;
coinex

هوآوی نوا 9 (Huawei Nova 9) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

هوآوی نوا 9 (Huawei Nova 9) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی آن را در این خبر بخوانید. هواوی پس از تحریم‌های آمریکا دوباره سر بلند کرد.

شرکت هواوی یک سال از رونمایی سری Nova 8 نگذشته است که از دو عضو با نام‌های Nova 9 و Nova 9 Pro در چین رونمایی نموده است. سری نوا 8 از موفق ترین محصولات هوآوی در سال گذشته بود و انتظار می رود استقبال از نوا 9 هم خوب باشد.

هوآوی نوا 9 (Huawei Nova 9)

نوا ٩ پرو دارای نمایشگر ۶.٧٢ اینچی، پنل OLED با قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ و وضوح +Full HD، رفرش ریت ١٢٠ هرتز، نرخ حساسیت لمسی ٣٠٠ هرتزی، نمایشگری با دو لبه خمیده و در بالا و سمت چپ آن، حفره نمایشگر بیضوی وجود دارد، حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر است.

وزن و ضخامت Nova 9 Pro، به ترتیب برابر با ١٨۶ گرم و ٨ میلی متر است و بدنه‌ای شیشه‌ای و فریم فلزی، اسنپدراگون ٧٧٨ جی با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC ( نوع 4G ) است.

این سری فاقد HarmonyOS 2.1 است و دارای HarmonyOS 2.0 است. این موبایل ٨ گیگابایت حافظه رم را با ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و درگاه جانبی کارت حافظه هم ندارد. ماژول دوربینی مثل نسل قبل و ترکیب سخت افزاری متفاوتی دارد.

هوآوی نوا 9 (Huawei Nova 9)

دوربین اصلی نوا ٩ پرو، چهارگانه است و شامل سنسورهای ٢+٢+٨+۵٠ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو است. سنسور اصلی این موبایل، چینش پیکسلی RYYB دارد. دوربین سلفی آن، دوربین دوگانه‌ی ٣٢+٣٢ مگاپیکسلی است و ظرفیت باتری آن ۴,۰٠٠ میلی آمپر ساعت است که چندان جالب نیست. ولی شارژر آن ١٠٠ واتی است که در جعبه وجود دارد و بسیار هیجان انگیز است.

دیگر مشخصات این موبایل شامل وای فای دو بانده، بلوتوث نسخه ۵.٢، درگاه Type-C 2.0، وای فای ۶ پلاس و خنک کننده مبتنی بر گرافن می‌باشد. قیمت این موبایل‌ها هم در چین به شرح زیر است:

  • نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,۴٩٩ یوان معادل ۵۴١ دلار آمریکا
  • نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٨٩٩ یوان معادل ۵۴١ دلار آمریکا

نسخه استاندارد این سری نوا ٩ قیمت کم‌تری دارد و فرم‌هایی نیز با نوا ۹ پرو دارد. اولین تفاوت، مرتبط با وزن و ضخامت نوا ٩ است که به ترتیب ١٧۵ گرمی و ٧.٨ میلی متر است که نسبت به نوا ٩ پرو بهتر است. نمایشگر آن دارای قطر ۶.۵٧ اینچی و وضوح کم‌تری است و دوربین سلفی تکی ٣٢ مگاپیکسلی دارد.

آخرین تفاوت هم مرتبط با بخش باتری و شارژر است. Nova 9 مجهز به باتری پر ظرفیت‌تر ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر ۶۶ واتی است و فاقد شارژر درون جعبه است. قیمت نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی آن، ٢,۶٩٩ یوان چین معادل ۴١٧ دلار آمریکا و نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی آن قیمت ٢,٩٩٩ یوانی معادل ۴۶۴ دلار آمریکا است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هوآوی نوا 9 (Huawei Nova 9) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر