;
coinex

گوگل پیکسل 5a فایوجی رسما رونمایی شد

گوگل بالاخره امروز از سری جدید گوشی های خود پرده برداشت. طی این مراسم گوگل پیکسل 5a فایوجی رسما رونمایی شد. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

گوگل گرچه در حوزه گوشی های هوشمند عملکرد قابل قبولی نداشته و از کمپانی های مطرح این حوزه نیست اما از زمانی که سری پیکسل 3a را روانه بازار کرد تاکنون به موفقیت هایی در حوزه میان رده ها دست یافته است.

گوگل با عرضه گوگل پیکسل 3a وارد حوزه میان رده ها شد و آخرین تلاش های تقریبا موفقش در این زمینه برمی گردد به پیکسل 4a فایوجی که آخرین و برترین سری از این مجموعه بود. اما حالا با نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود با نام پیکسل 5a 5G وارد بازار شده است. همچین گوگل پیکسل 6 با تراشه اختصاصی نیز به زودی ارائه می شود. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا نگاهی به مشخصات این گوشی بیندازیم.

گوگل پیکسل 5a فایوجی

سال گذشته و در همین حوالی، گوگل از پیکسل 4a رونمایی کرد که در قسمت تراشه و دوربین عملکرد خوبی داشت. و اما حالا از سری جدید این نسل رونمایی کرده است. پیکسل 5a فایوجی در حقیقت با سری قبلی خود تفاوت چندانی ندارد. با این حال در ادامه به مشخصات آن می پردازیم.

همان طور که در ادامه نام این دستگاه مشخص است، از اینترنت فایوجی با حالت های NA و NSA و ساب 6 گیگاهرتزی پشتیبانی می کند. فریم و بدنه از جنس پلاستیک است که صفحه نمایشگر OLED آن را محصول کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می کند.

نمایشگر این محصول از نوع اولد در ابعاد 6.34 اینچی و با وضوح فول اچ دی پلاس است که نرخ تازه سازی آن مثل سری قبلی 60 هرتز باقی مانده و پیشرفتی نداشته است. در بخش پلتفرم، چیپست 765 اسنپدراگون به مانند نسخه قبلی خود یعنی پیکسل 4a به کار رفته که از سیستم عامل اندروید 11 پشتیبانی می کند. 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت داخلی تنها نسخه های موجود این گوشی اند.

گوگل پیکسل 5a فایوجی

پیکسل 5a در بخش دوربین های اصلی و سلفی نیز مانند سری قبل عمل کرده و دو سنسور 12.2 و 16 مگاپیکسلی دارد. البته یکی از نوآوری ها نسبت به سری قبل تعبیه لرزشگیر اپتیکال در این دستگاه است. شما می توانید با این گوشی تجربه فیلم برداری 4k با نرخ 30 فریم را تجربه کنید.

از دیگر مشخصات این محصول می توان: اسپیکر استریو، جک 3.5 میلی متری هدفون، بلوتوث نسخه 5 و درگاه Type-C برای شارژ و انتقال داده را نام برد. یکی از تفاوت های این سری با سری قبل در باتری آن است. گوگل پیکسل 5a فایوجی از باتری با ظرفیت 4685 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که در مقایسه با باتری گوگل پیکسل 4a فایوجی که باتری 3885 میلی آمپر ساعتی داشت بهتر است. با این حال شارژر همان 18 واتی سابق است.

گوگل خاطرنشان کرده که پیکسل 5a فایوجی آخرین نسل از گوشی ها با شارژر درون جعبه است. بنابراین در پیکسل 6 و نسخه های بعدی دیگر شارژری وجود نخواهد داشت.

نکته جالب در مورد این گوشی قیمت کاهش یافته آن نسبت به نسل قبلی است. گوگل پیکسل 4a فایوجی را گوگل 499 دلار عرضه کرده بود و حالا گوگل پیکسل 5a فایوجی با قیمت 449 دلار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوگل پیکسل 5a فایوجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر