;
coinex

ارزهای دیجیتالی که از کارت گرافیک برای ماینینگ استفاده می کنند

ارزهای دیجیتالی که از کارت گرافیک برای ماینینگ استفاده می کنند. ارز دیجیتال (پول دیجیتالی، پول الکترونیکی یا ارز الکترونیکی) عبارت است از هرگونه پول یا دارایی که در سیستم‌های کامپیوتری دیجیتال به وسیله اینترنت مدیریت، ذخیره و یا معامله می‌شود.

ارزهای دیجیتال با رایانه و تلفن همراه به راحتی قابل دسترس هستند و کاملاً به صورت الکترونیکی هستند. انواع ارزهای دیجیتال شامل؛ ارزهای رمزنگاری شده، ارزهای مجازی و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است.  سابقه پول دیجیتال به اختراع اینترنت برمی‌گردد و در ابتدا به دلیل وجود مشکلات،  استفاده از ارز دیجیتال همه گیر و شناخته شده نبود. با این حال، آشنایی بیشتر مردم با فناوری و ایجاد بستر‌های امن در اینترنت، افراد بیشتری حاضر به استفاده از پول دیجیتال شدند. PayPal یکی از اولین شرکت‌های موفق محسوب می‌شود که ایده تراکنش‌های مالی دیجیتالی را آغاز کرد. پول دیجیتال را می‌توان با فناوری‌هایی مانند کارت‌های اعتباری، تلفن‌های هوشمند و صرافی‌های رمزنگاری آنلاین منتقل و مبادله کرد.

ارزهای دیجیتالی ویژگی‌های مشابه ارزهای سنتی را دارند، اما  به طور کلی بر خلاف اسکناس‌های چاپ شده یا سکه ضرب شده شکل فیزیکی ندارند. ارز دیجیتال توسط نهاد‌های دولتی صادر  نمی‌شود و وابستگی خاصی به این نهاد‌ها ندارد.

ارزهای دیجیتالی که از کارت گرافیک برای ماینینگ استفاده می کنند

این نوع ارزها ممکن است برای خرید کالاها و خدمات فیزیکی استفاده شوند و یا ممکن است به موارد خاصی مانند بازی‌های آنلاین و سایت‌های اجتماعی اطلاق شوند. از آنجا که ارزهای دیجیتالی نیازی به عوامل و سازمان‌های واسطه ندارند، اغلب ارزان ترین روش برای معامله ارزها هستند.

ارز دیجیتال دارای بسیاری از ویژگی‌های ذاتی ارزهای فیزیکی است و امکان تراکنش‌های آنی را فراهم می‌کند که می‌تواند در صورت اتصال به دستگاه‌ها و شبکه‌های پشتیبانی شده به صورت یکپارچه برای پرداخت  در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، ممکن است یک فرد در ایران به وسیله ارز دیجیتال برای فردی که در قاره ی اروپا و یا سایر کشورهای زندگی می‌کند، پرداختی را انجام دهد. این امکان زمانی صورت می‌گیرد که هر دوی آن‌ها به شبکه‌های مورد نیاز برای انجام معاملات با ارز دیجیتال متصل باشند. این روش در مقایسه با روش‌های پرداخت سنتی که شامل بانک‌ها یا سازمان‌های تسویه حساب هستند سودمند‌تر است. معاملات الکترونیکی مبتنی بر ارز دیجیتال دارای  ثبت و شفافیت لازم است و به صورت قانونی انجام می‌گیرد.

از آنجا که در حال حاضر انواع ارزهای دیجیتال وجود دارد، می‌توان آن‌ها را مجموعه ای از ارزهای مجازی و ارزهای رمزنگاری شده دانست.

اگر این ارز‌ها از سوی بانک مرکزی یک کشور به صورت تنظیم شده صادر شوند، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)  نامی‌ده می‌شود. ارز رمزنگاری شده به نوعی پول دیجیتالی اشاره دارد که با رمزنگاری تضمین می‌شود، بنابراین تقلبی بودن آن ممکن نیست. این رمز گذاری از طریق شبکه‌های غیر متمرکز بر اساس فناوری بلاک چین وجود دارد، که در اصل یک دفتر کل است و از طریق شبکه ی رایانه‌ای ذخیره می‌شود. ویژگی مهم ارزهای رمزنگاری شده این است که توسط بانک مرکزی یا دولت منتشرنمی‌شوند و از دستکاری و دخالت‌های دولتی آزاد می‌سازد. برخی از انواع ارزهای رمزنگاری شده عبارتند از:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • لایت کوین

امروزه تعداد فزاینده ای از بانک‌ها و سایر شرکت‌های خدمات مالی، انتقال ارز دیجیتالی و سایر معاملات آنلاین را تسهیل می‌بخشند و به این روند کمک می‌کنند. ارزدیجیتال به جهانی شدن اقتصادهای سراسر جهان کمک می‌کند، زیرا تجارت با ارسال و دریافت پول دیجیتال راحت تر انجام می‌شود.

ارزدیجیتال نیاز به انتقال فیزیکی پول را برطرف می‌کند و همچنین بانکداری را بسیار آسان تر می‌کند و به مردم این  امکان را می‌دهد که بانکداری شخصی خود را بدون نیاز به مراجعه شعبه‌های فیزیکی یا حمل وجه نقد انجام دهند. با تمام این تفسایر، خطرات احتمالی ارز دیجتال را نباید دست کم گرفت و لازم است قبل از انجام معاملات دقت عمل کافی به خرج دهید.

خطرات پول دیجیتال شامل؛

  • پرداخت‌های کلاهبردارانه
  • پرداخت‌های غیرقانونی
  • دستکاری داخلی
  • سرقت اطلاعات
  • نقض تحریم‌ها

نحوه ی استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارز دیجیتال فرآیندی است که طی آن ارز‌های دیجیتالی جدید وارد گردش می‌شوند. این کار با استفاده از رایانه‌های بسیار پیچیده انجام می‌شود که مسائل محاسباتی ریاضی را حل می‌کنند.

استخراج ارزهای رمزنگاری بسیار پر زحمت، پرهزینه  است و تنها  توسط افراد خاصی صورت می‌گیرد. با این وجود استخراج این ارز‌ها موضوع مهم و اساسی برای سرمایه داران این عرصه است که توسط افرادی به نام ماینر صورت می‌گیرد. برای ماینینگ ارز‌های دیجیتال به کارت گرافیک‌های ویژه‌ای نیاز داریم تا این عملیات را برای ما انجام دهند. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی این کارت‌های گرافیک بپردازیم.

کارت گرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟

با افزایش ارزش ارزهای رمزنگاری شده مختلف، تقاضای خرید کارت‌های گرافیک  زیاد شده است که عمدتاً شامل استخراج Altcoins (Zcash ، Ethereum ، Monero ، Dash و …) و استخراج بیت کوین می‌شود. استخراج ارز دیجیتال یک کار بسیار دشوار است و نیاز به قدرت پردازشی زیادی توسط سخت افزار رایانه شما، به ویژه کارت گرافیک دارد. برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده ، شما به یک پردازنده گرافیکی قدرتمند احتیاج دارید زیرا در این راه به قدرت محاسباتی زیادی نیاز است که فقط یک پردازنده گرافیکی می‌تواند برای کاربران این خدمات را ارائه دهد.

استخراج ارز رمزنگاری شده شامل تأیید معاملات در یک شبکه مبتنی بر رمزنگاری است. برای دستیابی به این هدف به گونه ای که از امنیت و قابلیت اطمینان کافی برای پشتیبانی از تبادل ارزش برخوردار باشد، رایانه‌ها باید “رشته ای از کاراکترها” با نام هش را درست حدس بزنند.

همانطور که گفته شد، این الگوریتم یکی از ویژگی‌های مهم شبکه ارزهای رمزنگاری شده است. این موضوع  به عنوان مکانیسم عملیاتی برای تعیین معاملات معتبر عمل می‌کند. استخراج ارز رمزنگاری شده را می‌توان با انواع رایانه‌ها انجام داد.

ارزهای دیجیتالی که از کارت گرافیک برای ماینینگ استفاده می کنند
ارزهای دیجیتالی که از کارت گرافیک برای ماینینگ استفاده می کنند

موارد مهم قبل از خرید کارت گرافیک

هنگام خرید پردازنده گرافیکی، نکته ای را که باید در نظر داشته باشید این است که هر مدل دارای نرخ هش مخصوص به خود است و ممکن است بیشتر یا کمتر از سایر مدل‌ها باشد. حتی اگر قدرت محاسبه یا نرخ عملکرد یکسانی داشته باشند، بهره وری هر کارت گرافیک با توجه ماینینگ ارز دیجتال متفاوت است. خرید‌ هارد با کیفیت برای ذخیره سازی اطلاعات مهم و ضروی است و هنگام خرید ‌هارد نیز لازم است به کیفیت و فضای ذخیره سازی آن دقت شود.

مواردی که باید قبل از خرید کارت گرافیک به آن دقت کرد:

  1. نرخ هش: میزان هش، قدرت استخراح کارت گرافیک است که تولید آن جهت تأیید بلوک‌ها در شبکه بلاک چین است. نرخ هش کارت گرافیک بر اساس میزان هش در هر ثانیه بیان می‌شود.
  2. قیمت: یکی از عوامل مهمی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید قیمت است. بهتر است مدل‌های مختلف GPU را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و بعد از بررسی و شناسایی نکات کلیدی اقدام به خرید کنید.
  3. برق: برق یکی دیگر از معیارهای اصلی است که باید به منظور افزایش سودهی یک کارت گرافیک در نظر گرفته شود. در واقع، بسیاری از پردازنده‌های گرافیکی برای استخراج رمزنگاری، بهینه نشده اند و اغلب در مقایسه با میزان هش مصرف برق بالایی دارند.

هدف اصلی در انتخاب کارت گرافیک باید استخراج ارزهای رمزنگاری شده به میزان زیاد اما با حداقل مصرف برق باشد.

  1. 4. حافظه دسترسی (RAM) : یکی دیگر از عواملی که هنگام خرید GPU باید به آن توجه کنید، ارزش حافظه RAM در هر مدل است. در واقع برای استخراج برخی ارزهای رمزنگاری شده مانند Cardano و Ethereum، به حداقل 3 گیگابایت حافظه RAM نیاز دارید. رمزهای دیگر مانند Monero و Zcash را می‌توان با GPU با حافظه کمتر استخراج کرد.
ارزهای دیجیتالی که از کارت گرافیک برای ماینینگ استفاده می کنند
ارزهای دیجیتالی که از کارت گرافیک برای ماینینگ استفاده می کنند

نحوه خرید کارت گرافیک

جهت تهیه کارت گرافیک و‌ هارد معتبر و با کیفیت لازم است با افراد متخصص مشورت کنید و پس از کسب اطلاعات کافی اقدام به خرید نمایید. همینطور کارت گرافیک و‌ هارد های ترنج کامپیوتر از معتبرترین سایت‌های فروش آنلاین این اقلام است. جهت خرید می‌توانید به سایت tcshop.ir مراجعه نماید. مجموعه نام برده در زمینه فروش و ارائه انواع تجهیزات شبکه، دوربین مداربسته و قطعات کامپیوتری از جمله کارت گرافیک و‌ هارد فعالیت دارد و شما می‌توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را از طریق این سایت خریداری نمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |