;
coinex

وکیل خوب مثل دکتر خوب است اما کجا پیدایش کنیم؟!

وکیل خوب مثل دکتر خوب است اما کجا پیدایش کنیم؟! وکیل یا کارشناس حقوقی گاهی مثل دکتر باید زود مشکل را تشخیص و راه درمان را پیشنهاد دهد و اگر مشتری از او خواست وارد عمل شود و از پشت میزش بلند شود و به داد مراجعه‌کننده برسد.

گاهی باید مثل پرستار صبوری کند و بالای سر پرونده قضایی باشد تا به نتیجه دلخواه یا رضایت‌بخش برسد. پرونده‌های حقوقی و کیفری گاهی مثل بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج هستند و باید سراغ یک وکیل یا کارشناس خبره و باسابقه رفت تا سریع و قانونی از لابه‌لای قوانین و رویه‌های قضایی بهترین راه ممکن را برای حل‌وفصل ماجرا پیدا کند. خلاصه وکیل خوب مثل دکتر خوب است اما کجا باید رفت تا مثل ساختمان پزشکان پر از متخصص حقوقی باشد و برای تخصصی صدها وکیل باشد؟! بنیاد وکلا همان جایی است که برای هر موضوع و مشکل قانونی و حقوقی، صدها وکیل خوب و متخصص حقوقی درجه یک دارد.

چرا انتخاب وکیل و متخصص حقوقی مهم است؟

در مقدمه مطلب از تشبیه وکیل به پزشک استفاده شد تا اهمیت انتخاب وکیل و متخصص حقوقی مشخص شود. حالا این تشبیه را بیشتر باز و درباره ویژگی‌های حرفه‌ای و شخصی وکیل خوب، بحث می‌کنیم.

وکیل خوب مثل دکتر خوب است اما کجا پیدایش کنیم؟!
وکیل خوب مثل دکتر خوب است اما کجا پیدایش کنیم؟!

فقط پروانه وکالت مهم نیست!

وقتی ما به یک متخصص مثل پزشک یا وکیل مراجعه می‌کنیم فقط داشتن مدرک رسمی آن برایمان مهم نیست، بلکه تحقیق می‌کنیم که چه قدر سابقه دارد و اگر تازه‌کار است آیا پرونده مهمی داشته است. از مشتری‌های قبلی می‌پرسیم که نظرشان درباره اخلاق و تشخیص و سرعت‌عملش چیست. و شاید کارهای دیگر. در یک سایت تخصصی حقوقی همه این کارها را می‌شود آنلاین انجام داد!

جستجو در ساختمان وکلا

الآن که تقریباً همه کارهای ما آنلاین و آن‌تایم  شده است، برای جستجو و انتخاب وکیل هم همین کار را می‌کنیم. اما به جای جستجو در دنیای بزرگ اینترنت بهتر است در یک مجموعه تخصصی حقوقی به نام بنیاد وکلا جستجو کنید.

انتخاب وکیل از شهر خودتان یا محل دادگاه

در اینجا بر اساس استان و شهر می‌توانید جستجو کنید؛ یعنی وکیل را طبق محل سکونت یا محل دادگاه پیدا کنید؛ هر کدام که بیشتر به کارتان می‌آید! اگر به مشاوره حضوری بیشتر نیاز دارید وکیل را از شهر خودتان انتخاب کنید و اگر آشنایی وکیل با موقعیت پرونده و شهری که دادگاه برگزار می‌شود برایتان مهم است یک وکیل با سابقه در آن شهر پیدا و انتخاب کنید.

سابقه و تخصص وکیل

همه وکلا متخصص حقوقی هستند و می‌توانند برای همه موضوعات وکالت کنند یا مشاوره بدهند اما گاهی چون درباره چند موضوع بیشتر تحقیق و وکالت کرده‌اند در آن زمینه‌ها تسلط و تبحر ویژه‌ای دارند و به همین دلیل در آن پرونده‌ها سریع‌تر و بهتر عمل می‌کنند. ممکن است برای شما سابقه وکیل در موضوع پرونده برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چون پرونده پیچیده است و فکر می‌کنید از عهده یک وکیل باسابقه و باتجربه بر می‌آید. در این وقت‌ها در بنیاد وکلا بر اساس تخصص‌های وکلا و دسته‌بندی‌های حقوقی جستجو کنید؛ از ملکی و خانواده و ثبتی تا جرایم کیفری و رایانه‌های و بین‌الملل.

وکیل خوب مثل دکتر خوب است اما کجا پیدایش کنیم؟!
وکیل خوب مثل دکتر خوب است اما کجا پیدایش کنیم؟!

صبر و حوصله وکیل!

وکالت مثل قضاوت و طبابت، صبر و حوصله می‌خواهد. مشاور حقوقی هم باید همین طور باشد. وکیل یا مشاور باید با صبر و حوصله به حرف‌های موکل یا مراجع گوش کند، اسناد و مدارک را با دقت و توجه بخواند و بررسی کند، با قاضی و عوامل اداری و قضایی محترمانه برخورد کند، برای ادامه دادرسی پشتکار داشته باشد و قیمت وکالت یا مشورت را منصفانه تعیین کند.

خب اینها را چطور می‌شود فهمید؟ در بنیاد وکلا هر متخصصی یک پرونده شخصی یا پروفایل دارد که در آنجا بخش‌هایی وجود دارد که ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی وی را تا حدود زیادی مشخص می‌کند. به غیر از معرفی کوتاه و ذکر سابقه تحصیلی و تخصص‌ها می‌توانید دو مورد مهم  تاثیرگذار را هم ببینید. یکی عملکرد متخصص از نظر تعداد مشاوره تلفنی و آنلاین، پرسش و پاسخ، ارزیابی حقوقی، تنظیم اوراق قضایی، مشاوره حضوری، محاسبه حقوقی و قبول وکالت است. این وکلا بر اساس میزان رضایت و امتیاز مشتریان خود نمره عملکرد گرفته‌اند که برای همه قابل‌مشاهده است و شما هم می‌توانید بر اساس آن تصمیم بگیرید.

دومین مورد، نظرات مشتریان آن وکیل و متخصص است که در پرونده شخصی او ثبت شده است. گاهی یک متخصص چند صد نظر دارد. وقتی به آنها نگاه کنید می‌بینید که مراجعان او چه صفاتی را بیان کرده‌اند و اینها به شما کمک می‌کند  تا اخلاق و توان حرفه‌ای او را به دست بیاورید.

وکیل خوب را در بنیاد وکلا بر اساس تخصص، سابقه کاری و شهر و استان خود پیدا کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر