;
coinex

فرآیند احراز هویت سجام به صورت غیرحضوری با یوآیدی

فرآیند احراز هویت سجام به صورت غیرحضوری با یوآیدی ؛ با آزادسازی سهام عدالت، میلیون‌ها ایرانی عملاً وارد بازار سرمایه شدند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

به همین دلیل باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت آسان این افراد در بورس نیز مهیا می‌شد. همان‌طور که می‌دانید هر فرد برای فعالیت در بازار بورس نیاز به داشتن یک کد بورسی دارد. اشخاص حقیقی برای دریافت کد بورسی باید دو مرحله را پشت سر بگذارند؛ مرحله اول ثبت‌نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام است. در این مرحله مجموعه‌ای از اطلاعات هویتی، بانکی و مالی از افراد دریافت می‌شود. در انتهای ثبت‌نام در سجام یک کد پیگیری به افراد تعلق می‌گیرد. در مرحله دوم، نوبت به احراز هویت سجام می‌رسد.

تا قبل از سال 1399 احراز هویت سجام تنها به‌صورت حضوری امکان‌پذیر بود. اما پس از شیوع ویروس کرونا و آزادسازی سهام عدالت، به‌منظور تسهیل فرآیند احراز هویت سجام، امکان طی‌کردن مراحل احراز هویت به‌صورت غیرحضوری نیز فراهم شد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی فرآیند احراز هویت سجام به‌صورت غیرحضوری بپردازیم. با ما همراه باشید.

فرآیند احراز هویت سجام به صورت غیرحضوری با یوآیدی

پیش‌شرط‌های احراز هویت سجام به‌صورت غیرحضوری چیست؟

احراز هویت غیرحضوری سجام مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی در مدت‌زمان اندکی انجام می‌شود و این مسئله فرایند اخذ کد بورسی را به‌مراتب تسهیل کرده است. اما شرایط و قوانین مهمی نیز برای احراز هویت سجام به‌صورت غیرحضوری در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای احراز هویت غیرحضوری به تلفن همراه هوشمند با قابلیت ضبط فیلم به‌صورت سلفی نیاز است. البته لازم نیست تلفن همراه در مالکیت شخص فرد متقاضی باشد و این فرآیند را می‌توان با هر موبایل هوشمندی انجام داد. البته باید توجه داشته باشید که تنها موبایل‌های با نسخه اندروید 5 به بالا برای فرآیند احراز هویت قابل استفاده هستند.
  • حتماً باید مرحله اول ثبت‌نام در سامانه سجام به طور کامل طی شده باشد و کد پیگیری 10 رقمی به تلفن همراه فرد متقاضی پیامک شده باشد. در ابتدای فرآیند احراز هویت باید این کد در اپلیکیشن ثبت شود.
  • سن فرد متقاضی برای دریافت کد بورسی باید بالای 18 سال باشد.
  • احراز هویت غیرحضوری صرفاً برای اشخاص حقیقی ایرانی امکان‌پذیر است.
  • برخورداری از کارت ملی هوشمند یا رسید آن نیز برای احراز هویت غیرحضوری ضروری است.

نکته مهم دیگر که باید قبل از احراز هویت سجام به‌صورت غیرحضوری به آن توجه کنید آن است که صحت تمام اطلاعات مندرج در سامانه به عهده شخص متقاضی است و در صورت وجود مغایرت بین اطلاعات مندرج و مشخصات هویتی فرد، تبعات قانونی آن متوجه شخص متقاضی است.

مراحل احراز هویت سجام به صوری غیرحضوری

سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی برای احراز هویت غیرحضوری توسط سامانه سجام معرفی شده است که می‌توانید با مراجعه به سایت سجام آن‌ها را مشاهده کنید. در اینجا آموزش احراز هویت سجام به‌صورت غیرحضوری با اپلیکیشن آپ و 724 مورد بررسی قرار می‌گیرد که از سیستم احراز هویت دیجیتال یوآیدی استفاده می‌کند.

واردکردن کد ملی و پرداخت کارمزد

پس از نصب و ورود به اپلیکیشن آپ، باید وارد بخش سامانه سجام شوید و از آنجا گزینه ثبت‌نام و احراز هویت را انتخاب کنید. در صفحه احراز هویت برای شروع کار نیاز به واردکردن کد ملی و کد پیگیری 10 رقمی است که پس از ثبت‌نام اولیه در سجام در اختیار فرد متقاضی قرار گرفته است. در صورتی که اطلاعات واردشده صحیح باشد، وارد صفحه پرداخت کارمزد احراز هویت سجام می‌شوید. در حال حاضر کارمزد احراز هویت دیجیتال 10 هزار تومان است. پس از پرداخت این کارمزد وارد ادامه مراحل احراز هویت می‌شوید.

در ادامه وارد یک صفحه دیگر می‌شوید که در آن باید شماره سریال پشت کارت ملی هوشمند خود را در کادر مشخص وارد نمایید. اگر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اید ولی هنوز کارت هوشمند به دست شما نرسیده است، جای نگرانی ندارد. در این حالت باید کد پیگیری درخواست کارت ملی هوشمند خود را در کادر مربوطه وارد نمایید.

ضبط ویدیوی سلفی

پس از این مرحله گردی صورت خود را دقیقاً روی قسمت تعیین شده روی صفحه موبایل تنظیم کنید. سپس با شروع فرآیند ضبط ویدیو چهره خود را از کادر بیرون نیاورید تا ضبط ویدیو به اتمام برسد.

ثبت نمونه امضا

پس از این مرحله نوبت به ثبت امضا در سامانه می‌رسد. برای این منظور باید با خودکار روی یک کاغذ سفید امضا کنید. توجه داشته باشید که امضا بدون نام، نام خانوادگی، تاریخ و خط‌خوردگی باشد.

به‌این‌ترتیب مراحل احراز هویت سجام به‌صورت غیرحضوری به پایان می‌رسد. اگر تمام مراحل ذکر شده توسط سامانه نیز تأیید شود، پیام “درخواست شما با موفقیت ثبت شد” در صفحه اپلیکیشن به نمایش در می‌آید.

نکات مهم در احراز هویت غیرحضوری سجام

چند نکته بسیار مهم در خصوص احراز هویت غیرحضوری سجام وجود دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • هر کد ملی صرفاً یکبار می‌تواند در فرآیند احراز هویت دیجیتال شرکت کند.
  • هر فرد نهایتاً 3 بار می‌تواند فرآیند احراز هویت غیرحضوری خود را تکرار کند.
  • سامانه‌های احراز هویت سجام صرفاً برای کاربران ایرانی که داخل کشور حضور دارند، فعال است.
  • درصورتی‌که به هر دلیلی فرآیند احراز هویت موفقیت‌آمیز نباشد، هزینه‌ای که بابت کارمزد پرداخت کرده‌اید، عودت داده نمی‌شود.
  • در طول فرآیند احراز هویت به‌هیچ‌عنوان از نرم‌افزار خارج نشوید یا از گزینه بازگشت استفاده نکنید.
  • فرآیند احراز هویت در یوآیدی به‌صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرد و اطلاعات بلافاصله در سرورهای مرکزی مورد تحلیل قرار می‌گیرند. در صورت تأیید صحت فرآیند احراز هویت نهایتاً ظرف مدت 24 ساعت کد بورسی فرد صادر و از طریق پیامک به او اطلاع‌رسانی می‌شود.

یوآیدی، رؤیای احراز هویت دیجیتال را به واقعیت تبدیل کرده است

احراز هویت برای بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و قضایی امری ضروری به شمار می‌رود. تا پیش از انجام عملیات احراز هویت به‌صورت غیرحضوری، فرآیند‌های کند و زمان‌بری برای احراز هویت وجود داشت که دردسرهای زیادی را برای سازمان‌ها و مردم به وجود می‌آورد. یوآیدی، یک انقلاب بزرگ در عرصه احراز هویت سجام، احراز هویت صرافی‌های رمزارز و احراز هویت سامانه ثنا رقم زده است. کار بزرگی که با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود. با کمک یو‌آیدی هویت افراد در بستر اینترنت به‌صورت کامل تضمین می‌شود.

.

فرآیند احراز هویت سجام به صورت غیرحضوری با یوآیدی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر