;
coinex

افزایش دو برابری استفاده از قطعات چینی در دستگاه های هوشمند هوآوی

خبر مهمی که از هوآوی منتشر شده است، خبر افزایش دو برابری استفاده از قطعات چینی در دستگاه های هوشمند هوآوی است و این می تواند آغاز خوبی برای این برند باشد.

مدت هاست که شرکت معروف هوآوی توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده است و با مشکلات زیادی رو به رو شده است. از مهمترین مشکلات این شرکت کمبود تراشه ها است.

اکنون هوآوی تصمیم گرفته است از این تحریم ها عبور کند. همین چند هفته پیش مدیرعامل این شرکت گفته بود که سعی خواهند کرد با اتکای بر تولید داخل، مشکلاتشان را حل کنند. حالا هوآوی اعلام کرده است که می خواهد برای گوشی های هوشمند خود از قطعات ساخت چین استفاده کند و تا حد زیادی به این حرف جامه عمل پوشانده است.

افزایش دو برابری استفاده از قطعات چینی

یکی از وبسایت های حوزه فناوری گفته است که تاکنون چیزی بیشتر از 60 درصد قطعاتی که توسط هوآوی به کار گرفته می شوند، تولید خود چین است. از زمانی که هوآوی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت ورق برگشت و این کمپانی مطرح مجبور شد برای رفع کمبودها از قطعات چینی استفاده کند. مشکل اینجاست که هوآوی سال ها از شرکت های تامین قطعات گوشی آمریکایی استفاده می کرد و حالا آنها حاضر به تامین چنین قطعاتی نیستند.

مرکز تحقیقاتی Fomalhaut واقع در توکیو، با بررسی ساختاری گوشی میت 40E متوجه شدند که بیش از 60 درصد قطعات آن چینی است. این افزایش بهره وری از قطعات چینی دقیقا دو برابر بیشتر از سال قبل است زیرا گوشی میت 30 تنها حدود 30 درصد از قطعات چینی استفاده کرده بود.

افزایش دو برابری استفاده از قطعات چینی

با این افزایش نرخ باز هم هوآوی باید بخشی از قطعات مورد نیازش را از شرکت های آمریکایی تامین کند اما چیزی نمانده تا به خودکفایی برسد. طبق بررسی مرکز تحقیقاتی مذکور، نمایشگرهای BOE از حیاتی ترین قطعاتی اند که با نمایشگرهای سامسونگ جایگزین شده اند.

از دیگر قطعاتی که هوآوی جایگزین نسخه خارجی کرده می توان به سوئیچ آنتن، تراشه های کنترل قدرت، حسگر اثر انگشت و باتری اشاره کرد. این قطعات از این به بعد در گوشی های هوشمند هوآوی مورد استفاده قرار می گیرند.

آن چیزی که مهم است مسئله کیفیت است و باید دید آیا طرفداران این برند با وجود استفاده از قطعات چینی هنوز هم تمایلی به خرید محصولات این کمپانی دارند یا خیر! به صورت کلی چنین اتفاقی دیر یا زود باید برای چنین شرکت هایی بیفتد زیرا خودکفایی در تولید قطعات سخت افزاری رمز موفقیت در بازار های جهانی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش دو برابری استفاده از قطعات چینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر