;
coinex

کاهش 50 درصدی واردات گوشی شیائومی به کشور

انجمن واردکنندگان موبایل از کاهش 50 درصدی واردات گوشی شیائومی به کشور خبر داده است و علت این مشکلات را عدم پشتیبانی گوشی ها از سرشماره های ضروری می داند.

مرداد، ماه کاهش نرخ واردات گوشی های شیائومی به کشور بوده است. گوشی های این برند یکی از برترین ها و محبوب ترین های بازار ایران است.

به گفته انجمن واردکنندگان موبایل، واردات برند شیائومی در مرداد ماه 50 درصد کاهش داشته است. علت کاهش واردات این گوشی ها که با تقاضای خوبی در ایران مواجه شده اند، پشتیبانی نکردن از شماره های اضطراری مراکز ایران می باشد.

کاهش 50 درصدی واردات گوشی شیائومی

یکی از مشکلاتی که اخیرا منجر به کاهش واردات برخی گوشی ها به بازار ایران شده است، عدم پشتیبانی از شماره تماس های مراکز اضطراری است. امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفته است که مشکل تماس با سرشماره های اضطراری در گوشی های شیائومی تا پایان هفته برطرف می شود.

اسحاقی می گوید که این مشکل را پیش از اعمال محدودیت ها به وزارت صمت گوشزد کرده اند و عواقب احتمالی آن را که شامل کمبود گوشی ها در بازار و کاهش قدرت خرید مردم می شود، گزارش نموده اند. وی ادامه می دهد که:

«به طور غیر رسمی با کمک بازرگانانی توانسته ایم با شیائومی ارتباط برقرار کنیم و آنها همان زمان که محدودیت فروش روی برخی مدل های گوشی از جمله شیائومی ایجاد شد، به ما وعده دادند حداقل نزدیک به 45 روز وقت می خواهند تا بتوانند این مشکل را حل کنند.»

البته برخی از مشکلات به اپراتورهای داخلی برمی گردد و ظاهرا سه سال پیش کدی به نام ECC را از روی سیمکارت ها حذف کرده اند که در نتیجه آن اطلاعات شماره های اضطراری پاک شده است و با این کار ضرر بزرگی به واردات گوشی های هوشمند وارد کرده اند.

کاهش 50 درصدی واردات گوشی شیائومی

اسحاقی می گوید قرار است لابراتواری در فرودگاه امام تشکیل شود و در آن گوشی ها را از لحاظ وجود سرشماره های اضطراری تست نمایند. این کار به گفته وی حدود 220 هزار تومان هزینه روی دست کاربر می گذارد و ضررش بیش از منفعتش است.

اسحاقی معتقد است که کمبود میان رده های شیائومی، قدرت خرید کاربران را کم کرده و چنین گوشی هایی را رقیب اصلی سامسونگ و اپل می داند. وی در ادامه می افزاید که:

«اگر این روند ادامه داشته باشد مصرف کنندگان از داشتن یک گوشی مقرون به صرفه و با کیفیت چینی که با پرچمدارهای بازار رقابت می کنند، باز می مانند و بازار به شکل انحصاری در اختیار یک یا دو برند باقی می ماند.»

یکی دیگر از مشکلاتی که در پی این اقدامات شکل می گیرد، خروج ارز از کشور برای تامین گوشی های گران قیمت است تا بتوانند کمبود ها را در بازار مرتفع نمایند. اسحاقی در ادامه وجود چنین مشکلاتی را به ضعف دولت دوازدهم پیوند می دهد و امیدوار است که در دولت سیزدهم این مشکلات حل شوند.

در واقع برگشت دادن واردات مسافری و حذف رجیستری نهایتا منجر به قاچاق موبایل در آینده ای نزدیک می شود و باعث می شود عده ای در این بازار ملتهب سودجویی نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کاهش 50 درصدی واردات گوشی شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر