;
coinex

بهترین دوربین های عکاسی 2021 ؛ بهترین دوربین ها در کاربری های متفاوت

فرقی نمی‌کند که عکاس حرفه‌ای باشید یا آماتور، مناسب‌ترین دوربین با نوع نیاز خود را در لیست بهترین دوربین های عکاسی 2021 پیدا خواهید کرد. در ادامه با ما باشید.

چه چیزی باعث می‌شود یک دوربین بهترین باشد؟ این سوال سختی است که جواب آن به نوع نیاز کاربر بستگی دارد. هر کدام از افراد با توجه به میزان حرفه‌ای بودن، نوع تخصص و مهارت‌های خود، نیازهای مختلفی دارند. ما سعی کردیم بهترین دوربین های عکاسی 2021 را برای تمام نوع نیازها و کاربرها معرفی کنیم. در این راهنمای خرید دوربین‌های رده‌بالا، میان رده و ارزان قیمت را معرفی کردیم که هر کدام در بازار خود جزء بهترین‌ها هستند.

بهترین دوربین های عکاسی 2021

همانطور که گفتیم موضوع این جستار به بررسی و معرفی بهترین و جدیدترین دوربین های عکاسی 2021 اختصاص دارد. در این گفتار فهرستی از بهترین ها را از برجسته ترین برندهای تولید دوربین های حرفه ای جمع آوری کرده ایم.

دوربین عکاسی کانن Canon M50 Mark II

بهترین دوربین های عکاسی 2021

یکی از پیشرفته‌‌ترین دوربین‌های بدون آینه کمپانی کانن مدل M50 Mark II است که با سنسور 24 مگاپیکسلی طراحی شده است. سنسور این دوربین از دسته سنسورهای نوع CMOS است اندازه APS-C‌ دارد. پردازنده این محصول Digic 8 است.

از جمله ویژگی‌های مهم این دوربین قابلیت پیشرفته فوکوس خودکار است که امکان تشخیص کنتراست،‌ تعقیب سوژه،‌ تشخیص چهره و موارد دیگری را ارائه می کند. همچنین امکان فوکوس دستی نیز ارائه شده است.

روی بدنه محصول می توانید بدنه لنزهایی که با مانت کانن EF-M‌ سازگار هستند را سوار کنید. نمایشگر این دوربین نیز یک صفحه 3 اینچی LCD‌ است. حداکثر سرعت شاتر بالا از دیگر مزایای این محصول است. این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری در سه نرخ فریم متفاوت را ارائه می کند و میکروفون داخلی دارد. این مدل گرچه در اواخر سال 2020 عرضه شده است،‌ اما همچنان در دسته خود یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2021 محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021

فوجی فیلم ایکس اس 10-FUJIFILM X-S10

بهترین دوربین های عکاسی 2021

این محصول جذاب فوجی فیلم هم در دسته دوربین های بدون آینه شبه SLR‌ قرار دارد و به یک سنسور باکیفیت 26 مگاپیکسلی مجهز شده است. حداکثر رزولوشن این دوربین 6240 در 4160 است. این دوربین البته از لرزشگیر داخلی بی بهره است و فوکوس خودکار آن کاملا حرفه ای است. به صورتی که امکان تشخیص کنتراست،‌ فوکوس چندگانه،‌ مرکزی،‌ تعقیب سوژه و موارد دیگری ارائه شده است. البته که فوکوس دستی هم در این محصول ارائه شده است.

هر نوع لنزی که با مانت فوجی فیلم X‌ سازگاری داشته باشد برای این محصول قابل استفاده است. صفحه نمایش سه اینچی این دوربین نیز چرخان است و از منظره یاب الکترونیکی بهره مند است. امکان فیلم برداری با دو فرمت H.264 و MPEG-4 و با سه نرخ فریم متفاوت نیز در این مدل وجود دارد. میکروفون داخلی استریو نیز از دیگر ویژگی‌‌های منحصر به فرد این مدل دوربین فوجی فیلم محسوب می‌شود که آن را برای عکاسان میان رده و پیشرفته مناسب کرده است تا یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2021 باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین هارد اکسترنال 2021

دوربین نیکون Z7 II

بهترین دوربین های عکاسی 2021

این دوربین بدون آینه نیز در اواخر سال 2020 ارائه شد اما همچنان یک محصول تخصصی و از بهترین دوربین عکاسی های 2021 است. این دوربین یک سنسور حرفه ای 46 مگاپیکسلی دارد و از بهترین دوربین های بازار است که با سنسور فول فریم CMOS و پردازنده Dual Expeed 6 ارائه شده است.

فوکوس خودکار حرفه ای در این محصول با فوکوس دستی همراه شده است. قابلیت تعویض لنز و استفاده از لنزهای سازگار با مانت نیکون Z،‌ صفحه نمایش 3.2 اینچی تبلت شونده،‌ منظره یاب الکترونیک با بزرگنمایی 0.8 برابر،‌ تایمر خودکار عکاسی و برخی موارد دیگر از مهمترین ویژگی های این دوربین است.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون های 2021

کانن ای او اس آر 6 – Canon EOS R6

بهترین دوربین 2021 از لحاظ توازن ویژگی‌ها و قیمت

کانن ای او اس آر 6 - Canon EOS R6 بهترین دوربین های عکاسی 2021
Canon EOS R6 – بهترین دوربین های عکاسی 2021
  • مدل: بدون آینه (میرورلس)
  • اندازه سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 20.1 مگاپیکسل
  • لنز: Canon RF
  • مانیتور: نمایشگر 3 اینچ لمسی، 1.620.000 نقطه
  • منظره یاب: 0.5 اینچ OLED EVF، پوشش 100٪، 3.690.000 نقطه، بزرگنمایی 0.76x، نرخ نوسازی 120 فریم در ثانیه
  • ماکسیمم سرعت متوالی (Burst): 12 فریم در ثانیه شاتر مکانیکی، ‌20 فریم در ثانیه شاتر الکترونیکی
  • فیلمبرداری: 4K UHD

دوربین کانن ای او اس آر 6 بهترین دوربین سری EOS R کانن نیست؛ اما به طور قطع یکی از بهترین دوربین های 2021 به شمار می‌رود. حتی می‌توان گفت بهترین دوربین عکاسی 2021 است که در حال حاضر می‌توانید بخرید. این دوربین یک ماشین پر سرعت است که به خوبی از لنز RF رده بالای خود بهره می‌گیرد تا اتوفوکوس های استثنایی را به نمایش بگذارد.

دوربین Canon EOS R6 به دو اسلات کارت و بهترین سخت افزارهای موجود در بازار مجهز شده تا برای عکاس‌های حرفه‌ای یا حتی عاشقان هنر عکاسی یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2021 باشد. این دوربین برخلاف کانن EOS R5 به قابلیت فیلمبرداری 8K و رزولوشن 45 مگاپیکسل مجهز نیست؛ اما این چیزی از قدرت این دستگاه کم نمی‌کند. علاوه بر اینکه چنین ویژگی‌های رده‌ بالایی حقیقتا به عکاس حرفه‌ای مخصوص خود نیاز دارد و همه به این قابلیت‌ها نیازی ندارند.

برخی معتقدند که 20.1 مگاپیکسل برای دوربین Canon EOS R6 خیلی کم است؛ اما اگر قصد ندارید از عکس‌های خود پرینت‌هایی در ابعاد خیلی بزرگ بگیرید، باید بگوییم که 20 مگاپیکسل برای شما کفایت می‌کند.

سبک وزن، پر سرعت و رده بالا؛ این خصوصیات یکی از جدیدترین دوربین های عکاسی 2021 است که تکنولوژی کانن در اختیار طرفداران خود قرار می‌‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند 2021

نیکون دی 850 – Nikon D850

بهترین دوربین عکاسی 2021 از لحاظ مدل DSLR

نیکون دی 850 - Nikon D850 بهترین دوربین های عکاسی 2021
Nikon D850 – بهترین دوربین های 2021
  • مدل: DSLR
  • اندازه سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 45.4 مگاپیکسل
  • لنز: Nikon F
  • منظره یاب: اپتیکال
  • مانیتور: 3.2 اینچ لمسی، 2.359.000 نقطه
  • ماکسیمم سرعت متوالی (Burst): 7 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K

دوربین نیکون D850 یکی از جدیدترین دوربین های عکاسی 2021 از برند نیکون است که در مقایسه با سایر دوربین‌های DSLR، یکی از بهترین‌هاست. دوربین‌های مدل DSLR معمولا تنها برای یک هدف مشخص مثل سرعت یا رزولوشن بالا طراحی می‌شوند؛ اما نیکون D850 در تمام ویژگی‌ها یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2021 به شمار می‌رود.

سنسور 45.7 مگاپیکسلی این دوربین تصاویری با بالاترین جزییات را ثبت می‌کند. سیستم 153 نقطه AF از دیگر ویژگی‌هایی است که در این دوربین نیکون هم تکرار شده و از همه بهتر اینکه از قابلیت فیلمبرداری 4K هم پشتیبانی می‌کند.

نیکون D850 از سخت‌ افزارهای قدرتمندی ساخته شده است و هیچ محدودیتی برای خلاقیت شما ایجاد نمی‌کند؛ ضبط تایم لپس، ضبط ویدیو اسلو موشن با کیفیت فول اچ دی، پردازش عکاسی Raw و امکان پردازش‌های متنوع بعد از ثبت تصویر، از جمله ویژگی‌هایی هستند که نیکون دی 850 را به یکی از بهترین دوربین های 2021 تبدیل می‌کنند.

یکی دیگر از نقاط قوت دوربین نیکون دی 850، قابلیت عکاسی در شب است. حساسیت ایزو در این دوربین تا 102400 قابل تغییر است؛ چیزی که به ندرت در این نوع دوربین‌ها دیده می‌شود. اگر به سکوت در عکاسی علاقه دارید، باید بگوییم که این دوربین برخلاف سایر دوربین‌های DSLR می‌تواند عکاسی متوالی 30 فریم در ثانیه را در سکوت کامل ثبت کند.

این دوربین برای عکاس‌های حرفه‌ای طراحی شده و به همان اندازه که در استودیو کارایی دارد، در طبیعت و فضای باز هم بهترین لحظه‌ها را برای شما ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

فوجی فیلم ایکس – تی 4 – Fujifilm X-T4

یکی از بهترین دوربین های میرورلس 2021

Fujifilm X-T4 - بهترین دوربین های عکاسی 2021
Fujifilm X-T4 – بهترین دوربین های عکاسی 2021
  • مدل: میرورلس
  • اندازه سنسور: APS-C
  • رزولوشن: 26.1 مگاپیکسل
  • لنز: Fujifilm X
  • مانیتور: 3 اینچ لمسی، 1.620.000 نقطه
  • منظره یاب: الکترونیکی 3.690.000 نقطه
  • عکاسی متوالی: 30 فریم در ثانیه (شاتر الکترونیکی و مود 1.25x) و 15 فریم در ثانیه (شاتر مکانیکی)
  • فیلمبرداری: C4K و UHD در فرمت 60p

فوجی فیلم X-T4 از لحاظ طراحی ظاهری بدنه یکی از بهترین هاست. اگر بخواهیم این دوربین را با سایر دوربین‌های APS-C میرورلس مقایسه کنیم، باید بگوییم که در بازار پر رقابت این مدل‌ها، فوجی فیلم X-T4 هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2021 به شمار می‌رود.

این دوربین با طراحی زیبای رترو که مشخصه‌ی دوربین‌های سری X است، یکی از زیباترین طراحی‌های ظاهری را دارد که در کنار تکنولوژی‌های رده بالای عکاسی می‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند.

دوربین فوجی فیلم X-T4 تمام مشخصه‌های یک دوربین خوب را دارد. ترکیب سنسور 26.1MP X-Trans با X Processor Pro 4 باعث شده تا عکس‌هایی با بهترین کیفیت در بالاترین سرعت به ثبت برسند. شما با این دوبین می‌توانید عکس‌ها را در فرمت JPEG یا  RAW ثبت کنید؛ اما چیزی که دوربین‌های فوجی به آن شهرت دارند، عکس‌های فرمت JPEG آنهاست. این ویژگی برای افرادی که نمی‌خواهند وقت زیادی برای فتوشاپ صرف کنند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

از دیگر چیزهایی که دوربین فوجی فیلم X-T4 را به یکی از بهترین دوربین های 2021 تبدیل کرده، تکنولوژی لرزشگیر است که عکاسی در نور کم را لذت بخش می‌کند؛ علاوه بر اینکه تاری عکس ناشی از لرزش دوربین در سرعت پایین شاتر را از بین می‌برد. این دوربین به نسبت تمام ویژگی‌هایی که یک دوربین APS-C دارد، با قیمت مناسبی هم فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین تبلت های 2021

کانن ای او اس ربل اس ال 3 / ای او اس 250 دی – Canon EOS Rebel SL3 / EOS 250D

بهترین دوربین ارزان قیمت DLSR

Canon EOS Rebel SL3 / EOS 250D بهترین دوربین های عکاسی 2021
بهترین دوربین عکاسی 2021
  • مدل: DSLR
  • اندازه سنسور: APS-C
  • رزولوشن: 24.1 مگاپیکسل
  • لنز: Canon EF-S
  • مانیتور: 3 اینچ لمسی، 1.040.000 نقطه
  • منظره یاب: اپتیکال
  • عکاسی متوالی: 5 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K UHD در فرمت 25p

دوربین کانن EOS Rebel SL3 / EOS 250D بهترین دوربین 2021 برای مبتدی‌هاست. کانن مدتهاست که دوربین‌های دیجیتال SLR مقرون به صرفه تولید می‌کند و با مدل EOS Rebel SL3 یکی از بهترین دوربین‌های پایین رده‌ی خود را معرفی کرده است. این دوربین طراحی پیچیده‌ای دارد؛ با اینحال به شکلی طراحی شده که برای تازه‌کارها مناسب باشد و به ویژگی حالت Creative Assist مجهز شده تا کارایی دوربین را به کاربر خود آموزش دهد. این دوربین کانن در آمریکای شمالی به مدل EOS 250D مشهور است.

دوربین کانن EOS Rebel SL3 به اتصالات خوبی مثل بلوتوث، وای فای (برای انتقال فوق سریع عکس‌ها) و کنترل از راه دور مجهز است. این دوربین کانن که یکی از جدیدترین دوربین های عکاسی 2021 است می‌تواند ویدیوهای 4K UHD در فرمت 25p هم ضبط کند.

قابلیت دیگری که باعث شده کانن EOS Rebel SL3 را در لیست بهترین دوربین های 2021 قرار دهیم، قابلیت Live View است؛ ترکیب و فوکوس با استفاده از صفحه‌ی عقبی به جای منظره یاب. این ویژگی نسبت به مدل قبلی بهینه‌سازی شده است. علاوه بر این، اتوفوکوس Dual Pixel سرعت بالاتری دارد که نسبت به سیستم 9 نقطه در منظره‌یاب عملکرد بهتری دارد.

ترکیب با Live View در حالت‌های مختلفی می‌تواند ایده‌های خلاقانه را عملی کند. برای مثال، اگر بخواهید از یک نفر عکس بگیرید، به جای اینکه مجبور باشید دوربین را مقابل صورت خود نگه دارید، به‌راحتی می‌توانید حالت‌ها را تنظیم کنید. نکته‌ی دیگر درباره این بهترین دوربین عکاسی 2021 ارزان قیمت، این است که به عنوان یک دوربین DSLR وزن کمی دارد و اندازه‌ی آن کوچک است. وزن این دوربین به 451 گرم می‌رسد و فضای زیادی از کیف شما را اشغال نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های 2021

در طراحی دوربین کانن EOS Rebel SL3، بسیاری از مزیت‌های دوربین‌‌های DSLR با مدل‌های میرورلس ترکیب شده است و در نهایت دستگاهی به وجود آمده که از عکاس‌های تازه‌کار گرفته تا حرفه‌ای می‌توانند از تجربه کار با آن لذت ببرند. کانن EOS Rebel SL3 جدیدترین دوربین عکاسی جهان 2021 نیست؛ اما با این قابلیت‌ها و قیمتی که دارد، قطعا یکی از بهترین دوربین‌های 2021 محسوب می‌شود.

سونی ای 6600 – Sony A6600

بهترین دوربین 2021 از لحاظ سرعت در مقایسه با دوربین‌های میرورلس

Sony A6600 بهترین دوربین های عکاسی 2021
جدیدترین دوربین عکاسی جهان 2021
  • اندازه سنسور: APS-C
  • رزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
  • لنز: Sony E
  • منظره یاب: EVF
  • مانیتور: 3 اینچ لمسی، 922.000 نقطه
  • ماکسیمم سرعت متوالی (burst):‌ 11 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K

این مدل یکی از جدیدترین دوربین های عکاسی 2021 سونی فول فریم نیست؛ با اینحال سری دوربین‌‌های APS-C A6000 سونی توانستند در این بازار رقابت، اسم و رسمی برای خود ایجاد کنند. سونی A6600 یک دوربین پر سرعت، سبک وزن و مقاوم است که سرعت فوکوس خودکار بالایی دارد و می‌تواند خیلی سریع چندین عکس متوالی را ثبت کند. اگر می‌خواهید از سوژه‌هایی که حرکت سریعی دارند عکس بگیرید، سونی A6600 یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2021 برای شماست.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون های ایرانی

سرعت فوکوس این دستگاه به 0.02 ثانیه می‌رسد و آلیاژ منیزیم بدنه‌ی آن، دستگاه را در برابر هر آب و هوایی مقاوم می‌کند. علاوه بر این از فیلمبرداری 4K HDR هم پشتیبانی می‌کند.

Sony A6600 وزنی معادل 503 گرم دارد و ساخت بدنه‌ی کوچک آن به این معناست که دکمه‌های آن کمی فشرده در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ بنابراین بهتر است از نمایشگر لمسی دوربین استفاده کنید.

پاناسونیک لومیکس جی اچ 5 – Panasonic Lumix GH5

یکی از بهترین دوربین های 2021 برای فیلمبرداری 4K

Panasonic Lumix GH5 بهترین دوربین های عکاسی 2021
جدیدترین دوربین عکاسی جهان 2021
  • مدل: میرورلس
  • اندازه سنسور: Micro Four Thirds
  • رزولوشن: 20.3 مگاپیکسل
  • لنز: Micro Four Thirds
  • منظره یاب: EVF
  • مانیتور: 3.2 اینچ، 1.620.000 نقطه
  • ماکسیمم سرعت متوالی (burst): 12 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K

این دوربین پاناسونیک یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که لیاقت قرار گرفتن در لیست بهترین دوربین های عکاسی 2021 را دارد. در این دوربین باید بیشتر به قابلیت‌های فیلمبرداری بپردازیم؛ بنابراین اگر با دوربین خود بیشتر فیلم می‌گیرید تا عکس، دوربین پاناسونیک Lumix GH5 یکی از بهترین دوربین های 2021 برای شماست.

فیلمبرداری 4K در این دوربین در دو حالت DCI 4K و UHD 4K امان پذیر است؛ این دو حالت بدون فاکتورهای کراپ هستند که سایر مدل‌های 4K را ناخوشایند می‌کنند. از دیگر ویژگی‌هایی که پاناسونیک لومیکس Lumix GH5 را به یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2021 تبدیل کرده، می‌توان به فوکوس پیکینگ، عکاسی آنامورفیک و ثبت تصویر در سرعت بالا برای فیلمبرداری اسلو موشن اشاره کرد.

از قابلیت‌های فیلمبرداری این دوربین که بگذریم، باید به توانایی‌های آن در عکاسی اشاره کنیم؛ از منظره یاب 3.6 میلیون نقطه گرفته تا سرعت 9 فریم در ثانیه و سیستم 225 AF نقطه. همگی در یک بدنه‌‌ی محکم که در برابر نفوذ آب مقاوم شده، قرار گرفته‌اند. اگر هنوز قانع نشدید، می‌توانید پاناسونیک Lumix GH5S را که یکی از جدیدترین دوربین های عکاسی 2021 است انتخاب کنید. این دوربین به سنسور 10.2 مگاپیکسلی مجهز است که برای دامنه دینامیکی بهتر و عملکرد قوی‌تر در شرایط نور کم طراحی شده است. البته باید بدانید که این دوربین بیشتر به توانایی‌های خود در فیلمبرداری مشهور است تا عکاسی.

بیشتر بخوانید: بهترین هدفون های 2021

نیکون زد 50 – Nikon Z50

جدیدترین دوربین عکاسی 2021 نیکون، سریع‌ترین دوربین میرورلس

Nikon Z50 بهترین دوربین های عکاسی 2021
Nikon Z50 – جدیدترین دوربین عکاسی جهان 2021
  • مدل: میرورلس
  • اندازه سنسور: APS-C
  • رزولوشن: 20.9 مگاپیکسل
  • لنز: Nikon Z
  • مانیتور: 3.2 این لمسی، 1.036.800 نقطه
  • منظره یاب: EVF
  • ماکسیمم سرعت متوالی (burst)‌: 11 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K

نیکون Z50 یکی از جدیدترین دوربین های عکاسی 2021 است و نسخه‌ای میان رده از دوربین‌های پرچمدار نیکون Z6 و نیکون Z7 به شمار می‌رود. این دوربین یک مدل APS-C استثنایی است. به لطف طراحی ظاهری خوب، به‌ راحتی می‌توان دوربین را در دست گرفت و با یک دست با آن کار کرد. سخت ‌افزارهای داخلی هم بسیار پرقدرت هستند که از میان آنها می‌توان به سنسور و قابلیت فوکوس خودکار رده‌بالای آن اشاره کرد. از همه بهتر اینکه با قیمت خوبی به فروش می‌رسد و به همین دلیل هم رقیب سرسختی برای دوربین‌هایی مثل فوجی فیلم X-T30 محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت

دوربین نیکون Z50 به تبدیل FTZ خوبی مجهز شده که کاربر با استفاده از آن می‌تواند لنزهای Nikon-F را روی دوربین نصب کند. سرعت این دوربین نیکون مثل سریع‌ترین دوربین‌های DSLR حرفه‌ای است و به همین دلیل هم باید در لیست بهترین دوربین های عکاسی 2021 قرار بگیرد.

سونی آلفا ای 7 – Sony Alpha A7 III

بهترین دوربین میان رده  سونی

Sony Alpha A7 III بهترین دوربین های عکاسی 2021
جدیدترین دوربین عکاسی جهان 2021
  • مدل: میرورلس
  • سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
  • لنز: Sony E-mount
  • مانیتور: 3 اینچ لمسی، 921000 نقطه
  • منظره یاب: EVF و  2.36 میلیون نقطه
  • ماکسیمم سرعت متوالی (burst): 10 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K

دوربین سونی Alpha A7 III یکی از بهترین دوربین های میرورلس است که طرفدارن مشتقاق مخصوص به خود را دارد. دوربین‌های زیادی هستند که همین قابلیت فوکوس و بازار هدف را دارند، اما سونی Alpha A7 III دوربینی است که همه چیز را یکجا دارد.

یک سنسور فول فریم 24 مگاپیکسل، سیستم هیبرید AF و پشتیبانی از فیلمبرداری 4K همه بخشی از قابلیت‌های دوربین سونی Alpha A7 III هستند که که این دوربین را به یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2021 تبدیل می‌کنند. سونی در طراحی این دوربین به جزییات هم توجه کرده است. برای مثال باید به جوی استیک AF  که توجه مخاطبان را در مدل‌های قبلی جلب کرده بود و بهینه سازی دوام باتری اشاره کرد.

دوربین سونی Alpha A7 III از همه نظر دوبین خوبی است و قابلیت‌های متنوع آن باعث شده که برای کاربردهای مختلف و رنج متنوعی از مخاطبان مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین هدست برای PS5

نیکون دی 780 – Nikon D780

یکی از جدیدترین دوربین های عکاسی 2021 DSLR

Nikon D780 بهترین دوربین های عکاسی 2021
Nikon D780 – جدیدترین دوربین های عکاسی 2021
  • مدل: DSLR
  • سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 24.4 مگاپیکسل
  • مانیتور: 3.2 اینچ لمسی، 2.359.000 نقطه
  • منظره یاب: اپتیکال
  • ماکسیمم سرعت متوالی (burst): 7 فریم در ثانیه (منظره یاب)، 12 فریم در ثانیه (Live view)
  • فیلمبرداری: 4K

یکی دیگر از دوربین‌هایی که باید در لیست بهترین دوربین های عکاسی 2021 قرار بگیرد، دوربین نیکون D780 است. این دستگاه یک دوربین فول فریم میان‌رده DSLR است که مخاطبان بازار DSLR را از خود راضی نگه می‌دارد. علاوه بر این، بعضی از قابلیت‌های دوربین‌های میرورلس را هم دارد؛ در نتیجه نیکون D780 به ترکیبی بهینه از هر دو مدل دوربین تبدیل شده است.

لنز قدرتمند F-mount ویژگی وسوسه کننده‌ی دیگری است که هیچ مرزی برای خلاقیت‌های شما قائل نمی‌شود. این دوربین نیکون هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری طراحی شده است. اگر برای کار خود به دوربین فیلمبرداری نیاز دارید، نیکون D780 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در غیر اینصورت می‌توانید نیکون D750 را هم در نظر بگیرید. نیکون D750 یک دوربین فول فریم DSLR مقرون‌ به صرفه است که هنوز تولید می‌شود.

دوربین نیکون D780 به برخی ویژگی‌های رده‌بالای دوربین‌هایی نسل بالاتر نیکون مجهز است؛ مثل 180K RGB و سیستم تشخیص صحنه از دوربین نیکون D850.

بیشتر بخوانید: بهترین مادربردهای 2021

از آنجا که نیکون D780 یک دوربین DSLR است، پس بدنه‌ای بزرگ دارد. بنابراین اگر به دنبال دوربینی هستید که حمل آسانی داشته باشد، باید یکی از دوربین‌های میرورلس یا کامپکت را انتخاب کنید.

سونی سایبر شات آر ایکس 100 – Sony Cyber-shot RX100 Mark VI

بهترین دوربین برای مسافرت – بهترین دوربین عکاسی 2021

Sony Cyber-shot RX100 Mark VI بهترین دوربین های عکاسی 2021
Sony Cyber-shot RX100 Mark VI – بهترین دوربین های 2021
  • مدل: کامپکت
  • رزولوشن: 20.1 مگاپیکسل
  • لنز: 200-24 میلی‌متر f/1.8-2.8
  • مانیتور: 3 اینچ، 921.1K نقطه
  • منظره یاب: EVF و 2.36 میلیون نقطه
  • ماکسیمم سرعت متوالی (burst): 24 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K

کوچک، سبک، سریع و با کیفیت؛ این مشخصات دوربین‌های کامپکت سری RX100 سونی است که تمام چیزی که از دوربین‌های کامپکت انتظار دارید را یکجا در اختیارتان می‌گذارد.

دوربین سونی RX100 Mark VI بهترین توازن بین قیمت و کیفیت را دارد. ترکیبی از قدرت عملکرد بالا در قالب بدنه‌ای با کیفیت که کمتر از 1000 یورو به فروش می‌رسد. بزرگ‌ترین مزیت این مدل نسبت به مدل‌های قبلی، لنزهای زوم بزرگ‌تر است که دسترسی به پوشش سوپرزوم 24-200 میلی متر را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این باید به قابلیت عکسبرداری متوالی در سرعت 24 فریم در ثانیه  در فرمت‌های JPEG و RAW هم اشاره کرد که باعث شده این دوربین در لیست بهترین دوربین های 2021 قرار بگیرد.

این مدل از سونی RX100 Mark VI بهترین ترکیب از سنسور 1 اینچ و لنز 24-70 میلی متر f/1.8-2.8 را دارد و می‌تواند فیلم‌هایی 4K با بالاترین جزییات را ضبط کند. به طور خلاصه باید گفت که این دوربین تقریبا تمام چیزهایی که هر کاربری به آن نیاز دارد را در قالب یک دستگاه به شما می‌دهد. جالب‌تر اینکه سونی توانسته تمام این قابلیت‌ها را در یک بدنه‌ی کوچک قرار دهد.

بهترین دوربین عکاسی 2021 در یک نگاه:

  • دوربین عکاسی کانن Canon M50 Mark II
  • فوجی فیلم FUJIFILM X-S10
  • دوربین نیکون Z7 II
  • پاناسونیک لومیکس جی اچ 5 – Panasonic Lumix GH5
  • سونی ای 6600 – Sony A6600
  • کانن ای او اس ربل اس ال 3 / ای او اس 250 دی – Canon EOS Rebel SL3 / EOS 250D
  • فوجی فیلم ایکس – تی 4 – Fujifilm X-T4
  • نیکون دی 850 – Nikon D850
  • کانن ای او اس آر 6 – Canon EOS R6
  • سونی سایبر شات آر ایکس 100 – Sony Cyber-shot RX100 Mark VI
  • نیکون دی 780 – Nikon D780
  • سونی آلفا ای 7 – Sony Alpha A7 III
  • نیکون زد 50 – Nikon Z50
  • پاناسونیک لومیکس جی اچ 5 – Panasonic Lumix GH5
  • سونی ای 6600 – Sony A6600

حرف آخر

قبل از خرید بهترین دوربین های عکاسی 2021 باید نکاتی کلی را در نظر بگیرید. دوربین‌هایی که لنزهای متغیر دارند، به طور کلی دو نوع هستند؛ DSLR و میرورلس. DSLRها بزرگ‌تر هستند؛ با اینحال بسیاری از افراد، بزرگی آن در دست و هندلینگ آن را دوست دارند. اما دوربین‌های میرورلس معمولا کوچک‌ترند و حمل آنها آسان‌تر است.

در دوربین‌های DSLR از سیستم آینه‌ای استفاده می‌شود که دسترسی به منظره‌ یاب اپتیکال را امکان‌پذیر می‌کند. اما دوربین‌های میرورلس باید این کار را از طریق منظره یاب الکترونیکی انجام دهند یا اینکه اصلا به چنین ویژگی مجهز نشوند.

هر دو مدل دوربین‌های DSLR و میرورلس در مدل‌های مختلف رده بالا و میان رده و با رنج‌های قیمتی مختلف، تولید و عرضه می‌شوند. دوربین‌های میرورلس معمولا از لحاظ قابلیت‌های فیلمبرداری عملکرد بهتری دارند، اما دوربین‌های DSLR قابلیت نصب لنزهای متنوع را دارند.

دوربین‌های DSLR معمولا ارزان‌تر هستند. دوربین‌های ارزان قیمت میرورلس هم معمولا کوچک‌تر و قابل حمل‌تر هستند. البته در نظر داشته باشید که ما در این بخش مشخصات این دو مدل دوربین را به صورت کلی بیان می‌کنیم. همیشه مدل‌هایی استثنایی هم وجود دارند. بهترین کار این است که نوع نیاز خود را بشناسید و قبل از خرید، اطلاعات کافی درباره‌ی دوربینی که در نظر دارید، کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: creativebloq

نظر شما در خصوص بهترین دوربین های عکاسی 2021 چیست؟ به نظر شما بهترین دوربین عکاسی 2021 کدام است؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بین تموم این دوربین هایی که اومده دوربین فوجی فیلم x-t۴ از دید کیفیت عکس حرف اولو میزنه ولی متاسفانه اینقدر لنزهاش -بخاطر پول بی ارزش ما- گرونن که عطای کیفیتشو بایس به لقاش بخشید و ازش دور شد !

    پاسخ