;
coinex

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

یکی از مهمترین وزارتخانه ها همواره وزارت ورزش و جوانان است. در ادامه بیوگرافی حمید سجادی هزاوه گزینه دولت سیزدهم برای وزارت ورزش را بررسی می کنیم.

از جمله مهمترین وزارتخانه های دولت، همواره وزارت ورزش و جوانان بوده است. وزارتخانه ای که در دوره های گذشته آنچنان دوران درخشانی از سر نگذرانده است.

از زمانی که اقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت برگزیده شد، در برنامه ها و جلساتی که با اهالی حوزه ورزش داشته، چند شاخص و معیار اساسی برای گزینش وزیر وزرش را عنوان کرده است. حجت الاسلام رئیسی، جوان، کاری و انقلابی بودن را چهار عنصر مهمی می داند که در انتخاب وزیر ورزش باید موثر باشد.

طبیعتا دیگر ویژگی مهم برای چینین وزارت حساسی، قرابت او به دولت و رئیس آن است. بالطبع هرچه وزیر ورزش ارتباط نزدیک تری با دولت و روسای آن داشته باشد بهتر می تواند در رفع مشکلات ورزش و جوانان موثر عمل کند. اما وزیر ورزش دولت سیزدهم کیست؟ با ما در بررسی بیوگرافی حمید سجادی هزاوه همراه باشید.

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه

حمید سجادی هزاوه کیست ؟

ساعاتی پیش فهرست وزرای دولت سید ابراهیم رئیسی منتشر شد و بر اساس این فهرست، سید حمید سجادی هزاوه انتخاب آقای رئیسی برای وزارت ورزش و جوانان است. پرافتخارترین دومیدانی کار تاریخ ایران که مسئولیت های اجرایی متعددی نیز داشته و باید گفت با فضای ورزش به خوی آشناست. آنطور که از سوابق سجادی هزاوه بر می آید، رشته تخصصی او در دو میدانی، 3 هزار متر با مانع بوده است.

در کارنامه حرفه ای سجادی هزاوه در این رشته، یک مدال طلای قهرمانی آسیا مربوط به مسابقات سال 1991 کوالالامپور، چهار مدال برنز آسیایی و یک مدال نقره بازی های آسیایی 1998 بانکوک به چشم می خورد. این مدال نقره حتی شاید می توانست یک مدال طلای دیگر باشد.

سجادی هزاوه در این رقابت و در اوایل کار، هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین خورد و بسیار از رقبای خود عقب افتاد. او در ادامه اما عقب ماندگی خود را به خوبی جبران کرد و اگر کمی بخت یارش بود یک طلای دیگر برای ایران به دست آورده بود.

سجادی در المپیک بارسلون سال 1992 به همراه حسین شایان و در آتلانتا در سال 1996 تنها نماینده دو میدانی ایران بود. در بیوگرافی حمید سجادی هزاوه آمده که در المپیک بارسلون در رشته ۵۰۰۰ متر زمان ۱۴:۰۴٫۵۴ دقیقه و در ۳۰۰۰ متر بامانع زمان ۸:۳۶٫۸۷ را ثبت کرده است. در المپیک آتلانتا در دو ۱۰۰۰۰ متر شرکت کرده و با زمان ۲۹:۲۲٫۴۰ رکورد جدیدی را برای ایران ثبت کرد. او همچنین در بازی های آسیایی 1994 هیروشیما، در دو رشته 1500 متر و 3000 متر بامانع رده چهارم را به دست آورد. اما در ادامه پاسخ به سوال حمید سجادی هزاوه کیست قصد داریم تا بخش علمی بیوگرافی حمید سجادی هزاوه را بررسی کنیم.

سوابق علمی : بیوگرافی حمید سجادی هزاوه

برای تحصیلات حمید سجادی هزاوه ، مدرک دکتری تخصصی با گرایش مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی ذکر شده است و این خود نویدبخش مدیری کار بلد و توانا برای برنامه ریزی ورزش ایران را می دهد. او همچنین از سال 1379 تاکنون به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی فعال بوده است.

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر
عکس حمید سجادی هزاوه

او در دانشگاه سابقه تدریس دروسی چون مدیریت اوقات فراغت، مدیریت رویدادهای ورزشی، مدیریت سازمان های ورزشی (مقطع کارشناسی ارشد)، ورزش و تربیت معلولین، دو و میدانی 1 و 2، کلیات روش ها و فنون تدریس و اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در مقطع کارشناسی را داراست. اما در بخش سوابق اجرایی، حمید سجادی هزاوه کیست ؟ برای آشنایی با بیوگرافی حمید سجادی هزاوه با ما باشید.

سوابق اجرایی : بیوگرافی حمید سجادی هزاوه

در بخش سوابق اجرایی از بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ، باید به موارد مهمی چون معاونت امور ورزش سازمان تربیت بدنی و عضویت در شورای عالی سیاست گذاری ورزش سیما در سازمان صدا و سیما از سال 1388 تاکنون اشاره کرد.

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

در مسئولیت های بین المللی، آقای هزاوه از سال 2010 تاکنون، نائب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دولت های یونسکو (CIGEPS) است. او همچنین در سال های 87 و 88 مدیرعامل و عضو موظف هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی سایپا بود.

نام سجادی در بخش دیگری از امور و مناصب اجرایی مهم نظیر، ریاست هیات مدیره و مدیریت عاملی موسسه ورزش و و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، مسئولیت بسیج اعضای هیت علمی دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، معاونت فرهنگی ورزشی شرکت ورزشی شهر سالم شهرداری تهران، مدیر طرح و تامین شبکه رادیویی ورزش، مجری و کارشناس برنامه های ورزشی سیما، مدیریت باشگاه ورزشی شرکت صنایع خوایی، مسئولیت هیات دو و میدانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدت هشت سال، مسئولیت هیات دو و میدانی باشگاه پاس به مدت 4 سال، عضویت در کمیته فنی فدراسیون دو و میدانی در سال 1382 و مشاوره رئیس فدراسیون دو و میدانی نیز دیده می شود.

همچنین حمید سجادی مربی بین المللی دو و میدانی است و مدارک نجات غریق بین المللی درجه 2، ژیمناستیک درجه 3 و مربیگری آمادگی جسمانی بدنسازی را دارد.

فعالیت در دولت احمدی نژاد : بیوگرافی حمید سجادی هزاوه

بخش دیگری از پاسخ سوال حمید سجادی هزاوه کیست ب سابقه فعالیت سیاسی او در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد باز می گردد. جایی که در اواخر خردادماه 1390، احمدی نژاد او را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رای اعتماد به مجلس فرستاد. هاوه اما با 137 رای مخالف نتوانست رای اعتماد محلس را کسب کند.

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر
تصویر حمید سجادی هزاوه

بعد از این جلسه و عدم کسب رای اعتماد، برخی نمایندگان بحران وزارت خارجه و برخی مسائل دیگر را در این عدم موفقیت موثر دانستند. سجادی همچنین اولین وزیر پیشنهادی احمدی نژاد بود که رای اعتماد نگرفت.

سجادی همچنین در تاریخ ۰۸ /۰۸/ ۱۳۹۶ از سوی فرهاد رهبر به عنوان مدیر کل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد جایگزین محمد دادگان که پیش از وی معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی بود منصوب گردید. اما پس از ده روز با اتهام ارتباط با جریان انحرافی دولت محمود احمدی‌ نژاد حکمش لغو و برکنار گردید.

عملکرد در سایپا ؛ حمید سجادی هزاوه کیست ؟

از دیگر فعالیت ها و سوابق حمید سجادی هزاوه به دوران مدیریت او در سایپا باز می گردد. او در این سمت، لیتبارسکی سرمربی گرانقیمت آلمانی را به تیم سایپا اورد و این سرمربی نه تنها نتیجه قابل قبولی نگرفت، بلکه بعد از شکست سنگین تیمش مقابل سایپا، با دریافت همه حقوقش از کشور در سکوت خبری خارج شد.

از دیگر بخش های این انتصاب نه چندان به جا، اختلاس 125 میلیون تومانی مترجم لیتبارسکی بود که در نوع خود جزو یکی از بدترین پرونده های فوتبال ایران بود. در ادامه نظرات برخی کاربران درباره حمید سجادی را بخوانید:

کاربری درباره سوابق حمید سجادی هزاوه نوشته:

سید حمید سجادی هزاوه وزیر پیشنهادی ورزش_یک نکته داره و اونم پسوند اسمشه #هزاوه محل تولد امیرکبیره ان شالله سید حمید سجادی به امیرکبیری برای ورزش ایران تبدیل بشه

کاربر دیگری درباره سوابق حمید سجادی هزاوه نوشته:

حمید سجادی مدیر توانمندیه و فکر میکنم در دوره او زیرساختهای ورزش تقویت و انحصار مدیران سیاسی و فساد سیستماتیک بخصوص در فدراسیونها کمتر بشه.

کاربر دیگری با توجه به سوابق حمید سجادی هزاوه در هیات مدیره پرسپولیس نوشته:

خب استقلالیا چهار سال هم ناکامیهاشونو بندازن گردن حمید سجادی ببینیم کجا رو میگیرن.

یک کاربر دیگر نوشته:

حمید سجادی تو سال هایی که ورزش ایران دچار مشکلات زیادی بود و خالی از هر چهره ای بود با پشتکار و تلاش جز موفق ترین ورزشکارای کشور بود که نمادی از شروع دوباره ورزش ایران در عرصه های بین المللی بعد از انقلاب است که تحصیلات عالی ورزشی هم داره

کاربری دیگر درباره سجادی هزاوه نوشته: «حمید سجادی از کسانی است که مراتب مختلف مدیریت ورزش را از قهرمانی تا تصدی سمتهای عالی در وزارتخانه طی کرده است. حضور سجادی میتواند نقطه قوتی برای کابینه جدید باشد. #سجادی #کابینه #رئیسی #رای اعتماد»

کاربری دیگر نوشته:

حمید سجادی یک مدیر باسواد و با اخلاق و متخصص و توان مند و خوش سابقه است هم ورزش را خوب می شناسند هم جوانان را از جنوب شهر رشد کرده و چهره ای کاملا فرهنگی است. باشد که مجلس، عناوین موهوم سیاسی که بار گذشته علیه او استفاده‌ کردند را به کار نبرد و به او رای اعتماد بدهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فهرست وزرای دولت رئیسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام و احترام از سید حمید سجاد ی وزیر ورزش جوانان از وزیر ورزش جوانان استعفا بده تا اقا یحیی گل محمدی برگرده تا با ابراهیم رئیسی ومجلس شورای سلام و مقام معظم رهبری دستو داده اقا حمید سجاد ی وزیر ورزش جوانان ظرف چند روز ایند استعفا بده ؟ دکتر محمد دادکان مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس شود با حکم ابراهیم رئیسی ومجلس شورای سلام مقام معظم رهبری دستو داده شود ؟

    پاسخ