;
coinex

همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون

همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون ؛ ترون یک سیستم عامل مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است که قادر است تا با فراهم سازی یک فضای اجتماعی غیرمتمرکز، محتواهای متنوعی را به اشتراک بگذارد.

ارز دیجیتال بلاکچین ترون که TRX  نام دارد به منظور دسترسی به محتواهای اشتراک گذاری شده در فضای ترون مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر هدف از توسعه ارز دیجیتال TRX و یا همان ترونیکس، استفاده از شبکه ترون است. با این حال رمز ارز TRX هم اکنون به عنوان یک ارزش قابل ذخیره به کار رفته و در صرافی های معتنبر بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می شود از این رو می توان به آن لقب ارز دیجیتال را واگذار نمود.

همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون

تاریخچه ترون، و ارز دیجیتال TRX

ارز دیجیتال TRX در سال 2017 توسط جاستین سان توسعه یافت. رمز ارز TRX در ابتدا یک توکن ERC-20 بود و در بلاکچین اتریوم صادر می شد تا این که در سال 2018، با توسعه یافتن بلاکچین ترون، این توکن به کوین تبدیل شده و در بلاکچین مخصوص به خود فعالیت را آغاز نمود.

با توسعه یافتن بلاکچین ترون در سال 2018، این پروژه کمپانی بیت تورنت، یکی از پیشگامان در عرصه اشتراک گذاری محتوا را خریداری کرده و با این حرکت، گامی بزرگ در عرصه بلاکچین و تولید محتوا غیرمتمرکز برداشت. بیشترین قیمت ارز دیجیتال TRX درماه ژانویه سال 2018  بود و این ارز با قیمت 0.30  خرید و فروش می شد. در زمان نوشتن این مقاله ارز دیجیتال ترون و یا همان TRX با قیمت 0.26 مبادله شده و رتبه 16 را در بازار ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده است.

هدف از توسعه ترون

بلاکچین ترون تنها به یک دلیل به وجود آمد: کمک به تولید کنندگان محتوا به منظور کسب درآمد عادلانه تر برای تمام زحمت هایشان.

همانطور که می دانید، در دنیای امروزی کمپانی های عظیمی چون فیسبوک، گوگل، یوتیوب و … بخش عمده محتوای تولیدی را در دست داشته و همچنین محتوای رسانه های تولید شده را به طور دقیقی کنترل کرده و سپس اجازه انتشار را صادر می کنند. در این میان بخش اعظم درآمد کسب شده از محتواهای مذکور نیز به این شرکت ها تعلق گرفته و تولید کنندگان محتوا، تنخا میزان اندکی از این درآمد را دریافت می کنند. ترون به وجود آمد تا این مشکل را حل کند.

ترون با حذف کردن اشخاص ثالث در دنیای رسانه های اجتماعی، باعث می شود که بینندگان و تولید کنندگان محتوا به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند و بینندگان به تولید کنندگان محتوا رمز ارز TRX را پاداش دهند.

همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون

تکنولوژی بلاکچین ترون

شبکه ترون بر روی چند اصل پایه گذاری شده است. اول این که محتوای اشتراک گذاری شده توسط تولید کنندگان محتوا کاملا آزاد است و توسط هیچ گونه مقام مرکزی این محتواها را کنترل و سانسور نمی کند. دوم این که سازندگان محتوا در ازای کار خود در شبکه ترون، توکن های TRX را به عنوان پاداش دریافت می کنند.

یکی از ویژگی های بارز بلاکچین ترون این است که کاربران قادرند تا توکن های مورد نظر خود را در این شبکه توسعه داده و صادر کنند. این توکن ها همگی برپایه توکن TRX فعالیت دارند.

یکی از مراحل پایانی پروژه بلاکچینی ترون، توسعه انواع بازی ها بر این بستر است که در این حالت افراد می توانند بازی های خود را در بلاکچین ترون توسعه داده و در صورتی که سایر کاربران از این بازی ها لذت ببرند می توانند توکن های TRX را به سازندگان بازی به عنوان پاداش، پرداخت کنند.

آیا ترون، یک پول واقعی است؟

رمز ارز شبکه ترون که همان TRX نام دارد می تواند به عنوان یک ارزش قابل ذخیره توسط کاربران نگه داری شود. این ارز همچنین می تواند با سایر ارزها مبادله شود و به آن ها تبدیل شود. از این رو TRX را می توان به عنوان یک کارنسی و پول در نظر گرفت. با این حال استفاده اصلی ترون در برنامه های غیر متمرکز Daaps به شمار می رود.

کاربران همچنین قادرند تا با نگه داری توکن های TRX به کسب سود پرداخته و همچنین به تغییرات لازمه در شبکه ترون، رای دهند. هرچه که توکن های TRX مدت زمان بیشتری در کیف پول کاربران بلاکچین ترون نگه داری شود، این کاربران از قدرت بیشتری در شبکه برخوردار خواهند بود.

کارمزد ارز دیجیتال ترون

به منظور انجام تراکنش با توکن های TRX در شبکه ترون، هیچ هزینه ای از کاربران دریافت نمی شود و شبکه ترون قادر است تا 2000 تراکنش رایگان را در هر ثانیه به انجام برساند.

با این حال به منظور خرید و فروش ترون در صرافی های معتبر عرصهارزهای دیجیتال، بی شک از کاربران مقداری هزینه تراکنش کم می شود به خصوص که عموما به منظور مبادله توکن TRX، باید آن را باارزهای دیجیتالی چون بیت کوین و اتریوم مبادله نمود.

مزایای ارز دیجیتال ترون

هزینه تراکنش رایگان:

همانطور که گفته شد، تراکنش ها در شبکه ترون، رایگان هستند.

سرعت بالای تراکنش ها:

بلاکچین ترون قادر است تا 2000 تراکنش را در هر ثانیه به انجام برساند که این قابلیت، باتوجه به ماهیت شبکه ترون، که اشتراک گذاری محتوا است، امری الزامی محسوب می شود. سرعت انجام تراکنش ها در شبکه ترون، در مقایسه با شبکه اتریوم با 25 تراکنش بر ثانیه و شبکه بیت کوین با 3 تا 6 تراکنش بر ثانیه، مورد توجه بسیاری از کاربران این عرصه قرار گرفته است.

توانایی توسعه برنامه های غیر متمرکز در شبکه ترون:

گفته شد که کاربران قادرند تا برنامه های غیرمتمرکز و توکن های مخصوص به پروژه های محتوایی خود را در بلاکچین ترون توسعه دهند. فعالان شبکه ترون در ازای تولید محتوا بر این بستر از طرف سایر کاربران پاداش دریافت می کنند. این پاداش ها یا به صورت توکن های TRX است و یا به صورت توکن های توسعه یافته توسط کاربران ترون.

ارتباط مستقیم تولید کنندگان محتوا و بینندگان (حذف اشخاص ثالث):

ترون معتقد است که با غیر متمرکز سازی فضا های مجازی، تولید کنندگان محتوا از آزادی بیان بیشتری برخوردار خواهند بود و علاوه بر این بینندگان این محتواها به طور مستقیم با صاحبان محتوا در ارتباط هستند و می توانند به راحتی به این افراد پاداش دهند.

آیا انجام تراکنش در شبکه ترون، ناشناس است؟

در صورتی که تراکنش ها در شبکه ترون به انجام برسند، هویت افراد معامله کننده کاملا در شبکه مخفی است. با این حال درصورتی که ارزهای دیجیتال TRX در صرافی ها خرید و فروش شوند، کاربران در ابتدا توسط این صرافی ها مراحل احراز هویت را طی کرده و سپس قادر به خرید و فروش خواهند بود.

امنیت در شبکه ترون

باتوجه به هزینه های گزافی که شبکه ترون برای حفظ امنیت کاربران پرداخت می کند، به نظر می رسد که انجام تراکنش ها در این بلاکچین امن و مطمئن باشد. با این حال باتوجه به جوان بودن این بلاکچین پیشنهاد می شود که کاربران در نگه داری توکن های TRX دقت کافی را به کار ببرند.

تیم توسعه دهنده ترون

تیم توسعه دهنده ترون با راه اندازی شبکه متن بازی با نام Tron Development Hub، از توسعه دهندگان در سراسر دنیا برای پیوستن به این شبکه دعوت به عمل آورده است. در این شبکه متن باز همچنین نحوه توسعه انواع قراردادهای هوشمند، برنامه های غیرمتمرکز Daaps و نحوه توسعه توکن ها به خوبی توصیف شده است.

کدام موسسات مالی از ترون استفاده می کنند؟

رفریوم (Refereum):

رفریوم یک پلت فرم مبتنی بر بازی های آنلاین است که منظور ساپورت بلاکچین ترون و همچنین انجام تبلیغات برای پلت فرم خود، به کاربرانی که بازی های آنلاین انجام می دهند و همچنین به کاربرانی که تنها مشاهده گر بازی ها هستند، توکن های TRX پاداش می دهد.

متال پی : (Metal Pay)

متال پی یک سیستم پرداخت آنلاین بین المللی است که همکاری خود را با شبکه ترون آغاز کرده است. با همکاری این دو پروژه کاربران در سراسر دنیا قادرند تا با استفاده از پول نقد خود در درگاه پرداخت متال پی، به خرید ارز دیجیتال ترون بپردازند.

سامسونگ:

سامسونگ ارز دیجیتال TRX را به کی استور خود افزوده است. این بدان معناست که کاربرانی که آخرین نسخه گوشی های هوشمند سامسونگ را در اختیار دارند، قادرند تا به برنامه های غیرمتمرکز شبکه ترون دست یابند. همکاری شبکه ترون با کمپانی غول پیکر سامسونگ، یکی از بزرگترین دستاوردها برای ترون به شمار می رود.

استخراج ارز ترون

ارز دیجیتال ترون که همان TRX نام دارد قابل استخراج نیست و در عوض کاربران شبکه قادرند تا با به تایید رساندن تراکنش ها، ارز دیجیتال TRX را دریافت کنند. لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتال TRX دریافتی کاربران، به معنی تولید لحظه ای این ارزها نبوده و TRX ها از قبل در شبکه وجود داشته اند.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال ترون

کیف پول های ترون، درواقع نرم افزارها و یا سخت افزارهایی هستند که کاربران می توانند با استفاده از آن ها ارزهای دیجیتال TRX را ذخیره کنند. این کیف پول ها در انواع و اشکال متفاوتی هستند که افراد می توانند باتوجه به نوع کاربری خود، یکی از آن ها را انتخاب کنند.

  • کیف پول Ledger Nano S (کیف پول سخت افزاری)
  • کیف پول Trezor (کیف پول سخت افزاری)
  • کیف پول Guarda (کیف پول دسکتاپ)
  • کیف پول Atomic (کیف پول دسکتاپ)
  • کیف پول Tronscan (کیف پول آنلاین)
  • کیف پول Tronlink (کیف پول افزونه ای در گوگل)

این که کدام یک از کیف پول های نام برده شده بهتر از سایرین است کاملا بستگی به نحوه کاربری افراد دارد. به عنوان مثال کیف پول های آنلاین و دسکتاپ دسترسی آسانتری داشته درحالی که کیف پول های سخت افزاری گران تر هستند و امنیت بیشتری را ارائه می دهند.

همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون
همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون

شبکه‌های پرداخت بلاکچین ترون

شبکه پرداخت TRC20

نام توکن: TRX

TRC20 استاندارد توکن مبتنی بر اجرای قراردادهای هوشمند در بلاکچین ترون است. استاندارد TRC20 درست مانند ERC20 در بلاکچین اتریوم است. بدین معنی که توسعه دهندگان می‎توانند قراردادهای هوشمند خود را با استفاده از استاندارد TRC20 توسعه دهند.

رمزارز بومی بلاکچین ترون، TRX نام دارد. عملکرد ارز TRX بر بستر ترون درست مانند عملکرد ارز ETH در بلاکچین اتریوم است. به عبارت دیگر، کاربران و توسعه دهندگان برای این که بتوانند توکن‌های TRC20 خود را توسعه دهند، باید ارز TRX را در دست داشته باشند تا بتوانند آن را به عنوان ارز قابل پرداخت، به شبکه ترون ارائه دهند.

از جمله توکن‌های موفق که در بلاکچین ترون توسعه یافته اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • NOLE
  • BTT
  • WINK
  • SEED
  • TERC
  • NOLEWATER
  • IGG
  • LVH
  • TRUC

خرید تتر TRC20

مزایای استفاده از توکن TRC20

  • هزینه تراکنش رایگان:

همانطور که گفته شد، تراکنش ها در شبکه ترون، رایگان هستند.

  • سرعت بالای تراکنش ها:

بلاکچین ترون قادر است تا 2000 تراکنش را در هر ثانیه به انجام برساند که این قابلیت، باتوجه به ماهیت شبکه ترون، که اشتراک گذاری محتوا است، امری الزامی محسوب می شود. سرعت انجام تراکنش ها در شبکه ترون، در مقایسه با شبکه اتریوم با 25 تراکنش بر ثانیه و شبکه بیت کوین با 3 تا 6 تراکنش بر ثانیه، مورد توجه بسیاری از کاربران این عرصه قرار گرفته است.

  • توانایی توسعه برنامه های غیر متمرکز در شبکه ترون:

گفته شد که کاربران قادرند تا برنامه های غیرمتمرکز و توکن های مخصوص به پروژه های محتوایی خود را در بلاکچین ترون توسعه دهند. فعالان شبکه ترون در ازای تولید محتوا بر این بستر از طرف سایر کاربران پاداش دریافت می کنند. این پاداش ها یا به صورت توکن های TRX است و یا به صورت توکن های توسعه یافته توسط کاربران ترون.

آدرس توکن TRC20

آدرس توکن ‌های TRC20 همگی با حروف TX آغاز می‌شوند.

شبکه پرداخت TRC10

نام توکن: TRX

TRC10نیز یکی دیگر از استانداردهای توکن سازی در بلاکچین ترون است. از ویژگی‌های توکن‌های TRC10 این است که به سیستم ماشین مجازی (Virtual Machine) بلاکچین ترون وابستگی نداشته و از این رو توسعه توکن‌ها با استفاده از این استاندارد راحت تر از استاندارد TRC20 است. در همین راستا بیشتر توکن‎های نام برده شده بلاکچین ترون، از جمله ارز دیجیتال BTT ، مبتنی بر استاندارد توکن سازی TRC10 هستند.

قیمت ارز ترون (TRX)

در زمان نگارش این مطلب قیمت TRX معادل 0.061 دلار محاسبه شده و این ارز در رتبه 25 بازار ارزهای دیجیتال به ثبت رسیده است.

خرید و فروش ارز ترون

به منظور خرید ارز دیجیتال ترون (TRX) از پلتفرم معاملاتی موربیت، کافی است به وبسایت morbit.trade مراجعه کرده و مراحل ثبت نام و احراز هویت را طی کنید. پس از بازگشایی حساب، وارد بازار موربیت شده و خرید و فروش خود را آغاز کنید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر، با این شماره تماس بگیرید:

021-91004243

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر