;
coinex

بهترین هدست برای PS5 ؛ برای کنسول سونی چه هدستی بخریم؟

حالا مدتی از عرضه کنسول نسل نهمی سونی می گذرد. در این جستار قصد داریم تا بهترین هدست برای PS5 را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

موزیک، صدا و اساسا آنچه که ما جلوه های صوتی می نامیم همواره نقش مهمی در دلنشین تر شدن و جذاب تر شدن بازی های داشته است. از بازی های ورزشی و صدای استادیوم تا بازی های اکشن و صدای محیط اطراف و به همین تناسب در دسته بندی های گوناگون، صداها و موزیک های گوناگون.

صدا میتواند بر عملکرد فرد، حس همذات پنداری با بازی و هیجان انگیزتر شدن جریانات و اتفاقات موثر باشد. با در نظر گرفتن توجه ویژه سونی به کیفیت صدا در جدیدترین کنسول بازی اش، بدون شک تهیه یک هدست گیمینگ با کیفیت نقش مهمی در تجربه بازیکنان از کار با PS5 خواهد داشت. جدا از اینکه آیا قصد خرید این کنسول جدید را دارید یا نه، در هر صورت آشنایی با بهترین هدست برای PS5 چندان بی فایده نیست. بر همین اساس در ادامه این جستار قصد داریم برخی از بهترین بهترین هدست ها برای PS5 را به شما معرفی کنیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین هدست برای PS5

چندی پیش برایتان از تفاوت ها و اهمیت های هدست های گیمینگ و انواع آن برایتان گفتیم. اما همانطور که باید بدانید بحث هدست های سازگار با PS5 بحثی جدا و البته مفصل است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در جستار پیش رو به طور خاص و اختصاصی به بهترین هدست ها برای PS5 بپردازیم.

حالا و پس از گذشت سالیان متمادی از عرضه هدست های گیمینگ، تجربه خوبی در استفاده و شناخت هدست های گیمینگ باکیفیت پیدا کرده ایم. بر همین اساس در جستار پیش رو به بهترین هدست برای PS5 خواهیم پرداخت و سعی میکنیم یک راهنمای خرید مناسب و لیستی متنوع از بهترین هدست های PS5 را برای شما تهیه کنیم.

خوشبختانه برخی از بهترین هدست های PS4 با کنسول جدید سونی نیز سازگاری دارند و در نتیج برای صرفه جویی هم که شده میتوان این عناوین به نسبت ارزان تر را در فهرست بهترین هدست های PS5 جا داد. اگر هدست شما دارای جک 3.5 میلیمتری باشد، میتوان آنرا به کنترلر دوال سنس متصل کرد و از تجربه صوتی با کیفیتی بهره مند شد. حتی برخی از هدست هایی که پورت USB-C دارند نیز میتوانند به جلوی کنسول متصل شوند. البته که این وضعیت برای بازی میتواند چندان جالب نباشد، مگر اینکه کابل بلندی داشته باشید.

فارغ از این به مانند پلی استیشن 4، سونی هدست مخصوصی را برای کنسول جدید نیز عرضه کرده که بدون شک میتواند در شمار بهترین هدست های PS5 جا داشته باشد. هدست بی سیم Pulse 3D هدست بسیار توانمندی است که رشد و پیشرفت قابل توجهی را نسبت به Platinum، هدست اختصاصی سونی برای PS4 تجربه کرده است و حالا خود کاندیدای مهمی برای عنوان بهترین هدست برای PS5 است.

از این مقدمات اما باید گذشت و به بحث اصلی یعنی بهترین هدست برای PS5 رسید. فهرست بهترین هدست های PS5 که در ادامه خواهید دید، در حقیقت شماری از هدست هایی است که انتظار می رود با مشخصات فنی که دارند بیشترین سازگاری را با کنسول جدید داشته باشند.

البته در نظر داشته باشید که در ادامه سال جدید میلادی ممکن است شرکت های دیگری نیز هدست هایی منطبق با فناوری صدای سه‌بعدی (3D Audio) پلی استیشن 5 عرضه کنند. در نتیجه ممکن است برخی عناوین این فهرست از بهترین هدست های PS5 با برخی دیگر جایگزین شوند. اما در حال حاضر بهترین هدست ها برای PS5 عبارتند از:

هدفون ریزر مدل Kraken X for PlayStation

بهترین هدست برای PS5
بهترین هدست برای PS5

اگر بخواهیم یکی از بهترین هدست برای PS5 را نام ببریم باید به هدفون با سیم گیمینگ ریزر مدل Kraken X for PlayStation اشاره کنیم. این محصول  از طریق جک سه و نیم میلی‌متری به کنسول وصل می‌شود و بر کیفیت تجربه بازی تاثیر بهتری می‌گذارد.

همانطور که می‌دانید اندازه درایور در هدفون موضوع با اهمیتی است، چرا ککه کیفیت صدا و بیس بستگی به آن دارد. این هدست فوق العاده دارای درایورهای 40 میلی‌متری است که بیانگر این موضوع است که به خوبی می‌تواند صدای بازی را منتقل و بیس خوبی را ایجاد کند.

طول کابل این محصول به 1.5 متر می‌رسد؛ بنابراین هنگام اتصال به کامپیوتر می‌توانید فاصله بیشتر و فضای بزرگتری برای فاصله گرفتن از کیس داشته باشید. هدفون باسیم گیمینگ ریز با کنسول پلی استیشن، کامپیوتر و گوشی سازگاری دارد. از این رو این محصول یکی از هدفون های سازگار با PS5 به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ایرپادهای سامسونگ در بازار 

بهترین ایرپادهای شیائومی در بازار

هدفون ریزر مدل Kaira X for PlayStation

بهترین هدست برای PS5

هدفون با سیم گیمینگ ریزر مدل Kaira X for PlayStation یکی دیگر از بهترین هدست برای PS5 است. به راحتی می‌توانید این هدست را به PS5 خود وصل کنید.

جنس در نظر گرفته شده برای گوشی‌های آن از مموری فوم است که در استفاده طولانی گوش را اذیت نمی‌کند. روی بدنه هدست دو دکمه در نظر گرفته شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید صدای بازی را کم یا زیاد کرده و میکروفون را قطع کنید. اندازه درایورهای این محصول 50 میلی‌متر است که عدد قابل توجهی محسوب می‌شود و بیانگر صدای با کیفیت این هدست است. از این رو این محصول را در زمره بهترین هدفون های گیمینگ 2023 قرار گرفته است.

هدفون ریزر مدل Kaira Pro for PlayStation

بهترین هدست برای PS5

هدفون بی سیم گیمینگ ریزر مدل Kaira مناسب برای کنسول PS5، PS4 و دستگاه‌هایی با قابلیت انتقال صدا با بلوتوث است از این رو می‌توان این محصول را در لیست بهترین هدست برای PS5 قرار داد. روی گوشی‌های این هدست نورپردازی RGB قرار گرفته که ظاهری زیبا و گیمینگ به آن بخشیده است. باتری قرار گرفته در دل این محصول 11 ساعت با روشن بودن نورپردازی RGB و 30 ساعت با خاموش بودن نورپردازی شارژدهی دارد.

این محصول را می‌توانید از طریق دانگل بلوتوثی به پلی استیشن وصل کنید؛ همچنین برد بلوتوث آن به 10 متر می‌رسد. با استفاده از دکمه‌های قرار گرفته روی هدست سونی می‌توانید صدای در حال پخش را زیاد و کم کنید. از دیگر مشخصات این هدست می‌توان به درایور 50 میلی‌متری، وزن 365 گرمی و پاسخ فرکانس 100 هرتز تا 10 کیلوهرتز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان

هدفون ریزر مدل BlackShark V2 Pro

بهترین هدست برای PS5

یکی دیگر از بهترین هدست برای PS5 ، هدفون بی سیم گیمینگ ریزر مدل BlackShark V2 Pro است. این هدست از دو طریق بی‌سیم با بلوتوث 5.2 و با سیم از طریق USB Type-A وصل به کامپیوتر وصل می‌شود؛ همچنین برای وصل کردن آن به PS5 باید از کابل USB Type-A استفاده کنید. روی بدنه هدست ریزر دکمه‌هایی برای قطع یا وصل کردن میکروفون، سوییچ کردن بین حالت‌های صدا و زیاد و کم کردن موزیک استفاده کنید.

این هدست روی یکی از کاپ‌ها قرار گرفته و قابلیت جداشدن نیز دارد. از ویژگی‌های برجسته این محصول می‌‌توان قابلیت حذف نویز را نام برد؛ بنابراین با استفاده از این هدست صداهای محیط اطراف را دریافت نخواهید کرد. درایورهای 50 میلی‌متری این محصول قدرت و کیفیت بالای صدای آن را تضمین می‌کند.

هدفون ریزر مدل Barracuda Pro

بهترین هدست برای PS5

هدفون بی سیم گیمینگ ریزر مدل Barracuda Pro بهترین هدفون های گیمینگ 2023 است. وزن این هدست 340 گرم است که خیلی سبک محسوب نمی‌شود؛ اما روی گوش و هنگام استفاده احساس سنگینی و اذیت ندارد.

این محصول را می‌توانید از طریق بلوتوث به کامپیوتر وصل شوید و از طریق کابل USB Type-A نیز می‌توانید آن را به کامپیوتر و پلی استیشن وصل کنید. با استفاده از فناوری ANC در نظر گرفته شده برای آن می‌توانید بدون شنیدن صدای محیط تجربه بازی و شنیداری خوبی را داشته باشید.

باتری در نظر گرفته شده برای 40 ساعت شارژدهی دارد. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به داشتن دکمه برای مدیریت صدای در حال پخش، سوییچ بین حالت‌های ANC و فعال و غیرفعال کردن میکروفون اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان

هدست SteelSeries Arctis 7P

بهترین هدست برای PS5

البته که هدست اختصاصی پلی استیشن 5 سبب نمیشود از سایر گزینه های موجود و کاندیداهای بهترین هدست برای PS5 غافل شویم. هدست های سری Arctis  کمپانی SteelSeries معمولا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مدل 7P بدون شک در شمار بهترین هدست گیمینگ برای PS5 جا خواهد گرفت.

جنس مواد به کار رفته محکم و چگال است اما در عین حال سبکی و راحتی خود را حفظ کرده است. هدبند آن نه تنها به آسانی تنظیم می‌شود، بلکه به هنگام قرار گرفتن روی سر نیز حس نرم و راحتی را ایجاد می‌کند، هرچند که ممکن است برخی اوقات از موقعیت تنظیم‌شده جابه‌جا شود. میکروفون قرار گرفته روی هدست نیز از کیفیت خوبی برخوردار است.

کلیدهای قرار گرفته روی بدنه هدست نیز استحکام خوبی دارند و در موقع بازی به راحتی در دسترس شما هستند. همچنین یک صفحه دایره‌ای برای تنظیم شدت میکروفون قرار گرفته است که ممکن است برای برخی ویژگی مفیدی محسوب شود.

کیفیت صدای این هدست نیز از دیگر نقاط قوت آن است که سبب می شود آن را در شمار بهترین هدفون ها برای PS5 قرار دهیم. این هدست در تولید صداهای پرجزئیات و شفاف عملکرد بسیار درخشانی دارد. درایور 40 میلی متری آن به خوبی از پس انتقال صداهای طبیعت و نبردها در بازی Assassin’s Creed Valhalla بر خواهد آمد.

اما کمی هم نقد کنیم. با وجود مزایای پیش گفته، این هدست در فرکانس ‌هایی پایین ‌تر عملکرد مشابهی ندارد و بیس کمی تولید می‌کند. حتی گاهی اوقات کمبود صدای بم باعث می‌شود حجم زیاد صدای زیر آزار دهنده باشد. علاوه بر آن گاهی اوقات باعث به گوش رسیدن صداهای نویزدار و غیرشفاف می‌شود. اما در نگاه کلی SteelSeries Arctis 7P عنوانی نیست که بتوان به سادگی از کنارش گذشت.

Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

بهترین هدست برای PS5

به عنوان یکی از برندهای شناخته شده تولید هدست، Turtle Beach هدست جدید خود را با در نظر گرفتن ویژگی های جدید پی اس 5 و البته کنسول های جدید تولید کرده است و این سبب میشود تا آنرا کاندید عنوان بهترین هدفون برای PS5 کنیم.

Stealth 700 به عنوان یکی از بهترین هدفون ها برای PS5 طراحی نسبتا متفاوتی نسبتا به نسل قبلی خود دارد. برای مثل ترتیب و اندازه دکمه‌ها تغییر کرده است و اکنون همه دکمه‌ های روی یک گوشی با فواصل بیشتر از قبل کنار هم قرار گرفته ‌اند.

این طراحی بازنگری شده کار با هدست را راحت تر کرده، مخصوصا استفاده از فوم گوشی Aerofit نیز این اطمینان را ایجاد می کند که بتوان برای ساعت ها بدون درد گرفتن گوش، آن ها را روی سر تحمل کرد. در ضمن نسل دوم این هدست به صورت بی‌سیم با پلی استیشن 5 سازگاری دارد.

بدون شک اما مهمترین بخش یک هدست کیفیت صدای آن است. درایورهای بزرگ این هدست در حالت کلی کیفیت صدای خبی دارند. همچنین امکان تنظیم صدا به صورت دلخواه خود از طریق Audio Hub نیز امکا پذیر است.

حالت Superhuman Hearing یکی دیگر از ویژگی‌های این هدست است که می‌تواند برای شما برتری نسبی ‌ای را در بازی ‌های شوتر چندنفره ایجاد کند. حالت Bass Boost می ‌تواند لرزش‌های قابل‌ توجهی را در مراحل نفس ‌گیر درون هدست ایجاد کند.

در مجموع باید گفت اگر نام Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 را در فهرست خرید خود دارید، یکی از بهترین هدست ها برای PS5 را صاحب خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

بهترین ساعت هوشمند ارزانقیمت

هدست Sony PlayStation 4 Platinum

بهترین هدست برای PS5

هرکس پلی استیشن 4 را تجربه کرده باشد بدون شک هدست اختصاصی سونی برای این کنسول را نیز به یاد دارد. PlayStation 4 Platinum هدست معروف و با کیفیت سونی است که به صورت اختصاصی برای کنسول نسل هشتمی سونی عرضه شد اما حالا میدانیم که با PS5 نیز سازگاری دارد و این یعنی PlayStation 4 Platinum یکی از بهترین هدست گیمینگ برای PS5 است.

بنابرقاعده هدست اختصاصی سونی می تواند سازگاری بیشتری با محصول جدید داشته باشد. در نتیجه و اگر مایل به کمی صرفه جویی در هزینه ها باشید، با خرید PlayStation 4 Platinum نیز همچنان صاحب بهترین هدست برای PS5 خواهید شد. البته اگر قرار به صرفه جویی باشد شاید بهتر باشد Sony PlayStation 4 Gold را در نظر بگیرید. البته در این صورت علاوه بر کم شدن 40 دلاری هزینه هایتان، کیفیت صدا و بند فلزی هدست PlayStation 4 Platinum را نیز از دست خواهید داد.

البته به تناسب قدیمی تر بودن و با وجود ارائه کیفیت صدای مطلوب باید گفت این هدست در ارائه نواحی ابتدایی طیف صوتی، یعنی صداهای بم تر، ضعف خود را نشان می دهد. البته تردیدی در این نیست که این هدست عملکردی فوق العاده در ارائه جزئیات و شفافیت دارد و برهمین اساس است که همچنان در لیست بهترین هدفون ها برای PS5 باید از آن یاد کرد.

یکی دیگر از نقاط قوت این هدست قابلیت‌ های خاص آن است. مثلا می ‌توان حالت‌ های از پیش تنظیم شده مختلفی را برای بازی‌ های خاص انتخاب کرد یا میزان صدای بازی و گیم‌چت را به راحتی تنظیم کرد. این موضوع را نیز اضافه کنیم که هردو هدست PlayStation 4 Platinum و PlayStation 4 Gold با در نظر داشتن PlayStation VR طراحی شده اند و این موضوع آنها را به انتخاب های جذابی برای پلی استیشن 5 نیز بدل می کند.

هدست Razer Kraken

بهترین هدست برای PS5

به عنوان یک کاندید دیگر برای بهترین هدست PS5 باید به Razer Kraken اشاره کرد. این هدست با کیفیت صدای خوب و قیمت مناسب با طیف مهمی از دستگاه ها سازگاری دارد.

گول این گوشی های بزرگ را نخورید، نه وزن هدست زیاد است و نه ساخت آن به گونه ای است که در استفاده های مستمر و طولانی مدت عاملی در آزار دیدن گوش شما شود. از نظر کیفیت صدا، فرکانس های میانی کمی بی کیفیت به نظر می رسند که آنرا در شمار بهترین هدست برای PS5 قرار میدهد. اما در فرکانس های پایین تر، بیس به خوبی احساس می‌شود. میکروفون قابل تنظیم این هدست کیفیت خوب و واضحی دارد. همچنین امکان انتخاب میان گوشی‌های بیضی‌شکل یا دایره‌ای وجود دارد. اگر به دنبال بهترین هدست برای PS5 با قیمتی کمتر از 100 دلار هستید، این هدست بدون شک از بهترین انتخاب هاست.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های سامسونگ در بازار

بهترین تلویزیون های گیمینگ در بازار

 هدست Turtle Beach Stealth 600 Gen 2

بهترین هدست برای PS5

در شمار هدست های ارزان قیمت و البته بلوتوثی سازگار با کنسول جدید باید به Turtle Beach Stealth 600 اشاره کرد. هدستی در دسته های میان رده بازار که با کیفیت صدای خوبی مورد پشتیبانی کنسول جدید سونی قرار میگیرد را میتوان بهترین هدست PS5 ارزان قیمت محسوب کرد.

درایورهای 50 میلی متری هدست به خوبی تنظیم شده و سطح صدای خوبی تولید می کند. میکروفون آن حساسیت خوبی دارد و باتری آن نیز تا 15 ساعت بازی مداوم را پاسخگوست. در کل به عنوان یک محصول ارزان قیمت با یکی از بهترین هدست PS5 مواجه هستیم. اگر هدست بی سیم میخواهید ولی قصد پرداخت هزینه بالاتر از حد انتظار خود را ندارید حتما به این هدست نظر داشته باشید.

اما به قولی هیچ گرانی بی حکمت و هیچ ارزانی به علت نمیتواند باشد. شما با پرداخت هزینه کمتر از کیفیت پایین تر هدبند و گوشی نیز برخوردار می شوید. به علاوه فراموش نکنید که در حالت مقایسه کلی، کیفیت و جزئیات صدای تولید شده توسط این هدست در حد بهترین هدست PS5 نیست. موضوعی که آنرا در استفاده مداوم و طولانی مدت از هدست به خوبی حس خواهید کرد.

با این حال اگر آنرا در شمار بهترین هدست PS5 جا داده ایم صرفا به دلیل قیمت ارزان تر آن است. این هدست در مجموع ظاهر خوبی داردف کیفیت صدای خوبی ارائه میدهند و با کنسول های نسل نهمی نیز سازگار است.

سوالات متداول

بهترین هدست برای PS5 کدام‌ها هستند؟

در این نوشتار از تکراتو تلاش کردیم لیستی از بهترین هدست برای PS5 را در اختیار شما قرار دهیم، اما اگر بخواهیم چند مورد از هدفون های سازگار با PS5 را نام ببریم باید به هدفون ریزر مدل Kaira Pro for PlayStation، هدست Razer Kraken، هدست Sony PlayStation 4 Platinum اشاره کنیم.

جدیدترین هدست برای PS5 کدام‌ها هستند؟

اگر بخواهیم جدیدترین هدست برای PS5 را نام ببریم باید به هدفون ریزر مدل BlackShark V2 Pro، هدفون ریزر مدل Kaira Pro for PlayStation، هدفون ریزر مدل Kaira X for PlayStation اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین هدست برای PS5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر