;
coinex

افشای اطلاعات تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل

قرار است در اوایل سال جدید میلادی شرکت اینتل از تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل رونمایی نماید و روح تازه ای به بازار تراشه ها ببخشد.

اوایل سال جدید میلادی شروع تازه ای برای کمپانی اینتل است و قصد دارد از نسل دوازدهم تراشه‌های خود در 7 مدل که شامل core i3 تا core i9 می‌شود رونمایی نماید. این تراشه‌ها پیکربندی متفاوتی دارند و توان حرارتی‌شان تا 35 وات است.

کمپانی اینتل از مطرح‌ترین‌های بازار در تامین قطعات تراشه موبایل و لپ تاپ است. این شرکت می‌خواهد در سال 2022 از تراشه T خود در هفت مدل رونمایی به عمل آورد. این تراشه پرچمدار با پردازنده core i9 شانزده هسته پردازشی دارد و حافظه کش L3 آن 8+8 و 30 مگابایت است.

تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل

تراشه مذکور با آخرین مدل پردازنده اش از گرافیک 770 و بیشینه فرکانسی 4.9 گیگاهرتزی بهره‌مند است. نسخه آنلاک شده این هسته نیز فرکانسی در حدود 5.30 گیگاهرتز دارد. پردازنده core i7 نیز با دوازده هسته پردازشی پیکربندی متفاوتی دارد که شامل حافظه کش و فرکانس 4.7 گیگاهرتزی می‌شود.

تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل
مشخصات تراشه های نسل T اینتل / تراشه های نسل T / چیپست های جدید اینتل

در پردازنده core i5 سه مدل تراشه داریم که همگی از 6 هسته برخوردارند. میزان فرکانس هر کدام از این سه مدل به ترتیب 4.6 گیگاهرتز، 4.4 گیگاهرتز و 4.2 گیگاهرتز هستند.

آخرین عضو این خانواده بزرگ شامل پردازنده core i3 است که دو پردازنده تقسیم می‌شود. این دو مدل 4 هسته دارند و بیشینه فرکانس آن‌ها 4.20 و 4.10 گیگاهرتز خواهد بود.

در زمینه پردازنده‌های گرافیکی نیز تفاوت‌هایی میان پردازنده‌ها وجود دارد. مدل های core i5 تا core i9 دارای پردازنده گرافیکی 770 و مدل‌های پایین‌تر آن از پردازنده گرافیکی 730 بهره می‌برند.

قیمت این سری از تراشه‌ها مشخص نشده است و زمان دقیقی هم برای رونمایی اعلام نشده ولی اطمینان داریم که به زودی از نسل دوازدهم تراشه های T اینتل رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تراشه‌های نسل دوازدهم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر