;
coinex

احمد وحیدی رئیس شورای امنیت کشور کیست؟ [پیشینه و سوابق کاری]

در راستای اجرای اصل 176 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با صدور حکمی از سوی دکتر ابراهیم رئیسی دکتر احمد وحیدی رئیس شورای امنیت شد.

رئیس جمهور در اجرای اصل یکصد و هفتاد و شش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طی صدور حکمی ریاست شورای  امنیت را بر عهده احمد وحیدی گذاشت.

احمد وحیدی فرمانده نظامی و وزیر کشور ایران در 20 شهریور 1400 از سوی دکتر ابراهیم رئیسی به سمت ریاست شورای امنیت کشور منصوب گشت. وی عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی است.

احمد وحیدی رئیس شورای امنیت

احمد وحیدی که به ریاست شورای امنیت کشور منصوب شده است ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی را نیز بر عهده دارد. وی که پس از عبدالرضا رحمانی فضلی آمده است از مهره‌های کلیدی در جمهوری اسلامی ایران است. وحیدی در رشته مهندسی الکترونیک تحصیل نموده است و دکتری مطالعات استراتژیک دارد.

احمد وحیدی رئیس شورای امنیت کشور

مدتی به معاونت اطلاعات سپاه مشغول بوده است و بعد از آن به فرماندهی نیروی قدس درآمده است. وی در دولت نهم مسئولیت قائم مقامی وزیر دفاع را بر عهده داشت و در سال های 92 تا 95 رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی بود.

در دولت سیزدهم ایشان توسط رئیس جمهور وقت جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی و در راستای اجرای اصول قانون اساسی و به موجب اصل 176 آن قانون به ریاست شورای امنیت کشور منصوب شده است. متن حکم ایشان خطاب به وزیر اسبق کشور را در زیر می خوانیم:

بسم‌الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر احمد وحید وزیر محترم کشور

در اجرای اصل یکصد و هفتاد و شش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور انجام شایسته وظایف و ماموریت‌های شورای امنیت کشور به موجب این حکم جناب‌عالی را با کلیه اختیارات به عنوان «رئیس شورای امنیت کشور» منصوب می‌نمایم. امید است شورای امنیت کشور به عنوان بازوی توانمند شورای عالی امنیت ملی، با هماهنگی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های ذیربط، ضمن برنامه‌ریزی، اتخاذ تصمیمات لازم و پیگیری مستمر بتواند در راستای حفظ و ارتقاء امر خطیر امنیت در داخل کشور گام‌های موثر بردارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص احمد وحیدی رئیس شورای امنیت کشور چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر