;
coinex

متضرران لایحه زیرساخت بایدن چه کسانی هستند؟

دولت جو بایدن اخیرا با لایحه زیرساخت خبرساز شده است. لایحه ای مربوط به ارزهای دیجیتال. اما متضرران لایحه زیرساخت بایدن چه کسانی هستند؟

یکی از مقامات ارشد صرافی کوین بیس به مقررات اخذ مالیات از رمزارزها انتقاد کرده و گفته که اجرای این طرح به ۶۰ میلیون آمریکایی آسیب می‌زند. او این مقررات را که با عجله بسیار و در آخرین لحظه به لایحه دوحزبی سرمایه‌گذاری زیرساختی کنگره آمریکا افزوده شده است مورد هدف قرار داده و اذعان داشته که این حرکت عجولانه می‌تواند بر زندگی ۶۰ میلیون آمریکایی اثر بگذارد.

متضرران لایحه زیرساخت بایدن چه کسانی هستند؟

این عضو کوین بیس در ۲۱ اوت یا همان ۳۰ مرداد مطلبی را در وب‌سایت کوین بیس منتشر و به مخالفت با مقاله ۱۹ اوت یا همان ۲۸ مرداد بلومبرگ (در آن از مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در لایحه زیرساختی کنگره حمایت شده بود) پرداخته است و به نبود فرصت کافی برای بحث در رابطه با قوانین جدید انتقاد داشت و اذعان داشت که ۲۰ درصد جمعیت آمریکا بر رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. او گفته:

در حال حاضر حدود ۶۰ میلیون نفر در آمریکا ارز دیجیتال دارند که تقریباً برابر با یک‌پنجم کل جمعیت ایالات متحده است. این آمریکایی‌ها و کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال، استحقاق آن را دارند که گفتگوی بیشتری درباره این مقرراتی که در دقیقه نود به لایحه اضافه شد صورت گیرد.

همچنین افزود که مسئله از اعتراض نسبت به متن این لایحه از محدوده جامعه ارز دیجیتال فراتر رفته است و افزایش مخالفت‌های عمومی سبب تماس سناتورهای آمریکایی در عرض چند روز با حدود ۸۰,۰۰۰ نفر از معترضان شده است.

او به‌ طور ویژه درباره گسترده‌بودن تعریف «کارگزار ارز دیجیتال» در لایحه زیرساختی بحث کرد و اذعان داشت که این بخش از لایحه، اعتبارسنج‌های شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام و توسعه‌دهندگان پلتفرم‌ها را مجبور به پیروی از مقررات سخت‌گیرانه تهیه گزارش مالیاتی می‌کند، در حالی که در حال حاضر شرایط لازم برای اجرای تعهدات مطابق با آنچه در این لایحه آمده است وجود ندارد او دراین‌باره توضیح داده:

از آنجا که مطابق این قانون توسعه‌دهندگان پلتفرم‌ها، ماینرها و سهام‌گذاران باید کاری غیرممکن را انجام دهند، هیچ حقوق‌دانی نیست که به این [کسب‌و‌کارها] بگوید اگر خلاف قوانین عمل کنند، جریمه مطابقت نداشتن با مقررات می‌تواند به‌راحتی آنها را ورشکسته کند.

این [مقررات] به نوآوری صدمه می‌زند و پتانسیل‌های این فناوری بسیار مهم را در همین مراحل ابتدایی توسعه از بین می‌برد.
به هر حال او اعتقاد دارد که کارگزاران ارز دیجیتال باید بر اساس مقررات تهیه گزارش مالیاتی شخص ثالت مربوط به کارگزاری‌های عادی فعالیت نمایند.

این لایحه ماه پیش توسط سنای آمریکا تصویب شد اما اکنون این امید وجود دارد که با انتقال این لایحه به مجلس نمایندگان در ماه‌های آینده، برای اعمال تغییرات در مفاد این طرح فرصتی به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص متضرران لایحه زیرساخت بایدن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر