;
coinex

درآمد گوگل از پلی استور چقدر است؟

فروشگاه گوگل با توجه به نصب پیش فرض در موبایل‌های اندرویدی، بسیار مشهور شده است و قطعا درآمد زیادی هم به همین سبب دارد. به تازگی درآمد گوگل از پلی استور منتشرشده است.

برای اولین بار درآمد گوگل پلی، به علت عدم نقض پرونده‌های ضد انحصاری علیه گوگل منتشر شده است. بعضی از ایالت‌های آمریکایی اظهاراتی را بیان داشته‌اند که مبنی بر شکایت آن‌ها از سیاست‌های انحصار طلبانه و غیر قابل اعتماد گوگل است. چرا که گوگل پلی از بازی یا برنامه‌ها، ٣٠ درصد درآمد توسعه دهندگان را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند.

درآمد گوگل از پلی استور چقدر است؟

گوگل پلی در ۲۰۱۹، مبلغ ١١.٢ میلیارد دلار آمریکا درآمد داشته است و سود ناخالص آن حدود ٨.۵ میلیارد دلار بوده است و از طرفی نیز میزان عملیاتی به ٧ میلیارد دلار رسیده و حاشیه سود عملیاتی گوگل پلی بیشتر از ۶٢ درصد شده است.

پرونده‌ای سنگین بر علیه گوگل برقرار است که بهایی معادل ٩٢٠ میلیون پوند (١.٣ میلیارد دلار آمریکا) برای گوگل دارد که در آن، گوگل متهم به کسب درآمد بیش از حد و غیرقانونی است مانند پرونده‌ای همین گونه برعلیه اپل.

این پرونده در بریتانیا در جریان است که در آن به گوگل و انحصار شدید آن بر اثر پیش فرض نصب شدن این برنامه اعتراض دارد. یکی از سخنگویان گوگل در مورد این شکایت می‌گوید: «این دعوی، مزایا و حق انتخاب‌های ارائه شده در اندروید و گوگل پلی و همچنین بازار رقابتی آن را کاملاً نادیده می‌گیرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص درآمد گوگل از پلی استور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر