;
coinex

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

از ارزان ترین گوشی های میان رده گوشی شیائومی ردمی 9 است که در کنار مشخصات فنی رضایت بخش قیمت مناسبی نیز دارد و در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

پس از بررسی خانواده شیائومی در مقالات پیشینی اکنون می خواهیم درباره ردمی 9 صحبت کنیم. ساخت چنین گوشی نشان می دهد که شیائومی هنوز هم اصل خود را فراموش نکرده است.

ردمی نقطه عطفی برای آغاز به کار شیائومی بود و تا به امروز شاهد پیشرفت های زیادی در این برند هستیم. ردمی یکی از مهمترین خانواده های موبایلی شیائومی است که در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است. رشد و پیشرفت خانواده ردمی به قدری بوده که طی سالیان اخیر توانسته همپای سرسخت ترین های بازار رقابت کنند و حتی در برخی موارد با پرچمداران به رقابت بپردازند. شیائومی برای ساخت گوشی هایش از فرمول ساده ای استفاده می کند و آن فرمول این است که امکانات یک گوشی پرچمدار را با کمترین قیمت ممکن روانه بازار کند و مقرون به صرفه باشد. در ادامه به نقد و بررسی جامع گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) می پردازیم. با تکراتو همراه ما باشید.

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

ردمی 9 را اگر بخواهیم با نسل های قبلی خود مقایسه کنیم باید بگوییم که به ردمی نوت 8 بسیار شبیه است. این گوشی دارای صفحه نمایشی بزرگ است که با دقت فول اچ دی خوبی عرضه شده است. تراشه مدیاتک گوشی قابل قبول است و گرچه مشخصات دوربین ها کمی ضعیف به نظر می رسد اما کانون مشابهی را به ارمغان می آورند.

با چنین مشخصاتی و قیمت مناسبی باید بگوییم که ردمی 9 تنها 10 درصد قیمت آیفون 11 پرومکس است. اگر مشخصاتی مثل نمایشگر با دقت بالا و باتری بزرگ و ظرفیت بالای ردمی 9 را در نظر آوریم باید بگوییم که قیمت بسیار وسوسه کننده است. در ادامه قصد داریم به نقد و بررسی جامع گوشی ردمی 9 بپردازیم. پس با تکراتو همراه ما باشید.

طراحی و ساخت: مشخصات فنی ردمی 9

گرچه به گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) لقب یک گوشی ارزان قیمت داده اند اما باید سری به محتویات جعبه آن بزنیم تا ببینیم با چه لوازمی سر و کار داریم. داخل جعبه ردمی 9 یک قاب شفاف مشاهده می شود که به خوبی اطراف آن را پوشش می دهد. برای روی گوشی یک محافظ صفحه ارزان قیمت طراحی شده است که برای جلوگیری از ایجاد خراش تعبیه شده ولی چون به راحتی روی آن لک می افتد بهتر است برداشته شود.

گوشی شیائومی ردمی 9 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی
مشخصات شیائومی Redmi 9 / قیمت Redmi 9

قاب گوشی که از آن بالاتر صحبت کردیم یک درپوش دارد که درگاه تایپ سی گوشی را پوشانده است. گرچه این درپوش جلوی قطرات آب را می گیرد اما اگر زیاد گوشی خود را به شارژ متصل می کنید برایتان زجر آور خواهد بود. درون جعبه شاهد وجود شارژری 10 واتی هستیم که از 18 وات نیز پشتیبانی می کند. اگر تمایل دارید از 18 وات بهره ببرید باید شارژر 18 واتی آن را خریداری کنید.

شاید گوشی ردمی 9 را از میان رده های اقتصادی بدانیم اما باید از طراحی و کیفیت ساخت آن طور دیگری حرف بزنیم. روی پنل پشتی این گوشی بافت جذابی دیده می شود و در قاب جلویی شاهد نوارهای باریک در حاشیه صفحه نمایش هستیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های موتورولا

بهترین گوشی های ایرانی 1400

همین اول کار بگوییم که ردمی 9 بزرگ و ضخیم است و برای کاربرانی که استفاده مداومی از گوشی دارند ممکن است کمی جا به جایی آن دشوار شود. نمایشگر 6.53 اینچی و نیز باتری 5020 میلی آمپر ساعتی در این سنگینی تاثیر بسزایی دارند. البته 200 گرم وزن این گوشی در کنار ابعاد آن مطابق انتظار است.

پنل جلویی ردمی 9 طبق معمول گوشه هایش گرد است و بیشتر نمایشگر را پوشانده است. دوربین سلفی در ناچ قطره ای گوشی که بالای صفحه نمایش قرار دارد تعبیه شده است. میکروفون مکالمه خیلی باریک است و میان فریم و شیشه قرار دارد که البته به سختی دیده می شود. متاسفانه ردمی 9 از فلش ال ای دی اعلانات برخوردار نیست.

محافظت از صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) بر عهده محافظ گوریلا گلس 3 است ولی شیائومی علاوه بر این از یک محافظ دیگر در داخل جعبه رونمایی کرده است. البته لازم به ذکر است از همان ابتدا به فکر یک محافظ مناسب باشید. ردمی 9 عملا هیچ فریمی ندارد چرا که جز نمایشگر پنل تمام گوشی را پوشش داده است و چنین مدل طراحی قبلا معروف به طراحی یکپارچه بود.

گوشی شیائومی ردمی 9 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

جنس پنل پشتی از پلاستیک محکمی است که تمام پنل پشتی را پوشش داده است. این پنل براق نیست و رنگ مات به خود گرفته و بافت عقبی گوشی شبیه به اثر انگشت است تا هنگام در دست قرار گرفتن گوشی احساس راحتی داشته باشید. چنین الگویی را پیرامون دوربین مشاهده نمی کنیم و این موضوع ما را یاد طراحی گوشی کی 30 می اندازد.

طیف رنگ گوشی ردمی 9 بنفش غروب آفتابی است و هر چه به پایین پنل پشتی نزدیک تر می شویم شاهد تغییر رنگ آبی به بنفش خواهیم بود. چنین تغییر رنگی اطراف گوشی را نیز در برگرفته و ظاهر جذابی را رقم زده است. در قسمت کادر دوربین شاهد برآمدگی عجیب و غریبی نیستیم. سنسورهای دوربین اصلی عمودی داخل یک شیشه مشکی تعبیه شده اند. دقیقا پایین این سه دوربین سنسور همیشه روشن اثر انگشت دیده می شود. بالای این کادر عمودی لنزها فلش ال ای دی و دوربین ماکرو قرار دارد که در سمت راست می باشند.

پایین قاب جلویی محل شلوغی است که مکانی برای اسپیکر، بلندگو، پورت یو اس بی و جک 3.5 میلی متری است. در فریم سمت راست دکمه های پاور و تنظیم صدا قرار دارند و فریم سمت چپ هم جایگاه سیمکارت است که گنجایش دو سیمکارت و یک کارت حافظه را داراست. همچنین قسمت بالایی گوشی جایگاهی برای مادون قرمز و میکروفون دوم خواهد بود.

سازندگان چینی این گوشی برخلاف سری نوت 9 از گواهی IP برای مقاومت در برابر قطرات آب و گرد و غبار بهره نبرده اند و این یعنی اینکه شاهد هیچگونه روکش نانویی یا درپوش پلاستیکی برای محافظت در برابر آب نیستیم. با این اوصاف بهتر است گوشی را از محیط های مرطوب دور نگاه دارید.

در خوش دست بودن گوشی شکی نیست و برای کاربر تجربه خوبی را به ارمغان می آورد. همچنین در کنار این طراحی خوب باید بگوییم که با وجود ظاهر مات گوشی اثر انگشت و لکه های چربی دیده نمی شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های نوکیا 2021

بهترین گوشی های پایین رده 2021

نمایشگر: مشخصات شیائومی Redmi 9

بررسی نمایشگر مثل همیشه یکی از قسمت های مهمی است که باید به آن پرداخت چرا که همچون آینه ای پردازش های سنگین گوشی هوشمندتان را به شما نشان می دهد و مسلما کاربران می خواهند این پردازش ها را با وضوح هر چه تمام بینند.

گوشی شیائومی ردمی 9
گوشی شیائومی ردمی 9 / مشخصات فنی ردمی 9

صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) با ابعاد 6.53 اینچ است و از پنل IPS LCD بهره می برد. در بالای نمایشگر ناچ قطره ای را می بینیم که دوربین سلفی را در خود جای داده است. کیفیت تصاویر در این گوشی فول اچ دی پلاس و 2340 در 1080 است که تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ را دارد.

در زمینه نمایشگر، ردمی 9 برتر از سایر رقبای خودش است چرا که دقت بالایی دارد. متاسفانه از استاندارد اچ دی آر 10 در این گوشی خبری نیست و همچنین طیف رنگی گسترده ای هم ندارد. برای اینکه از فیلم های با کیفیت فول اچ دی پلتفرم های مختلف نهایت لذت را ببرید، سازندگان گوشی ردمی 9 از استاندارد Widevine L1 DRM بهره جسته اند.

شیائومی مدعی است که کنتراست بالای 1500:1 را ارائه داده و تست های مشابه وجود چنین چیزی را تائید می کنند. گرچه پنل این گوشی برای ردمی 9 مناسب است اما در میزان روشنایی صفحه ضعیف عمل کرده است و شاهد روشنایی 330 نیتی هستیم که در حالت خودکار این مقدار تا 420 نیت هم خواهد رسید. به هر حال انتظار روشنایی بیشتری از این گوشی نداشتیم.

از طرفی به نظر می رسد حداقل میزان روشنایی عدد 1.4 نیت است و هنگام مطالعه در شب چشمان شما را اذیت نمی کند. پروفایل های تنظیمات نمایشگر گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) نیز سه پروفایل خودکار، اشباع رنگ و استاندارد است. وقتی پروفایل خودکار را انتخاب کنید دقت رنگ عدد 6.7 و حداکثر انحراف 15 است. در پروفایل استاندارد شاهد دقت رنگ بهتری هستیم. این تنظیمات پوشش بیشتری از فضای رنگی اس آر جی بی به دست می دهد و درست است که نتیجه عالی نیست اما مشکل رنگ آبی را تا حدود زیادی برطرف می کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده 2021

بهترین گوشی های سونی 2021

دوربین: مشخصات فنی ردمی 9

گوشی شیائومی ردمی 9 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

عنصر مهم دیگر در بدنه یک گوشی برای اکثر کاربران، دوربین است. کاربران تمایل دارند گوشی هوشمندشان دوربین مناسبی داشته باشد تا آنها بتوانند لحظات خوب و خوش خود را با آن ثبت کنند. نحوه چینش دوربین های ردمی 9 شباهت بسیاری به کی 30 دارد. دوربین ها عمودی و در یک مجموعه قرصی شکل قرار گرفته اند. در میان دوربین ها شاهد چهار ماژول عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج هستیم. دوربین اصلی 13 مگاپیکسل است و ساخته شرکت اُمنی ویژن می باشد. لنز این دوربین 27 میلی متر است و از گشودگی دیافراگم 2.2 بهره می برد. تنها دوربینی که قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد همین لنز اصلی است.

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل است و میدان دید 118 درجه ای در اختیار کاربر قرار می دهد. این لنز ساخته شرکت سامسونگ است و از یک لنز 15 میلی متری با گشودگی دیافراگم 2.2 استفاده می نماید. از جمله قابلیت های دوربین فوق عریض کاستن از کج و معوجی های خودکار تصاویر است و نمی توان این آپشن را غیرفعال کرد.

لنز دیگر گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو است. گشودگی این لنز کمی تنگ تر است و نور بیشتری را جمع آوری و جذب می کند. عدد این گشودگی دیافراگم 2.4 می باشد. همان طور که گفتیم فقط دوربین اصلی از فوکوس خودکار برخوردار است و نتیجتا باید برای تمرکز روی ثبت تصاویر از فاصله نزدیک عکاسی کنید.

و در پایان به لنز 2 مگاپیکسلی عمق سنج می رسیم که به یاری کاربران آمده تا عکاسی پرتره را به ارمغان آورد. به راحتی می توانید با جا به جا کردن دست به سمت راست و چپ، حالات مختلف دوربین را ببینید و همچنین می توانید از منوی همبرگری که در سمت راست قرار دارد به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشید. از نکات تعجب برانگیز گوشی ردمی 9 همین است که حالت ماکرو در این افزونه قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین سلفی گوشی 2021

بهترین نمایشگر گوشی 2021

گوشی شیائومی ردمی 9
گوشی شیائومی ردمی 9 / مشخصات فنی ردمی 9

یکی از حالات عکاسی ردمی 9 پرو است که به واسطه آن قادر خواهید بود تنظیماتی مانند تعادل، فوکوس و سرعت شاتر را تغییر دهید. این حالت با هر سه دوربین در دسترستان خواهد بود و طبیعتا وضعیت تنظیمات فوکوس تنها برای دوربین اصلی است.

تصاویری که توسط گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ثبت می شود به نسبت قیمت ارزان آن مناسب اند. در زمینه نمایش جزئیات و گستره داینامیکی و نیز تضاد تصاویر امتیاز عالی نصیب دوربین نمی شود اما به هر حال همان طور که گفتیم برای ردمی 9 چنین سطح پایینی از نویز قابل قبول است. با قیمت 130 یورویی و وجود چنین دوربینی باید قدردان شیائومی باشیم.

در جزئیات پیچیده شاهد شارپ بودن تصاویر هستیم اما نه آن چنان که به کیفیت پایین تصاویر منجر شود. از دیگر قابلیت های ردمی 9 وجود هوش مصنوعی در نرم افزار دوربین است که رنگ ها را به تناسب صحنه تنظیم می کند. چنین حالتی گر چه سطح اشباع و کنتراست را بالا می برد اما به اعتقاد برخی این پردازش بیش از حد منجر به مصنوعی شدن عکس ها می شود.

لنز دوربین فوق عریض از بهترین های بازار میان رده است و توانایی رقابت با میان رده های خوب بازار را دارد. سطح جزئیات نسبتا متوسط است و رنگ ها در حد کیفیت دوربین اصلی هستند. گستره داینامیکی برای یک دوربین فوق عریض در سطح خوبی است.

لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی ردمی 9 فوکوس ثابتی در فواصل 3 تا 5 سانتی متری دارد. اگر در فاصله مناسبی بایستید می توانید عکس هایی بگیرید که جزئیات در آن بالا هستند. آن سوی میدان عمق سنج 2 مگاپیکسلی است که وظیفه بوکه کردن تصاویر پرتره را دارد و در زمینه جداسازی سوژه از پس زمینه عملکرد خوبی بر جای می گذارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین گوشی 2021

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

یک توصیه ما به شما این است که در ثبت تصاویر در شب از حالت اچ دی آر خودکار استفاده کنید چرا که بهترین گزینه موجود است. در این صورت تصاویر با کیفیتی ثبت خواهید کرد که جزئیات در آن حفظ خواهند شد. گرچه در این بخش استفاده از این گزینه پیشنهاد می شود اما در کل عکاسی در شب برای شما عکس های با کیفیتی ثبت نمی کند و مخصوصا زمانی که هوا رو به تاریکی می رود دوربین تلاش می کند تا نوردهی مناسب را داشته باشد.

آن چیزی که باید مدنظرتان باشد استفاده از تصاویری است که با گوشی ارزان قیمتی ثبت می شود. بنابراین توقع بیجا داشتن از آن نادرست است. دوربین اولتراواید در شب تصاویر را با نویز فراوان و نیز جزئیات کم ثبت می کند و خب در این زمینه حتی گوشی های پرچمدار هم کُمیت شان لنگ می زند. در حالت کلی بهتر است از این گوشی در شب استفاده نکنید ولی به معنای این نیست که نزدیک غروب هم عملکرد بدی داشته باشد.

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره مند است که با گشودگی دیافراگم 2 و فوکوس ثابت به ثبت تصاویر می پردازد. جزئیات در حد میانه اند ولی در زمینه کنتراست و رنگ ها همه چیز خوب است. نویز تصاویر زیاد است ولی به کمک حالت اچ دی آر می توانید جزئیات از دست رفته را تا حدودی در نواحی روشن برگردانید. ثبت تصاویر پرتره با لنز سلفی امکان پذیر است و فوکوس ثابت آن بهترین گزینه برای پرتره محسوب می شود.

سه دوربین اصلی گوشی ردمی 9 نهایتا می توانند ویدئوهایی فول اچ دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه را به ثبت برسانند و دیگر امکان عکاسی 4K وجود ندارد. بیت ریت فیلم ها 20 مگابیت بر ثانیه و صدا با کیفیت 128 کیلوبایت ضبط می شود. این دوربین از لرزشگیر الکترونیک تصویر پشتیبانی نمی کند.

ثبت فیلم های با بزرگنمایی دو برابری کاملا قابل قبول اند. جزئیات این بزرگنمایی در حد زمانی است که زوم نشده است. اشباع رنگ ها در این حالت بهتر است و کنتراست هم بالاتر قرار دارد. فیلم هایی که دوربین اولترا واید ضبط می کند نیز رنگ و کنتراست خوبی دارد اما از نظر جزئیات وضع همچنان وخیم است.

سخت افزار: مشخصات شیائومی Redmi 9

در زمینه سخت افزار مثل همیشه ابتدا به تراشه موجود در قلب گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) می پردازیم. این گوشی از تراشه هلیو جی 80 مدیاتک استفاده می کند. این تراشه در واقع همان تراشه ای است که در نسخه نوت گوشی به کار رفته و تنها تفاوت تراشه هلیو جی 80 با هلیو جی 85 در سرعت کلاک پردازنده گرافیکی است.

گوشی شیائومی ردمی 9
گوشی شیائومی ردمی 9 / مشخصات شیائومی Redmi 9

این پردازنده مرکزی برخوردار از 8 هسته است که با دو هسته کورتکس A75 و با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز و 6 هسته کورتکس A55 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز روانه بازار می شود. پردازنده گرافیکی نیز از دو هسته مالی جی 52 با فرکانس 950 مگاهرتز برخوردار است. این هسته در ردمی نوت 9 فرکانس 1000 مگاهرتزی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

این گوشی را می توانید در سه نسخه 3، 4 یا 6 گیگابایتی رم و 32، 64 یا 128 گیگابایتی حافظه داخلی تهیه نمائید. تراشه این گوشی برای این گوشی مقرون به صرفه مناسب است و شما را ناامید نمی کند. این سری از گوشی با این تراشه قدرت خودش را دارد ولی در حوزه کار با نرم افزار آن شاهد لگ هایی هستیم که ممکن است در نمایشگر فول اچ دی ظاهر شود.

اگر قصد دارید بازی های سنگین را روی گوشی ردمی 9 اجرا کنید باید بدانید که با کمی دقت پایین تر در دسترس شما خواهد بود. تراشه این گوشی کاملا شما را برای همراهی در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های محبوب یاری می کند.

نرم افزار: مشخصات فنی ردمی 9

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) از اندروید 10 برخوردار است و از نسخه MIUI 11 برای رابط کاربری بهره می برد. البته خبر خوب برای کسانی که خواهان این گوشی هستند این است که اکنون می توانند از آپدیت رابط کاربری MIUI 12 استفاده کنند. کارآیی حسگر اثر انگشت در عقب گوشی برای باز کردن قفل است. دقت این سنسور بالا است و می توانید به راحتی با آن کار کنید.

در نسخه رابط کاربری MIUI 11 اکثر برنامه ها می توانند از حالت تیره استفاده کنند و رنگ های دیگری نیز وجود دارد که می توانید با آنها تناسب خوبی ایجاد نمائید. کشوی تنظیمات به صورت بای دیفالت فعال نیست و نیاز است تا از طریق منوی هوم آن را اکتیو کنید.

گوشی شیائومی ردمی 9
گوشی شیائومی ردمی 9 / گوشی شیائومی ردمی 9

در سمت راست صفحه هوم می توانید از وضعیت آب و هوا مطلع شوید و در صفحه آخر صفحه گوگل را می بینید. خوشبختانه ظاهر این لانچر خلوت تر از سایر هم رده ای هاست و با طراحی مینیمالیستی سر و کار داریم. از جمله برنامه هایی که هر کاربری به آن نیاز دارد امنیت گوشی است. ردمی 9 در لانچر خود یک برنامه به اسم امنیت دارد که با آن می توانید گوشی خود را به لحاظ وجود بدافزارها جستجو کنید. این اپ بلک لیست شما را بررسی می کند و مصرف داده دیتای شما را تحت کنترل دارد. میزان مصرف باتری را تنظیم می کند و به تناسب و نیاز شما فضای رم را آزاد می کند تا سرعت گوشی تان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 5G در سال 2021

بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021

این برنامه همچنین روی برنامه های ناشناسی که می خواهید نصب کنید نظارت مناسبی دارد و می توانید آن دسته از برنامه هایی که نیاز به شخصی سازی دارد را انتخاب کنید و روی آنها محدودیت بگذارید. این لانچر همچنین برنامه های مخصوص گالری و موزیک و ویدئو را داراست. لانچر محبوب MIUI 11 از اپ مخصوصی برخوردار است که با آن می توانید انواع اسناد خود را با هر فرمتی تماشا کنید.

برای جبران هزینه های گوشی های اقتصادی خود در بطن این رابط کاربری تبلیغات فراوانی وجود دارد که گاهی آزار دهنده می شوند اما چاره ای نیست. این تبلیغات بیشتر در برنامه های مدیریت فایل و امنیت دیده می شود. تجربه کاربری با این رابط چندان روان نیست و در انیمیشن ها و برخی کارها تاخیر دیده می شود.

باتری و قیمت: قیمت Redmi 9

باتری این گوشی ظرفیتی 5020 میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژر 18واتی نیز پشتیبانی می کند. البته همان طور که قبل تر گفتیم، این شارژر 18 واتی را باید جداگانه تهیه کرد ولی اگر نمی خواهید می توانید از همان شارژر 10 واتی استفاده کنید. با شارژر داخل جعبه می توانید در عرض نیم ساعت 20 درصد گوشی را شارژ کنید و در صورتی که از شارژر 18 واتی بهره ببرید این میزان در نیم ساعت، 33 درصد خواهد بود. ظاهرا این باتری توان این را دارد که با انجام کارهای سبک تا 131 ساعت دوام بیاورد. قیمت این گوشی نیز 130 یورو است.

گوشی شیائومی ردمی 9
گوشی شیائومی ردمی 9 / قیمت Redmi 9

جمع بندی

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) گوشی ارزان قیمتی است و پیشنهاد آن برای کسانی که کارهای سبک در طول روز انجام می دهند عالی است. نمایشگر این گوشی بزرگ است و برای تماشای ویدئوهایتان مناسب است. همچنین همان طور که شرح آن رفت تصاویر ثبت شده با آن کیفیت قابل قبولی دارد که می توانید تا چند روز از آن استفاده کنید بی آنکه نگران خالی شدن باتری شوید.

تراشه این گوشی متوسط است و توانایی پردازش های متوسط را خواهد داشت. در روشنایی روز خواندن محتوای روی صفحه دشوار خواهد بود. تجربه بازی با این گوشی در حد برچسب قیمتی آن مناسب است. اگر بودجه شما حدود 120 یورو است گزینه خوبی برایتان محسوب می شود. گاهی تحت شرایطی ردمی 9 فراتر از انتظارات ظاهر می شود. از جمله نکات مثبت گوشی می توان به نمایشگر ال سی دی بزرگ، عمر باتری خوب، کیفیت تصاویر خوب و بهره وری از نسخه جدید اندروید. نقاظ ضعف گوشی نیز عبارتنداز: نور پایین صفحه، کندی لانچر MIUI، شارژ آهسته و اینکه توصیه ما به شما این است از رطوبت خودداری نمائید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    من این گوشی رو خریدم و راضی ام و توصیه می کنم رم۴و حافظه ۶۴گیگابایتی رو بخرید
    در کل این رو هم بگم که با ی آپدیت به اندروید ۱۱و رتبط کاربری miui 12.5.1میره
    در کل راضی ام

    پاسخ

    مطالب خوب و دقیقی را بیان کردید. متشکرم
    اما من پس از خریدن این گوشی متوجه شدم چقدر کارهای تولید محتوای درسی ام راحتتر شده بسیار راضیم. سرعت عمل کارهای منو بالاتر برده. دقیقا آنچه که نیاز جامعه امروز بوده را برای ما در نرم افزارهایی در نظر گرفته است.
    گوشی سامسونگ هم این امکانات را با این قیمت مناسب ندارد.
    گوشی خیلی کار راه اندازی است برای افرادی که در این شرایط تدریس مجازی دارند یا تحصیل می کنند.
    کاش در مقاله به نوع اپلیکیشن های خاصش نیز اشاره می گردید.

    پاسخ

    خودم یه گوشی ردمی نوت ۹ پرو دارم وازش خیلی راضی هستم فقط پسرم با همین گوشی خیلی بازی می‌کنه می‌خوام بدونم بازی کردن زیاد آسیب جدی به گوشی من میزنم یا نه؟؟؟؟؟؟لطف کنید جواب بدید

    پاسخ

    الان با آپدیت ها اندروید به 11 ارتقا پیدا کرده

    پاسخ

    سلام من اون موقعی که تازه اومده بود گرفتم ۵۵۰۰۰۰۰ :// واقعا پشیمونم خیلی هنگ میکنه ، الان شده نزدیک ۴۰۰۰۰۰۰

    پاسخ

    من گوشی ردمی ۹ را دارم این گوشی اصلا هنگ نمیکنه و من الان حدود سه ماه است که این گوشی را دارم و ازش خیلی راضی هستم و باتری بسیار خوبی داره اونهایی که میگن هنگ میکنه حتما ویروسی کردن و مشکل از برنامه هایشان هست با تشکر

    پاسخ

    پیشنهاد میکنم اگه گوشی برای بازیدمیخاید با یه پردازنده بهتر برید سراغ پوکو ام ۳ یا ردمی ۹ تی

    پاسخ