;
coinex

مجازات مقامات ایرانی فعال در توییتر اعلام شد

مطابق با اطلاعات منتشر شده از طرح مجلس برای فضای مجازی، مجازات مقامات ایرانی فعال در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی ممنوعه مشخص شده است.

متن اصلاح شده و نهایی قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی اخیرا منتشر شده و بعضی ماده و تبصره های آن بسیار حاشیه ساز شده است. یکی از مهمترین بخش های این طرح مربوط به مجازات مقامات ایرانی فعال در شبکه های اجتماعی خارجی است که استفاده از آن ها در کشور ممنوع باشد.

بالطبع در چنین موردی در درجه اول آنچه به خاطر ما خواهد آمد حضور و فعالیت شمار زیادی از مقامات کشور در توییتر است. جایی که حتی بعضا منبعی برای نقل قول های موثق از این افراد است. اما مجازاتی که مجلس برای حاین حضور در نظر گرفته چیست؟

مجازات مقامات ایرانی فعال در توییتر اعلام شد

مطابق با ماده 32 طرح مجلس، هر یک از کارکنان مسئول دستگاه های اجرایی که از یازده بند مطرح شده در این طرح تخطی کند، به مجازاتی برابر با انفصال از خدمات دولتی و عمومی به مدت یک تا پنج سال مکوم می شود. در بند دال این ماده آمده که:

فعالیت مقامات ایرانی در پیام رسان و شبکه اجتماعی خارجی فاقد مجوز ممنوع است

این مسئله بدان معناست که در صورت تصویب این طرح در مجلس، مقامات ایرانی دیگر نخواهند توانست در شبکه های اجتماعی فاقد مجوز فعالیت کنند یا حتی حساب رسمی داشته باشند. در غیر این صورت مقامات مشمول مجازات مالی و انفصال از خدمت دو تا پنج ساله خواهند بود.

در این ماده بند دیگری نیز وجود دارد که محدودیت هایی برای راه اندازی شبکه های اجتماعی توسط مقامات ایجاد می کند. بند الف با عنوان راه اندازی خدمات پایه کاربردی اختصاصی غیرمجاز به این معناست که مقامات مسئول نمی توانند بدون اخذ مجوزهای لازم از کمیسیونی که برای ساماندهی فضای مجازی در نظر گرفته شده است، اقدام به راه اندازی یک شبکه اجتماعی یا اپلیکیشن پیامرسان کنند. در این طرح همچنین مجازات استفاده از فیلترشکن یا نشر عمومی آن نیز مشخص شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مجازات مقامات ایرانی فعال در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی غیرمجاز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر