;
coinex

بیوگرافی عیسی زارع پور ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

بالاخره و بعد از مدتی انتظار، فهرست وزرای دولت سید ابراهیم رئیسی مشخص شد. این نوشتار به بیوگرافی عیسی زارع پور ، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم اختصاص دارد.

امروز گرچه رسما نه، ولی به طور غیررسمی و از مجاری مرتبط با مجلس، فهرست وزرای پیشنهادی دولت رئیسی درز کرد. ساعاتی بعد از این اتاق، برخی مقامات رسمی مجلس از جمله سخنگوی هیات رئیسه، دکتر موسوی، اطلاعات کامل وزرای پیشنهادی را در دسترس افکار عمومی قرار دادند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، آقای رئیسی برای وزارت حساس و مهم ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور را در نظر دارد. در این نوشتار ما قصد داریم ضمن بررسی بیوگرافی عیسی زارع پور به سوابق اجرایی عیسی زارع پور بپردازیم. اما عیسی زارع پور کیست ؟ با ما باشید.

بیوگرافی عیسی زارع پور

با توجه به وضعیت حاکم بر مجلس و سوابق اجرایی عیسی زارع پور خیلی بعید به نظر می رسد اگر او در کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی ناموفق باشد. پس پربیراه نیست اگر از حالا او را وزیر ارتباطات دولت سیزدهم ببینیم.

زارع پور یک سال از آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم بزرگ تر است و حالا 41 سال سن دارد. او متولد 1359 در اسلام آباد غرب از استان کرمانشاه است و از جوان ترین وزرای کابینه آقای رئیسی است.

در ادامه برای پاسخ سوال عیسی زارع پور کیست نگاهی داریم به بیوگرافی عیسی زارع پور ، سوابق تحصیلی عیسی زارع پور و سوابق اجرایی عیسی زارع پور. با ما باشید.

تحصیلات عیسی زارع پور : عیسی زارع پور کیست؟

بیوگرافی عیسی زارع پور ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

در سوابق تحصیلی عیسی زارع پور ، مدرک مهندسی نرم افزار از دانشگاه رازی کرمانشاه در سال 82 با رتبه دانشجویی 2 به چشم می خورد. عنوان پایان نامه او، «طراحی و پیاده سازی دایره المعارف تحت وب استان کرمانشاه» بود.

او همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش امنیت شبکه را در دانشگاه صنعتی شریف در سال 85 اخذ کرده است. عنوان پایان نامه ارشد او «طراحی یک سیستم تشخیص نفوذ برای شبکه های ویژه سیار» بوده است.

زارع پور برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به استرالیا و دانشگاه نیوساوت ولز رفت. وی دکترای خود در حوزه علوم کامپیوتر را در سال 1394 دریافت کرد. پایان نامه دکتری او، برترین پایان نامه سال دانشگاه برگزیده شد و عنوان آن «طراحی پروتکل‌های کارآمد برای نانوشبکه‌های حسگر بی‌سیم» (Efficient communication protocols for wireless nanoscale sensor networks) بود.

او در نیوساوت ولز، دو دوره پس دکتری نیز گذرانده و از سال 1396 به عنوان هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت تهران مشغول است. وی با تمرکز بر شبکه های نوظهور، اینترنت اشیا و سنسورهای پوشیدنی، دروس شبکه های کامپیوتر پیشرفته، اصول طراحی پایگاه داده و اینترنت اشیا به تدریس در این دانشگاه اشتغال دارد. در ادامه با سوابق اجرایی عیسی زارع پور ما را همراهی کنید.

بیوگرافی عیسی زارع پور

بیوگرافی عیسی زارع پور ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
عکس عیسی زارع پور / تصاویر عیسی زارع پور

از مهمترین سوابق اجرایی عیسی زارع پور باید به بنیان گذاری و ریاست بر مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. آن هم زمانی که تنها 26 سال سن داشت.

زارع پور این نهاد را، اولین بستر حاکمیتی فعال و سیاستگذار در حوزه فضای مجازی قلمداد می کند. این مرکز البته همچنین مسئولیت توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد.

از دیگر سوبق اجرایی عیسی زارع پور اینکه در سال 1389 به عنوان مدیر نمونه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده شد. او در دوران مسئولیت خود برای اولین بار بحث ساماندهی رسانه های دیجیتال کشور اعم از نرم افزارها، بازی ها و سایت های اینترنتی را مطرح کرد.

او در سمت‌های دیگری نیز در دولت‌های نهم و دهم فعالیت کرده و مشاور وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت، معاونت علمی و فناوری بوده است. زارع پور در دولت دهم عضو کمیسیون ملی یونسکو هم بود.

او در مهر 96 در دیدار نخبگان با رهبری، به موضوعاتی چون لوازم اصلاح قوانین شرکت های دانش بنیان و ضرورت مقابله با واردات در فضای مجازی از طریق تولید محتوای سالم و داخلی اشاره کرده بود. او مجری این مراسم نیز بود و تاکید داشت که تمام نخبگان به نوعی پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

در اسفندماه 1398 ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به زارع پور واگذار شد و از جمله مهمترین اقدامات او در این دوران، راه اندازی اپلیکیشن عدالت همراه بود. رشد و توسعه دیگر سامانه های الکترونیکی قوه قضاییه نیز از دیگر همکاری های زارع پور با رئیس جمهور فعلی و رئیس قوه قضاییه سابق، سید ابراهیم رئیسی است.

بیوگرافی عیسی زارع پور

بیوگرافی عیسی زارع پور ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
عکس عیسی زارع پور / تصاویر عیسی زارع پور

او در مراسم معارفه خود گفته بود:

مردم طعم فناوری را چشیدند و همه کارهایشان را از این طریق انجام می‌دهند این بستر مفید آسیب‌هایی را در کنار خود دارد که من معتقدم ناشی از عدم فرهنگ سازی درست است.

او در این مراسم گفت که اولین برخوردش با دنیای فناوری ساخت یک نرم افزار سپرده برای دادگستری کرمانشاه بوده و قصد دارد که قوه قضاییه هوشمندی در تراز انقلاب اسلامی بیافریند و این ماموریت را با انجام اپلیکیشن‌ هایی مانند عدالت همراه به پیش برده است.

از زارع پور کمتر نقل قولی وجود دارد. اما در گفتگویی نسبتا قدیمی مربوط به زمان فعالیتش در وزارت ارشاد، او درباره صفحه پیوندها که هنگام فیلتر بودن یک سایت نمایش داده می شود گفته:

صفحه پیوندها، سایت‌های مفید را به مردم معرفی می‌کند و گرچه این صفحه در هنگام فیلترینگ به نمایش در می‌آید، اما بررسی‌ها نشان داده که بیش از ۳۰ درصد مراجعات به این صفحه بر اثر جست‌وجوی مردم برای یافتن سایت‌های مفید بوده است. این سایت هر لحظه به روز می‌شود و تاکنون حدود ۲ هزار لینک سایت‌های مفید در آن قرار گرفته است.

زارع پور یکبار در جلسات مهافمپ «محل هم افزایی فعالان فضای مجازی پاک» شرکت کرده است. او در جلسه پانزدهم این سلسله رویدادها درباره وجود خلاهای قانونی در حوزه ICT گفته بود:

موانع زیاد قانونی در این مبحث وجود دارند که در حال پیگیری برای حل و بهبود این شرایط هستیم، برای نمونه لایحه‌ای تحت عنوان لایحه‌ی اصلاح پاره‌ای قوانین و مقررات در حوزه‌ی دستگاه قضایی در حال بررسی است که ذیل آن تمام قوانین و مقررات در حوزه‌ی قوه‌ی قضائیه در حال بررسی هستند، این لایحه فصول مختلفی دارد که یک فصل آن در حوزه‌ی  فناوری اطلاعات و فضای مجازی است.

بطور کلی با اصلاح داخلی در قوه قضائیه می‌توان بعضی مسائل را حل کرد، بعضی مسائل نیاز به تغییر قوانین و یا رفع نواقص قوانین دارند، در بعضی دیگر نیاز به تصویب قوانین جدید داریم و دیگر مسائل و راهکار‌هایی که با عمل درست هر بخش و حمایت‌هایی که از ریاست قوه قضائیه بخصوص در بخش فناوری اطلاعات وجود دارد میتوان به اهداف مورد نظر رسید.

بیوگرافی عیسی زارع پور ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
عکس عیسی زارع پور / تصاویر عیسی زارع پور

با توجه به مباحثی که بر سر طرح صیانت در کشور جریان دارد، نقش وزارت ارتباطات دولت سیزدهم اهمیت بالایی دارد. پیش از این در بیانیه ای که تشکل های صنفی آی تی کشور به رئیس جمهور منتخب نوشته بودند، درباره سمت و سوی برخی کاندیداهای احتمالی وزارت ارتباطات آورده بودند:

 زمزمه‌های مطرح شده در رسانه‌ها در مورد برخی افراد برای جایگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا حدودی مایه نگرانی و دغدغه ما شده است.

نظرات کاربران درباره زندگینامه عیسی زارع پور و سوابق او

به مانند بسیاری از مسائل روز، کاربران نسبت به بیوگرافی عیسی زارع پور نیز بی تفاوت نمانده اند. در ادامه شماری از نظرات را بررسی می کنیم. کاربری درباره زندگینامه عیسی زارع پور نوشته:

دکتر عیسی زارع پور به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات به مجلس جهت رای اعتماد معرفی شده است #کابینه_کارآمد #کابینه_جوان

یک کاربر دیگر درباره زندگینامه عیسی زارع پور نوشته:

#کابینه_کارآمد #کابینه_جوان عیسی زارع پور وزارت ارتباطات و فناوری یکی از وزارت خانه‌های مهم دولت محسوب می‌شود که می‌تواند سیاست های دولت را در مورد فضای مجازی و موارد مشابه اجرایی کند

یک کاربر دیگر با توجه به سوابق عیسی زارع پور نوشته:

ان شاءالله دانش فوق العاده عیسی زارع پور به داد وزارت ارتباطات برسه و صنعت ICT کشور رو از پرتگاهی که در مقابلشه نجات بده

بیوگرافی عیسی زارع پور ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
عکس عیسی زارع پور / تصاویر عیسی زارع پور

کاربر دیگری درباره زندگینامه عیسی زارع پور نوشته:

دکتر عیسی زارع پور به عنوان استاد دانشگاه و متخصص در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان فناوری اطلاعات و فضای مجازی، سوابق علمی و پژوهشی متعددی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات دارد #کابینه_جوان #کابینه_کارآمد

یک کاربر دیگر با تاکید بر سوابق عیسی زارع پور نوشته:

بهترین وزیر کابینه #رییسی آقای دکتر #عیسی_زارع_پور می‌تواند باشد ، ضمن قرار گرفتن در جایگاه تخصصی و دانشی خود ،هیچ پیشینه ناهنجاری از ایشان وجود ندارد. #ارتباطات_و_فناوری_اطلاعات حضور شما را امید بخش و مایه مباهات میداند.انشاالله

کاربری دیگر با توجه به سوابق عیسی زارع پور نوشته:

#عیسی_زارع_پور وزیرپیشنهادی ارتباطات اگر از گودال #طرح_صیانت مجلس به سلامت عبور کند گزینه ای کارامد برای وزارت ارتباطات است.

کاربر دیگری درباره سوابق عیسی زاع پور نوشته:

از نقاط قوت زارع پور میشه به تحصیلات آکادمیک بالا در سطح بالای جهانی اشاره کرد. کارنامه خاصی حتی در اظهار نظر در مورد فضای مجازی نداره… تنها رزومه ملموس ایشون اپلیکیشن “عدالت همراه” هست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما بیوگرافی عیسی زارع پور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    ظاهرش داره نور بالا میزنه. اگر بدتر از کره شمالی نشه وضع اینترنت ایران باید صدقه بدیم

    پاسخ

    ریخت طرف مشخص و گویا هست که کی و چی هستش. رتبه 2 و دکتر و این موارد رو که زیاد داشتیم و داریم.. وقتی اومد سرکار متوجه خواهید شد که یک شلغم دیگه س و با باقی افراد هیچ فرقی نداره.

    پاسخ

    کاربری دیگر نوشته :
    مرسی از این سایت وابسته عالی و پرتقالی که این همه یه طرفه به قضیه نگاه کرده !

    پاسخ