;
coinex

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز ؛ آموزش تصویری فارمینگ ارز Chia

در این روزها استخراج ارز دیجیتال روشی برای کسب درآمد افراد است. از این رو در ادامه به آموزش استخراج رمزارز چیا در ویندوز می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید!

از زمانی که قیمت رمزارزها افزایش یافته است، افراد زیادی جذب این بازار شده‌اند و قصد دارند از طریق فارمینگ ارز دیجیتال، برای خود درآمد کسب کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که اکثر ارزهای دیجیتالی موجود در بازار، نیازمند پردازنده قوی و یا کارت گرافیک هستند.

اما در این میان، ارز دیجیتالی چیا این مشکل را برطرف کرده است و در واقع، پروژه‌ی رمزارزی چیا(Chia) بر پایه‌ی الگوریتم پی.او.اس.تی(PoST) از فضای ذخیره‌سازی سیستم بجای پردازنده استفاده می‌کند که این امر موجب کاهش انرژی مصرفی می‌شود. در ادامه به بررسی این ارز و استخراج رمزارز چیا می‌پردازیم.

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

همانطور که قبل‌تر ذکر کردیم، استخراج ارز دیجیتالی چیا همانند بیت کوین نیازمند بهترین کارت گرافیکها برای ماینینگ در سال 2021 و یا پردازنده بسیار قوی نیست و در عوض، شما نیازمند هارد دیسک و کارت حافظه‌های SSD با ظرفیت بالا برای فارمینگ این ارز هستید. اما قبل از اینکه بخواهیم به سراغ نحوه استخراج ارز دیجیتالی چیا با لپ تاپ برویم، بهتر است اول با این رمزارز آشنا شویم.

چیا بلاک چین، یک ارز رمزنگاری شده جدید است که به جای استفاده از الگوریتم اثبات کار (PoW)، از الگوریتم اثبات فضای ذخیره‌سازی(Proof of Space) و زمانی (Time) استفاده می‌کند که عنوان اختصاری آن پی.او.اس.تی(PoST) است.

از این رو، به جای استفاده از سخت افزار گران قیمت که مقداری گزاف برق را برای استخراج رمزنگاری ها مصرف می کنند، از فضای خالی هارد دیسک موجود در رایانه (های) شما استفاده می‌کند تا با حداقل منابع از جمله برق، رمزنگاری‌ها را تولید یا همان استخراج کند.

از آنجایی که این رمزارز توسط برام کوهن (Bram Cohen)، بنیان گذار پروتکل معروف بیت‌تورنت و شرکت Codecon ساخته شده، افراد زیادی به این پروژه علاقه مند هستند و قصد دارند روی آن سرمایه گذاری کنند. بیت تورنت که محبوب‌ترین اپلیکیشن غیر متمرکز اشتراک فایل همتا به همتا (p2p) با استفاده از اینترنت است را می‌توان یکی از درخشان‌ترین فناوری‌های دو دهه اخیر در نظر گرفت.

در حقیقت، اگر قرار باشد که ارزهای دیجیتای در آینده جایگزین پول‌های نقد یا فیات شوند، باید بدست آوردن و استفاده از آنها آسان‌تر باشد، از دست دادن آن سخت‌تر باشد و در نهایت دزدیدن آنها غیر ممکن باشد. از این رو، افرادی که قصد استخراج ارزهای دیجیتالی را دارند، می‌بایست بتوانند بدون نیاز به سخت افزارها یا کارت گرافیک‌های بسیار قوی و همینطور بدون نیاز به پرداخت قبض برق زیاد، رمز ارز را استخراج کنند.

رمزارز چیا در تلاش است که این اهداف را محقق سازد و از آنجایی که مصرف انرژی آن نسبت به بیت کوین بسیار کمتر است، با نام «بیت کوین سبز» نیز شناخته می‌شود و همینطور برای استخراج آن به جای استفاده از کلمه ماینینگ (Mining)، از اصطلاح فارمینگ (Farming) استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین توکن های NFT کدامند

استخراج رمزارز چیا (Chia)؛ تجهیزات مورد نیاز

استخراج رمزارز چیا

هرچند به منظور استخراج رمزارز چیا نیازی به کارت گرافیک نیست، ولی درهرحال به یک سری تجهیزات نیاز دارید که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

اول از همه اینکه مهم نیست سیستم عامل کامپیوتر شما ویندوز، لینوکس و یا مک اواس باشد، شما با تمام این سیستم عامل‌ها می‌توانید نحوه استخراج چیا با کامپیوتر را یاد بگیرید. اما پیشنهاد می‌کنیم که از کامپیوترهای جدیدتر و با حافظه SSD استفاده کنید.

نکته‌ای که وجود دارد این است که برای استخراج رمزارز چیا نیاز نیست که از یک کامپیوتر مخصوص و جدا استفاده کنید و می‌توانید از کامپیوتری که برای کارهای روزمره از آن استفاده می‌کنید، بهره ببرید. چرا که پس از یادگیری نحوه استخراج چیا با کامپیوتر و اجرای برنامه آن، در بک گراند صفحه خود می‌توانید به فارمینگ ان بپردازید. در بین گزینه های لپ تاپ و کامپبوتر نیز پیشنهاد می‌شود که از کامپیوتر استفاده شود چرا که جا به جایی لپ تاپ به همراه درایوهای اکسترنال کار آسانی نخواهد بود.

برای شروع، شما به یک کارت حافظه SSD با حافظه 250 الی بیشتر نیاز دارید و حتی می‌توانید از کارت‌های حافظه خارجی اس اس دی نیز استفاده کنید (اگر فضای باز حافظه سیستم شما کمتر از 250 گیگابایت است، پیشنهاد می‌شود از کارت حافظه قابل حمل Samsung T7 Portable SSD استفاده کنید). کارت حافظه SSD از نظر رایت کردن 10 برابر و از نظر خواندن فایل‌ها 20 برابر سریع‌تر از کارت حافظه‌های HDD است.

همینطور شما به یک کارت حافظه اکسترنال HDD با حافظه بالا نیاز دارید و توصیه می‌کنیم دست کم از هارد 18 ترابایتی استفاده کنید. در آخر نیز، نرم افزار Chia Blockchain را نیز لازم دارید که در ادامه ما آموزش استخراج Chia ویندوز را به کمک این نرم افزار در اختیار شما قرار می‌دهیم.

البته متاسفانه بعد از معرفی رمزارز چیا در 19 مارس 2021 و مشهور شدن چیا، قیمت کارت حافظه‌های SSD و HDD بسیار بالا رفته است و حتی در برخی از کشورها مثل چین، با کمبود این کارت حافظه‌ها مواجه شده‌اند. حال که تجهیزات موردنیاز را به شما معرفی کردیم، در ادامه نحوه نصب برنامه Chia Blockchain را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های بیت کوین رایگان برای اندروید

آموزش استخراج Chia ویندوز ؛ مراحل دانلود تا نصب اولیه نرم‌افزار Chia Blockchain

استخراج رمزارز چیا

در مرحله اول از نحوه استخراج چیا با کامپیوتر ، شما می‌بایست برنامه Chia Blockchain را بر روی سیستم خود نصب کنید. از آنجایی که اکثر مردم از سیستم عامل ویندوز بر روی سیستم‌هایشان استفاده می‌کنند، در اینجا به آموزش استخراج Chia ویندوز می‌پردازیم.

اول از همه، در مرورگر خود به آدرس سایت چیا بروید. سپس به پایین اسکرول کرده و گزینه Install Chia Blockchain را انتخاب کنید. این گزینه شما را به صفحه Wiki · GitHub برای دانلود این نرم‌افزار هدایت می‌کند. در اینجا با توجه به سیستم عامل لپ تاپ یا کامپیوتر خود، گزینه موردنظر را انتخاب کنید. اگر شما از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، با کلیک در اینجا می‌توانید به لینک دانلود نرم افزار ChiaSetup دسترسی پیدا کنید.

سپس بر روی ChiaSetup کلیک کنید تا نرم افزار فرآیند نصب را طی کند. در واقع ChiaSetup نرم افزار Chia Blockchain software را بر روی کامپیوتر شما به صورت اتوماتیک نصب می‌کند. سپس نرم‌افزار در مسیر /Users/Your Username/.chia directory نصب خواهد شد.

در آخر، زمانی که Windows Defender Firewall از شما درخواست دسترسی کرد، گزینه Allow access را انتخاب کنید تا برنامه برای شما نصب و راه‌اندازی شود. مراحل نصب نرم افزار به پایان رسید. در ادامه به راه اندازی این نرم افزار می پردازیم.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

آموزش استخراج Chia ویندوز ؛ راه اندازی نرم افزار Chia Blockchain

 

استخراج رمزارز چیا
نحوه استخراج ارز دیجیتالی چیا با لپ تاپ

پس از باز شدن نرم افزار، پنجره ثبت نام برای شما باز می‌شود. بر روی گزینه CREATE A NEW PRIVATE KEY کلیک کنید. نرم افزار Chia Blockchain به وسیله یک سری کلمات mnemonics که در زیر نیز نشان داده شده است، برای شما یک کیف پول می‌سازد. بنابراین شما باید کلمات را به همراه ترتیب و اعدادی که در کنار آنها وجود دارد، در دفترچه‌ای یادداشت کرده و یا می‌توانید از آن عکس بگیرید. در هر دو حالت، توجه داشته باشید که کلید را در یک جای امن نگه داری کنید.

استخراج رمزارز چیا
نحوه استخراج ارز دیجیتالی چیا با لپ تاپ

سپس گزینه سبزرنگ NEXT را از پایین صفحه انتخاب کرده تا بتوانید از نرم افزار استفاده کنید. اگر در این مرحله از نحوه استخراج چیا با کامپیوتر ، Windows Defender Firewall درخواست دسترسی کرد، گزینه Allow access را انتخاب کنید. سپس به صفحه اصلی که Full Node نام دارد، بروید. شما می‌توانید این گزینه را از تصویر زیر مشاهده کنید.

استخراج رمزارز چیا
نحوه استخراج ارز دیجیتالی چیا با لپ تاپ

اولین کاری که نرم افزار Chia انجام می دهد همگام سازی (synchronize) است تا تمامی تغییرات اخیر شبکه یا همان بلاک‌ها را اجرا نماید. تکمیل همگام سازی حدود دو ساعت طول می‌کشد و در هنگام همگام سازی، هر دو عدد 1344 و 47773 تغییر می‌کنند. پس از اتمام همگام سازی، status شما به حالت Synched در می‌آید.

استخراج رمزارز چیا
نحوه استخراج ارز دیجیتالی چیا با لپ تاپ

نحوه استخراج چیا با کامپیوتر ؛ پلات بلاک چین چیا

آموزش استخراج Chia ویندوز یا فارمینگ ارز چیا از دو مرحله تشکیل شده است. اول، شما باید یک سری پلات ایجاد کرده و سپس شما می‌توانید آن پلات‌ها را استخراج کرده و در عوض کوین چیا (XCH) دریافت کنید. در این بخش از نحوه استخراج چیا با کامپیوتر ، ما قصد داریم روی روند ایجاد پلات‌های چیا تمرکز کنیم.

در درجه اول، سعی کنید از کارت حافظه‌های SSD استفاده کنید چرا که این کارت حافظه‌ها سرعت بهتری در رایت کردن و خواندن اطلاعات دارند و می‌توانند این عملیات ها را به طور فشرده تری نسبت به کارت حافظه HDD انجام دهند. حال به سراغ آموزش ایجاد پلات می‌رویم. برای ایجاد پلات‌ها یا همان فرایند پلاتینگ، مانند تصویر زیر به بخش Plots بروید.

استخراج رمزارز چیا
آموزش استخراج چیا کوین با نرم افزار Chia Blockchain

گزینه ADD A PLOT را انتخاب کرده تا فرآیند پلاتینگ انجام شود. شما می‌توانید از موارد زیر به منظور تنظیمات پیشنهادی استفاده کنید:

سایز پلات: اندازه پلات باید 101.4 گیبی‌بایت (GiB) باشد.( k = 32، فضای موقتی: 239Gib) البته این که سایز پیشنهادی از طرف شبکه Chia است و البته شما می‌توانید سایزهای پلات متفاوتی را انتخاب کنید. اماایجاد پلات‌های طولانی‌تر مدت زمان بیشتری وقت می‌گیرد و همینطور بیش از 90 درصد پلات‌ها در نتورک k=32 هستند.

تعداد پلات: این مورد به این بستگی دارد که کارت حافظه SSD شما چه میزان فضای خالی دارد  چرا که هر پلات برای کامل شدن نیازمند 250GiB حافظه است. شما می‌توانید از موارد زیر به عنوان راهنمایی استفاده کنید.

  • 1 پلات: 270Gib دیسک خالی بر روی کارت حافظه SSD
  • 2 پلات: 540Gib دیسک خالی بر روی کارت حافظه SSD
  • 3 پلات: 810Gib دیسک خالی بر روی کارت حافظه SSD
  • 4 پلات: 1,080Gib دیسک خالی بر روی کارت حافظه SSD
  • 5 پلات: 1,350Gib دیسک خالی بر روی کارت حافظه SSD

نکته‌ای که وجود دارد این است که همیشه پلات‌های خود را به‌صورت موازی (parallel) انتخاب کرده و تأخیر بین 0 و 60 دقیقه را انتخاب کنید تا پلات‌های بیشتر در زمان کوتاه‌تری تکمیل شود. تجربه ثابت کرده است پلاتینگ 1 تا 4 پلات به صورت موازی به یک اندازه زمان می‌برد. بنابراین تا جای ممکن به صورت موازی به پلات کردن بپردازید.

استخراج رمزارز چیا
آموزش استخراج چیا کوین با نرم افزار Chia Blockchain

در پارت Select Temporary Directory، یک دایرکتوری را در کارت حافظه SSD خود انتخاب کنید. سپس در قسمت Select Final Directory، یک دایرکتوری بر روی کارت حافظه اکسترنال HDD خود انتخاب کنید. در واقع، کارت حافظه SSD به منظور ساخت پلات استفاده می‌شود و نه فارمینگ (استخراج) آن.

استخراج رمزارز چیا
استخراج رمزارز Chia

در مرحله آخر، گزینه سبز رنگ CREATE PLOT در پایین صفحه را انتخاب کرده تا پلات شما ساخته شود. به طور متوسط، برای کامل شدن هر پلات زمانی بین 6 الی 12 ساعت نیاز است. اگر شما به پلاتینگ بیش از 3 پلات به طور موازی بپردازید، به CPU و یا RAM کامپیوتر شما فشار بیشتری می‌آید.

استخراج رمزارز چیا
استخراج رمزارز Chia

توجه داشته باشید که در زمان نوشتن این مقاله، پلاتینگ در دو مکان گیر می‌کند؛ یکی در 31 درصد و دیگری زمانی که پلاتینگ 100 درصد شده است. در واقع این گیر کردن در این دو درصد چیز عجیبی نیست و نیاز نیست که نگران باشید. 31٪ روند 2/4 مرحله را نشان می‌دهد که در آن وضعیت تا زمان تکمیل مرحله 2 تغییر نخواهد کرد و ممکن است حتی این گیر زدن نوعی باگ باشد و در آینده برطرف شود.

100٪ بیانگر این واقعیت است که پلاتینگ تکمیل شده است و و پلات‌های کامل شده درحال انتقال از کارت حافظه SSD به HDD هستند. از این رو، تکمیل فایل پلات ممکن است نزدیک به یک ساعت زمان بگیرد. همینطور اگر یک پلات به هر دلیلی قطع شده و یا از کار بیفتد، نیاز است که شما روند پلاتینگ را از اول طی کنید. اما مطمئن شوید که به دایرکتوری یا پوشه فایل های موقت رفته و تمام فایل‌های temp را پاک کنید چرا که فرآیند پلاتینگ نصفه شما به صورت خودکار حذف نخواهد شد.

فایل پلان نامی بدین شکل خواهد داشت: plot-k32-yyyy-mm-dd-hh-mm (یک سری حروف انگلیسی) و از نظر حجم یا اندازه، 108.9 GiB هستند.

استخراج رمزارز چیا در ویندوز چگونه پیش می‌رود؟

برای استخراج رمزارز چیا ، نیازی نیست که شما کار خاصی انجام دهید چرا که پلات‌های تکمیل شده بلافاصله استخراج رمزارز چیا را شروع می‌کنند و در اینجا رقابت شما برای بدست آوردن چیا کوین (XCH) آغاز می‌شود. در این مرحله از کار، فارمینگ چیا جالب می‌شود چرا که استخراج رمزارز چیا به یک مسابقه بی پایان برای پلاتینگ بیشتر تبدیل می‌شود و در نتیجه شما می‌توانید اندازه کلی پلات خود را در فارم افزایش دهید.

به همین منوال، هرچقدر فارم یا مزرعه شما بزرگ‌تر باشد، شانس بیشتری برای دریافت پاداش با کوین چیا خواهید داشت و شما وارد رقابت با سایر مزارع موجود در شبکه می‌شوید که رشد چشمگیری دارند. اما اگر دوست دارید تخمین بزنید که درآمد شما از فارمینگ یا استخراج رمزارز چیا چقدر خواهد بود، یک ورک شیت آنلاین خوب وجود دارد و Chia Calculator نام دارد. به کمک این صفحه و وارد کردن برخی جزئیات، می‌توانید میزان استخراج رمزارز چیا خود را محاسبه کنید.

استخرهای استخراج رمزارز چیا

در حال حاضر امکان استخراج رمزارز چیا به روش استخر فارمینگ به طور رسمی وجود ندارد ولی گفته می‌شود این روش در دست توسعه است. مردم معمولا هنگام ماینینگ، به استخرهای ماینینگ می‌پیوندند و ما این روش را در گفتار آموزش استخراج دوج کوین به طور کامل توضیح داده ایم.

در این روش، ماینرها با هم به استخراج رمزارز می‌پردازند تا شانس پیروزی آنها افزایش یابد و پس از اینکه برنده شدند، جایزه بین تمامی اعضا به طور مساوی تقسیم می‌شود. هرچند این روش باعث می‌شود مقدار کوین دریافتی شما کمتر شود، ولی شانس پیروزی شما افزایش می‌یابد و همینطور در مدت زمان کمتری به جایزه دست می‌یابید.

هرچند این روش برای مبتدیان به شدت پیشنهاد می‌شود ولی به احتمال زیاد، شما دیگر نمی توانید پلات‌هایی که تولید کرده و در استخر فارمینگ استفاده کردید، دوباره به کار بگیرید. از این رو، می‌بایست بار دیگر پلات‌های خود را ایجاد کنید.

نکاتی که برای استخراج رمزارز چیا باید درنظر داشته باشید.

استخراج رمزارز چیا
استخراج رمزارز Chia
  • سعی کنید تا جای ممکن از متوقف شدن یا ری استارت شدن نرم افزار Chia Blockchain جلوگیری کنید چرا که پس از هربار راه‌اندازی مجدد، برنامه نیازمند همگام سازی است تا بتوانید مراحل فارمینگ را طی کنید و تکمیل همگام سازی ممکن است 1 ساعت یا بیشتر طول بکشد.
  • زمانی که مشغول استخراج رمزارز Chia در ویندوز خود هستید، به قسمت power setting رفته و حالت خواب سیستم خود را روی Never تنظیم کنید.
  • اگر قصد دارید عملیات فارم چیا خود را گسترش دهید، بهتر است از چندین کامپیوتر به صورت همزمان استفاده کنید و در حالی که چندین کامپیوتر درحال پلاتینگ هستند، دیگر کامپیوترها مشغول به استخراج رمزارز Chia باشند.
  • شما می‌توانید از یک کلید برای راه اندازی نرم افزار Chia Blockchain در چندین کامپیوتر استفاده کنید. کافیست به جای ساخت کیف پول جدید، گزینه IMPORT FROM MNEMONICS را انتخاب کرده و آن 24 کلمه را به ترتیب وارد کنید.
  • با توجه به تست‌های انجام شده، پلاتینگ در سیستم عامل Linux سریع‌تر از کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز است.
  • زمانی که شما نرم افزار Chia Blockchain را در ویندوز پاک می‌کنید، کلیدهای کیف پول شما پاک نخواهند شد و شما باید برای پاک کردن آنها از داخل نرم افزار، با گزینه DELETE ALL KEYS این کار را انجام دهید.
  • نرم افزار Chia Blockchain راه طولانی را در پیش دارد تا بتواند یک نرم افزار کامل و بدون باگ شود. از این رو، هر چند روز یک بار یا حتی مدت زمان کمتر شاهد آپدیت‌های نرم‌افزار خواهیم بود.

گفتار استخراج رمزارز Chia به پایان رسید. اگر شما علاقه مند به سرمایه گذاری هستید، پیشنهاد می‌کنیم جستارهای بهترین سرمایه گذاری ها در سال 2021، بهترین سرمایه گذاری 1400 و بهترین سهام برای خرید در سال 1400 را نیز مطالعه کنید.

همینطور تیم تکراتو در زمینه ارزهای دیجیتالی، به پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030، پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021  و پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 نیز پرداخته که ممکن است مطالعه آن برای شما جالب باشد.

به علاوه، جستارهای پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021، پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 و پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021 نیز در این راستا تهیه شده‌اند.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با آینده برخی دیگر از رمزارزها، جستارهای پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021، پیش بینی قیمت تتر در سال 2021 و پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021 را نیز مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: chiadecentral

نظر شما در خصوص گفتار استخراج رمزارز Chia چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (17 نظر)

    دوستان وقتی به مرحله‌ سه پای میرسیم میتوانیم‌ برداشت کنیم
    و دوستان اگر به یک میلیارد نفر برسه سرعتم میاد صفر

    پاسخ

    با اون ماشین حسابش حساب کردم با یه هارد یه ترابایتی ماهی یه دلار میشه در بیاری و اصلا ارزش نداره پول برق و اینترنت بیشتر در میاد تازه لبت تاب هم 24 ساعته روشن باشه خراب میشه و عمرش کم میشه
    شما که زحمت کشیدی این پست رو نوشتی یا ترجمه کردی خب دو تا مثال هم میزدی که مثلا با چه مقدار فضا چقدر میشه پول در آورد و سود خالص چقدر میشه تا الکی مردم سرکار نباشن و الکی برنامه رو دانلود نکنن و حجم اینترنت از دست ندن
    ممنون

    پاسخ

    ایا امکان داره که فایل های چیا رو پاکنیم و مشکلی پیش نیاد ؟

    پاسخ

    سلام ممنون از اشتراک اطلاعاتتون
    موضوع اول اینکه به نظر شما چرا عملیات syncing 2 روزه که تموم نمیشه هر ۲۰ ثانیه ۳۲ واحد به عدد سمت چپ اضافه میشه ولی مقدار عدد سمت راست خیلی بزرگه ۲۸۰۰۰۰ است و من بعد دوروز رسیدم به عدد ۲۱۴۰۰۰ خیلی کند پیش میره
    موضوع دیگه موازی با عملیات syncing میخواستم پلات سازی هم انجام بدم قسمت view log که خطای
    ۲۰۲۱-۰۵-۱۵T09:15:46.988 chia.plotting.create_plots : [32mINFO [0m Creating 1 plots of size 32, pool public key: b92cf7c6e120781a9008a91b3686328a7a62889cf6d08e124112fd5cdcb1ca16db85d09e55a07fde0d97d770edea65cf farmer public key: a4eed25767b9b7bc1e6c208437265b830c710763eab0834b7329e7cfb9f35d166c5bddf67209c6ea2f913bab0cdf5407[0m
    ۲۰۲۱-۰۵-۱۵T09:15:47.026 chia.plotting.create_plots : [32mINFO [0m Memo: b92cf7c6e120781a9008a91b3686328a7a62889cf6d08e124112fd5cdcb1ca16db85d09e55a07fde0d97d770edea65cfa4eed25767b9b7bc1e6c208437265b830c710763eab0834b7329e7cfb9f35d166c5bddf67209c6ea2f913bab0cdf54072eebac48fda493b262efd49a34ee7e7d1b1796b3d5f8a98c6e1e377ecdf84b87[0m
    ۲۰۲۱-۰۵-۱۵T09:15:47.027 chia.plotting.create_plots : [32mINFO [0m Starting plot 1/1[0m
    Caught plotting error: Bitfield plotting not supported by CPU
    [۶۸۵۶] Failed to execute script chia
    Traceback (most recent call last):
    File “chia\cmds\chia.py”, line 81, in
    File “chia\cmds\chia.py”, line 77, in main
    File “click\core.py”, line 829, in _call_
    File “click\core.py”, line 782, in main
    File “click\core.py”, line 1259, in invoke
    File “click\core.py”, line 1259, in invoke
    File “click\core.py”, line 1066, in invoke
    File “click\core.py”, line 610, in invoke
    File “click\decorators.py”, line 21, in new_func
    File “chia\cmds\plots.py”, line 135, in create_cmd
    File “chia\plotting\create_plots.py”, line 176, in create_plots
    RuntimeError: Unknown exception
    میده و پلات سازی انجام نمیشه لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ

    مطلب به ششددت کار آمد و درست بود ممنونم.

    پاسخ

    سلام- این اولش sync نمیشه .دلیلش چی میتونه باشه ؟

    پاسخ

    بسیار عالی بود .ممنون

    پاسخ

    سلام
    امکان شروع کار و استخراج با هارد های معمولی hdd هم وجود داره یا خیر؟

    پاسخ

    سلام با توجه به چیزی که من فهمیدم و این ماشین حساب
    https://chiacalculator.com/
    من می تونم با یک هارد 10 ترابایتی ماهیانه 800 دلار ماین کنم ؟

    پاسخ

    سلام
    من ویندوز 7 دارم نصب نمیشه ، مشکل از ویندوزه یا نرم افزار؟
    ممنون

    پاسخ

    با سلام
    مصرف اینترنت در حال استخراج چیا کم است یا زیاد؟

    پاسخ

    سلام و خسته نباشید خیلی عالی،یک سوال داشتم.ایا پلات های ایجاد شده،رو میتونم به هارد دیگه انتقال بدم؟مثلا من هارد یک ترا دارم و کامل پلاتین بشع اگر زمانی یه هارد مثلا چهار ترا خریدم ان پلاتهای روی عارد یک ترا قابل انتقال روی هارد ۴ترا هستند؟و سوال دوم مثلا من چهار هارد چهار ترا اکستنرال دارم ایا میتونم همزمان کار پلاتین انها رو چهار سیستم متفاوت انجام بدم و در نهایت که کامل شدند همه انها رو به یک سیستم وصل کنم؟

    پاسخ

    سلام
    خسته نباشید
    یک سوال دارم
    اینترنت هم باید دائما وصل باشه؟

    پاسخ

    خیر داداش‌

    پاسخ

    با سلام شما خودتون از ایران استخراج کردین چون پورت ۸۴۴۴ در ایران بسته هست و وقتی شما مشاهده میکنید تمام کاربرایی که دارن استخراج میکنن از پورت ۸۴۴۴ استفاده میکنن ولی پورت شما یه عدد دیگری هست ممنون میشم در موردش توضیح بدید

    پاسخ

    شما از کجا فهمیدی پورت اینا 8444 هستش ؟
    برای منم سوالی شبیه به شما است

    پاسخ

    توی برنامه چیا قسمت full node پایین صفحه اطلاعات کسایی که دارن استخراچ میکنن هست ای پی شما با ۱۲۷ شروع میشه و یه فارمر و یه والت دارید که اونجا نشون میده بقیه ای پی هایی که دارن فعالیت میکنن پورتهاشون ۸۴۴۴/۸۴۴۴ هست

    پاسخ