;
coinex

سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8) ؛ قیمت و مشخصات فنی

سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8) تبلت جدید و جذاب مایکروسافت لحظاتی پیش و در رویداد سرفیس مایکروسافت رسما رونمایی شد. برای بررسی این محصول با ما باشید.

تبلت مایکروسافت Surface Pro 8 جدیدترین عضو خانواده تبلت های 1 در 2 مایکروسافت است. از سال 2013 تا 2019 هرساله مدل های جدید آن روانه بازار شده اند. حال اما با گذشت دو سال قرار است جدیدترین عضو این محصول روانه بازار شود.

بعد از موفقیت چشمگیری که سرفیس پرو 7 داشت حال مایکروسافت نسخه جدید محصول خود را با قابلیت هایی ویژه و احتمالا با پشتیبانی از ویندوز 11 ارائه می کند. در این نوشتار به قیمت سرفیس پرو 8 و مشخصات فنی سرفیس پرو 8 می پردازیم.

سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8)

سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8) ؛ قیمت و مشخصات فنی

این یکی از مهم ترین محصولات خانواده بزرگ سرفیس است که مایکروسافت از آن انتظارات زیادی در بحث اقتصادی دارد. گرچه سرفیس پرو 7 فروش خوبی داشت، اما انتقادات زیادی به آن وارد بود و حالا مایکروسافت با محصول جدید در تلاش است تا وضعیت قبل را تغییر دهد.

گرچه انتظار می رفت Surface Pro 8 در زمان همیشگی و به عنوان نماینده سال 2020 مایکروسافت در بازار تبلت ها ارائه شود، این اتفاق نیفتاد. علت مهمی که برای این موضوع ذکر شد مانند بسیاری از مشکلات دیگر مربوط به پاندمی کرونا بود.

در سال 2020 مایکروسافت به جای Surface Pro 8 از سرفیس پرو ایکس و سرفیس لپ تاپ گو رونمایی کرد و چندی بعد از آن نیز سرفس پرو 7 پلاس روانه بازارها شد. اما امروز بالاخره انتظارها به سر رسید و Surface Pro 8 رسما معرفی شد. در ادامه به قیمت و مشخصات فنی سرفیس پرو 8 خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini) ؛ قیمت و مشخصات فنی

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

طراحی و مشخصات فنی سرفیس پرو 8

مدتی پیش بود که تصاویر Surface Pro 8 به همراه برخی تصاویر مربوط به سرفیس لپ تاپ 4 لو رفت. اولین خبر بد برای دوستداران محصولات مایکروسافت شباهت ظاهری وافر این دو محصول به سری قبلی خود است. البته که طراحی مایکروسافت حقیقتا برای خود من جذاب است و در نتیجه نگرانی از این بابت ندارم.

اما آن هایی که انتظار تغییر ظاهری چشمگیری دارند ممکن است کمی از این بابت ناامید شوند. البته از حاشیه دور نمایشگر محصول کاسته شده که به خوبی در جلوه زیبای تبلت جدید موثر است.

مشخصات فنی سرفیس پرو 8

سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8) ؛ قیمت و مشخصات فنی

جنس بدنه و چارچوب این تبلت مشابه Surface Pro 7 است و یحتمل عمده ترین تغییرات در تبلت جدید به اجزای داخلی آن مربوط است. ابعاد نمایشگر این محصول تا 13 اینچ افزایش یافته است در حالی که نسل قبل حدود 12.3 اینچ بود.

این محصول با نسل یازده پردازنده های تایگرلیک اینتل و گرافیک مجتمع آیریس Xe ارائه شده است. این محصول همچنین در مدل پایه 8 گیگابایت رم دارد و در مدل های بالاتر به پردازنده سری Core i7 مجهز شده است و با رم 32 گیگابایتی ارائه می شود. شما در زمان خرید می توانید این محصول را در سه مدل مجهز به پردازنده های Core i3، Core i5 و Core i7 انتخاب کنید.

پیش از این شایعاتی درباره احتمال استفاده از پردازنده های AMD نیز مطرح شده بود که کمی بعید به نظر می رسید. البته اگر هم مایکروسافت قصد چنین کاری داشت باید از سری 4000 پردازنده های AMD استفاده می کرد. تبلت جدید مایکروسافت در بخش حافظه داخلی در نسخه های 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 1 ترابایتی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست برای PS5

بهترین هدفون های 2021

قیمت سرفیس پرو 8

سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8) ؛ قیمت و مشخصات فنی

مایکروسافت قیمت نسخه های مختلف سرفیس را همواره در حدود معینی نگه داشته است و به احتمال زیاد مایکروسافت Surface Pro 8 نیز به همین ترتیب است. برای مثال مدل پایه سرفیس پرو 7 در زمان عرضه در ماه اکتبر 2019 حدود 750 دلار قیمت داشت و بهترین مدل آن نیز 2299 دلار برایتان خرج داشت.

از طرف دیگر مدل پایه سرفیس پرو 7 پلاس 900 دلار بود و اگر مدل LTE را می‌خواستید باید 1149 دلار پرداخت می‌کردید. انتظار می‌رود قیمت Surface Pro 8 نیز در مدل پایه 750 دلار و در بهترین مدل به تقریبا 2 هزار دلار برسد.

اگر کاربر قصد داشته باشد مایکروسافت Surface Pro 8 را به لپ‌تاپ تبدیل کند باید برای خرید لوازم جانبی موردنیاز نیز هزینه اضافه بپردازد. برای خرید این لوازم جانبی باید حدود 130 تا 160 دلار پرداخت شود. البته احتمالا آن ‌دسته از هنرمندانی که با وسایل دیجیتالی کار می‌کنند، دوست داشته باشند نسبت به خرید قلم سرفیس نیز اقدام کنند. برای خرید Surface Pen باید حدود 100 دلار هزینه شود. در مجموع تغییرات Surface Pro 8 نسبت به نسل قبلی عبارت است از:

حاشیه های باریک تر دور نمایشگر: این یکی از عمده ترین تغییرات مورد انتظار در نسل جدید تبلت های سرفیس بود. به خصوص که در مدت اخیر بسیاری از محصولاتی که معرفی شدند با کاهش حاشیه نمایشگر ارائه شدند در نتیجه مسئله حاشیه کمتر حالتی رقابتی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های 2021

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021

سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8) ؛ قیمت و مشخصات فنی

عمر باتری: یکی از عمده ترین ایرادات سرفس پرو 7 به عمر کم باتری و دوام پایین آن مربوط بود. عمر باتری سرفیس 7 پرو در زمان وبگردی چیزی برابر 8 ساعت بود. حال آنکه عمر باتری نسخه قبلی در همین فعالیت حدود 9 ساعت و نیم بود. این یک پسرفت بزرگ برای مایکروسافت محسوب می شود که حال در نسل جدید بهبود یافته است.

SSD سریع‌تر: قدرت سخت افزاری سرفیس پرو 8 تماما به مایکروسافت بستگی ندارد. آن‌ها از جدیدترین پردازنده‌های اینتل یا AMD استفاده می‌کنند به این امید که این پردازنده‌ها قدرت کافی داشته باشند. اما یک بخش که مایکروسافت می‌تواند بهبود دهد سرعت حافظه داخلی است. بخشی که آن‌ها در طی چند سال گذشته عملکرد جالبی نداشتند و به جای استفاده از SSD با سرعت بالاتر با افزودن اسلات کارت حافظه این نقطه ضعف را کمرنگ جلوه دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    این دستگاه فوق العاده به نظر میرسه

    پاسخ