coinex
راهنمای خرید تکراتو

نصب در پشتی در شبکه های ارتباطی پاکستان ؛ هوآوی بار دیگر در مظان اتهام

شرکت BES ادعا کرد که هواوی علاوه بر دزدیدن فناوری این شرکت، آن ها را وادار به نصب در پشتی در شبکه های ارتباطی پاکستان کرده است. با ما باشید.

این شرکت پیمانکاری آمریکایی شکایتی از هواوی به علت سرقت فناوری و اعمال فشار برای نصب در پشتی در پروژه‌ای در لاهور پاکستان تنظیم نموده است. نصب این سیستم به هواوی اجازه دسترسی به پایگاه داده‌ای برای گردآوری اطلاعات حساس شهروندان می دهد که این اطلاعات از جهت امنیت ملی حائز اهمیت است.

نصب در پشتی در شبکه های ارتباطی پاکستان

طبق ادعا شرکت BES ، هواوی اصرار داشته که ورژنی شبیه شبکه لاهور در سوژه چین بسازد تا بتواند مستقیما به داده های کاربران پاکستانی دسترسی یابد. با وجود این که این شرکت از مقامات پاکستانی درخواست مجوز نمود اما هواوی اظهار کرده بود که نیازی به مجوز نیست و اگر این کار را نکند با او قطع همکاری همکاری خواهد کرد.

هواوی ادعا کرده بود که مجوز این کار را دارد اما مدرکی ارائه نکرده بود. این شرکت پیمانکاری ادعا کرد که اساسا هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان بدهند هوآوی چنین اجازه ای داشته است.

نصب در پشتی در شبکه های ارتباطی پاکستان ؛ هوآوی بار دیگر در مظان اتهام

از طرفی هواوی در گذشته تایید نموده بود که سیستم پاکستان را در چین کپی کرده، اما این سیستم یک نسخه آزمایشی و به‌صورت فیزیکی جدا از شبکه اصلی بوده، در نتیجه شرایط استخراج اطلاعات وجود نداشته است.

یکی از مقامات این پروژه نیز گفت که طبق مدارکی که تا امروز به دست آمده هیچ نشانه ای از سرقت اطلاعات وجود نداشته است. شرکت هواوی پیش از این نیز در مظان اتهام کشورهایی مثل آمریکا بوده است و حتی به همین علت تحریم شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نصب در پشتی در شبکه های ارتباطی پاکستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار : ریحانه مرشدی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر