;
coinex

حل مشکل no network connection تیک تاک ؛ بهترین راه حل های موجود کدامند؟

تخصص تیک تاک در به اشتراک گذاری فیلم است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. در این مطلب نحوه حل مشکل no network connection تیک تاک را آموزش داده‌ایم.

در این روزها تیک تاک به عنوان یک شبکه‌ اجتماعی جدید رشد چشمگیری داشته، تا جایی که با ثبت رکورد در تعداد دانلودها، خودش را به ‌عنوان رقیبی برای اینستاگرام و حتی فیسبوک معرفی کرده است. این برنامه که صرفا برای اشتراک ویدیوهای کوتاه طراحی شده، با راه اندازی یک موج خاص در زمانی کوتاهی به شهرت جهانی دست یافته است.

اپلیکیشن تیک تاک با طراحی محیطی ساده و تمام صفحه برای کاربران و در دسترس قراردادن انواع فیلترها و ابزارها برای ویدیوها خیلی زود به محبوبیت رسید، اما این برنامه برای بسیاری کاربران از دسترس خارج شده است. پیشتر نیز به حل مشکل تیک تاک پرداخته بودیم. در این نوشتار جدیدترین راه حل مشکل no network connection تیک تاک را آموزش داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

حل مشکل no network connection تیک تاک

تیک تاک تا امروز به‌ صورت رسمی هیچ کشوری را محدود نکرده و اگر فیلتری اعمال شده از داخل بوده است. اما به‌ نظر می‌رسد که با توجه به فشار عظیم کاربران بر سرورهای این برنامه که با رشد چشمگیری اتفاق افتاد، تیک تاک امکان دسترسی برخی از کاربران را محدود می‌کند. البته برخی از کارشناسان نیز معتقدند که این بخاطر زیرساخت کشورهاست و وقتی با فیلتر شکن به این برنامه متصل می‌شوید، به دلیل طراحی نکات امنیتی، دسترسی شما به سرور قطع می‌شود.

راه حل مشکل تیک تاک با پاک کردن حافظه

روش اول پاک کردن حافظه کش تیک تاک است. گاهی اوقات تنظیماتی اشتباه روی گوشی شما ذخیره می‌شود که می‌تواند باعث بروز مشکلات بعدی شوند و با پاک کردن تنظیمات برنامه می‌توانید این قبیل مشکلات را برطرف کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

بیشتر بخوانید:

نکته: ابتدا مطمئن شوید که مشخصات اکانت و حساب کاربری خود را به یاد دارید، زیرا ممکن است از حساب خود خارج شوید.

  • وارد تنظیمات گوشی بشوید.
  • به بخش برنامه‌های نصب شده بروید.
  • برنامه تیک تاک را پیدا کنید.
  • گزینه محل ذخیره را انتخاب کنید.
  • در این قسمت هر دو گزینه‌ پاک کردن داده و پاک کردن حافظه پنهان را بزنید.
  • برنامه را دوباره باز کنید. بعد از انجام این کار احتمال دارد که مشخصات کاربری شما حذف شده باشد و باید دوباره اطلاعات حساب را وارد کنید.

راه حل مشکل تیک تاک با نصب نسخه Lite

تیک تاک لایت
حل مشکل no network connection تیک تاک

بسیاری از کسانی که به مشکل No Connection برخورد کرده‌اند، با روش اول موفق به حل مشکل نشدند؛ با این حال طبق بررسی‌های انجام شده فعلا قطعیترین راه حل مشکل تیک تاک نصب نسخه Lite است. نسخه Lite با برنامه‌ اصلی تفاوت چندانی ندارد و حجم کمتری را روی گوشی به خود اختصاص می‌دهد.

اگر برای کار با تیک تاک مشکل داشتید و از روش اول نتیجه نگرفتید، برنامه تیک تاک را پاک کنید و TikTok Lite را نصب کنید. این برنامه در گوگل پلی و سایت‌های مختلف برای دانلود وجود دارد. دوباره می‌توانید به اکانت خود وارد شوید و از دنیای ویدیوهای TikTok لذت ببرید.

نصب تیک تاک با تغییر موقعیت کشور

بسیاری از کارشناسان دلیل از کار افتادن تیک تاک را هجوم ناگهانی کاربران به این برنامه دانسته‌اند که به ‌دلیل ترافیک ایجاد شده، دسترسی برخی کشورها را محدود کرده‌اند. اگر برای استفاده از این برنامه حتی از یک فیلترشکن حرفه‌ای هم استفاده کنید، باز هم موقعیت شما را تشخیص می‌دهد و بعد از مدتی برنامه از کار می‌افتد. اما یک راه‌ حل موقت برای کسانی که می‌خواهند از نسخه‌ اصلی استفاده کنند به شرح زیر است:

نکته: این راه حل موقت است و اگر موقعیت کشور شما توسط برنامه تشخیص داده شود مجدد از کار می‌افتد.

  • ابتدا گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید و مجدد Wifi را روشن کنید.
  • فیلترشکن را باز کنید.
  • برنامه تیک تاک را پاک کنید (مطمئن شوید که اطلاعات حساب کاربریتان را جایی یادداشت کرده‌اید).
  • در منوی تنظیمات Setting گوشی، به بخش برنامه‌ها Apps بروید و وارد Google Play Store شوید.
  • اگر اطلاعات جیمیل خود را دارید، گزینه محل ذخیره یا Storage را انتخاب کنید.
  • در این قسمت هر دو گزینه‌ پاک کردن داده و پاک کردن حافظه پنهان را بزنید.
  • قسمت از Setting خارج شوید.
  • دوباره وارد لیست برنامه‌های نصب‌شده‌ گوشیتان شوید و برنامه Play Store را باز کنید.
  • در حالی که همچنان گوشی در حالت پرواز و فیلترشکن باز است، تیک تاک را مجدد نصب کنید.

بیشتر بخوانید:

توجه: با این روش بسیاری از کاربران موفق شدند به تیک تاک متصل شوند، اما این راهکار موقت است و در اولین فرصت که نرم افزار تشخیص دهد ساکن ایران هستید دوباره دسترسی شما را محدود می‌کند. ممکن است که تا قبل از login شدن در اکانت شخصی خودتان، تیک تاک کار کند. اما با ورود به حساب (به دلیل شناسایی شدن موقعیت کاربر) مجدد دسترسی شما قطع می‌گردد.

12 روش برای رفع سایر مشکلات برنامه تیک تاک در اندروید و آیفون

سایر مشکلات تیک تاک و روش رفع آن ها
حل مشکل no network connection تیک تاک

تیک تاک (TikTok) به یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی جهان تبدیل شده است و کاربران زیادی دارد. در این برنامه می‌توانید ویدیوهای کوتاهی با ویژگی‌های خاص ضبط کنید و به اشتراک بگذارید. با این حال برخی از کاربران برای استفاده از این برنامه دچار مشکلاتی می‌شوند. در ادامه به ارائه روش‌هایی برای حل این مشکلات پرداخته‌ایم.

رفع مشکل ثبت نام در تیک تاک

متاسفانه این برنامه برای ایران تحریم شده است و با آی پی ایران قادر به ثبت نام نخواهید بود. به همین دلیل برای رفع مشکل ثبت نام تیک تاک، باید از ابزارهای تغییر دهنده آی پی استفاده کنید و IP خود را به کشورهای دیگر تغییر دهید.

رفع مشکل برنامه تیک تاک

بستن برنامه
حل مشکل no network connection تیک تاک

بستن برنامه کار ساده‌ای به نظر می‌رسد و می تواند مشکلات مختلف را رفع کند. به طور کامل برنامه را ببندید و مجدد آن را باز کنید.

ریستارت کردن گوشی برای رفع مشکل باز نشدن تیک تاک

ریست کردن گوشی
حل مشکل no network connection تیک تاک

گوشی خود را خاموش کنید. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه مجدد گوشی را روشن کنید. با این کار مشکلات کوچک نرم افزاری در گوشی یا برنامه رفع می‌شوند.

رفع مشکل نرم افزار تیک تاک با بررسی اتصال اینترنت

بررسی اینترنت
حل مشکل no network connection تیک تاک

فراموش نکنید که تیک تاک به اتصال مناسب اینترنت نیاز دارد. در صورتی که نمی‌توانید از برنامه استفاده کنید و مشکل ورود به تیک تاک دارید، ممکن است اینترنت شما دچار مشکل شده باشد. برای بررسی وای فای به Settings ⇒ Wi-Fi بروید و مطمئن شوید که به شبکه درست متصل شده‌اید.

بیشتر بخوانید:

بررسی اینترنت
حل مشکل no network connection تیک تاک

همینطور با مراجعه به تنظیمات گوشی و قسمت Cellular می‌توانید وضعیت اینترنت سیم کارت خود را چک کنید. مطمئن شوید که Cellular Data فعال است. جهت اطمینان با مرورگر خود اتصال به اینرنت را چک کنید.

مطمئن شدن از سلامت سرور برای حل مشکل اپ تیک تاک

گاهی ممکن است سرورهای تیک تاک دچار مشکل شوند. در این صورت برنامه برای همه یا قسمتی از کاربران غیرفعال می‌شود. می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر از وضعیت سرور تیک تاک مطمئن شوید.

رفع مشکل تیک تاک

برای رفع مشکل TikTok به تنظیمات گوشی اندروید خود بروید و وارد قسمت Apps/Apps Manager شوید. سپس گزینه All Apps را فعال کنید. منو (سه نقطه) را لمس کنید و گزینه Reset App Preferences را بزنید.

مشکل ثبت نام در تیک تاک، مشکل ارور اینترنت

به تنظیمات گوشی اندروید خود بروید و وارد قسمت Apps/Apps Manager شوید. برنامه Musically را انتخاب و در زیر قسمت Permissions تمامی مجوزها را برای برنامه فعال کنید و در آخر گزینهDone  را لمس نمایید.

مشکل لاگین کردن در برنامه موزیکالی تیک تاک

برخی از مشکلات در این زمینه، مربوط به اشتباه وارد کردن نام کاربری و رمز عبور هستند. مطمئن شوید که موارد خواسته شده را به دقت وارد می‌کنید. اگر باز هم مشکل شما رفع نشد، در تنظیمات گوشی حافظه کش برنامه Google Services را حذف و گوشی را ریستارت کنید. سپس مجدد اقدام به بررسی مشکل نمایید.

بیشتر بخوانید:

مشکل دوربین در تیک تاک

برای رفع مشکل دوربین، هر نوع حالت ضبط یا افکت را خاموش کنید. ویدیو خود را به صورت ساده ضبط کنید و سپس سایر ویژگی‌های موردنظرتان را به آن اضافه کنید.

خطای Stopped، Not Responding و Force Closes تیک تاک

ابتدا یک بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید. برنامه را هم به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید. اگر مشکل رفع نشد، راه حل‌های زیر را دنبال کنید.

  1. نوار نوتیفیکیشن اندروید را پایین بکشید. روی آیکون User در سمت راست کلیک و حالت Guest را انتخاب کنید.
  2. برنامه TikTok Musically را دانلود و نصب کنید. سپس تست کنید که برنامه اجرا می‌شود یا نه؟ در صورت عدم اجرا، احتمالا برنامه‌ای را روی گوشی خود نصب کرده‌اید که با تیک تاک مشکل دارد و باید حذف شود.
  3. این برنامه به میزان RAM زیادی نیاز دارد. مطمئن شوید که حافظه رم شما کافی است؛ با بستن برنامه‌های اضافی و غیرضروری اقدام به خالی کردن فضای رم کنید.

نشان ندادن فالور و لایک‌ها در تیک تاک

این مشکل عمدتا به دلیل آپدیت شدن سرورهای تیک تاک رخ می‌دهد. بهتر است چند ساعت صبر و مشکل را مجدد بررسی کنید. در صورت ادامه این مسئله، از نسخه Lite برنامه استفاده کنید تا مشکل شما رفع شود.

حذف و نصب برنامه برای رفع مشکل برنامه تیک تاک

حذف و نصب برنامه
حل مشکل no network connection تیک تاک

اگر همچنان مشکلات نرم افزار تیک تاک شما رفع نشده‌اند، به عنوان راه حل نهایی برنامه را به صورت کامل از روی گوشی خود حذف کنید. سپس آخرین نسخه را از اپ استورها مجدد دانلود و نصب کنید.

چرا اپلیکیشن تیک تاک در ایران از کار افتاده است؟

از کار افتادن تیک تاک در ایران
حل مشکل no network connection تیک تاک

از کار افتادن تیک تاک پرسش برخی از کاربران است چرا که اپلیکیشن تیک تاک طی روزهای اخیر برای کاربران ایرانی به طور کامل از کار افتاده است.

بیشتر بخوانید:

این شبکه اجتماعی چینی که به تازگی رشد قابل توجهی در جهان داشته است، روی ساخت ویدیوهای کوتاه توسط کاربران تمرکز دارد و در کشورهای مختلفی در حال رشد و رقابت با اینستاگرام است. هفته پیش شرکت رسانه‌ای فوربس اعلام کرد که گوگل در پی خرید یک اپلیکیشن ویدیویی برای رقابت با تیک تاک است.

هیچ گاه به طور رسمی مسدودسازی تیک تاک در ایران اعلام نشد، اما با توجه به اینکه بدون فیلترشکن دسترسی به آن امکان پذیر نیست برخی معتقدند که این اپلیکیشن اساسا از داخل مسدود شده هست.

با این حال برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که طی سه روز اخیر تیک تاک حتی با فیلترشکن هم در دسترس نبوده و به نظر می‌رسد که اساسا با مشکل از سوی خود سرورهایش هم مواجه است.

نقشه Downdetector نشان دهنده بروز اشکال در شبکه تیک تاک در برخی نقاط جهان از جمله در ایران است. با این حال فعلا پرسش درباره  دلایل از کار افتادن تیک تاک به سختی به جواب دقیقی می‌رسد.

تیک‌ تاک ظرف دو سال توانست خود را به جایگاهی برساند که اکنون از آن به عنوان رقیبی برای نتفلیکس، یوتیوب، اسنپ‌ چت و حتی فیسبوک یاد می‌کنند.

این اپلیکیشن توانست در بیش از 150 کشور دنیا که به 75 زبان صحبت می‌کنند، بیش از یک میلیارد دانلود را برای خود ثبت کند. با کمک این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه خود را در حالت‌ها و با افکت‌های مختلف تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی با دیگر کاربران جهانی به اشتراک بگذارند. محیط کار با این نرم ‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که نیازی به ترجمه ندارد و استفاده از آن بسیار آسان است. این ویژگی، برگ برنده تیک‌ تاک در مقایسه با نرم‌ افزارهای مشابه چینی همانند وی ‌چت یا تنسنت محسوب می‌شود.

چرا محبوبیت تیک تاک، مدیرعامل فیسبوک را نگران کرده است؟

نگرانی مارک زاکربرگ از محبوبیت تیک تاک
حل مشکل no network connection تیک تاک

مارکر زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک پیشتر و به صراحت اعلام کرد که هیچ علاقه‌ای به دنبال کردن خبرهای مربوط به اپلیکیشن جدید و رقیب خود یعنی تیک تاک ندارد. اما به نظر می‌رسد که این مساله صحت ندارد و رشد خیره ‌کننده استفاده از این اپلیکیشن، وی را به شدت نگران کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

 

تیک تاک با چنان سرعتی در میان کاربران جا افتاده که حتی توانسته استانداردهای فیسبوک را هم جا به جا کند. طبق گزارشی که اخیرا توسط مرکز تحقیقاتی Tower Sensor منتشر شده، رقمی بالغ بر 738 میلیون دانلود برای تیک تاک در سال 2019 ثبت شده است که آن را بالاتر از اینستاگرام و فیسبوک قرار می‌دهد.

تیک تاک چگونه از یک اپلیکیشن سرگرمی‌ به یک نگرانی جدی برای دولت آمریکا تبدیل شد؟

درواقع، تنها یک اپلیکیشن و آن هم واتس اپ توانست به دانلود بیشتری در مقایسه با تیک تاک دست یابد. در میان پنج اپلیشیکن پردانلود جهان چهار اپلیکیشن متعلق به شرکت فیسبوک است، اما تهدید تیک تاک بیشتری از آن چیزیست که مارک زاکربرگ بخواهد از آن چشم پوشی کند.

طبق آمارهای منتشر شده، میزان دانلود تیک تاک در سال گذشته میلادی با رشدی 44 درصدی همراه بوده و اکنون بیش از 1.65 میلیارد دانلود برای آن ثبت شده است. همه افرادی که این برنامه را نصب می‌کنند به طور فعال از آن استفاده نمی‌کنند، اما این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که خطر تیک تاک بسیار جدیتر از آن چیزیست که فیسبوک تصور آن را می‌کرده است.

نگرانی مارک زاکربرگ از محبوبیت تیک تاک
حل مشکل no network connection تیک تاک

رشد تیک تاک بیشتر در چین و هند محسوس است. این اپلیکیشن در چین با نام Duoyin شناخته می‌شود و از آنجایی که فیسبوک در این کشور، فیلتر است کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ناگفته نماند که فیسبوک در سال 2017 سعی داشت تا اپلیکیشن Musically را که اکنون با نام تیک تاک شناخته می‌شود خریداری کند اما نتوانست در رقابت با بات ‌دنس، مالک کنونی این برنامه پیروز شود. با این حال، فیسبوک حتی برای جلب توجه کاربران و افزایش محبوبیت اپلیکیشن‌های خود از برخی از قابلیت‌ها و افکت‌های تیک تاک الگوبرداری کرد.

از طرفی زاکربرگ که نتوانسته در عمل و رقابت با تیک تاک عملکرد خوبی را ارائه کند، عملکرد تیک تاک را مورد تردید و سوال قرار داده و گفته است که این برنامه نیازمند بررسی و واکاوی بیشتری دارد.

وی در این باره گفته است:

برنامه‌های ما همانند واتس اپ به دلیل داشتن قابلیت‌های قوی رمزنگاری و حفاظت از حریم شخصی کاربران، توسط بسیاری از کاربران در جریان اعتراض‌ها و توسط فعالان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما تیک تاک این اعتراضات را سانسور می‌کند. آیا این همان اینترنتی است که ما به دنبال آن بودیم؟ چین سعی دارد تا دیدگاه خود نسبت به اینترنت را به دیگر کشورهای جهان نیز تسری دهد.

اما تیک تاک هرگونه نفوذ و تاثیر دولت چین بر سیاست‌ها و خط مشی بایت‌ دنس و تیک تاک را رد و اعلام کرده که حاضر است برای رفع هرگونه اتهام و نگرانی در این رابطه، بخشی از سهام خود را واگذار کرده یا سازمان خود را به خارج از چین انتقال دهد.

شواهد نشان می‌دهند که زاکربرگ به شدت از اوج گرفتن تیک تاک نگران است و هر راهی را برای کنار زدن این اپلیکیشن یا کم کردن محبوبیت آن امتحان می‌کند. اما رشد و محبوبیت تیک تاک به نحوی است که بعید به نظر می‌رسد که این تلاش‌ها سودمند واقع شوند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mashable و appslova

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    من کش و دیتاشو پاک کردم برنامه رو حذف کردم دوباره نصب کردم گوشی رو ریستارت کردم وی پی ان رو عوض کردم هرکاری که کردم درست نشد همش میزنه No network connection حتی تمام مجوز هاشم اجازه دادم ولی‌باز اوکی نشد:(

    پاسخ

    حداقل میشه جاهایی بریم نظر بدیم که دو طرفی که بن کردن صدامونو بشنون مخصوصا طرف اصلی یعنی تیک توک، در صفحه های رسمی این نرم افزار در شبکه های اجتماعی.

    پاسخ

    هیچ کدام از راهها نتیجه بخش نیست.
    دوباره تأکید میکنم که هیچ کدام از روشها مؤثر نبود.
    تک‌تک راهها را به ترتیب تست کردم، هم طبق روش شما، هم با اضافه کردن جزئیات خلاقانه‌ی شخصی. متأسفانه کار نمیکنه که نمیکنه که نمیکه…
    هم توسط خود شرکتش تحریم شدیم و هم از داخل فیلتر شده. دو طرفه هست.
    باورتون میشه؟ هم ستاد فیلترینگ به سایتهای ثبت شده در لیست «ساماندهی» اخطار داده که لینکها حذف بشوند. و هم آی‌پی‌های خود تیک‌تاک فیلتر شده‌اند. و هم خود شرکت تیک‌تاک کاربران ایرانی را محدود کرده و دسترسی ایرانیها را قطع کرده.
    مشکل از هر 2 طرفه و ما نمیتونیم در هر 2 جناح بجنگیم… فقط میشه اینجور جاها کامنت گذاشت و غر زد… همین… کار دیگه‌ای از دستمون بر نمیاد.
    افسوس… افسوس

    پاسخ