;
coinex

اولین واکسن DNA کرونا مجوز اضطراری گرفت

اولین واکسن DNA کرونا جهان توسط مقامات هند مجوز استفاده اضطراری برای بزرگسالان را گرفت و افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند آن را دریافت کنند.

واکسن ZyCoV-D باعث تقویت برنامه واکسیناسیون هند می‌شود. قرار است تا پایان سال جاری میلادی واکسیناسیون افراد بزرگسال این کشور به پایان برسد و برای افراد زیر ۱۸ سال نیز آغاز شود.

اولین واکسن DNA کرونا مجوز اضطراری گرفت

اولین واکسن DNA کرونا جهان از بخشی از مواد ژنتیکی ویروس ساخته شده که دستورالعملی جهت ساخت پروتئینی خاص را به DNA یا RNA داده، سپس سیستم ایمنی آن را شناسایی و نسبت به آن واکنش نشان می دهد. برای اثر گذاری باید سه دوز این واکسن تزریق شود.

شرکت داروسازی این واکسن قرار است سالانه صد تا صد و بیست میلیون دوز از واکسن ZyCoV-D بسازد. و از هم اکنون انبار کردن آن را آغاز کرده است. این واکسن دومین واکسن این شرکت به حساب می آید که طبق اعلام سازنده در ماه پیش بر روی جهش‌های کرونا به ویژه دلتا که تبدیل به بحرانی اساسی شده است، کارایی دارد و می توان برای آن از یک اعمال کننده بدون سوزن استفاده کرد.

اولین واکسن DNA کرونا مجوز اضطراری گرفت

این واکسن ششمین واکسن دارای مجوز در هندی است که تاکنون تنها ۹.۱۸ درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کرده است. ماه پیش، شرکت Cadila ثبت نتایج مربوط به تزریق دو دوز واکسنش را برای ارزیابی انجام داده است که منتظر دریافت تاییدیه آن می‌باشد. کارایی این واکسن، در آخرین دور آزمایش‌ها با ۲۸ هزار شرکت‌کننده، ۶۶.۶ درصد بوده است.

احتمالا این واکسن در کشورهای دیگر هم مجوز دریافت می‌کند. اینکه این واکسن بتواند جلوی پیشروی کرونای دلتا را بگیرد یا نه، همچنان نامعلوم است و باید منتظر اثرات آن و همچنین نتایج آزمایشات ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اولین واکسن DNA کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر