;
coinex

زلزله در هائیتی بیش از 2 هزار کشته بر جای گذاشت

تا این لحظه زلزله در هائیتی بیش از 2 هزار کشته بر جای گذاشته است. شماری که به تدریج بر تعداد آن افزوده می شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما باشید.

بنابر اعلام مقامات محلی دست کم ۱۹۴۱ نفر بر اثر زمین لرزه روز شنبه در هائیتی جان خود را از دست داده اند و آمار فوتی‌ها نسبت به رقم پیشین اعلام شده بیش از ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است. نزدیک به ۱۰ هزار نفر نیز مصدوم و تعداد بسیاری مفقود شده اند.

وقوع طوفان و بارش شدید باران عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده را با مشکل روبرو کرده است. سازمان ملل نیز اعلام کرده است که حدود ۵۰۰ هزار کودک در حال حاضر به سرپناه، آب سالم و غذا دسترسی ندارند یا با محدودیت روبرو هستند. تعداد بیشماری خانواده تمام دارایی خود را بر اثر وقوع زلزله از دست داده و اکنون نیز گرفتار سیلاب شده اند.

زلزله در هائیتی بیش از 2 هزار کشته بر جای گذاشت

برونو مائس، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در این کشور می‌گوید:

خانواده‌های بیشماری در هائیتی که همه چیز خود را در اثر زلزله از دست داده‌اند، اکنون به معنای واقعی کلمه، به دلیل جاری شدن سیل، با پای‌های غوطه‌ور در آب بسر می‌برند.

بسیاری از آنها در چادرهایی در زمین فوتبال شهر لِی‌کای اقامت کرده‌اند. این شهر جزو مناطقی است که بیشترین آسیب را از زلزله دیده است. مردمی که در مناطق دورافتاده‌تر هائیتی زندگی می‌کنند گفته‌اند که هنوز کمک‌ها به آنها نرسیده است.

زلزله در هائیتی بیش از 2 هزار کشته بر جای گذاشت

یک کشیش به خبرگزاری رویترز گفت:

ما مایلیم که هر کاری از دست‌مان برمی‌آید انجام دهیم، اما پول و منابع لازم را نداریم.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرده است با مقامات هائیتی همکاری نزدیک دارد تا به بازماندگان زلزله کمک کند. اما باران‌های شدید ناشی از توفان استوایی گریس، بسیاری از جاده‌های مناطق کوهستانی را صعب‌العبور کرده است. به نظر می‌رسد جنوب غربی هائیتی بیشترین آسیب را از این زلزله دیده است، به ویژه در اطراف شهر لی‌کای.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زلزله در هائیتی چیست؟ نظرت خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر