‌ی محصول به شمار می‌آید. در این مدل سرویس ابری، تمام بخش‌ سخت‌افزاری زیرساخت در کنار قسمت زیرساختی نرم‌افزار یعنی سیستم‌عامل، میان‌افزار و Runtime از طریق سرویس‌دهنده ارایه می‌شود و کاربر توسعه‌ی اپلیکیشن و تامین داده‌ها را در کنار توسعه‌ی محصول خود بر عهده دارد.

چرا سرویس سکوی ابری؟

سرویس PaaS از آن‌جا گزینه‌ای ایده‌آل برای شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی محصول است که برخلاف مدل IaaS دغدغه‌های زیرساختی را به‌شکل کامل برطرف می‌کند و از طرف دیگر برخلاف معماری SaaS توسعه‌ی نرم‌افزار و ایده را هم‌چنان در کنترل کاربر نگه می‌دارد.

معماری پلتفرم ابری یا PaaS مسیری کوتاه و بی‌دغدغه برای ساخت نرم‌افزار را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول که بیش‌تر با نام سکوی ابری شناخته‌ می‌شود، در بازار جهانی فناوری اطلاعات به محصولی پرکاربرد و پرطرفدار تبدیل شده است. شرکت‌های مختلف نرم‌افزاری به کمک سکوی ابری و با صرف بهینه‌ترین هزینه در سراسر جهان در حال توسعه‌ی محصول خود هستند.

کدام سرویس‌دهنده‌ سکوی ابری را انتخاب کنم؟

با توجه به نیاز گسترده‌ی کاربران به سرویس سکوی ابری، شرکت‌های مختلف و مطرح صنعت فناوری‌های ابری محصول PaaS را ارایه می‌دهند. شرکت‌هایی مانند گوگل، آمازون، مایکروسافت و اوراکل از جمله شرکت‌هایی هستند که محصول PaaS را در سبد محصولی خود گنجانده‌اند و این سرویس را به مشتریان خود ارایه می‌دهند.

محصول PaaS شرکت گوگل App Engine نام دارد و از محصولات سرویس Google Cloud به شمار می‌آید. شرکت راهکارهای وب آمازون یا AWS‌ نیز با محصول سکوی ابری Elastic Beanstalk در میان ارایه‌دهندگان مطرح این معماری قرار دارد. مایکروسافت اوراکل نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که با ارایه‌ی محصول‌های Microsoft Azure و Oracle OCP، سرویس PaaS را در اختیار کاربران سرویس‌های ابری قرار می‌دهند.

در میان شرکت‌های ایرانی، چند شرکت ارایه‌دهنده‌ی سرویس سکوی ابری وجود دارند که سرویس سکوی ابری آروان، کامل‌ترین محصول میان آن‌ها است. این پلتفرم ابری با کیفیت، محصولی کاملن ایرانی است که از نظر ویژگی‌ و کیفیت هم‌رده‌ی نمونه‌های جهانی به حساب می‌آید.

با سکوی ابری آروان دغدغه‌های زیرساخت محصول را فراموش کنید
با سکوی ابری آروان دغدغه‌های زیرساخت محصول را فراموش کنید

مزیت‌های سرویس سکوی ابری آروان

محصول سکوی ابری‌ آروان، به‌عنوان کامل‌ترین سرویس PaaS ایرانی دارای ویژگی‌ها و مزایای متعددی است. نبود پیچیدگی و سادگی کار با این محصول، در کنار منابع راهنمای متعدد متنی و ویدیویی و پشتیبانی شبانه‌روزی، کار با این سرویس را برای کاربران با تخصص‌های مختلف و سطح آشنایی متفاوت امکان‌پذیر می‌کند. همین‌طور ویژگی‌های فنی سکوی ابری آروان آن را به انتخابی ایده‌آل برای کسب‌وکارها با هر نوع نیازمندی فنی تبدیل می‌کند.

در این‌جا به معرفی تعدادی از مزایای استفاده از سرویس سکوی ابری آروان می‌پردازیم:

مقیاس‌پذیری آنی

با استفاده از این ویژگی، در هر زمان امکان افزایش یا کاهش منابع زیرساختی خود را خواهید داشت. به این ترتیب، در زمان نیاز می‌توانید با افزایش منابع، سرعت و دسترس‌پذیری اپلیکیشن خود را بهبود دهید و پس از کاهش بار ترافیک، ‌برای مدیریت هزینه‌ها این منابع را به کم‌ترین میزان مورد نیاز برگردانید.

سادگی

نبود پیچیدگی در محصول سکوی ابری آروان، امکان استفاده از آن را توسط هر فرد با هر میزان آشنایی با معماری PaaS فراهم کرده است. اگر هم‌چنان نیاز به اطلاعات و راهنمایی بیش‌تر درباره‌ی این معماری و محصول داشته باشید، راهنماها و مقاله‌های فنی موجود روی وب‌سایت ابر آروان به شما کمک خواهد کرد.

پشتیبانی ۲۴x۷

تیم مشتریان ابر آروان به‌شکل شبانه‌روزی و در تمام روزهای سال آماده‌ی راهنمایی تخصصی کاربران برای استفاده از محصول سکوی ابری این شرکت هستند.

یکپارچگی با CDN و DNS ابری آروان

یکپارچگی با دو محصول شبکه توزیع محتوای ابر آروان، که با بیش از ۴۰ پاپ‌سایت در سراسر جهان شبکه‌ای قدرت‌مند در اختیار دارد و DNS ابری آروان باعث بهبود عملکرد، سرعت و امنیت سرویس سکوی ابری آروان است.

استفاده از سکوی ابری آروان

برای اطلاع از شیوه‌ی استفاده از سکوی ابری آروان و سایر امکانات و ویژگی‌های آن، به صفحه‌ی پلتفرم ابری آروان مراجعه کنید. در این صفحه اطلاعاتی کامل درباره‌ی این سرویس PaaS و گام‌های لازم برای استفاده از آن  قرار دارد. هم‌چنین، اگر برای شروع به کار با این سرویس به اطلاعات بیش‌تری نیاز دارید، می‌توانید از مستندات فنی و ویدیویی این محصول که در بخش راهنمای محصول وب‌سایت ابر آروان قرار دارد استفاده کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر