;
coinex

رئیس بانک مرکزی در دولت رئیسی کیست؟

با تایید نهایی هیات دولت رییسی و آغاز به کار آن معلوم نیست رئیس بانک مرکزی در دولت رئیسی چه کسی خواهد بود. البته به احتمال زیاد علی صالح‌آبادی گزینه دولت جدید است.

پس از تایید ۱۸ وزیر و تنها عدم تایید وزیر آموزش و پرورش و با مشخص شدن تیم اقتصادی دولت رئیسی، اکنون باید منتظر معین شدن ریاست بانک مرکزی به عنوان یکی از نهادهای مهم در سیاستگذاری اقتصادی کشور باشیم.

رئیس بانک مرکزی در دولت رئیسی کیست؟

از ابتدا نام علی صالح‌آبادی به عنوان گزینه انتخابی رئیسی برای ریاست بر بانک مرکزی بارها گمانه زنی شده است تا جایی که حتی او در آخرین نشست خبری خود در مقام مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران، سوالی مبنی براینکه آیا او به بانک مرکزی خواهد رفت را اینگونه پاسخ داد که تمایلی به این موضوع ندارد و به بانک مرکزی نخواهد رفت.

اما اکنون با تایید کابینه رئیسی و آغاز به کار آن، این گمانه زنی‌ها دوباره قوت گرفته است و قرار است در جلسه یکشنبه هیات دولت، این پیشنهاد از سوی وزیر جدید اقتصاد مطرح و این حکم امضا شود.

صالح‌آبادی متولد سال ۱۳۵۷ در سبزوار بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق و دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران می‌باشد. او در هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) نیز عضو هست.

رئیس بانک مرکزی در دولت رئیسی کیست؟

علاوه بر این، مدیرعامل فعلی بانک توسعه صادرات ایران و نخستین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور نیز می‌باشد و در اول آذر سال ۱۳۸۴، همزمان با تصویب قانون بازار اوراق بهادار به سمت دبیرکل سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران نیز منصوب شد و خرداد سال بعد و بعد از تأسیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از سوی شورای عالی بورس به عنوان رئیس سازمان انتخاب شد و یک دهه در این پست بود تا اینکه آذر ماه ۱۳۹۳ از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفا داد.

علاوه بر این در سوابق اجرایی او مسئولیت‌هایی مثل مدیر تالار منطقه‌ای بورس کرج و مسئول بررسی‌های سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز وجود دارد. او عضویت در کمیته فنی هیات خدمات مالی اسلامیIFSB مالزی را نیز در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رئیس بانک مرکزی در دولت رئیسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر