;
coinex

بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی در السالوادور پذیرفته شد

کنگره السالوادور لایحه استفاده قانونی از بیت کوین در این کشور را تصویب کرده است که به موجب آن بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی در این کشور رایج خواهد شد.

کنگره السالوادور لایحه قانونی کردن اسفاده از بیت کوین در معاملات را تصویب کردن تا این کشور نخستین کشور آمریکای مرکزی باشد که این رمزارز را به رسمیت می‌ شناسد.

به گزارش مراجع معتبر دنیای کریپتو، رئیس جمهور السالودور این لایحه تاریخی را امروز یا فردا امضا خواهد کرد. به گفته نجیب ابوکیله این قانون بلافاصله لازم الاجراست و دولت به نهادهای ذی ربط ۹۰ روز برای ایجاد زیرساخت‌های لازم، از جمله زیرساختی برای تبدیل فوری بیت کوین به دلار فرصت خواهد داد.

بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی در السالوادور پذیرفته شد

با تصویب و اجرای این لایحه، بیت کوین سومین واحد پول السالوادور بعد از پول ملی این کشور و دلار آمریکا خواهد بود که استفاده از آن منع قانونی نخواهد داشت. رئیس جمهور السالوادور اشاره کرده که پذیرش بیت کوین برای همه ممشاغل در دنیای امروز ضروری است و برای پذیرش ریسک این مبادلات، قصد دارد ۱۵۰ میلیون دلار را در صندوق تراست در بانک توسعه ذخیره کند و این صندوق بخشی از بیت کوین دریافتی را برای تامین ذخیره دلاری آن خواهد فروخت. ابوکیله در این زمینه توضیح داد:

اگر بستنی‌فروشی نمی‌خواهد ریسک کند اما به موجب قانون مجبور است پرداخت‎‌های بیت‌کوینی بپذیرد، می‌تواند از دولت بخواهد بیت‌کوین او را به دلار تبدیل و به حساب او واریز کند. البته او می‌تواند این کار را در صرافی‌های دیگر انجام بدهد؛ اما دولت تبدیل رمز‌ارز او را بلافاصله انجام خواهد داد.

بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی در السالوادور پذیرفته شد

دولت السالوادور کیف پول رسمی بیت کوین را عرضه می‌کند که استفاده از آن اجباری نیست. فارغ از این‌ها این کشور شهروندان نا‌آشنا با بیت کوین را آموزش می‌دهد تا نحوه استفاده از این دارایی جدید را یاد بگیرند. اگرچه دولت السالوادور به نظر برنامه‌ای برای استخراج بیت کوین ندارد اما رئیس جمهور از ایده‌های جدید ماینینگ بیت کوین از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر استقبال خواهد کرد.

لایحه مورد بحث فهرست جالبی از پیشنهادها از جمله مالیات بر سود سرمایه صفر برای بیت کوین و یا قابلیت پرداخت مالیات با بیت کوین را که به موجب آن فعالان اقتصادی باید در ازای دریافت جنس یا خدمات از هرکسی پرداخت‌های بیت کوینی را بپذیرند شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی در السالوادور پذیرفته شد! نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر