;
coinex

چگونه نر‌م‌افزارهای مدیریت مخاطب به CRM تکامل یافتند؟

چگونه نر‌م‌افزارهای مدیریت مخاطب به CRM تکامل یافتند؟ در سال 1933 و زمانی که ادوین آرمسترانگ، فناوری رادیویی اف‌ام را اختراع کرد، هیچکس نمی‌دانست که این فناوری تبدیل به یکی از قابلیت‌های موبایل خواهد شد.

به همین صورت، بسیاری از نوآوری‌های مهم در قالب پدیده‌ای برجسته‌تر ظهور کرده‌اند تا نیازهای مردم را بهتر برآورده سازند. تکامل ضروری است؛ در  این مقاله به صحبت درباره یک مثال مشابه می‌پردازیم: تکامل نرم‌افزارهای مدیریت مشتری از مدیریت مخاطب تا نرم‌ افزارهای ‌CRM امروزی.

به زبان خلاصه، نرم‌افزارهای مدیریت مخاطب را می‌توان دفترچه تلفن‌های دیجیتال دانست. آنها سیستم‌هایی هستند که تمام داده‌های مرتبط با مشتریان را ذخیره می‌کنند و کاربران می‌توانند به این اطلاعات به صورت یکجا دسترسی داشته باشند. نرم‌افزارهای مدیریت مخاطب، در ابتدا شامل اطلاعات اولیه‌ای مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، نکات ضروری و … می‌شدند. اما کسب‌وکارها به زودی متوجه شدند که نیازشان بیش از این موارد است. با تکامل این نرم‌افزارها، سیستم‌هایی به دست آمد که اطلاعات بیشتری مانند آخرین تعاملات با مشتری، متن ایمیل‌ها، فایل‌های به اشتراک گذاشته شده، پیام‌ها، فهرست تماس‌ها و … در خود داشتند.

چگونه نر‌م‌افزارهای مدیریت مخاطب به CRM تکامل یافتند؟

اواخر دهه 1980 زمانی بود که کسب‌وکارها برای فروش محصولات خود به اطلاعات بسیاری دسترسی داشتند. آن‌ها در دهه 1990 به تدریج سراغ نرم‌افزارهای خودکارسازی فروش (Sales Force Automation) رفتند تا با تسریع فرآیندهای روتین، فروش بیشتری به ثبت برسانند. نرم‌افزارهای خودکارسازی فروش برخی از کارهای روزانه را به صورت خودکار و ماشینی انجام می‌داد؛ از جمله ‌بروزرسانی پرونده‌ها، تقسیم وظایف، پیگیری، ارسال ایمیل و … . این نرم‌افزارها با ماشینی کردن فعالیت‌های روتین و روزمره، بخشی از زمان کسب‌وکارها را آزاد کردند تا از آن در پروژه‌های پربارتر استفاده کنند.

کسب‌وکارها تا سال 1995 به رشد خوبی رسیدند و در نتیجه به قابلیت‌های پیشرفته‌تر در نرم‌افزارها (مدیریت مخاطبان و خودکارسازی فروش) نیاز پیدا کردند. نرم‌افزارهای مدیریت روابط با مشتری (CRM) در پی این نیاز ظهور کردند. این نرم‌افزارها به کسب‌وکارها اجازه می‌دادند که با ثبت و ردگیری اطلاعات تمام مشتریان خود، به فروش بیشتری برسند. توسعه این نرم‌افزارها به سرعت انجام شد تا اکنون بتوانیم بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته را در یک مجموعه نرم‌افزاری واحد ببینیم. قابلیت‌هایی مانند خط فروش بصری، پیگیری اهداف فروش، ارسال ایمیل به طور گسترده، پیگیری ایمیل، صندوق پیام اشتراکی (بین تیم‌های کاری) و بسیاری از موارد دیگر را می‌توان از قابلیت‌های عصر جدید نرم‌افزارهای CRM بدانیم.

چرا این تکامل اتفاق افتاد؟

هر تکاملی به دلیل نیاز سیستم به تغییرات اتفاق می‌افتد؛ چون شرایط محیطی این تغییر را می‌طلبید. سیستم‌های مدیریت مخاطب برای کسب‌وکارهای مدرن کافی نبودند. از این رو شاهد تولد تدریجی نرم‌افزارهای مدیریت روابط با مشتری بودیم.

در دهه 80 میلادی، کسب‌وکارها بیشتر نگران مدیریت جزئیات مشتریان خود بودند تا با ارتباط با آن‌ها بتوانند محصولاتشان را به فروش برسانند. در اواخر دهه 90 میلادی، ترجیحات کسب‌وکارها تغییر کرد. در نتیجه سیستم‌ها روی عمق‌بخشی به ارتباط با مشتریان و افزایش فروش (و البته افزایش خرید هر مشتری) متمرکز شدند. در این دوره، نرم‌افزارهای مدیریت مخاطب (که عملا فقط یک دفترچه تلفن دیجیتال بودند) نمی‌توانستند تمام خواسته‌های کسب‌وکارها را برطرف کنند. البته همچنان به عنوان یک قابلیت مهم در بین سایر قابلیت‌های نرم‌افزارهای نسل جدیدتر باقی ماندند.

یکی از دلایل مهم این تکامل، همکاری تیمی بود. در دهه 80 میلادی، تیم‌های فروش از اطلاعات مشتریان استفاده می‌کردند تا محصولات خود را به فروش برسانند. آن‌ها با مشتریان بالقوه تماس می‌گرفتند و با چرب‌زبانی سعی در فروش محصولات می‌کردند. امروزه، شیوه کار، زیباتر شده است.

تیم‌های بازاریابی و فروش با یک‌دیگر همکاری می‌کنند تا با یافتن راه‌های مناسبی برای ارتباطات با مشتریان احتمالی در زمان درست، شانس موفقیت را افزایش دهند. می‌توانیم به جرأت بگوییم که اکنون معادله «فروش» تبدیل به «بازاریابی + فروش» شده است و به همین دلیل، مدیریت مخاطبان تبدیل به یکی از بخش‌های اساسی یک CRM شده است.

چرا از مدیریت مخاطبان در SarvCRM استفاده می‌کنیم؟

براساس گزارش شرکت خدمات نرم‌افزاری بایر زون آمریکا (BuyerZone)91 درصد از شرکت‌هایی که بیش از 11 نفر پرسنل دارند، از نرم‌افزارهای ‌CRM استفاده می‌کنند. استفاده از CRM به دلایل مختلف هر روز رواج بیشتری می‌یابد. در این بخش، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا کسب‌وکارها از SarvCRM برای مدیریت مخاطبان خود استفاده می‌کنند:

1. همه چیز در یک‌جا

می‌توانید تمام جزییات مشتریان خود را در سیستم واحد SarvCRM مدیریت کنید و به این صورت در زمان نیاز، دسترسی به آن‌ها برای شما راحت‌تر می‌شود. با ثبت شماره تماس مشتری برای شروع کار، اطلاعات او را ذخیره‌سازی می‌کنید که در هر زمان بتوانید تمام تاریخچه تعاملات او با کسب‌وکار خود داشته باشید.

چگونه نر‌م‌افزارهای مدیریت مخاطب به CRM تکامل یافتند؟
چگونه نر‌م‌افزارهای مدیریت مخاطب به CRM تکامل یافتند؟

2. خط سیر زمانی

از زمان ایجاد یک مخاطب تاکنون، می‌توانید تمام پیشرفت‌های کوچک مشتری در ارتباط با کسب‌وکارتان را مشاهده کنید. خط سیر زمانی، درک خوبی برای بهترین زمان فروش یا افزایش تبلیغات بر برخی مشتریان خاص را به شما می‌دهد. با این قابلیت، می‌توانید پیش‌بینی کنید که چه زمانی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات و خدماتتان مناسب‌تر است. خط سیر زمانی همچنین در مدیریت فعالیت‌ها، پیگیری ایمیل و بسیاری از موارد دیگر به کار می‌آید.

3. مدیریت فعالیت‌ها

با داشتن مدیریت مخاطبان در سیستم SarvCRM می‌توانید فعالیت‌های جدیدی تعریف کنید، برای آن‌ها یادآور بگذارید، معاملات جدید را اضافه کنید، نکته را یادداشت کنید، فایلی را ضمیمه کنید یا فعالیت‌های گذشته را چک کنید. مدیریت فعالیت‌ها در یک CRM شما را در جریان آخرین مکالمات‌تان با مشتریان قرار داده و کمک می‌کند تا در آینده تصمیمات درستی بگیرید.

4. یکپارچگی

یکپارچگی کارها را ساده می‌کند! یکی از مهم‌ترین مزایای سیستم‌های CRM قابلیت یکپارچه شدن با برنامه‌های دیگر است.نرم افزار SarvCRM می‌تواند به گوگل درایو، گوگل کلندر، سایت شما،سیستم تلفنی سانترال و VIOP، نرم افزار مالی سپیدار،راهکاران و راهکاران ابری متصل شود. شما می‌توانید داده‌ها را از چنین برنامه‌هایی گرفته و به طور مستقیم در CRM خود، داشته باشید.

چگونه نر‌م‌افزارهای مدیریت مخاطب به CRM تکامل یافتند؟
چگونه نر‌م‌افزارهای مدیریت مخاطب به CRM تکامل یافتند؟

5. ثبت تماس داخل برنامه

یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزار SarvCRM  این است که در صورت یکپارچگی با سیستم تلفنی مجموعه شما، نرم افزار شماره مشتری را تشخیص داده و تمامی تعاملات و اطلاعات را به شما نمایش می‌دهد. همچنین در صورتی که مشتری از شماره جدیدی تماس گرفته باشد این امکان را می‌دهد که شماره جدید را برای مشتری ثبت کنید و یا اطلاعات مشتری بالقوه را ایجاد کنید.

6. خودکارسازی جریان کار

یکی از دلایل کسب‌وکارها برای استفاده از SarvCRM، خودکارسازی جریان‌های کار است. شما می‌توانید برای سیستم‌ خود، اقداماتی شرطی را از پیش تعریف کنید. در این صورت، اگر اتفاقی مطابق با تعریف پیش‌شرط شما رخ دهد، سیستم به صورت خودکار برخی اقدامات اولیه را انجام داده و به این صورت شانس موفقیت شما را بالا می‌برد. سیستم‌های‌ CRM همچنین به شما امکان انتقال داده‌ها به سایر اپلیکیشن‌های شخص ثالث (third-party) را می‌دهند. نمونه‌ای از آن را می‌توان در نرم افزار مشاهده کرد.

با این قابلیت، می‌توانید به مشتریان امکان شخصی‌سازی را بدهید. در این صورت، می‌توانید با خودکارسازی ارسال فاکتور،پیامک، یا ایجاد تاییدیه فاکتور و یا یک سری فعالیت در سیستم از فعالیت‌های تکراری و خطاهای انسانی آن‌ها کاسته و از زمان خود به شکل‌های بهتری بهره ببرید.  برای اطلاعات بیشتر ، لطفا از این صفحه بازدید کنید: راهنمای جامع و مرور تاریخچه نرم افزار CRM.

در پایان

نرم‌افزار مدیریت مخاطبان گامی حیاتی در تکامل به سمت سیستم‌های مدیریت روابط مشتری بوده است. هر قابلیت مهم ‌CRM پیرامون مدیریت مخاطبان تکامل یافته است و همچنان راه‌های بیشتری برای حفظ ارتباط با مخاطبان و عمق‌بخشی به آن پیدا می‌کنیم. سیستم‌های CRM امروز روی SaaS و موبایل هستند و با ظهور نیازهای جدید کسب‌وکارها دوباره تکامل پیدا خواهند کرد.

برای ایجاد شناخت نسبت به قابلیت ها و ویژگی های نرم افزار CRM همکاران سیستم می توانید با تیم SarvCRM ارتباط برقرار کنید. همچنین این امکان وجود دارد که با ثبت نام در وب سایت به مدت 30 روز بصورت آزمایشی و رایگان به نرم افزار دسترسی داشته و قابلیت های آن را مشاهده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، لطفا با شماره 2200-8338-021 تماس بگیرید یا به سایت  sarvcrm.com مراجعه کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر