;
coinex

سپیدنامه اکوسیستم نامتمرکز آورکلاک در آستانه انتشار است

در آستانه‌ی انتشار سپیدنامه ی آورکلاک به صورت داخلی به بررسی این اکوسیستم هوشمند بلاکچینی خواهیم پرداخت. در اکوسیستم نامتمرکز آورکلاک با ما باشید.

در نشست خبری اقتصاد ایران و بلاکچین در مهر ماه سال گذشته بنیانگذار و مدیر گروه علمی پژوهشی آورکلاک ، بهزاد قاسمی عنوان کرد که این تیم در حال توسعه یک اکوسیستم بلاکچینی با استفاده از هوش مصنوعی هستند که امروز سپیدنامه ای این اکوسیستم به صورت خصوصی منتشر شده است که در ادامه به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت.

سپیدنامه اکوسیستم نامتمرکز آورکلاک

به گفته ی مدیر آورکلاک ، اکوسیستم نامتمرکز آوکلاک حاصل 1600 روز تلاش این تیم بوده که با بررسی و آزمایشات متعدد طراحی و توسعه داده شده است. اکوسیستم آورکلاک با هدف ایجاد بستری ایمن بر سکوی بلاکچین طراحی شده و برای هرچه نزدیک تر شدن به این هدف از قدرت هوش مصنوعی اختصاصی آورکلاک بهره می‌برد.

این هوش مصنوعی دارای معماری و الگوریتم اختصاصی طراحی شده توسط تیم توسعه این پروژه است که به صورت پرداز های توزیع شده عمل میکند و وظیفه اصلی آن خود ساماندهی و تامین امنیت این سامانه بلاکچینی است. این مدل پردازشی از شیوه های نوین پرداز هوش مصنوعی است که تیم آورکلاک توانسته به صورت اختصاصی این مدل را با بلاکچین تلفیق کند.

با بررسی حساب کاربری شبکه های اجتماعی این مجموعه و اعضای آن زمان رونمایی شبکه ی اصلی این اکوسیستم را نیمه ی اول سال 2022 می‌توان پیشبینی کرد.

ضمن موارد فوق بلاکچین آورکلاک به سبکی نوین و با آینده پژوهی مناسبی طراحی شده به این صورت که محدویت های شبکه های بلاکچینی که برای انتقال داده میان شبکه ها نیاز به یک اکسچنر بوده توسط این شبکه از میان برداشته شده است.

از دیگر ویژگی های قابل توجه این شبکه می‌توان به لحاظ کردن موارد زیست محیطی اشاره کرد. تیم توسعه ی آورکلاک در راستای حمایت از محیط زیست و جلوگیری از صرف انرژی بیش از حد برای زنده نگهداشتن شبکه از الگوریتم اکس استفاده کرده اند که نسبت به الگو های سایر شبکه های بلاکچینی که عموما بر اثبات کار طراحی شده‌اند، مصرف منابع کمتر و بازدهی بیشتر را حاصل می‌کند که دلیل این عملکرد وجود هوش مصنوعی در بطن این سامانه است.

فارغ از بحث فنی مرتبط با خود سامانه ی آورکلاک ،تیم توسعه ی این گروه علمی پژوهشی محصولاتی را که بر بستر همین بلاکچین توسعه داده شده است را نیز رونمایی خواهد کرد.

محصولات اکوسیستم آورکلاک عبارتند از تلفن همراه بلاکچینی ، کتابخانه ی توسعه وب 3 ، توکن آورکلاک کوین (اُکو) ، امن افزار سایبون ، و چند محصول دیگر که همگی بر بستر بلاکچین آورکلاک طراحی و توسعه داده شده‌اند. بهزاد قاسمی در تویتر خود اعلام کرده که نسخه ی عمومی سپیدنامه ی آورکلاک طی روز های آتی منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سپیدنامه اکوسیستم نامتمرکز آورکلاک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سپاس از انتشار این دست مطالب طربناک، لطفاً اخبار و اطلاعات بیشتری از هوش مصنوعی گروه علمی پژوهشی آور کلاک منتشر کنید. بنده نیز مدتی در کلاک شاگرد ایشان بودم، ای کاش بیشتر به کرج بیایند.

    پاسخ