coinex
راهنمای خرید تکراتو

برترین نمایشگر گوشی 2021 ؛ دگزومارک چه می گوید؟

دگزومارک از معتبرترین نهادهای سنجش توان گوشی های هوشمند در بخش های مختلف است. در ادامه نتیجه بررسی این نهاد در بخش برترین نمایشگر گوشی 2021 را بررسی می کنیم.

صفحه نمایش گوشی یکی از مواردی است که در خرید گوشی مدنظر خریداران قرار دارد و مخصوصا در میان پرچمداران اهمیتش دوچندان می شود. با تحریم های گسترده ای که علیه شرکت هوآوی وضع شد کمی از محبوبیت ان کاسته شد اما این بار با معرفی محصولات خاصی مانند Huawei p50 pro بار دیگر توانسته بازار خوبی را برای خود ایجاد نماید.

این گوشی پرچمدار هوآوی در تاریخ 29 جولای 2021 رونمایی شد. در این قسمت پس از بررسی مختصری راجع به مشخصات فنی آن می خواهیم درباره نمایشگر این پرچمدار هوآوی صحبت کنیم. نمایشگری که از بهترین نمایشگرهای گوشی 2021 است.

برترین نمایشگر گوشی 2021

هواوی پی 50 پرو به عنوان یکی از بهترین گوشی های هواوی 2021 ، با دونوع پردازنده اسنپدراگون و کایرین ارائه شده و از سیستم عامل هارمونی بهره مند است.

باتری لیتیوم یونی با قدرت 4360 میلی آمپر و امکان شارژ سریع با قدرت 66 وات است که قابلیت شارژ وایرلس 50 واتی از مشخصات جذاب باتری این گوشی است.  دوربینی چهارگانه دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو 64 مگا پیکسلی، سنسور اولتراواید 13 مگاپیکسلی و نیز سنسور 40 B/W مگاپیکسلی، این گوشی را همچنین صاحب یکی از بهترین بهترین دوربین گوشی 2021 و در عین حال بهترین دوربین سلفی گوشی 2021 کرده است.

دگزومارک یکی از وبسایت های معروفی است که به ادعای خودش «بنچمارکی مستقل است که به صورت علمی دوربین های عکاسی، لنزها و دوربین تلفن های هوشمند را بررسی می کند.» از امتیازات این وبسایت، به عنوان یکی از معتبرترین معیارها برای مقایسه گوشی های هوشمند استفاده می شود. و حالا دگزومارک در رابطه با صفحه نمایشگر Huawei P50 pro نتایج بررسی خود را اعلام کرده است.

برترین نمایشگر گوشی 2021 ؛ دگزومارک چه می گوید؟

امتیاز نهایی که دگزومارک به صفحه نمایشگر این گوشی پرچمدار هوآوی داده 93 است و همین امتیاز باعث می شود هوآوی P50 pro  صدرنشین بخش نمایشگر دگزومارک باشد. حتی گوشی های پرچمدار سامسونگ مانند Galaxy S21 Ultra در بخش نمایشگر عملکرد ضعیف تری دارند و این خبر خوبی برای طرفداران هوآوی است. همچنین ظاهر صفحه برخلاف گوشی P50 خمیده است که باعث بهبود کیفیت تصویر می شود و نیز کیفیت تصویر QUAD HD می باشد.

گرچه نمایشگر این گوشی صدرنشین جدول است اما در کنار نقاط قوت خود مطمئنا نقاط ضعفی هم دارد. دگزومارک گفته صفحه نمایشگر P50 pro روشنایی بسیاربالا، خوانایی بالا در اکثر سناریوها، میزان حساسیت لمسی بالا دقیقی دارد که نکات مثبت آن به حساب می آیند. اما نقاط ضعف آن نیز شامل: وجود هاله های سبز یا زرد رنگ در برخی از شرایط، جزئیات پایین موارد تیره در ویدئوهای HDR10 و افت فریم در هنگام بازی می شود.

دگزومارک پیش از این هوآوی پی 50 پرو به عنوان یکی از بهترین گوشی های 2021 را صاحب بهترین دوربین گوشی نیز اعلام کرده بود. هوآوی پی 50 در بخش نمایشگر از یک پنل 6.6 اینچی از نوع اولد بهره مند است که وضوح تصویر 2700 در 1228 را ارائه می کند. نسبت تصویر این محصول 19.8 و نرخ تازه سازی نمایشگر 120 هرتز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد برترین نمایشگر گوشی 2021 چیست؟ به نظر شما امتیازات DxOMARK قابل اتکا است؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: علیرضا قادرمیهنی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر